Skocz do zawartości

Uniwersalne narty do dłuższego skrętu.


adam-

Rekomendowane odpowiedzi

ankieta:

nic się nie zmieniło od ostatniego tematu więc

1. M
2. 29
3. 95
4. 178
5. 7 lat temu nauczyłem się jeździć na AWFie, później przerwa i od 2 ostatnich sezonów jeśli są warunki to jeżdżę
6. 6/7 chociaż nigdy nie jeździłęm trasą czarną bo nigdy nie była otwarta
7. dalbello panterra ID 120, head RD podobno flex 110 ale przy odbarczaniu panowie z serwisu sugerowali że mogą być twardsze ok 140 (gruba skorupa niedająca się przegrzać, klamry z kwasówki)
8. Narty, które posiadałem, posiadam

Head i.supershape magnum 170cm 2016r- dobrze mi się na nich jeździ jeśli stok jest dobrze przygotowany - przejeździłem na nich ostatni wyjazd w villach w śniegu ala cukier i z prawie metrowymi luźnymi muldami bez gleby aczkolwiek to nie była przyjemność a walka

stockli laser sl z carving plate 161cm 2004 - trzeba ją bardziej pilnować niż magnuma, objeżdżam na niej mały stoczek który mam niedaleko domu, fajne wrażenia z jazdy, lubię na niej jeździć

miałem również Rossignol R9S WC 155cm 2009r - fajna w skręcie, ładnie kopała aczkolwiek ciężko było mi na niej pojechać szybko prosto

na nogach miałem również podczas testów volkla

code 170cm - jak na 3 przejazdy było można przewidzieć jak reaguje ta narta - bardzo łatwo i intuicyjnie mi się ją prowadziło

racetiger sl 155 - stok już był troszkę rozwalony jednak niczym mnie nie ujęła owa narta

racetiger gs 170 - pomimo wielu ludzi na stoku i jego słabej już kondycji, super jeździło mi się na tych nartach, gdyby trasy w górach były zawsze dobrze przygotowane i autostradowo szerokie to bym nie zakładał innych nart
9. jednak wolę szybko i długi skręt, ale z racji tego, że o dobre warunki ciężko większą część czasu w krótkim sytuacyjnym skręcie
10. Szeroko, równo i twardo, dwa dni trafiłem na ostatnim wyjeździe do austrii - villach, dobrze przygotowany stok to bardzo dobrze jeździło mi się na czerwonych trasach i na niebieskich na odpoczynku, chociaż trasy niebieskie tam są takie jak czerwone np w szklarskiej, bynajmniej mi się tak wydaje
11. Turystycznie
12. moja kondycja jest taka że na trasie 8km muszę robić z 3 przerwy po 3-5 minut przez palenie ud, ćwiczę na co dzień z ciężarami, swoje ważę, wydaje mi się, że w zeszłym roku to było około 5 tygodni.
13. -

 

Prędzej miałem chęć kupić Stockli AX, ale niestety sprawdziło się to co myślałem i to co mówili mi znajomi w serwisie - nie kupi się dobrych stockli z roczników bieżących używanych bo one z fabryki wychodzą z cienką krawędzią, mogą ładnie wyglądać ale od spodu jest bieda

 

Więc teraz chcę poszukać czegoś uniwersalnego o dłuższym promieniu skrętu, myślę o pseudo GSce czyli o volklu racetiger GS speedwall uvo z roczników 2014-17 i czegoś z rodziny CODE 2015-17

