Skocz do zawartości

Górna narta podczas skrętu


Ski_Retry

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie, chyba jednak nie. Układ ten dobrze obrazuje nieruchomego mopa, podpartego w dwóch punktach.
Nie działają tu żadne siły, jakie działają na narciarza (za wyjątkiem grawitacji).
Pozdr
Marcin

PS: ma ktoś parówki?

Słuszna lecz oczywista uwaga, to jaka siła jest potrzebna żeby utrzymać środek ciężkości poza punktem podparcia,

dodam że powyżej górnej narty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Taki ruch jest niewykonalny.

Pozdro

To, że tego nie potrafisz nie znaczy, że jest niewykonalny.

Obejrzyj jakikolwiek SL w zwolnionym tempie, moment tuż przed zmianą krawędzi. Jakieś ujęcie z boku.

Stopy można cofnąć, można też pchnąć jedno i drugie ma swój cel. Bardzo przydatna umiejętność przy śmigu na stromym i twardym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że tego nie potrafisz nie znaczy, że jest niewykonalny.

Obejrzyj jakikolwiek SL w zwolnionym tempie, moment tuż przed zmianą krawędzi. Jakieś ujęcie z boku.

Stopy można cofnąć, można też pchnąć jedno i drugie ma swój cel. Bardzo przydatna umiejętność przy śmigu na stromym i twardym.

W fazie przejścia można cofać, ale nie jak już stoisz na krawędzi. Spotkałem się z terminem retraction release, ale nie zgłębiałem tematu. O tym piszesz ?

Edit. Czy to nie jest to samo co skręt kompensacyjny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Czy to nie jest to samo co skręt kompensacyjny ?

To nie jest to samo, cofnięcie stóp przy zmianie krawędzi ( pullback ) ma na celu szybkie przywrócenie zrównoważonej pozycji nad nartami po dociążeniu tyłów na wyjściu z wirażu. Bardzo skuteczny ruch, wart opanowania i stosowania, przeciwdziała permanentnemu odchyleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest to samo, cofnięcie stóp przy zmianie krawędzi ( pullback ) ma na celu szybkie przywrócenie zrównoważonej pozycji nad nartami po dociążeniu tyłów na wyjściu z wirażu. Bardzo skuteczny ruch, wart opanowania i stosowania, przeciwdziała permanentnemu odchyleniu.

Ok dzięki. Załóżmy, że mam ten ruch opanowany. W fazie przejścia, cofam nogi pod siebie tak aby "wyśrodkować" się nad nartami (zamiast naciskania na języki - tak opisuje to PMTS). Jaka jest wtedy rola cofania nogi wewnętrznej w dalszej fazie skrętu ? Rozumiem, że są to dwa oddzielne ruchy ale jak je połączyć i czy w ogóle. Czysto teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Załóżmy, że mam ten ruch opanowany. W fazie przejścia, cofam nogi pod siebie tak aby "wyśrodkować" się nad nartami (zamiast naciskania na języki - tak opisuje to PMTS). Jaka jest wtedy rola cofania nogi wewnętrznej w dalszej fazie skrętu ? Rozumiem, że są to dwa oddzielne ruchy ale jak je połączyć i czy w ogóle. Czysto teoretycznie.

Nie wyśrodkować tylko "przeciążyć" przody a wewnętrzna staje się zewnętrzną bo przekrawędziowanie wykonałeś z dwóch nóg jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Załóżmy, że mam ten ruch opanowany. W fazie przejścia, cofam nogi pod siebie tak aby "wyśrodkować" się nad nartami (zamiast naciskania na języki - tak opisuje to PMTS). Jaka jest wtedy rola cofania nogi wewnętrznej w dalszej fazie skrętu ? Rozumiem, że są to dwa oddzielne ruchy ale jak je połączyć i czy w ogóle. Czysto teoretycznie.

Czysto teoretycznie - poszukaj sobie co to jest "phantom moove ", np w tym wątku:http://www.pmts.org/....php?f=1&t=4938

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna lecz oczywista uwaga, to jaka siła jest potrzebna żeby utrzymać środek ciężkości poza punktem podparcia,

dodam że powyżej górnej narty?

Taka samo działająca jak ciężar tego samochodu

http://weblog.infopr...e-samochodu.jpg

Samochód pchany jest za pomocą nogi tylnej (analogicznie zewnętrznej), a ciężar pchacza jest głównie na przedniej (a. wewnętrznej). Jeśli samochód będzie odpowiednio ciężki (a. siła odśrodkowa) to możliwe będzie podniesienie przedniej nogi przedniej (wewnętrznej).

Jeśli komuś zdarzyło się pchać samochód, to zrozumie sens tylnej (zewnętrznej w skręcie) nogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka samo działająca jak ciężar tego samochodu http://weblog.infopr...e-samochodu.jpg Samochód pchany jest za pomocą nogi tylnej (analogicznie zewnętrznej), a ciężar pchacza jest głównie na przedniej (a. wewnętrznej). Jeśli samochód będzie odpowiednio ciężki (a. siła odśrodkowa) to możliwe będzie podniesienie przedniej nogi przedniej (wewnętrznej). Jeśli komuś zdarzyło się pchać samochód, to zrozumie sens tylnej (zewnętrznej w skręcie) nogi.

Litości. ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretycznie - poszukaj sobie co to jest "phantom moove ", np w tym wątku:http://www.pmts.org/....php?f=1&t=4938

Wiem co to phantom move, ale nie wiem jak to się ma do flexed release. Phantom move ćwiczyłem ostatnio, ale moim zdaniem ten sam efekt daje zwykłe ćwiczenie z podnoszeniem wewnętrznej. Jak jest lekka to możesz z nią robić co chcesz, kłaść na mały palec, podciągać pod siebie itd. Ja na razie skupiam się się na pełnym opanowaniu zewnętrznej, tak aby w każdych warunkach na niej stać. Reszta na razie nie dla mnie :)

@polm popraw mnie jeśli się mylę, ale na nartach działają na ciebie siły w innej płaszczyźnie niż wtedy kiedy pchasz samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to phantom move, ale nie wiem jak to się ma do flexed release.

- Balancing on the LTE of the uphill ski before starting the new turn
- Flexing the outside leg to release
- Tipping the new inside foot to the LTE (enough to create an o-frame)
- Pulling/tucking the new inside foot towards the stance foot (narrow stance)
- CA/CB
- Balance on the new outside ski

Chodzi o to by nie usztywniać nogi odstokowej, całość ewolucji musi przebiegać na "lekkich nogach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fazie przejścia można cofać, ale nie jak już stoisz na krawędzi. Spotkałem się z terminem retraction release, ale nie zgłębiałem tematu. O tym piszesz ?

Edit. Czy to nie jest to samo co skręt kompensacyjny ?

Jeżeli Twoja wewnętrzna noga jest zbyt wysunięta to oznacza, że jest prawdopodobnie bardziej obciążona niż zewnętrzna. Jeśli tak, to zobacz przykład z wyznaczaniem środka ciężkości mopa - analogicznie do przykładu, nie cofniesz wewnętrznej, musisz dojechać zewnętrzną. No chyba, że umiesz zrobić na nartach shuffle dance :).

 

Ps. Sprawdziłem co to ten r.r.. O ile zrozumiałem to co tam napisano to nie chodziło mi o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@polm popraw mnie jeśli się mylę, ale na nartach działają na ciebie siły w innej płaszczyźnie niż wtedy kiedy pchasz samochód...

Pewnie, że inaczej działają, ale chodziło o analogię dlaczego na nartach mimo, że środek ciężkości jest daleko poza podstawą to się nie przewracamy. Zamiast samochodu można pchać barkiem ścianę lub np.: pianino, to będzie podobne do jazdy na nartach. Zobacz co wtedy możesz zrobić z wew. nogą. Możesz ją podnieść. Odwróć sytuację, pchaj głównie wewnętrzną i spróbuj ją cofnąć tak jak chcesz to zrobić na nartach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie analogii to proszę bardzo:

Short+Track+Speed+Skating+Day+15+YqbQ0wxL98mx.jpg

Górna, dolna, dwie - do wyboru do koloru

PS przestańcie szukać dziury w całym - techniki cięte są poste jak budowa cepa

PS 2 14 letnia dziewczyna uprawiająca tą dyscyplinę na poziomie no powiedzmy wyżej niż amatorskim zaczynając od zera skręt równoległy cięty do stokowy opanowała w 15 min. lekcyjnej tak więc Panowie koniec teorii i do roboty.................................................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że tego nie potrafisz nie znaczy, że jest niewykonalny.

