Skocz do zawartości

Podstawy techniki sportowej


Marek O

Rekomendowane odpowiedzi

~Marku

Dzięki za opinię. Zedytuj proszę posta by był bardziej zrozumiały, na razie trudno stwierdzić co dokładnie chciałeś przekazać.

Technika odciążeniowo  - rotacyjno - przeciążeniowa, czyli wyjście w górę w locie rotacja nart i kontakt ze śniegiem po przekroczeniu linii spadku między stok 11 a 12 wiąże się z tym bardzo ważna sprawa jazda na górnych krawędziach nart. Czyli cały dojazd do linii spadku stoku,  jazda na dolnych krawędziach nart (pierwsza faza skrętu carvingowego) jest  przelatywana w powietrzu a szkoda, bo to cała kupa frajdy. Poniższe zdjęcia pokazują 1 moment wyjścia w górę, 2 lot w dojściu do lini spadku stoku 3 moment obciązenia nart. Widać na nich ile przelatuje się w skręcie a ile jedzie na nartach. Jazda na nartach odbywa się po przekroczeniu linii spadku stoku. Jest widoczne odciążenie w locie obracanie, rotacja nart i po przekroczeniu linii spadku obciążenie czyli przeciążanie nart. Nie ma jazdy na dolnych krawędziach nart podczas dojazdu do linii spadku stoku, bo ta część skrętu jest przelatywana w powietrzu.

 

Siadanie na tyłach szczególnie w końcowej części skrętu to zdjęcie 4. Pamiętać o cofnięciu stóp pod siebie. Nie walczyć z górą i pchać ją rękami tylko cofnięcie stóp pod kolanami

 

Zewnętrzne kolano dociska się do wewnętrznego zdjęcie 5. Mniej cisnąć zewnętrzne, bardziej pochylić do wewnątrz skrętu wewnętrzne.

 

Rozglądanie się, szczególnie obserwacja swoich pleców zdjęcie 6. Jest to możliwe i zwiększa wasze bezpieczeństwo bo pod koniec przejazdu był ścigant na tyłach...

 

Myślę że teraz nieco czytelniej ale zawsze chętnie dopowiem lub dalej podyskutuje

 

Pozdr MO

 

 

~Marku

Dzięki za opinię. Zedytuj proszę posta by był bardziej zrozumiały, na razie trudno stwierdzić co dokładnie chciałeś przekazać.

Załączone miniatury

  • inicjacja.jpg
  • lot.jpg
  • obciążenie.jpg
  • tyły.jpg
  • kolano.jpg
  • plecy.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 328
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Technika odciążeniowo  - rotacyjno - przeciążeniowa, czyli wyjście w górę w locie rotacja nart i kontakt ze śniegiem po przekroczeniu linii spadku między stok 11 a 12 wiąże się z tym bardzo ważna sprawa jazda na górnych krawędziach nart. Czyli cały dojazd do linii spadku stoku,  jazda na dolnych krawędziach nart (pierwsza faza skrętu carvingowego) jest  przelatywana w powietrzu a szkoda, bo to cała kupa frajdy. Poniższe zdjęcia pokazują 1 moment wyjścia w górę, 2 lot w dojściu do lini spadku stoku 3 moment obciązenia nart. Widać na nich ile przelatuje się w skręcie a ile jedzie na nartach. Jazda na nartach odbywa się po przekroczeniu linii spadku stoku. Jest widoczne odciążenie w locie obracanie, rotacja nart i po przekroczeniu linii spadku obciążenie czyli przeciążanie nart. Nie ma jazdy na dolnych krawędziach nart podczas dojazdu do linii spadku stoku, bo ta część skrętu jest przelatywana w powietrzu.

 

Siadanie na tyłach szczególnie w końcowej części skrętu to zdjęcie 4. Pamiętać o cofnięciu stóp pod siebie. Nie walczyć z górą i pchać ją rękami tylko cofnięcie stóp pod kolanami

 

Zewnętrzne kolano dociska się do wewnętrznego zdjęcie 5. Mniej cisnąć zewnętrzne, bardziej pochylić do wewnątrz skrętu wewnętrzne.

 

Rozglądanie się, szczególnie obserwacja swoich pleców zdjęcie 6. Jest to możliwe i zwiększa wasze bezpieczeństwo bo pod koniec przejazdu był ścigant na tyłach...

 

Myślę że teraz nieco czytelniej ale zawsze chętnie dopowiem lub dalej podyskutuje

 

Pozdr MO

Przyznaję że nawet nie ma rotacji nart w pierwszej lotnej części skrętu. Są one uważnie prowadzone i czysto no krawędź wprowadzane ale z pewnością są w odciążeniu i brakuje mi tam jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staw kolanowy ma tylko jedną ruchomość-zginanie i prostowanie, bo to staw zawiasowy ,to o czym piszesz odbywa się w stawie biodrowym.

 

Z racji wykształcenia musiałem to dokładnie sprawdzić i naprostować, staw kolanowy jest stawem zawiasowo-rotacyjnym, podczas zgięcia więzadła się rozluźniają i umożliwiają niewielkie ruchy rotacyjne, to dla ścisłości

.

Natomiast żeby przekaz był lepiej rozumiany/wykonywalny można posłużyć się kłamstwem :D  np. lepiej powiedzieć "wysuń górną szczękę do przodu" niż "cofnij dolną" chociaż to pierwsze jest niemożliwe.

 

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~~Marku

 

0 - Zdefiniuj jeszcze określenie górne i dolne krawędzie. Ja się domyślam o co Ci chodzi ale to nie jest jasne pojecie.

 

0.5  W jeździe na nartach, linię spadku stoku pokonuje się w fazie odciążenia. Wyjątek może stanowić jazda o charakterze funcarvingowym. W jeździe sportowej nie podjeżdża się "pod górkę" no chyba żeby nadrobić błąd. 

 

1 i 2 Występuje tam odciążenie i jest ono zamierzone. Tak ją uczę i na razie nie widzę powodu żeby to zmieniać. 

Lotu jednak nie ma. Warunki są zbyt miękkie a stok zbyt płaski by narty aż tak bardzo wyrzucały w górę.

 

3. Jak najbardziej narty są obciążone. Sara zaczyna je obciążać minimalnie wcześniej i stopniowo pogłębia nacisk

 

4. Również widzę tu lekkie odchylenie. W tych warunkach niegroźne ale warto by to wyeliminować. Jakieś porady, w jaki sposób to korygować?

 

5. Najciekawsza uwaga. Tego nie zauważyłem a rzeczywiście jest lekki X. Jak najlepiej nad tym pracować?

 

6. Rozumiem kwestie bezpieczeństwa ale oglądanie się przy każdym skręcie nie jest możliwe. Sara jedzie rytmicznie bez zmiany promienia skrętu na większy ani przejeżdżania z jednej strony stoku na drugą. Uwaga jest moim zdaniem mocno naciągana.

Co innego przypadek z poprzedniego filmu w tym wątku - tam się w pełni zgadzam.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo wchodzisz w skręt z vałką w stopach i zewnętrzna narta pod większym skosem zaczyna jazdę

 

Pozdr MO

Tutaj od tyłu fajnie widać vałkę jak dzioby są szerzej od tyłów. lewa jedzie na bramkę a prawa do lasu. Każdy poczętek lewego skrętu jest podobny w prawo na lewej jest ok

 

Pozdr MO

Załączone miniatury

  • vałka.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~~Marku

 

0 - Zdefiniuj jeszcze określenie górne i dolne krawędzie. Ja się domyślam o co Ci chodzi ale to nie jest jasne pojecie.

 

0.5  W jeździe na nartach, linę spadku stoku pokonuje się w fazie odciążenia. Wyjątek może stanowić jazda o charakterze funcarvingowym. W jeździe sportowej nie podjeżdża się "pod górkę" no chyba żeby nadrobić błąd. 

 

1 i 2 Występuje tam odciążenie i jest ono zamierzone. Tak ją uczę i na razie nie widzę powodu żeby to zmieniać. 

