Skocz do zawartości

Carving. Pytanie.


ReddyS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 Za nie całe 2zł zamówiłem na allegro tą pozycję, dodatkowo też "Jak samemu nauczyć się jeździć na nartach" coś około 3zł. Więcej przesyłka kosztuje. Ale skoro książki Joubert'a są warte przeczytania i kolega Mitek poleca to zamówiłem i będą po przeczytaniu do kolekcji na półkę.   

Witam

Zacząłem czytać pozycje jakie zamówiłem które polecali na tym wątku starsi Koledzy narciarze. 

Zaciekawili mnie autorzy tych książek i chciałem się co nieco o nich dowiedzieć i czytałem na Wikipedii i innych stronach o nich.

Georges Joubert już nie żyje - nawet był założony temat na Skiforum związany z jego śmiercią w 2010 roku. Tu link do tego tematu:

http://www.skiforum....ert/?hl=joubert

 

Ale czy drodzy Forumowicze i instruktorzy szczególnie ci starsi czy też wiecie o śmierci jego kolegi i współautora książki "Jak doskonalić się w narciarstwie" Jeana Vuarnet'a?

Zmarł 2 styczna tego roku w wieku 83 lat.

https://pl.wikipedia...ki/Jean_Vuarnet

http://eurosport.one...impijski/96ntq3

 

Bo Jean Vuarent prócz Georges'a Joubert'a był wybitną postacią francuskiego narciarstwa alpejskiego i złotym medalistą olimpijskim w zjeździe.

 

To tak dla wiadomości w tym wątku na temat carvingu, bo nie chcę zakładać odrębnego tematu.

 

Jako że sezon narciarski się już się ma ku końcowi to czekają mnie dwie pasjonujące lektury.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

I tu się mylisz. Promień skrętu na krawędzi zależy od prędkości i talowania narty. Na danej parze nart, z określoną prędkością możesz jechać tylko określonym promieniem. Zakładam, że czysto na krawędzi bez jak to mówisz dołożonej rotacji cokolwiek to oznacza. Chcąc jechać ciaśniej musisz pojechać szybciej z większymi przeciążeniami. Nie wiem co nazywasz dociążeniem ale nacisk na nartę jest skutkiem a nie przyczyną jazdy po okręgu.

Ten fakt jest powszechnie nieznany a jest dość istotny w doborze takich a nie innych nart czy rozumieniu i opanowywaniu jazdy na krawędzi.

Warunkiem jazdy na krawędzi jest zachowanie odpowiedniego kąta platformy lub jego nie zachowanie i wtedy mamy uślizg.

Mitek o nartach i technice narciarskiej mówimy zupełnie innym językiem. Ja Twojego nie rozumiem.

Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu  angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza  na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył  wydłuża .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłem przypadkowo na ten temat choć rzadko tu zaglądam ostatnio.Trzeba by doprecyzować od czego zależy promień skretu bo napisałeś to w dużym uproszczeniu.Dwa parametry predkośc i promień narty ,to nie wystarczy.Promień zależy od wygięcia narty w skręcie w płaszczyznie strzałkowej .To wygięcie właśnie zależy od promienia narty ale też od kąta zakrawędziowania któey z kolei zależyod sopnia pochylenia narciarza do środka skrętu a to pochylenie zależ yod prędkosci i taliowania narty.Trzeba też wziąć pod uwagę że kąt zakrawędziowania można tez regulować w pewnym stopniu  angulacją kolan dośrodka skretu.Poza tym trzeba wspomniec że ruchy narciarza  na lini przód tył też mają wpływ na promieńskrętu.Róch w przód zacieśnia skręt a w tył  wydłuża .

Jak napisałeś:

- Wygięcie zależy od zakrawędziowania

- zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza

- stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia

 

WNIOSEK:

Wygięcie zależy od prędkości i taliowania :)

 

 

angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem.

Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi.

 

 

Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach.

 

Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem.

 

Podnosząc ten problem nie chodziło mi o to jak zmieniać promień skrętu ciętego ale jaki metody są nieskuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macieju, sprzeciw był wobec tego, że wg. Ciebie określonym promieniem można jechać na danych nartach tylko przy określonej prędkości. Wyszło Ci z równania, że aby była równowaga między ciężarem, a s.o. to musi być odpowiednia s.o. która zależy od prędkości. 

Tu masz przykład, że przy v=0 -> s.o = 0 można osiągnąć bardzo różne kąty zakrawędziowania.

(Nie wiem czy film się otworzy od podanego momentu, chodzi o ćwiczenia od 100 sekundy)

https://youtu.be/WrNSrMQYcdg?t=100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałeś:
- Wygięcie zależy od zakrawędziowania
- zakrawędziowanie zależy od stopnia pochylenia narciarza
- stopień pochylenia narciarza zależy od prędości i taliownaia

WNIOSEK:
Wygięcie zależy od prędkości i taliowania :)


angulacja kolan i bioder służy głównie utrzymaniu kąta platformy mniejszego od 90 stopni co jest warunkiem koniecznym do jazdy śladem ciętym.Na ogół nie mamy specjalnego zapasu i raczej staramy się utrzymać maksymalną angulację. Zmniejszając angulację mamy duże szanse wejść w zakres kąta platformy większy od 90 stopni i jazdę ślizgiem.
Ruchy w przód i wtył zmieniają chrakterystykę narty ale znowu kosztem utraty jej geometrycznego kształtu okręgu a więc nie jest zabieg mieszczący się w zakresie czystej jazdy na krawędzi.


Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach.

Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem.


Poczytaj:
https://arxiv.org/abs/physics/0310086
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...  Te rozważania zamieściłem wobec powszechnego przekonania, że to narciarz pochylając się bardziej lub mniej jedzie sobie mniejszym lub większym łukiem na krawędziach.

Moje rozważania i sugestię spotkały się z powszechnym sprzeciwem.

 

....  chodzi o zasadę, którą można udowodnić w określonych warunkach przy pomocy prostych wzorów.

 

Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi.

Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach.

Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem.

 

Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakikolwiek spór jest jałowy i do niczego nie prowadzi.
Sprowadzasz do modelu statycznego i jednopłaszczyznowego rzeczywisty dynamiczny układ w którym siły zmieniają się w czasie w 3 płaszczyznach.
Oponenci natomiast próbują ci pokazać że przyjęte przez ciebie założenia są zbyt dużym uproszczeniem.

Odrzucając parametry niepasujące do z góry przyjętej teorii można udowodnić wszystko - dosłownie.


Tym gorzej dla parametrów;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...