wkg Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Tak sobie myślę, że w tej forumowej liscie do celu doboru nart na skali brak jednego pytania: 11) 14) Po jakim terenie jeździsz/chcesz jeżdzić ? - Po przygotowanych trasach na wyciągach, - Obok przygotowanych tras lecz na wyciągu (przywyciągowy freeride), - Poza trasa ale bawi mnie zjeżdżanie a nie podchodzenie, - Wielodniowe wędrówki od schroniska do schroniska to jest to a zjazd jest nagrodą za podejście, - Moge kawałek podejść ale z obrzydzeniem, na butach i tylko do snowparku. Wiem, że to pytanie niezbyt pasuje do skali umiejętności ale daje pojęcie o umiejętnościach, planach i ukierunkowuje rady dotyczące wyboru sprzetu. Inaczej włąściwie od razu zakładamy przywyciągowe boisko a wtedy właściwie odpowiedź jest oczywista, na przykład coś w rodzaju: - All Mountain do 6)-7) lub World Cup od 7)-8) - w zależności od umiejętności, - Sandwich z drewnem, nie stać Cie na nowe drewno - kup używkę w dobrym stanie, - Promień w zależności od preferowanej długości skrętu 12(ciasny, profil SL) -18(szeroki, profil GS), - Długość: wzrost - 5-15 cm dla ciasnego skrętu, +10-5 dla szerszego skrętu, 5cm odjąć dla mniejszych umiejętności, - Do nart z rockerem dodac 5-10 cm. i cześć pieśni. Można taki (nieco bogatszy) algorytm umiescić przy skali i w gruncie rzeczy zamknąć temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 I jeszcze chcesz doradzac? Naucz sie chlopie jezdzic, zdobadz doswiadczenie, wtedy moze ktos cie poslucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Gimbaza do spania ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Tak sobie myślę, że w tej forumowej do celu doboru nart na skali brak jednego pytania: 11) Po jakim terenie jeździsz/chcesz jeżdzić ? - Po przygotowanych trasach na wyciągach, - Obok przygotowanych tras lecz na wyciągu (przywyciągowy freeride), - Poza trasa ale bawi mnie zjeżdżanie a nie podchodzenie, - Wielodniowe wędrówki od schroniska do schroniska to jest to a zjazd jest nagrodą za podejście, - Moge kawałek podejść ale z obrzydzeniem, na butach i tylko do snowparku. Wiem, że to pytanie niezbyt pasuje do skali umiejętności ale daje pojęcie o umiejętnościach, planach i ukierunkowuje rady dotyczące wyboru sprzetu. Inaczej włąściwie od razu zakładamy przywyciągowe boisko a wtedy właściwie odpowiedź jest oczywista, na przykład coś w rodzaju: - All Mountain do 6)-7) lub World Cup od 7)-8) - w zależności od umiejętności, - Sandwich z drewnem, nie stać Cie na nowe drewno - kup używkę w dobrym stanie, - Promień w zależności od preferowanej długości skrętu 12(ciasny, profil SL) -18(szeroki, profil GS), - Długość: wzrost - 5-15 cm dla ciasnego skrętu, +10-5 dla szerszego skrętu, 5cm odjąć dla mniejszych umiejętności, - Do nart z rockerem dodac 5-10 cm. i cześć pieśni. Można taki (nieco bogatszy) algorytm umiescić przy skali i w gruncie rzeczy zamknąć temat. Cześć A po co? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Edit: Chyba jednak propozycja powinna dotyczyć innego wątku : )) Ten punkt powinien (jeżeli się przyjmie) trafić do "Poradnik dla pytających o dobór nart" jako ostatni. a nie do Sprawdź Twój poziom umiejętności narciarskich i wpisz go w swój profil. Różnica niby mała a znacząca. Oryginalny post wyedytowałem z zaznaczeniem zmian. Cześć A po co? Pozdro Żeby móc poprosić o radę lub doradzić dobór nart adekwatnych do potrzeb. W celu doboru nart - jak napisałem. Wątek i lista sa w dziale "Dobór NART" a lista (było błednie skala) jest w sposób oczywisty do doboru nart niewystarczająca. Innej narty potrzebuje narciarz na przygotowany stok w kurorcie, innej skiturowiec a innej freerider, nie ma co rozwijać. Automatyczna odpowiedź jest oczywiście przykładowa i uproszczona ale tak mniej więcej wygląda większość propozycji gdy przeczytać rady : ) Propozycję zamieściłem w oddzielnym watku żeby nie zaśmiecać tego ze skalą gdzie ludzie głównie prezentują swoją ocenę własnych umiejętności. A w razie czego łatwiej wyciąc ; ) No i to tylko pytanie, propozycja - oczywiście nie musi być przyjęta ; ) Pozdrawiam Witek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Edit: Chyba jednak propozycja powinna dotyczyć innego wątku : )) Ten punkt powinien (jeżeli się przyjmie) trafić do "Poradnik dla pytających o dobór nart" jako ostatni. a nie do Sprawdź Twój poziom umiejętności narciarskich i wpisz go w swój profil. Różnica niby mała a znacząca. Oryginalny post wyedytowałem z zaznaczeniem zmian. Żeby móc poprosić o radę lub doradzić dobór nart adekwatnych do potrzeb. W celu doboru nart - jak napisałem. Wątek i lista sa w dziale "Dobór NART" a lista (było błednie skala) jest w sposób oczywisty do doboru nart niewystarczająca. Innej narty potrzebuje narciarz na przygotowany stok w kurorcie, innej skiturowiec a innej freerider, nie ma co rozwijać. Automatyczna odpowiedź jest oczywiście przykładowa i uproszczona ale tak mniej więcej wygląda większość propozycji gdy przeczytać rady : ) Propozycję zamieściłem w oddzielnym watku żeby nie zaśmiecać tego ze skalą gdzie ludzie głównie prezentują swoją ocenę własnych umiejętności. A w razie czego łatwiej wyciąc ; ) No i to tylko pytanie, propozycja - oczywiście nie musi być przyjęta ; ) Pozdrawiam Witek Cześć Mam wrażenie, że nie jest to potrzebne. Osoby zainteresowane nartami specjalistycznymi zazwyczaj to zaznaczają w tytule tematu (i bardzo dobrze bo wtedy radzą inni ludzie - specjalizujący się w temacie). Zresztą zazwyczaj o skitoury czy freeride pytają ludzie już stosunkowo zorientowani i pytania są konkretne. Zresztą w większości wypadków nie jest ważne to co pisze pytający bo ludzie rzadko kiedy potrafią się ocenić dobrze czy też dobrze opisać swoją jazdę nie mówiąc o realnych oczekiwaniach. Trzeba więc rozwijać sztukę czytania między wierszami i stosowania pytań pomocniczych, wyciągać prawdę aby móc doradzić jak najbardziej uczciwie. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Cześć Zresztą w większości wypadków nie jest ważne to co pisze pytający bo ludzie rzeko kiedy potrafią się ocenić dobrze czy też dobrze opisać swoją jazdę nie mówiąc o realnych oczekiwaniach. Trzeba więc rozwijać sztukę czytania między wierszami i stosowaniem pytań pomocniczych wyciągać prawdę aby móc doradzić jak najbardziej uczciwie. Pozdrowienia Nie pomnę nazwiska ale kiedyś któryś z prezesów Toyoty powiedział, że trzeba zadać 5 pytań "dlaczego". Po piątym pytaniu okazuje się, że problem leży zupełnie gdzie indziej niż pierwotnie umiejscawiała go osoba problem zgłaszająca. Edit: Taiiichi Ohno się facet nazywał. Podobno 5 pytań zazwyczaj wystarcza : ) The vehicle will not start. (the problem) Why? - The battery is dead. (First why) Why? - The alternator is not functioning. (Second why) Why? - The alternator belt has broken. (Third why) Why? - The alternator belt was well beyond its useful service life and not replaced. (Fourth why) Why? - The vehicle was not maintained according to the recommended service schedule. (Fifth why, a root cause) W tym wątku wygląda na to, że wystarczyło jedno Why : D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Forumowa skala do dobru nart - propozycja uzupełnienia
wkg Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Edit: Chyba jednak propozycja powinna dotyczyć innego wątku : )) Ten punkt powinien (jeżeli się przyjmie) trafić do "Poradnik dla pytających o dobór nart" jako ostatni. a nie do Sprawdź Twój poziom umiejętności narciarskich i wpisz go w swój profil. Różnica niby mała a znacząca. Oryginalny post wyedytowałem z zaznaczeniem zmian. Cześć A po co? Pozdro Żeby móc poprosić o radę lub doradzić dobór nart adekwatnych do potrzeb. W celu doboru nart - jak napisałem. Wątek i lista sa w dziale "Dobór NART" a lista (było błednie skala) jest w sposób oczywisty do doboru nart niewystarczająca. Innej narty potrzebuje narciarz na przygotowany stok w kurorcie, innej skiturowiec a innej freerider, nie ma co rozwijać. Automatyczna odpowiedź jest oczywiście przykładowa i uproszczona ale tak mniej więcej wygląda większość propozycji gdy przeczytać rady : ) Propozycję zamieściłem w oddzielnym watku żeby nie zaśmiecać tego ze skalą gdzie ludzie głównie prezentują swoją ocenę własnych umiejętności. A w razie czego łatwiej wyciąc ; ) No i to tylko pytanie, propozycja - oczywiście nie musi być przyjęta ; ) Pozdrawiam Witek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Edit: Chyba jednak propozycja powinna dotyczyć innego wątku : )) Ten punkt powinien (jeżeli się przyjmie) trafić do "Poradnik dla pytających o dobór nart" jako ostatni. a nie do Sprawdź Twój poziom umiejętności narciarskich i wpisz go w swój profil. Różnica niby mała a znacząca. Oryginalny post wyedytowałem z zaznaczeniem zmian. Żeby móc poprosić o radę lub doradzić dobór nart adekwatnych do potrzeb. W celu doboru nart - jak napisałem. Wątek i lista sa w dziale "Dobór NART" a lista (było błednie skala) jest w sposób oczywisty do doboru nart niewystarczająca. Innej narty potrzebuje narciarz na przygotowany stok w kurorcie, innej skiturowiec a innej freerider, nie ma co rozwijać. Automatyczna odpowiedź jest oczywiście przykładowa i uproszczona ale tak mniej więcej wygląda większość propozycji gdy przeczytać rady : ) Propozycję zamieściłem w oddzielnym watku żeby nie zaśmiecać tego ze skalą gdzie ludzie głównie prezentują swoją ocenę własnych umiejętności. A w razie czego łatwiej wyciąc ; ) No i to tylko pytanie, propozycja - oczywiście nie musi być przyjęta ; ) Pozdrawiam Witek Cześć Mam wrażenie, że nie jest to potrzebne. Osoby zainteresowane nartami specjalistycznymi zazwyczaj to zaznaczają w tytule tematu (i bardzo dobrze bo wtedy radzą inni ludzie - specjalizujący się w temacie). Zresztą zazwyczaj o skitoury czy freeride pytają ludzie już stosunkowo zorientowani i pytania są konkretne. Zresztą w większości wypadków nie jest ważne to co pisze pytający bo ludzie rzadko kiedy potrafią się ocenić dobrze czy też dobrze opisać swoją jazdę nie mówiąc o realnych oczekiwaniach. Trzeba więc rozwijać sztukę czytania między wierszami i stosowania pytań pomocniczych, wyciągać prawdę aby móc doradzić jak najbardziej uczciwie. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Cześć Zresztą w większości wypadków nie jest ważne to co pisze pytający bo ludzie rzeko kiedy potrafią się ocenić dobrze czy też dobrze opisać swoją jazdę nie mówiąc o realnych oczekiwaniach. Trzeba więc rozwijać sztukę czytania między wierszami i stosowaniem pytań pomocniczych wyciągać prawdę aby móc doradzić jak najbardziej uczciwie. Pozdrowienia Nie pomnę nazwiska ale kiedyś któryś z prezesów Toyoty powiedział, że trzeba zadać 5 pytań "dlaczego". Po piątym pytaniu okazuje się, że problem leży zupełnie gdzie indziej niż pierwotnie umiejscawiała go osoba problem zgłaszająca. Edit: Taiiichi Ohno się facet nazywał. Podobno 5 pytań zazwyczaj wystarcza : ) The vehicle will not start. (the problem) Why? - The battery is dead. (First why) Why? - The alternator is not functioning. (Second why) Why? - The alternator belt has broken. (Third why) Why? - The alternator belt was well beyond its useful service life and not replaced. (Fourth why) Why? - The vehicle was not maintained according to the recommended service schedule. (Fifth why, a root cause) W tym wątku wygląda na to, że wystarczyło jedno Why : D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
wkg Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Cześć Zresztą w większości wypadków nie jest ważne to co pisze pytający bo ludzie rzeko kiedy potrafią się ocenić dobrze czy też dobrze opisać swoją jazdę nie mówiąc o realnych oczekiwaniach. Trzeba więc rozwijać sztukę czytania między wierszami i stosowaniem pytań pomocniczych wyciągać prawdę aby móc doradzić jak najbardziej uczciwie. Pozdrowienia Nie pomnę nazwiska ale kiedyś któryś z prezesów Toyoty powiedział, że trzeba zadać 5 pytań "dlaczego". Po piątym pytaniu okazuje się, że problem leży zupełnie gdzie indziej niż pierwotnie umiejscawiała go osoba problem zgłaszająca. Edit: Taiiichi Ohno się facet nazywał. Podobno 5 pytań zazwyczaj wystarcza : ) The vehicle will not start. (the problem) Why? - The battery is dead. (First why) Why? - The alternator is not functioning. (Second why) Why? - The alternator belt has broken. (Third why) Why? - The alternator belt was well beyond its useful service life and not replaced. (Fourth why) Why? - The vehicle was not maintained according to the recommended service schedule. (Fifth why, a root cause) W tym wątku wygląda na to, że wystarczyło jedno Why : D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi