Harpia Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Teraz czas na koncowke gibbonowa albo harpiowa kompensacje, dawaj! Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem Mała uwaga. Nikt poza Tobą nie wspomniał słowa kompensacja. Dałem sobie do stopki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Odpowiedzi 99 Dodano 7 l Ostatniej odpowiedzi 7 l Top użytkownicy w tym temacie 7 16 15 12 Popularne dni 22 Lut 40 23 Lut 30 17 Lis 12 24 Lut 5 Top użytkownicy w tym temacie fredowski 7 odpowiedzi Mitek 16 odpowiedzi Maciej S 15 odpowiedzi Harpia 12 odpowiedzi Popularne dni 22 Lut 2017 40 odpowiedzi 23 Lut 2017 30 odpowiedzi 17 Lis 2017 12 odpowiedzi 24 Lut 2017 5 odpowiedzi pytek23 Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem Mała uwaga. Nikt poza Tobą nie wspomniał słowa kompensacja. Dałem sobie do stopki Ty Gibbonie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... LudwiczekR Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Za nie całe 2zł zamówiłem na allegro tą pozycję, dodatkowo też "Jak samemu nauczyć się jeździć na nartach" coś około 3zł. Więcej przesyłka kosztuje. Ale skoro książki Joubert'a są warte przeczytania i kolega Mitek poleca to zamówiłem i będą po przeczytaniu do kolekcji na półkę. Witam Zacząłem czytać pozycje jakie zamówiłem które polecali na tym wątku starsi Koledzy narciarze. Zaciekawili mnie autorzy tych książek i chciałem się co nieco o nich dowiedzieć i czytałem na Wikipedii i innych stronach o nich. Georges Joubert już nie żyje - nawet był założony temat na Skiforum związany z jego śmiercią w 2010 roku. Tu link do tego tematu: http://www.skiforum....ert/?hl=joubert Ale czy drodzy Forumowicze i instruktorzy szczególnie ci starsi czy też wiecie o śmierci jego kolegi i współautora książki "Jak doskonalić się w narciarstwie" Jeana Vuarnet'a? Zmarł 2 styczna tego roku w wieku 83 lat. https://pl.wikipedia...ki/Jean_Vuarnet http://eurosport.one...impijski/96ntq3 Bo Jean Vuarent prócz Georges'a Joubert'a był wybitną postacią francuskiego narciarstwa alpejskiego i złotym medalistą olimpijskim w zjeździe. To tak dla wiadomości w tym wątku na temat carvingu, bo nie chcę zakładać odrębnego tematu. Jako że sezon narciarski się już się ma ku końcowi to czekają mnie dwie pasjonujące lektury. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 8 miesięcy temu... tadeo company Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 I tu się mylisz. Promień skrętu na krawędzi zależy od prędkości i talowania narty. Na danej parze nart, z określoną prędkością możesz jechać tylko określonym promieniem. Zakładam, że czysto na krawędzi bez jak to mówisz dołożonej rotacji cokolwiek to oznacza. Chcąc jechać ciaśniej musisz pojechać szybciej z większymi przeciążeniami. Nie wiem co nazywasz dociążeniem ale nacisk na nartę jest skutkiem a nie przyczyną jazdy po okręgu. Ten fakt jest powszechnie nieznany a jest dość istotny w doborze takich a nie innych nart czy rozumieniu i opanowywaniu jazdy na krawędzi. Warunkiem jazdy na krawędzi jest zachowanie odpowiedniego kąta platformy lub jego nie zachowanie i wtedy mamy uślizg. Mitek o nartach i technice narciarskiej mówimy zupełnie innym językiem. Ja Twojego nie rozumiem. Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył wydłuża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył wydłuża . Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Podnosząc ten problem nie chodziło mi o to jak zmieniać promień skrętu ciętego ale jaki metody są nieskuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Macieju, sprzeciw był wobec tego, że wg. Ciebie określonym promieniem można jechać na danych nartach tylko przy określonej prędkości. Wyszło Ci z równania, że aby była równowaga między ciężarem, a s.o. to musi być odpowiednia s.o. która zależy od prędkości. Tu masz przykład, że przy v=0 -> s.o = 0 można osiągnąć bardzo różne kąty zakrawędziowania. (Nie wiem czy film się otworzy od podanego momentu, chodzi o ćwiczenia od 100 sekundy) https://youtu.be/WrNSrMQYcdg?t=100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Znam to, bardzo podoba mi się wprowadzenie parametru beta i wizualizacja wyników w 3-D. Tyle, że chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Poczytaj: http://www.foton.if....f3-da5a26d00963 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? O który kąt pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mlodzio Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 ... Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. .... chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Carving. Pytanie. × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
