Skocz do zawartości

Nasze rekordy prędkości


BraCuru

Rekomendowane odpowiedzi

Zacytuje kogoś kto zadał sobie trochę więcej trudu badając zagadnienie, link już wcześniej dałem:

I’ll always remember the first time I used Ski Tracks, the smartphone app that pioneered GPS-based skier tracking and is still the industry benchmark. It was February 11, 2014, the day before the Mammoth Trade Fair was scheduled to convene.  The weather was ideal, the skis were perfect and plentiful and my wingman was the always reliable Theron Lee.

We were on about our third skis of the morning when it occurred to us to turn on the new app that we heard could record our speed and just about anything else measurable during a ski day. We didn’t change our routine one iota; we were testing skis after all, and consistency matters in this enterprise. We zipped our phones back in our pockets and didn’t pull them out again until two runs later.

As we looked at our recorded results for the first time, we both started to break into broad grins and slowly shake our heads.

“What speed you got?” Theron asked, showing me his screen.

“72.3mph,” I replied, almost choking on the first chortle.

“70.8,” said Mr. Lee in reply to the question I didn’t have to ask.

And we laughed.

For we knew, without further analysis, that it was incontrovertibly impossible for either of us to have even approached such a speed. We wiped the tears from our eyes so we wouldn’t fog our goggles and went on about our business.

Later that day, Theron and I were skiing in loose tandem, as ski buddies often do, when a two-track super-carver in a one-piece suit insinuated himself into our line of travel, eventually colliding with Theron and sending him ass-over-teakettle into the trees.

If Theron had actually been going 70mph, he would have been swiftly killed, along with Mr. One-Piece-on-Rails. That both survived provided further evidence that the speed measurement part of the app we used that morning was, shall we say, off, and while that was interesting, figuring out why and how a measurement app might be off was far outside the scope of my competence.

In the years between now and then, the use of Ski Tracks and other apps intended to track your ski day has exploded. It’s hard to ride a lift without someone who is consulting his or her smartphone.  Skiers seeking my advice on ski purchases, whether I encounter them online or in-store, often reference how fast they believe they ski.

I don’t know if there’s presently an app that has the speed-measurement problem solved, but I do know a lot of recreational skiers believe they are routinely skiing at top speeds in excess of 60 and even 70 or 80mph. There are no doubt a handful who do exceed 50 – it’s not that hard if you simply stop turning and tuck – but this is hardly the norm.

Your clothing alone makes it impossible, a subject to which we shall return, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Wujot2 napisał:

Przydałyby się opisy użytych symboli.  Tak na oko to coś tu się nie zgadza. Bo współczynnik jak rozumiem jest bezwymiarowy a we wzorze jest kwadrat prędkości. Co sugerowałoby, że mówisz o czymś innym. Na przykład o oporze aerodynamicznym.

https://www.real-world-physics-problems.com/physics-of-skiing.html

http://snowstorm-gliding.de/pdf/Gliding22018.pdf

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Maciej S napisał:

Niczego nie zgadujemy, zadanie jest na poziomie licealnym. Nie mam uproszczeń, jest założenie, że mamy taka samą temperaturę, takie samo nachylenie stoku i tego samego narciarza o takim samym oporze aerodynamicznym. Śmiało licz!

Na 1000m jest ciśnienie ok 900 hPa na 3000m ok. 700hPa

Prędkość na 3000m = prędkość na 1000 * pierwiastek z [1/  (700/ 900)]

Prędkość na na 3000m = prędkość na 1000 * pierwiastek z (1,2857)

Prędkość na na 3000m = prędkość na 1000 * 1,1339

Uwzględniając tylko ciśnienie prędkość wzrośnie o 13,4%. Realnie trochę mniej bo straty na traciu też wzrosną.

  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Spiochu napisał:

Na 1000m jest ciśnienie ok 900 hPa na 3000m ok. 700hPa

Prędkość na 3000m = prędkość na 1000 * pierwiastek z [1/  (700/ 900)]

Prędkość na na 3000m = prędkość na 1000 * pierwiastek z (1,2857)

Prędkość na na 3000m = prędkość na 1000 * 1,1339

Uwzględniając tylko ciśnienie prędkość wzrośnie o 13,4%. Realnie trochę mniej bo straty na traciu też wzrosną.