Lotu jednak nie ma. Warunki są zbyt miękkie a stok zbyt płaski by narty aż tak bardzo wyrzucały w górę.

 

3. Jak najbardziej narty są obciążone. Sara zaczyna je obciążać minimalnie wcześniej i stopniowo pogłębia nacisk

 

4. Również widzę tu lekkie odchylenie. W tych warunkach niegroźne ale warto by to wyeliminować. Jakieś porady, w jaki sposób to korygować?

 

5. Najciekawsza uwaga. Tego nie zauważyłem a rzeczywiście jest lekki X. Jak najlepiej nad tym pracować?

 

6. Rozumiem kwestie bezpieczeństwa ale oglądanie się przy każdym skręcie nie jest możliwe. Sara jedzie rytmicznie bez zmiany promienia skrętu na większy ani przejeżdżania z jednej strony stoku na drugą. Uwaga jest moim zdaniem mocno naciągana.

Co innego przypadek z poprzedniego filmu w tym wątku - tam się w pełni zgadzam.
 

OK

 

Najazd na skręt został opisany w mojej książce, której fragment zamieściłe poniżej. Masz rację że jest tam zdjęcie funcarv ale pisana była w 2003 roku bo wtedy takiego hopla miałem, ale i obecnie w kompensacji w jeździe luźnej jak i sportowej wykorzystuje się element dojazdu do linii spadku stoku jadąc na dolnych krawędziach nart.

Sara w skręcie wychodzi w górę i jest to tradycyjny element techniki. Chcę tylko zachęcić Was do korzystania z najazdu na stok bo jest tam dużo frajdy...

 

W nowoczesnej technice jazdy (może oprócz SG bo tam panują inne zasady ) przekroczenie linii spadku stoku jest połową jazdy w skręcie. W technice tradycyjnej od przekroczenia linii spadku stoku zaczynała się dopiero jazda. Teraz tej jazdy możemy mieć raz więcej ale oczywiście nie musimy...

 

ad 3 Tutaj wielu teraz zazgrzyta zębami - po przekroczeniu linii spadku stoku powinniśmy zmniejszać obciążenie nart i na tym właśnie polega kompensacja, przez schodzenie w dół uginanie się pod siłami nie doprowadzanie do przeciążania nart i ich dryfowania. miękkość i szybkość przejścia ze skrętu w skręt szczególnie w technice SLALOMOWEJ na tym dzisiaj polega. Tam gdzie kiedyś trzeba było kopnąć nartą co by się wygła, teraz trzeba być lekutkim....

 

ad 4 rozpięcie butów i cofanie stóp pod kolanami na małych prędkościch co by kontrolować cały czas przejazd i z wolna się rozpędzać. Jak tylko stopy uciekną do przodu zatrzymać się i od nowa...

 

ad 5 Uruchomić wewnętrzną nogę, bo jazda jest głównie na zewnętrznej, tutaj jest dużo pracy bo nauki tyle samo jak było na zewnętrznej

 

ad 6 No tak tutaj to trochę upierdliwy jestem bo na moich oczach kilka już osób w taki sposób odleciało. Nie mówię co by za każdym razem się oglądać, ale od czasu do czasu zerknąć by się przydało a u Sary ani razu nie widać oglądnięcia się. Z pewnością jest to spowodowane koncentracją na jeździe i skupieniem się na tym co przed sobą, może jeszcze trochę więcej kilometrów, to tak jak na autostradzie powinniśmy interesować się głównie tym co przed nami ale zerknąć w lusterko też trzeba od czasu do czasu....

 

Moje uwagi może są trochę uszczypliwe ale nie mam zamiaru nikogo urażać ani atakować. Sam do swojej jazdy mam wiele uwag i na tym to polega. Jeżeli mam Was chwalić to nie ja, bo jeteśmy od tego żeby szukać możliwości rozwoju i poprawy

 

Jeżeli cuś jeszcze to chętnie

 

Pozdr MO

 

http://www.szkolacar...ing_ksiazka.pdf

Załączone miniatury

  • najazd na skręt.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj od tyłu fajnie widać vałkę jak dzioby są szerzej od tyłów. lewa jedzie na bramkę a prawa do lasu. Każdy poczętek lewego skrętu jest podobny w prawo na lewej jest ok

 

Pozdr MO

To ja wykorzystam sytuację i dopytam o tę vałkę. Na treningu powiedziano mi, że jej powodem jest obciążenie wewnętrznej. Przez co w konsekwencji nie jest cofnięta i w mniejszym stopniu zakrawędziowana (tył się ślizga, z ang. tzw. stem entry).

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wykorzystam sytuację i dopytam o tę vałkę. Na treningu powiedziano mi, że jej powodem jest obciążenie wewnętrznej. Przez co w konsekwencji nie jest cofnięta i w mniejszym stopniu zakrawędziowana (tył się ślizga, z ang. tzw. stem entry).

Pozdr

 

Ja znam teorię, że po prostu za słabo dociążasz zewnętrzną, Szczególnie przód i dlatego "odjeżdza". V-ka zdarza się dość często nawet w PŚ ale oczywiście jest istotnym błędem.

 

 

ad 3 Tutaj wielu teraz zazgrzyta zębami - po przekroczeniu linii spadku stoku powinniśmy zmniejszać obciążenie nart i na tym właśnie polega kompensacja, przez schodzenie w dół uginanie się pod siłami nie doprowadzanie do przeciążania nart i ich dryfowania. miękkość i szybkość przejścia ze skrętu w skręt szczególnie w technice SLALOMOWEJ na tym dzisiaj polega. Tam gdzie kiedyś trzeba było kopnąć nartą co by się wygła, teraz trzeba być lekutkim....

 

W sensie ogólnym:

W GS - nie prawda.  Zazwyczaj trzeba dogiąć nartę i wykorzystać jej odbicie.

W SL - różnie. Wykorzystuje się kompensację gdy jest to opłacalne.

W sensie dokładnym:

Skoro w momencie przekroczenia linii spadku stoku, obciążenie nart jest minimalne albo nawet zerowe to jak można je zmniejszać?

 

 

~~Marku

Wrzuć proszę jakiś filmik jak jedziesz na tykach tą kompensację, może łatwiej będzie zrozumieć co miałeś na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam teorię, że po prostu za słabo dociążasz zewnętrzną, Szczególnie przód i dlatego "odjeżdza". V-ka zdarza się dość często nawet w PŚ ale oczywiście jest istotnym błędem.

Vałka jest sprawą ustawienia stóp a tym samym nart równolegle do siebie. Każdy z nas mocniej stoji w skręcie na zewnętrznej, trzeba więc podnieść (w czasie nauki) wewnętrzną stopę, nartę i przestawić ją tak co by jej zewnętrzna krawędź stopy, czytaj wewnętrzna krawędź narty w skręcie była równoległa z wewnętrzną krawędzią stopy i narty zewnętrznej skrętu. Ups trochę już puźno i może cuś pokręciłe z tymi wewnętrznymi zewnętrznymi reasumując wewnętrzną stopę i nartę musimy ustawić równolegle do zewnętrznej stopy i narty. Ups i tyle...

 

Pozdr MO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam teorię, że po prostu za słabo dociążasz zewnętrzną, Szczególnie przód i dlatego "odjeżdza". V-ka zdarza się dość często nawet w PŚ ale oczywiście jest istotnym błędem.

 

 

W sensie ogólnym:

W GS - nie prawda.  Zazwyczaj trzeba dogiąć nartę i wykorzystać jej odbicie.

W SL - różnie. Wykorzystuje się kompensację gdy jest to opłacalne.

W sensie dokładnym:

Skoro w momencie przekroczenia linii spadku stoku, obciążenie nart jest minimalne albo nawet zerowe to jak można je zmniejszać?

 

 

~~Marku

Wrzuć proszę jakiś filmik jak jedziesz na tykach tą kompensację, może łatwiej będzie zrozumieć co miałeś na myśli.

 

OK kompensacja w slalomie 2003 rok

 

 

Pozdr MO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zewnętrzna będzie za mało obciążona to jakiekolwiek ustawianie stóp nie pomoże bo narta nam się obsunie. Szczególnie na twardym podłożu. 