pytek23 Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem Mała uwaga. Nikt poza Tobą nie wspomniał słowa kompensacja. Dałem sobie do stopki Ty Gibbonie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LudwiczekR Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Za nie całe 2zł zamówiłem na allegro tą pozycję, dodatkowo też "Jak samemu nauczyć się jeździć na nartach" coś około 3zł. Więcej przesyłka kosztuje. Ale skoro książki Joubert'a są warte przeczytania i kolega Mitek poleca to zamówiłem i będą po przeczytaniu do kolekcji na półkę. Witam Zacząłem czytać pozycje jakie zamówiłem które polecali na tym wątku starsi Koledzy narciarze. Zaciekawili mnie autorzy tych książek i chciałem się co nieco o nich dowiedzieć i czytałem na Wikipedii i innych stronach o nich. Georges Joubert już nie żyje - nawet był założony temat na Skiforum związany z jego śmiercią w 2010 roku. Tu link do tego tematu: http://www.skiforum....ert/?hl=joubert Ale czy drodzy Forumowicze i instruktorzy szczególnie ci starsi czy też wiecie o śmierci jego kolegi i współautora książki "Jak doskonalić się w narciarstwie" Jeana Vuarnet'a? Zmarł 2 styczna tego roku w wieku 83 lat. https://pl.wikipedia...ki/Jean_Vuarnet http://eurosport.one...impijski/96ntq3 Bo Jean Vuarent prócz Georges'a Joubert'a był wybitną postacią francuskiego narciarstwa alpejskiego i złotym medalistą olimpijskim w zjeździe. To tak dla wiadomości w tym wątku na temat carvingu, bo nie chcę zakładać odrębnego tematu. Jako że sezon narciarski się już się ma ku końcowi to czekają mnie dwie pasjonujące lektury. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 8 miesięcy temu... tadeo company Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 I tu się mylisz. Promień skrętu na krawędzi zależy od prędkości i talowania narty. Na danej parze nart, z określoną prędkością możesz jechać tylko określonym promieniem. Zakładam, że czysto na krawędzi bez jak to mówisz dołożonej rotacji cokolwiek to oznacza. Chcąc jechać ciaśniej musisz pojechać szybciej z większymi przeciążeniami. Nie wiem co nazywasz dociążeniem ale nacisk na nartę jest skutkiem a nie przyczyną jazdy po okręgu. Ten fakt jest powszechnie nieznany a jest dość istotny w doborze takich a nie innych nart czy rozumieniu i opanowywaniu jazdy na krawędzi. Warunkiem jazdy na krawędzi jest zachowanie odpowiedniego kąta platformy lub jego nie zachowanie i wtedy mamy uślizg. Mitek o nartach i technice narciarskiej mówimy zupełnie innym językiem. Ja Twojego nie rozumiem. Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył wydłuża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył wydłuża . Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Podnosząc ten problem nie chodziło mi o to jak zmieniać promień skrętu ciętego ale jaki metody są nieskuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Macieju, sprzeciw był wobec tego, że wg. Ciebie określonym promieniem można jechać na danych nartach tylko przy określonej prędkości. Wyszło Ci z równania, że aby była równowaga między ciężarem, a s.o. to musi być odpowiednia s.o. która zależy od prędkości. Tu masz przykład, że przy v=0 -> s.o = 0 można osiągnąć bardzo różne kąty zakrawędziowania. (Nie wiem czy film się otworzy od podanego momentu, chodzi o ćwiczenia od 100 sekundy) https://youtu.be/WrNSrMQYcdg?t=100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Znam to, bardzo podoba mi się wprowadzenie parametru beta i wizualizacja wyników w 3-D. Tyle, że chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Poczytaj: http://www.foton.if....f3-da5a26d00963 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? O który kąt pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mlodzio Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 ... Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. .... chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Carving. Pytanie. × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
tadeo company Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 I tu się mylisz. Promień skrętu na krawędzi zależy od prędkości i talowania narty. Na danej parze nart, z określoną prędkością możesz jechać tylko określonym promieniem. Zakładam, że czysto na krawędzi bez jak to mówisz dołożonej rotacji cokolwiek to oznacza. Chcąc jechać ciaśniej musisz pojechać szybciej z większymi przeciążeniami. Nie wiem co nazywasz dociążeniem ale nacisk na nartę jest skutkiem a nie przyczyną jazdy po okręgu. Ten fakt jest powszechnie nieznany a jest dość istotny w doborze takich a nie innych nart czy rozumieniu i opanowywaniu jazdy na krawędzi. Warunkiem jazdy na krawędzi jest zachowanie odpowiedniego kąta platformy lub jego nie zachowanie i wtedy mamy uślizg. Mitek o nartach i technice narciarskiej mówimy zupełnie innym językiem. Ja Twojego nie rozumiem. Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył wydłuża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył wydłuża . Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Podnosząc ten problem nie chodziło mi o to jak zmieniać promień skrętu ciętego ale jaki metody są nieskuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Macieju, sprzeciw był wobec tego, że wg. Ciebie określonym promieniem można jechać na danych nartach tylko przy określonej prędkości. Wyszło Ci z równania, że aby była równowaga między ciężarem, a s.o. to musi być odpowiednia s.o. która zależy od prędkości. Tu masz przykład, że przy v=0 -> s.o = 0 można osiągnąć bardzo różne kąty zakrawędziowania. (Nie wiem czy film się otworzy od podanego momentu, chodzi o ćwiczenia od 100 sekundy) https://youtu.be/WrNSrMQYcdg?t=100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Znam to, bardzo podoba mi się wprowadzenie parametru beta i wizualizacja wyników w 3-D. Tyle, że chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Poczytaj: http://www.foton.if....f3-da5a26d00963 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? O który kąt pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mlodzio Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 ... Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. .... chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Carving. Pytanie. × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył wydłuża . Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Podnosząc ten problem nie chodziło mi o to jak zmieniać promień skrętu ciętego ale jaki metody są nieskuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Macieju, sprzeciw był wobec tego, że wg. Ciebie określonym promieniem można jechać na danych nartach tylko przy określonej prędkości. Wyszło Ci z równania, że aby była równowaga między ciężarem, a s.o. to musi być odpowiednia s.o. która zależy od prędkości. Tu masz przykład, że przy v=0 -> s.o = 0 można osiągnąć bardzo różne kąty zakrawędziowania. (Nie wiem czy film się otworzy od podanego momentu, chodzi o ćwiczenia od 100 sekundy) https://youtu.be/WrNSrMQYcdg?t=100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Znam to, bardzo podoba mi się wprowadzenie parametru beta i wizualizacja wyników w 3-D. Tyle, że chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Poczytaj: http://www.foton.if....f3-da5a26d00963 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? O który kąt pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mlodzio Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 ... Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. .... chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Carving. Pytanie. × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
polm Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Macieju, sprzeciw był wobec tego, że wg. Ciebie określonym promieniem można jechać na danych nartach tylko przy określonej prędkości. Wyszło Ci z równania, że aby była równowaga między ciężarem, a s.o. to musi być odpowiednia s.o. która zależy od prędkości. Tu masz przykład, że przy v=0 -> s.o = 0 można osiągnąć bardzo różne kąty zakrawędziowania. (Nie wiem czy film się otworzy od podanego momentu, chodzi o ćwiczenia od 100 sekundy) https://youtu.be/WrNSrMQYcdg?t=100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jak napisałeś: - Wygięcie zależy od zakrawędziowania - zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza - stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia WNIOSEK: Wygięcie zależy od prędkości i taliowania angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem. Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi. Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Poczytaj:https://arxiv.org/abs/physics/0310086 Znam to, bardzo podoba mi się wprowadzenie parametru beta i wizualizacja wyników w 3-D. Tyle, że chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Poczytaj: http://www.foton.if....f3-da5a26d00963 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? O który kąt pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mlodzio Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 ... Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. .... chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Carving. Pytanie. × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jaka jest prędkość przy kącie zerowym, ew. bliskim zeru? O który kąt pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mlodzio Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 ... Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. .... chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Carving. Pytanie.
mlodzio Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 ... Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach. Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem. .... chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów. Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Carving. Pytanie.
star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi. Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach. Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem. Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie. Tym gorzej dla parametrów;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Cześć Czy którykolwiek z kolegów piszących po poście Tadeo nr 189 kiedykolwiek w trakcie jazdy otarł się kiedyś o funcurving lub jazdę skrętem ciętym na dużej prędkości? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kat zakrawedziowania. Nie rozumiem pytania, nie rozumiem dlaczego rozpatrujesz przypadek kąta zakrawędziowana bliski zeru. Mówimy o jeździe na krawędzi z jakąś tam prędkością. Jazda na krawędzi z jakąś tam prędkością nie ma miejsca przy kącie zakrawędziowania bliskim zeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi