Skocz do zawartości

Nasze rekordy prędkości


BraCuru

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 9.02.2023 o 18:41, Spiochu napisał:

Problem jest gdzie indziej. Głupie jest samo porównywanie prędkości maksymalnej na otwartym dla innych stoku czy drodze. Jak przygotujemy zamkniętą trasę to i z fotokomórką nie będzie problemu.

Rozwiń  

Ile dzisiaj w PL było rozstawionych fotokomórek na stokach, a ilu narciarzy jeździło z aplikacjami bazującymi na GPS?

Przy pustym stoku i pustej drodze szybkiego ruchu można bawić się w testowanie Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.02.2023 o 18:45, grimson napisał:

Ile dzisiaj w PL było rozstawionych fotokomórek na stokach, a ilu narciarzy jeździło z aplikacjami bazującymi na GPS?

Przy pustym stoku i pustej drodze szybkiego ruchu można bawić się w testowanie Vmax.

Rozwiń  

to jeszcze porównaj jacy narciarze jeździli z fotokomórką a jazcy z aplikacją 🙂

A droga/stok częstp wydaje się pusty, a poźniej okazuje się, że jednak nie był.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.02.2023 o 18:59, Spiochu napisał:

A droga/stok częstp wydaje się pusty, a poźniej okazuje się, że jednak nie był.

Rozwiń  

Kwestia znajomości stoku / drogi oraz refleksu + umiejętności. Jeśli zabraknie jednego z tych czynników - kłopoty gwarantowane. Jeśli są wszystkie - wtedy można się bawić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.02.2023 o 18:59, Spiochu napisał:

to jeszcze porównaj jacy narciarze jeździli z fotokomórką a jazcy z aplikacją 🙂

A droga/stok częstp wydaje się pusty, a poźniej okazuje się, że jednak nie był.

Rozwiń  

 

  W dniu 9.02.2023 o 19:05, grimson napisał:

Kwestia znajomości stoku / drogi oraz refleksu + umiejętności. Jeśli zabraknie jednego z tych czynników - kłopoty gwarantowane. Jeśli są wszystkie - wtedy można się bawić.

Rozwiń  

Nie jestem zwolennikiem bicia rekordów prędkości, ale czasami fajnie jest pojechać 'na maksa'. Odnośnie warunków i stoku - BraCuru pisał o Rettenbach w Solden, a tam (jak również np. na 8 lub 11b na Hintertux) to z samej góry widać, czy stok jest pusty, czy nie - nie ma żadnych załamań terenu, widać wszystko do samego dołu - więc jeśli ktoś nie ma problemów ze wzrokiem, to jak stok jest pusty, to taki jest.

  • Like 1
  • Confused 1
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.02.2023 o 19:14, olo napisał:

 

Nie jestem zwolennikiem bicia rekordów prędkości, ale czasami fajnie jest pojechać 'na maksa'. Odnośnie warunków i stoku - BraCuru pisał o Rettenbach w Solden, a tam (jak również np. na 8 lub 11b na Hintertux) to z samej góry widać, czy stok jest pusty, czy nie - nie ma żadnych załamań terenu, widać wszystko do samego dołu - więc jeśli ktoś nie ma problemów ze wzrokiem, to jak stok jest pusty, to taki jest.

Rozwiń  

Ja na razie próbuję się z Vmax w naszych polskich realiach. Stok długości ok 0,8-1,2km długości, często po obu bokach rośnie las i krzaczory. Emocje gwarantowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.02.2023 o 09:51, BraCuru napisał:

.........

@Mitek ale w żadnym przypadku nie wywoływałem Cię do odpowiedzi. Wręcz przeciwnie - liczyłem, że wyłączysz się z tego wątku, abyś nie kompromitował swojej reputacji. To jest pierwszy raz kiedy zwracam się do Ciebie. I ostatni:
z chamem, nudziarzem i bucem z wybujałym ego i nie potrafiącym kontrolować swoich emocji nie dyskutuję.
.
 

Rozwiń  

Słuchaj koleś

W żadnym momencie nie chciałem z tobą dyskutować. Po prostu pouczyłem cię czego masz nie robić. Zwróciłem Ci uwagę raz, drugi, piąty ale ty jesteś odporny na sugestię jak betonowy blok obrośnięty blond mchem- jesteś śmieszną karykaturką własnych marzeń. Jesteś kajciarzem - szacun, nie znam tego sportu i nie mogę się o nim wypowiadać i... siedzę cicho. Ale wara mi od narciarstwa trasowego z szerzeniem mitu prędkości jako wykładnika czegokolwiek bo to prowadzi w prostej linii do wielu tragedii. Nie rozumiesz - trudno. Chcesz jeździć szybko - zapisz się na zawody i wystartuj - niestety jesteś zwykłym tchórzem, bez jaj i bez szacunku dla innych, zwłaszcza młodych ale nie tylko, którzy przez twoje wybujałe egocentryczne pomysły zrobią sobie krzywdę. Jesteś niebezpieczny i trzeba cię tępić w narciarstwie jak insekta.

Kojarzysz koleś?

PS

Widziałeś ostatnie posty w tym temacie. Wyobraź sobie swoją córkę albo syna - bo masz dzieci - rozbabrane o drzewo bo szły na maksa pod wpływem twoich debilny postów. Otrzeźwiej egoistyczny staruszku.

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przeczytać całość https://eliteskiing.com/2017/10/10/how-fast-can-we-really-ski/

cyt.

Mueller, who was the first skier to break 130mph, estimates that 60mph is attainable without a speed suit as along as all other conditions are ideal, but that, in general, anyone in regular ski clothes has no chance to break 60mph. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co się denerwować i przytaczać przykłady, że najlepsi zawodnicy, w śliskich gumach, na smarach, z sylwetką o najmniejszym przekroju czołowym i maksymalnie opływowej sylwetce(te kijki opływowe). Na ścianach, rozpędzeni wcześniej mają te 130 nieco więcej km. Kolega nie podał szat, smarów, ślizgów, sylwetki.  Osobiście przyznaję mu rację. Jesteś  "stary"(dawne określenie kumpla studenta) wielki. Klękam przed tobą, ale jak  pojedziesz tym spidem na stoku, gdzie ja kaleczę, to wybacz, obiję ci to sympatyczne ryłko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 12:56, Maciej S napisał:

Ciekawa uwaga, jakich różnic należy się spodziewać???? 1000m vs 3000mnp? 

Rozwiń  

To mega skomplikowany temat. Nie chodzi tylko o gęstość powietrza, ale również o lepkość powietrza o różnej temperaturze itp itd (próbowałem wyczytać, ale to "GRUBY" temat). 

Dość powiedzieć że wzór na współczynnik oporu atmosferycznego to

image.png.0a2c70b43f6a3deaef144148ec76007f.png

gdzie gęstość powietrza jest tylko jedną ze zmiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby dołożyć do pieca pytanie do miszczów 🤪 GPS  jak jest mierzona prędkość chwilowa w pucharze świata którą widzimy na grafikach ? Międzyczasy to wiadomo fotokomórka, może palce wam sztywnieją na klawiaturze ? i nie potraficie przyznać racji BraCuru że PŚ korzysta z GPS przy chwilowych pomiarach co jasno wam napisał z linkami do stron 👍 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 15:26, Mikoski napisał:

Aby dołożyć do pieca pytanie do miszczów 🤪 GPS  jak jest mierzona prędkość chwilowa w pucharze świata którą widzimy na grafikach ? Międzyczasy to wiadomo fotokomórka, może palce wam sztywnieją na klawiaturze ? i nie potraficie przyznać racji BraCuru że PŚ korzysta z GPS przy chwilowych pomiarach co jasno wam napisał z linkami do stron 👍 

Rozwiń  

Już o tym pisałem. Dwie firmy mają systemy z rejestratorami na butach i raczej nie są to gpsy. Nie chcę się powtarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 15:37, Mikoski napisał:

Dokładnie te czujniki w butach korzystają z GPS 

Rozwiń  

https://www.skiforum.pl/topic/52900-nasze-rekordy-predkosci/?do=findComment&comment=704073

 

Cyt. Motion sensors attached to the boots of athletes interact with antennas along the track

Edytowane przez Kubis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne staranie nie pozwolą przekroczyć prędkości granicznej.  🙃   