Obejrzyj jakikolwiek SL w zwolnionym tempie, moment tuż przed zmianą krawędzi. Jakieś ujęcie z boku.

Stopy można cofnąć, można też pchnąć jedno i drugie ma swój cel. Bardzo przydatna umiejętność przy śmigu na stromym i twardym.

Cześć

Umawiamy się tak:

Dopóki nie zobaczę, że w ogóle umiesz stać na nartach nie rozmawiamy o jakichkolwiek aspektach techniki narciarskiej. Z mojej strony można to rozszerzyć na całe forum.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie analogii to proszę bardzo:

attachicon.gifShort+Track+Speed+Skating+Day+15+YqbQ0wxL98mx.jpg

Górna, dolna, dwie - do wyboru do koloru

PS przestańcie szukać dziury w całym - techniki cięte są poste jak budowa cepa

PS 2 14 letnia dziewczyna uprawiająca tą dyscyplinę na poziomie no powiedzmy wyżej niż amatorskim zaczynając od zera skręt równoległy cięty do stokowy opanowała w 15 min. lekcyjnej tak więc Panowie koniec teorii i do roboty.................................................

Bardzo dobra ilustracja, zobacz gdzie jest środek ciężkości gdyby lodowisko było pochyłym stokiem praktycznie byliby tuż nad nim, w jeździe sportowej żeby swobodnie zmieniać obciążenie górnej/dolnej narty przeniesienie owego środka daleko ponad górną jest fizycznie konieczne, do tego potrzebna jest odpowiednia siła odśrodkowa, która nas w tym położeniu utrzyma inaczej mówiąc potrzebna jest prędkość tym większa im większy jest promien nart.

 

Poniżej Hirscher na wewn.  :D lecz środek ciężkości daleko nad nią, dlatego nie jest to skręt widziany u 99.9% narciarzy amatorów i zapewniam Cię, że nie jest to łatwe, podejrzewam że nawet Ferra zakręcony obecnie na zewn. nie miałby nic przeciwko takiemu staniu na

wewn. :)

 

Pozdrawiam

Załączone miniatury

  • hir1.PNG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Umawiamy się tak: Dopóki nie zobaczę, że w ogóle umiesz stać na nartach nie rozmawiamy o jakichkolwiek aspektach techniki narciarskiej. Z mojej strony można to rozszerzyć na całe forum. Pozdrowienia

Czytając kilka twoich dzisiejszych wpisów w których piszesz o dupkach, leszczach czy nowobogackich, odnoszę wrażenie, że miałbyś problem z utrzymaniem równowagi nie tylko na nartach. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra ilustracja, zobacz gdzie jest środek ciężkości gdyby lodowisko było pochyłym stokiem praktycznie byliby tuż nad nim, w jeździe sportowej żeby swobodnie zmieniać obciążenie górnej/dolnej narty przeniesienie owego środka daleko ponad górną jest fizycznie konieczne, do tego potrzebna jest odpowiednia siła odśrodkowa, która nas w tym położeniu utrzyma inaczej mówiąc potrzebna jest prędkość tym większa im większy jest promien nart.

 

Poniżej Hirscher na wewn.  :D lecz środek ciężkości daleko ponad nią, dlatego nie jest to skręt widziany u 99.9% narciarzy amatorów i zapewniam Cię, że nie jest to łatwe, podejrzewam że nawet Ferra zakręcony obecnie na zewn. nie miałby nic przeciwko takiem staniu na

wewn. :)

 

Pozdrawiam

Cześć

Każdy o tym marzy i nikt tego nie osiągnie. Chcąc zacieśnić musisz się podeprzeć trochę albo bardzo..,. ale chyba dyskusja nie o tym elemencie jazdy. 

On musi kontrolować wewnętrzną bo jest na granicy przyczepności zewnętrznej ale...nikogo z nas to nie dotyczy.

Zejdź na ziemię.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...