Skocz do zawartości

Dobór nart do skitouringu, prośba o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Zjazd z Zawratu to jest jazda terenowa  w trudnych(w zdecydowanej wiekszosci)warunkach.
 
Freeride w moim przekonaniu to jazda w sprzyjajacych umiejetnosciom jazdy warunkach na min 25 skretow.
jechac i wtedy dopiero osiagasz radosc z jazdy.
Linie ponizej 10 skretow w/w opisanym sposobie jazdy to piaskownica. 
 


Sensowny post.
Freeride to radość jazdy poza trasą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zjazd z Zawratu to jest jazda terenowa  w trudnych(w zdecydowanej wiekszosci)warunkach.

 

Freeride w moim przekonaniu to jazda w sprzyjajacych umiejetnosciom jazdy warunkach na min 25 skretow.

Pierwsze kilka skretow przeznaczasz na wprowadzenie, podczas jazdy obierasz linie bo nie zawsze z dolu a tym bardziej z gory

da sie przewidziec jak jechac i wtedy dopiero osiagasz radosc z jazdy.

Linie ponizej 10 skretow w/w opisanym sposobie jazdy to piaskownica. 

 

 

Zapytam z ciekawosci ile tu było skrętów?

Zawsze do usług "biedny miś" - trep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam z ciekawosci ile tu było skrętów?

Zawsze do usług "biedny miś" - trep.

Przywolany przez  "biednego misia" - trepa film to pomoc naukowa w temacie "jazda w glebokim sniegu".

Film opatrzony byl komentarzem na ktory kopiscie czasu  zabraklo.

Jednym z wielkich utrudnien jazdy w glebokim sniegu jest glebokie zapadanie sie nart.

Po 3/4 skretach mozna juz stracic sily i rownowage do rownomiernego wyrywania nart spod sniegu.

Jezeli dzieje sie to na lagodnym zboczu na ktorym nie mozna uzyskac predkosci jazda konczy sie gleba. 

 

Klaszcze w dlonie i wolam: biedny misiu - trepie! Prosze doniesc drugi film (kontynuacje pokazanego).

Na ktorym widac dalsza jazde na bardziej stromej czesci. Tu predkosc jest wieksza, narty nie zapadaja sie tak gleboko.

Mimo tego ulatwienia to jazda na nartach o profilu slalomowym (sztywne waskie i krotkie) latwa nie jest.

W takich sytuacjach wykonujemy skret na 2 czesci.

1. Wyjsciem w gore ale nie do konca wyrywamy narty spod sniegu.

2. Pozostajaca reszta (wyjscia w gore)wyjscia rozpoczynamy skret wlasciwy.

Cala nadzieja w tym czy "Jan" doniesie(drugi film)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywolany przez "biednego misia" - trepa film to pomoc naukowa w temacie "jazda w glebokim sniegu". Film opatrzony byl komentarzem na ktory kopiscie czasu zabraklo. Jednym z wielkich utrudnien jazdy w glebokim sniegu jest glebokie zapadanie sie nart. Po 3/4 skretach mozna juz stracic sily i rownowage do rownomiernego wyrywania nart spod sniegu. Jezeli dzieje sie to na lagodnym zboczu na ktorym nie mozna uzyskac predkosci jazda konczy sie gleba. Klaszcze w dlonie i wolam: biedny misiu - trepie! Prosze doniesc drugi film (kontynuacje pokazanego). Na ktorym widac dalsza jazde na bardziej stromej czesci. Tu predkosc jest wieksza, narty nie zapadaja sie tak gleboko. Mimo tego ulatwienia to jazda na nartach o profilu slalomowym (sztywne waskie i krotkie) latwa nie jest. W takich sytuacjach wykonujemy skret na 2 czesci. 1. Wyjsciem w gore ale nie do konca wyrywamy narty spod sniegu. 2. Pozostajaca reszta (wyjscia w gore)wyjscia rozpoczynamy skret wlasciwy.

Nie tłumacz się. Winny się tłumaczy. 6 słów - twoja dewiza - maks 20, po co te elaboraty? Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze do usług "biedny miś" - trep.

 

Tak się kończy promowanie carvingu do jazdy w puchu :)

Te pokazane wcześniej przykłady były nie w puchu, a w mocno zgipsowanym, twardym sniegu. Puch tak mocno reaguje na lekkie zmiany balansu, że siłowe techniki się słabo sprawdzają.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się kończy promowanie carvingu do jazdy w puchu :)
Te pokazane wcześniej przykłady były nie w puchu, a w mocno zgipsowanym, twardym sniegu. Puch tak mocno reaguje na lekkie zmiany balansu, że siłowe techniki się słabo sprawdzają.

Trzeba wiedziec kiedy mozna sobie pozwolic na technike cieta poza trasa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...