Prędkość graniczna opisana jest wzorem: {\displaystyle V_{t}={\sqrt {\frac {2mg}{\rho AC_{d}}}},}

Powyższy wzór wynika z równowagi siły oporu i siły grawitacji działającej na obiekt. Gęstość atmosfery ziemskiej zmniejsza się wraz z wysokością o około 1% na 80 metrów, więc dla każdych 160 metrów spadania, prędkość „graniczna” zmniejsza się o 1%. Po osiągnięciu lokalnej prędkości granicznej, prędkość chwilowa zmniejsza się w celu dostosowania do lokalnej prędkości granicznej.

Dla jasności  - wpis jest żartem ale zjawisko i wzór są prawdziwe.

Edytowane przez mlodzio
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 13:25, Kubis napisał:

To mega skomplikowany temat. Nie chodzi tylko o gęstość powietrza, ale również o lepkość powietrza o różnej temperaturze itp itd (próbowałem wyczytać, ale to "GRUBY" temat). 

Dość powiedzieć że wzór na współczynnik oporu atmosferycznego to

image.png.0a2c70b43f6a3deaef144148ec76007f.png

gdzie gęstość powietrza jest tylko jedną ze zmiennych.

Rozwiń  

Niepotrzebnie komplikujesz. Przyjmijmy tą sama temperaturę, taki sam współczynnik oporu i nachylenie stoku. Spadek ciśnienia z wysokością 1hPa/ 8m. Jedyną zmienną jest wysokość, bo mamy ocenić wpływ wysokości a nie gwałtowne ocieplenie. To proste wyliczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 15:26, Mikoski napisał:

Aby dołożyć do pieca pytanie do miszczów 🤪 GPS  jak jest mierzona prędkość chwilowa w pucharze świata którą widzimy na grafikach ? Międzyczasy to wiadomo fotokomórka, może palce wam sztywnieją na klawiaturze ? i nie potraficie przyznać racji BraCuru że PŚ korzysta z GPS przy chwilowych pomiarach co jasno wam napisał z linkami do stron 👍 

Rozwiń  

Cytowałem gościa który jeździł szybko  i bardzo szybko i twierdzi ze po cywilu do 100km/h i basta. Teraz kogoś od sprzętu czyli drugiego z kluczowych specjalistów zacytuje i pogrubione to fo czego zachęcałem autora i wtedy ma te swoje 100km/h i basta:

Steve Wilson from Inside Tracks (Ski Tracks app) responds: 

Ski Tracks App - Elite SkiingDear Jackson,

My name is Steve Wilson I am the lead engineer on Ski Tracks.

Thank you for your interest in Ski Tracks and specifically the accuracy of the speed.

For the vast majority of skiers and boarders the speed errors are +/- 5% depending on conditions. Sometimes we do see inaccuracy in speed, this can be caused by a range of issues including interference, visible sky, weather or battery modes.

While we do see spikes in the speed – these are easy to spot and most users would know this is an error.

This season we are looking to reduce speed errors to +/- 1% making Ski Tracks probably the most accurate mountain tracking software.

We want all skiers to ski within control and follow the mountain code, in fact it is in the terms and conditions of Ski Tracks. Some users occasionally mention their top speed but the vast majority are more interesting in their verticals and distance. One million vertical feet is certainly more impressive than any speed.

I’m not sure I agree with the idea that any over speeds reported by Ski Tracks makes skiers go faster, if a user is trying to reach 70mph and Ski Tracks reports this incorrectly then the user has actually been travelling slower not faster.

With regard to the 47.6 mph shown on our screenshots – this is the maximum speed for an entire day and was actually obtained on an intermediate trail over a very short part of the day. The actual track was recorded by myself and was a test track that was compared with another GPS device.

From a technology point of view we try not to encourage dangerous skiing, in particular we do not show live speed (this is a huge distraction) on wearables or connected devices, nor do we provide leaderboards or segments.

We are more than happy to analyse any of your tracks regarding the speed. We can provide detailed analysis of the data.

If you have any further questions please do not hesitate to contact me.