 

A tutaj ogólny filmik o mobilności  i ustawiankach. Też już leciwy ale pokazuje że najpiwerw trzeba wszystko rozruszać i poustawiać a potem myścleć o dociskaniu i siłowaniu się. Najpierw technika potem dynamika, a siły to tak na prawdę nie trzeba używać. Tak samo w walce wykorzystaj siłę przeciwenika, wykorzystaj siłę stoku. Ups i filozofia nam się wkradła

 

 

Pozdr MO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wort zgadza się rotuje kolano, przy zgięciu, ale stopę. To o czym pisałeś, czyli wkładanie kolana do skrętu odbywa się w stawie biodrowym , bo w kolanie nie da się wykonać ruchu zgiecia w pł.czolowej.

 

Nic nie pisałem o ruchu zgięciu w płaszczyźnie czołowej, stopę masz unieruchomioną, w tym wypadku odpowiedni ruch w stawie biodrowym rotuje staw kolanowy.

 

Ps.

A właściwie nie, minimalne zgięcie w płaszczyźnie czołowej jest też możliwe, bo jak wytłumaczysz fakt, że  nawet stojąc na prostych nogach

jesteś w stanie ustawić je lekko bardziej w pozycji szpotawej lub koślawej,oczywiście nie jest to ruchomość fizjologiczna jednak możliwa . Wszystko zależy od odpowiedniego

napięcia mięśni i poluzowania więzadeł oraz osobniczych zdolności. U dzieci ta ruchomość jest zdecydowanie większa i trzeba b. uważać co by nasze pociechy miały proste nóżki :) .

Pokazane  ćwiczenia na slaku są bardzo dobrym ćwiczeniem,  a szczególnie  w krytykowanych tutaj butach narciarskich bo wymuszają proste tzn.idealnie równoległe do taśmy stawianie nóg,  w butach narciarskich to jedyna możliwa pozycja równowagi na slaku, generujemy w ten sposób odpowiednie napięcie mięśniowe zapewniające "proste nogi". Zwróć uwagę,że na jednym z filmików tutaj prezentowanych gość  przebiegający po taśmie strasznie "koślawi stopy" (tzn. ustawia je do wewnątrz), bo tak łatwiej zachować równowagę, u dziecka tak wykonywane ćwiczenia mogłyby zaszkodzić

 

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vałka jest sprawą ustawienia stóp a tym samym nart równolegle do siebie. Każdy z nas mocniej stoji w skręcie na zewnętrznej, trzeba więc podnieść (w czasie nauki) wewnętrzną stopę, nartę i przestawić ją tak co by jej zewnętrzna krawędź stopy, czytaj wewnętrzna krawędź narty w skręcie była równoległa z wewnętrzną krawędzią stopy i narty zewnętrznej skrętu. Ups trochę już puźno i może cuś pokręciłe z tymi wewnętrznymi zewnętrznymi reasumując wewnętrzną stopę i nartę musimy ustawić równolegle do zewnętrznej stopy i narty. Ups i tyle...

 

Pozdr MO

 

nie wiedziałem ze mam tyle stóp i krawędzi  :)   

Tak powaznie to chcialbym ze zrozumieneim czytac Wasze porady i chyba duzo pracy przede mną jeszcze przed wyjsciem na stok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedziałem ze mam tyle stóp i krawędzi  :)   

Tak powaznie to chcialbym ze zrozumieneim czytac Wasze porady i chyba duzo pracy przede mną jeszcze przed wyjsciem na stok 

Myślę że filmiki dużo wyjaśniają, bo pisania jest sporo i nie zawsze zrozumiale nawet i dla mnie...a obrazki pokazują swoje.

 

Pozdr MO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pisałem o ruchu zgięciu w płaszczyźnie czołowej, stopę masz unieruchomioną, w tym wypadku odpowiedni ruch w stawie biodrowym rotuje staw kolanowy.

 

Ps.

A właściwie nie, minimalne zgięcie w płaszczyźnie czołowej jest też możliwe, bo jak wytłumaczysz fakt, że  nawet stojąc na prostych nogach

jesteś w stanie ustawić je lekko bardziej w pozycji szpotawej lub koślawej,oczywiście nie jest to ruchomość fizjologiczna jednak możliwa . Wszystko zależy od odpowiedniego

napięcia mięśni i poluzowania więzadeł oraz osobniczych zdolności. U dzieci ta ruchomość jest zdecydowanie większa i trzeba b. uważać co by nasze pociechy miały proste nóżki :) .

Pokazane  ćwiczenia na slaku są bardzo dobrym ćwiczeniem,  a szczególnie  w krytykowanych tutaj butach narciarskich bo wymuszają proste tzn.idealnie równoległe do taśmy stawianie nóg,  w butach narciarskich to jedyna możliwa pozycja równowagi na slaku, generujemy w ten sposób odpowiednie napięcie mięśniowe zapewniające "proste nogi". Zwróć uwagę,że na jednym z filmików tutaj prezentowanych gość  przebiegający po taśmie strasznie "koślawi stopy" (tzn. ustawia je do wewnątrz), bo tak łatwiej zachować równowagę, u dziecka tak wykonywane ćwiczenia mogłyby zaszkodzić

 

 

Pozdro.

Ja nie dywaguje nad płaszczyznami i możliwościami. Po prostu pochylam kolano do środka skrętu i tyle. Czy to się odbywa w płaszczyźnie takiej siakiej czy owakiej, nie wiem a może powinienem wiedzieć. Dzisiaj wiem że muszę sufit przykręcić. a z kolanami to gibią mi się na wszystkie strony i nigdy nie rozważałem czy mogą....

PozdrMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedziałem ze mam tyle stóp i krawędzi  :)   

Tak powaznie to chcialbym ze zrozumieneim czytac Wasze porady i chyba duzo pracy przede mną jeszcze przed wyjsciem na stok 

Chodzi o taki ruch jaki wykonuje ten narciarz od 1:27 do 1:40.

 

Ale zanim zaczniesz coś takiego robić to jazda na dolnej narcie, podnoszenie piętki i najlepiej w rozpiętych butach. Ćwiczenie masz pokazane poniżej ale wykonując je pamiętaj o dwóch rzeczach. Nogi wewnętrznej nie podnoś jak pelikan tylko unosząc ją, stopę trzymaj pod sobą. Dwa nogę wewnętrzną podnoś najwcześniej jak się da. Optymalnie by krawędź zmienić jadąc już na jednej (nowej zewnętrznej narcie). Genialne ćwiczenie na ustawienie, wykonując je zobaczysz jak bardzo jeździsz na tyłach (każdy).

Marku sorki, że wtrąciłem. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja nie dywaguje nad płaszczyznami i możliwościami. Po prostu pochylam kolano do środka skrętu i tyle. Czy to się odbywa w płaszczyźnie takiej siakiej czy owakiej, nie wiem a może powinienem wiedzieć. Dzisiaj wiem że muszę sufit przykręcić. a z kolanami to gibią mi się na wszystkie strony i nigdy nie rozważałem czy mogą....

PozdrMO

 

Próbowałem to delikatnie zasugerować pisząc o "szczęce" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

a czy koncentrując się na włożeniu kolana co w istocie następuje za sprawą uda i stawu biodrowego nie dojdzie do sytuacji (skrajny przykład), w którym będziemy cisnąć kolano a wysunięta i obciążona stopa będzie dalej płaska ? Czy ten ruch nie powinien zaczynać się z kostek ? Stopa na mały palec i następnie kolano i biodro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym skręcie zmiana krawędzi rozpoczyna się od stopy.

PS.Ale nie zapominajmy o jednym-szkolenie i jakiekolwiek zmiany w technice odbywają się na stoku,a nie przed komputerem.

Można sobie opisywać technikę,niuanse,szczegóły,tylko po co?Bez pokazu,bez korekty "na żywo",to wszystko nie ma najmniejszego sensu.

Równie dobrze można podlinkować poradniki,samouczki i filmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...