Zakładałbym nieco większy spadek ciśnienia: tak 250 hPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, star napisał:

Chyba szerokoscia, 

 

Szerokośćteż. Ale to dokładka siły odsrodkowej. A wysokość to odległość środków mas. Jeżeli koledzy liczą opory powietrza wg % wilgotnosci to również zmiana g może być istotna.... ;-)))

Edytowane przez mig
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej S napisał:
Słowo na jutrzejszą niedzielę: 
 
Nie dawajcie psom świętego, ani miećcie pereł waszych przed wieprze, by ich snadź nie podeptali nogami swemi, i obróciwszy się, aby was nie roztargali.
Ewangelia wg św. Mateusza 7,6

Znam inna historyjkę. Mówi jeden do drugiego ze czuje się opowiadając jakieś mądre teorie niezbyt kumającym jakby rzucał perły przed wieprze... na co drugi pyta czy aby na pewno to są takie prawdziwe perły... potem pada odpowiedz, ze perły może i nie są prawdziwe ale...

ps jak mam do wyboru zaufać komuś kto pokonywał kolejno prędkości 100, 110, 120, 130, 140, 150, 160 itd zawodowo zajmując się jazda szybka i łamaniem kolejnych prędkości, ew komuś kto naukowo zajął się tematem i spędził nad tym pewno kilka lat czasu a wnioski obydwu są spójne, czyli do 100 ok a dalej... to już tylko w opowieściach kogoś komu jakiś gadżet podpowiedział duża liczbę no i szum we włosach i adrenalina emocje a potem lans to zgadnij komu uwierzę...

Edytowane przez star
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Kuba99 napisał:

Kolega star, stwierdzenia pisane po angielsku uważa za bardziej przekonywujące. To takie powoływanie się na "amerykańskich naukowców".🤔

Nie no cytowałem tez miszcza prędkości, choć winienem napisać raczej mistrza bo to prawdziwy wyczynowiec, to co ze ze Szwecji czy innych Stanow, a miszczow to ci u nas dostatek

PS błąd rzędu 10% mnie przekonuje plus argument producenta aplikacji by pliki powycinać i nie interpretować i tyle w temacie, ze 130 robi się 100 co jest bardzo duża prędkością (brawo dla autora wątku, lubudubu... )spójna z wyczynowców opinia o cywilnej jeździe i naukowymi artykułami sorry ze po angielsku, ale jak wolisz po polsku https://anonimowe.pl/Brj4v co ci będę zalowal

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, star napisał:

Znam inna historyjkę. Mówi jeden do drugiego ze czuje się opowiadając jakieś mądre teorie niezbyt kumającym jakby rzucał perły przed wieprze... na co drugi pyta czy aby na pewno to są takie prawdziwe perły... potem pada odpowiedz, ze perły może i nie są prawdziwe ale...

...wieprze jak najbardziej 😉

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2023 o 04:19, star napisał:

Chyba szerokoscia,

Odległością między środkami mas.

Im wyższa wysokość n. p. m. tym ta odległość jest większa czyli przyciąganie mniejsze. W zakresie 1000m -3000m ta różnica wyniesie ok. 0,06%

Ziemia jest w przybliżeniu elipsą więc również im wyższa szerokość geograficzna tym ta odległość do środka jest mniejsza czyli przyciąganie większe. Maksymalna różnica (czyli między rprzyciąganiem na równiku i biegunie) wyniesie ok. 0,7%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Spiochu napisał:

Odległością między środkami mas.

Im wyższa wysokość n. p. m. tym ta odległość jest większa czyli przyciąganie mniejsze. W zakresie 1000m -3000m ta różnica wyniesie ok. 0,06%

Ziemia jest w przybliżeniu elipsą więc również im wyższa szerokość geograficzna tym ta odległość do środka jest mniejsza czyli przyciąganie większe. Maksymalna różnica (czyli między rprzyciąganiem na równiku i biegunie) wyniesie ok. 0,7%

 

http://www.foton.if.uj.edu.pl/documents/12579485/8bbb4ea6-12ee-438c-b7c6-1799415d23b0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Godzinę temu, Jan napisał:

bo nasz @BraCuru nie startował.

Komentatorka bezcenna😀

Cześć

No chyba nie bo wtedy biedny Pan Nikliński by się w grobie przewrócił, że mu ktoś na SL-ce i w szarawarach doklepał. Swoją drogą Pan Jacek był niesamowitym wizjonerem podejmując wtedy takie wyzwanie w takich realiach i na takim stoku. Pamiętajmy, że 200km/h przekroczono po raz pierwszy chyba w 1978 roku a więc niecały rok wcześniej. Uwzględniając całość historii jego 180 km/h to był znakomity wynik.

A i jeszcze... narty do Speed skiingu mają 240cm i nie mogą być szersze niż 10cm więc należy przyjąć, że tyle mniej więcej mają. Taliowania nie podają... 😉

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...