Kind Regards

Steven Wilson

[To be continued? – JH]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 15:49, mlodzio napisał:

 

Dla jasności  - wpis jest żartem ale zjawisko i wzór są prawdziwe.

Rozwiń  

Tak, tak. Możemy o Dopplerze, liczbach urojonych, rachunku błędów czy aerodynamice krowy.  Fachowców nie brakuje. Ale zadałem proste pytanie: jak wzrośnie prędkość przy takich samych warunkach ale robiona na wysokości 3000 m ( lodowiec) w porównaniu do takiej samej próby na 1000 m? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 13:25, Kubis napisał:

To mega skomplikowany temat. Nie chodzi tylko o gęstość powietrza, ale również o lepkość powietrza o różnej temperaturze itp itd (próbowałem wyczytać, ale to "GRUBY" temat). 

Dość powiedzieć że wzór na współczynnik oporu atmosferycznego to

image.png.0a2c70b43f6a3deaef144148ec76007f.png

gdzie gęstość powietrza jest tylko jedną ze zmiennych.

Rozwiń  

Przydałyby się opisy użytych symboli.  Tak na oko to coś tu się nie zgadza. Bo współczynnik jak rozumiem jest bezwymiarowy a we wzorze jest kwadrat prędkości. Co sugerowałoby, że mówisz o czymś innym. Na przykład o oporze aerodynamicznym.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 16:06, Maciej S napisał:

Tak, tak. Możemy o Dopplerze, liczbach urojonych, rachunku błędów czy aerodynamice krowy.  Fachowców nie brakuje. Ale zadałem proste pytanie: jak wzrośnie prędkość przy takich samych warunkach ale robiona na wysokości 3000 m ( lodowiec) w porównaniu do takiej samej próby na 1000 m? 

Rozwiń  

To nie jest proste pytanie. Tzn pytanie jest. Ale odpowiedź nie jest prosta. A stosując uproszczenia możemy sobie zgadywać co chcemy.

I ciekawostka. Zgodnie z teorią Pana Einsteina upływ czasu zmienia się w zależności od oddziaływania grawitacyjnego. To znaczy że im wyżej tym szybciej płynie. Gdyby więc na narciarza nie miało wpływu powietrze, to można by założyć że na większej wysokości ma mniej czasu na przebycie tej samej drogi 😉 Czyli jedzie jakby... wolniej? (w ramach żartu)

Edytowane przez Kubis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 16:13, Wujot2 napisał:

Przydałyby się opisy użytych symboli.  Tak na oko to coś tu się nie zgadza. Bo współczynnik jak rozumiem jest bezwymiarowy a we wzorze jest kwadrat prędkości. Co sugerowałoby, że mówisz o czymś innym. Na przykład o oporze aerodynamicznym.

Rozwiń  

To jest atmospheric drag coefficient.

Przy wzorze była rozpiska symboli, ale i tak uznałem że zagłębianie się w detale nic nie wniesie. Dotychczas nic do wątku nie wniosło i niektórzy nadal wierzą że Ziemia jest płaska 😉

 

Dlatego wrzuciłem sam wzór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 16:14, Kubis napisał:

To nie jest proste pytanie. Tzn pytanie jest. Ale odpowiedź nie jest prosta. A stosując uproszczenia możemy sobie zgadywać co chcemy.

Rozwiń  

Niczego nie zgadujemy, zadanie jest na poziomie licealnym. Nie mam uproszczeń, jest założenie, że mamy taka samą temperaturę, takie samo nachylenie stoku i tego samego narciarza o takim samym oporze aerodynamicznym. Śmiało licz! Wynik możesz podać w procentach.

 

Edytowane przez Maciej S
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.02.2023 o 16:27, Maciej S napisał:

Niczego nie zgadujemy, zadanie jest na poziomie licealnym. Nie mam uproszczeń, jest założenie, że mamy taka samą temperaturę, takie samo nachylenie stoku i tego samego narciarza o takim samym oporze aerodynamicznym. Śmiało licz!

Rozwiń  

Czemu w ogóle Ci się wydaje że mam ochotę? Przy takich założeniach zapewne szybciej, ale nie chciałoby mi się nawet dokopywać do rzetelnych danych na ten temat.

Edytowane przez Kubis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...