narty mają służyć do tegorocznego wypadu do Francji w krainę 3 dolin, niestety mogę zabrać tam tylko jedną parę nart - wymagania biura turystycznego
Mam jeszcze SLke i Magnuma ale po ostatnim wypadzie przestał mnie kręcić krótki skręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Stockli, to mnie udało się kupić nowiutkie za około 3tyś z sezonu poprzedniego (wcześniej kosztowały ponad 4tyś), musisz poszukać. Nie muszą być sl, jest tam spory wybór nart o R około 14-15m. Krawędź jest tam rzeczywiście dość cieńka, ale jest wykonana ze specjalnie utwardzanego materiału więc wytrzymuje duuużooo. Wymagają jednak ręcznego serwisu, bo w serwisach jadą maszynami standardowo i tną niepotrzebnie (jak na te narty) za dużo krawędzi. Dobrze serwisowane wytrzymują podobno nawet 10 lat. Ze względu na technologię w której są wykonywane nie odkształcają się, nie wyklepują itp... Niektórzy twierdzą, że właściwie każde Stockli to komórki.  

Mogę ci też polecić Atomic Redster XTI. W moim odczuciu znakomite narty do jazdy całodniowej. Spokojnie pojedziesz na nich średnim i długim skrętem. Zeszłoroczny model można wyjąć za około 1700pln (może nawet taniej). Trochę ważysz, więc może dla ciebie bardziej odpowiadałyby Redster XTI Doubledack (trochę twardsze i trochę droższe). 

                                                                                          Powodzenia.  

 

Tu masz linki i opisy. XTi sprawdziłem w praktyce i jest tak jak opisują. Mnie się jeździ wspaniale.

 

http://www.snowshop.pl/narty-atomic-redster-xti-2017-wiazania-xt-12

 

http://www.snowshop.pl/narty-atomic-redster-doubledeck-gs-2016-wiazania-x-12-tl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ówczesnej jakości Atomica to raczej nie skorzystam z propozycji :) fajne się na pewno na nich jeździ ale no właśnie... trwałość

jestem prawie zdecydowany na któryś z 2 modeli może podpowiecie który będzie fajniejszy biorąc pod uwagę, że ma być to narta uniwersalna do dłuższego skrętu

Code orange / red 175 cm - bo to chyba ta sama narta http://www.skiforum....code-uvo-orange

lub

Code speedwall L 178 cm http://www.skiforum....speedwall-l-uvo

proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ankieta:

nic się nie zmieniło od ostatniego tematu więc

1. M
2. 29
3. 95
4. 178
5. 7 lat temu nauczyłem się jeździć na AWFie, później przerwa i od 2 ostatnich sezonów jeśli są warunki to jeżdżę
6. 6/7 chociaż nigdy nie jeździłęm trasą czarną bo nigdy nie była otwarta
7. dalbello panterra ID 120, head RD podobno flex 110 ale przy odbarczaniu panowie z serwisu sugerowali że mogą być twardsze ok 140 (gruba skorupa niedająca się przegrzać, klamry z kwasówki)
8. Narty, które posiadałem, posiadam

Head i.supershape magnum 170cm 2016r- dobrze mi się na nich jeździ jeśli stok jest dobrze przygotowany - przejeździłem na nich ostatni wyjazd w villach w śniegu ala cukier i z prawie metrowymi luźnymi muldami bez gleby aczkolwiek to nie była przyjemność a walka

stockli laser sl z carving plate 161cm 2004 - trzeba ją bardziej pilnować niż magnuma, objeżdżam na niej mały stoczek który mam niedaleko domu, fajne wrażenia z jazdy, lubię na niej jeździć

miałem również Rossignol R9S WC 155cm 2009r - fajna w skręcie, ładnie kopała aczkolwiek ciężko było mi na niej pojechać szybko prosto

na nogach miałem również podczas testów volkla

code 170cm - jak na 3 przejazdy było można przewidzieć jak reaguje ta narta - bardzo łatwo i intuicyjnie mi się ją prowadziło

racetiger sl 155 - stok już był troszkę rozwalony jednak niczym mnie nie ujęła owa narta

racetiger gs 170 - pomimo wielu ludzi na stoku i jego słabej już kondycji, super jeździło mi się na tych nartach, gdyby trasy w górach były zawsze dobrze przygotowane i autostradowo szerokie to bym nie zakładał innych nart
9. jednak wolę szybko i długi skręt, ale z racji tego, że o dobre warunki ciężko większą część czasu w krótkim sytuacyjnym skręcie
10. Szeroko, równo i twardo, dwa dni trafiłem na ostatnim wyjeździe do austrii - villach, dobrze przygotowany stok to bardzo dobrze jeździło mi się na czerwonych trasach i na niebieskich na odpoczynku, chociaż trasy niebieskie tam są takie jak czerwone np w szklarskiej, bynajmniej mi się tak wydaje
11. Turystycznie
12. moja kondycja jest taka że na trasie 8km muszę robić z 3 przerwy po 3-5 minut przez palenie ud, ćwiczę na co dzień z ciężarami, swoje ważę, wydaje mi się, że w zeszłym roku to było około 5 tygodni.
13. -

 

Prędzej miałem chęć kupić Stockli AX, ale niestety sprawdziło się to co myślałem i to co mówili mi znajomi w serwisie - nie kupi się dobrych stockli z roczników bieżących używanych bo one z fabryki wychodzą z cienką krawędzią, mogą ładnie wyglądać ale od spodu jest bieda

 

Więc teraz chcę poszukać czegoś uniwersalnego o dłuższym promieniu skrętu, myślę o pseudo GSce czyli o volklu racetiger GS speedwall uvo z roczników 2014-17 i czegoś z rodziny CODE 2015-17

narty mają służyć do tegorocznego wypadu do Francji w krainę 3 dolin, niestety mogę zabrać tam tylko jedną parę nart - wymagania biura turystycznego
Mam jeszcze SLke i Magnuma ale po ostatnim wypadzie przestał mnie kręcić krótki skręt.

Może coś takiego:

http://www.ebay.de/i...rcAAOSwEK9TrcMh

Płyta pod Comp'y, ale można je jeszcze znaleźć.

Przeszukaj ich stronę. Można u nich wyrwać nawet perełki.

 

Pozdrawiam - Tomek

 

Przysyłają do Polski w normalnych cenach.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

71 pod butem raczej nie plasuje tej narty w grupie uniwersalnych, code mają 76, wiem że niby tylko 5mm więcej, ale więcej pod butem, więcej na dziobach, więcej na piętkach i już się z tego jakaś powierzchnia nośna robi, z drugiej strony blizzard ma full camber.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

71 pod butem raczej nie plasuje tej narty w grupie uniwersalnych, code mają 76, wiem że niby tylko 5mm więcej, ale więcej pod butem, więcej na dziobach, więcej na piętkach i już się z tego jakaś powierzchnia nośna robi, z drugiej strony blizzard ma full camber.

Uzasadnij z jakiego powodu masz zamiar zakupić fabrycznie zepsute narty, jestem w stanie zrozumieć niewielkie "kacze dzioby" z przodu ale olbrzymie trzepotanie z przodu i z tyłu jest w zasadzie nie do przyjęcia w twoich kryteriach jazdy. Po co ci powierzchnia nośna - ty potrzebujesz aktywnej długości krawędzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego:

http://www.ebay.de/i...rcAAOSwEK9TrcMh

Płyta pod Comp'y, ale można je jeszcze znaleźć.

Przeszukaj ich stronę. Można u nich wyrwać nawet perełki.

 

Pozdrawiam - Tomek

 

Przysyłają do Polski w normalnych cenach.

 

Tomek

Wtrącę może słowo od siebie, nie jestem pewien czy polecanie komórkowych gigantek Blizzarda ma sens w przypadku osoby której "palą uda"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzasadnij z jakiego powodu masz zamiar zakupić fabrycznie zepsute narty, jestem w stanie zrozumieć niewielkie "kacze dzioby" z przodu ale olbrzymie trzepotanie z przodu i z tyłu jest w zasadzie nie do przyjęcia w twoich kryteriach jazdy. Po co ci powierzchnia nośna - ty potrzebujesz aktywnej długości krawędzi. 

czy one je mają czy nie (kacze dzioby - rocker) to jeździłem na nich (code L) i jeździło mi się bardzo dobrze i spokojnie, co do aktywnej krawędzi to i tak ona nie trzyma na dziobach i piętkach tak samo dobrze jak na odcinku miedzy nimi, bo i tak są przytępiane w serwisie. Co do szerokości i komórkowych GSek... nie wiem czy przeczytaliście temat posta ale chodzi tu o UNIWERSALNE narty do dłuższego skrętu, nie do mega długiego. Co do szerokości pod butem jeżdżę też na stockli sl które mają pod butem 63mm i robią niespodziewany wjazd pod śnieg głównie pod armatkami, magnum ma 72 w sumie nigdy nie wjechał mi pod śnieg, ale nigdy nie jeździłem np w 20cm puchu.

Wracając do tematu, na poprzednim wyjeździe w góry miałem heady magnum R13, jest to spoko narta ale jak dla mnie nie na cały dzień jazdy w takich warunkach które wtedy panowały. Na następny wyjazd mam zabrać jedną parę i komfortowo na niej jeździć od 9:00 do 17:00 w każdych warunkach które będą na stoku ale mają mieć R w granicach 16-18m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to raczej na tym forum nie uzyskasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie/problem

tutaj albo SL albo GS, a w najgorszym wypadku Master się poleca

Nie jest tak. Ale jeśli facet oceniający się na 6/7 szuka uniwersalnej narty i rozwodzi się nad kilkoma mm pod butem to coś jest nie tak. Nie uważasz ?

Długość skrętu zależy głównie od umiejętności, im wcześniej się to zrozumie tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak. Ale jeśli facet oceniający się na 6/7 szuka uniwersalnej narty i rozwodzi się nad kilkoma mm pod butem to coś jest nie tak. Nie uważasz ?

Długość skrętu zależy głównie od umiejętności, im wcześniej się to zrozumie tym lepiej.

Cześć

Nareszcie!!

Dzięki Ferrari.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nareszcie!!

Dzięki Ferrari.

Pozdrowienia

 

 

"Długość skrętu zależy głównie od umiejętności, im wcześniej się to zrozumie tym lepiej."

 

    Też mam takie wrażenie, ale wobec moich mocno średnich umiejętności narciarskich, nieśmiałem wyrażać opinii.

                                                                                                            Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak. Ale jeśli facet oceniający się na 6/7 szuka uniwersalnej narty i rozwodzi się nad kilkoma mm pod butem to coś jest nie tak. Nie uważasz ?

Długość skrętu zależy głównie od umiejętności, im wcześniej się to zrozumie tym lepiej.

jedno drugiego nie wyklucza - ja pisałem o sprzęcie, Ty o umiejętnościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co forum to ten sam problem, ludzie piszą a z tego co piszą nic nie wynika

 

sam poszukałem o co chodzi z piekącymi udami, wyszło że jazda na tyłach nart i to by się zgadzało

problemu nie ma na krótszych, mniej stromych górkach takich jak np w szklarskiej porębie - tam przez 10 dni nie bolało mnie nic fisem nie jeździłem bo był nieczynny

za to piekło podczas pierwszego wyjazdu w alpy, przykro mi że mieszkam na mazurach i nie jeżdżę od dziecka

FerraEnzo - cieszy mnie niezmiernie to że wsiadasz na byle co i jeździsz jak chcesz

 

Zadałem konkretne pytanie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co forum to ten sam problem, ludzie piszą a z tego co piszą nic nie wynika

 

sam poszukałem o co chodzi z piekącymi udami, wyszło że jazda na tyłach nart i to by się zgadzało

problemu nie ma na krótszych, mniej stromych górkach takich jak np w szklarskiej porębie - tam przez 10 dni nie bolało mnie nic fisem nie jeździłem bo był nieczynny

za to piekło podczas pierwszego wyjazdu w alpy, przykro mi że mieszkam na mazurach i nie jeżdżę od dziecka

FerraEnzo - cieszy mnie niezmiernie to że wsiadasz na byle co i jeździsz jak chcesz

 

Zadałem konkretne pytanie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi

Cześć

Nie miotaj się tyko pomyśl.

Jeżdżę na nartach około 45 lat a uczyłem dość intensywnie ponad 20 więc jakieś tam doświadczenie mam. Dla mnie najbardziej uniwersalną nartą jest GS i nie ma znaczenia jakie są warunki czy cokolwiek innego. Jeżeli napisałbym co innego to bym kłamał.

Mam Ci to napisać - proszę bardzo.

 

Dla mnie najbardziej uniwersalną nartą jest GS, nieważne jaki.Może być narta typu Master ale długa.

Mogę oczywiście ściemniać cytując katalogowe brednie ale nie chcę kłamać.

Są ludzie, którzy mają inne upodobania ale tak naprawdę narta nie ma znaczenia. Do każdej narty i warunków trzeba odpowiednio adaptować technikę a to czy ma 5mm w te czy w inną stronę nie ma najmniejszego znaczenia.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zadałem konkretne pytanie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi."

 

​~Adam, coś zmyślasz. Ode mnie i nie tylko otrzymałeś bardzo konkretne odpowiedzi. Jeśli propozycje ci nie odpowiadają, to oczywiście żaden problem, ale doceń, że kilku kolegów zasugerowało ci jakieś rozwiązania, a nawet podało konkretne linki.

​    Albo zrób inaczej: napisz jakiej odpowiedzi oczekujesz, a ja z przyjemnością przyznam ci rację. Może właśnie o to ci się rozchodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co forum to ten sam problem, ludzie piszą a z tego co piszą nic nie wynika

 

Z każdym pytającym jest ten sam problem. Prosi o radę, a po uzyskaniu konkretnych odpowiedzi dalej wie swoje.

Mitek, dwa sezony temu namawiał mnie na nartę typu GS, miotałem się tak jak Ty. Mitek uparcie pisał to co wyżej. Najdłuższa (w granicach rozsądku) i GS. Wziąłem mastera 180 cm (R19), żałuję tylko, że nie wziąłem 186 komórki. Ten sezon już odpuszczę ale na następny GS komórka R25 i 186 albo 190. Spróbujesz a się przekonasz. Mam 178 ale ważę tylko 75-77 kg.

 

Tak można jeździć na narcie R21 i R30

 

A tak na komórkowych R25.

 

Każdy narciarz amator musi przejść tę drogę i wyrzucić z umysłu marketingową papkę. Mogę dać Ci namiar na mojego brata, który jeździ na Magnum a spróbował moich GS. Opowie Ci jakie miał odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zadałem konkretne pytanie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi."

 

​~Adam, coś zmyślasz. Ode mnie i nie tylko otrzymałeś bardzo konkretne odpowiedzi. Jeśli propozycje ci nie odpowiadają, to oczywiście żaden problem, ale doceń, że kilku kolegów zasugerowało ci jakieś rozwiązania, a nawet podało konkretne linki.

​    Albo zrób inaczej: napisz jakiej odpowiedzi oczekujesz, a ja z przyjemnością przyznam ci rację. Może właśnie o to ci się rozchodzi?

Vino - przepraszam za zbyt duże uogólnienie, wybacz

Mitek - na których GSach ci się jeździ lepiej cywilnych czy fisach

co do umiejętności i jazdy na czymkolwiek jak się chce, to nie wiem może mi się wydaje że narty o mniejszym promieniu, z szerokimi dziobami, mocno taliowane, nie chcą jechać prosto przy większych prędkościach, - z innej beczki większość nart które są dedykowane do szybkiej jazdy mają promień w okolicy 17m

Edycja:

Czyli brać GSa, jeśli tak to jak długiego, a może jakiś konkretny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...