Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Czy to zaciesnienie znasz z doświadczenia czy z teoretycznych rozważań? Pytam bez podtextu. Doświadczenia. Na Chopoku zamieniłem się z kolegą. To były najgorsze narty na jakich kiedykolwiek jezdziłem. Po pochyleniu, gwałtownie zacieśniały skręt aby za chwilę przestać trzymać. Niestabilnośc tej narty już przy 50-ciu /h była porażająca. Odpowiednik z poprzedniego roku ( bez R) był wybitny. Męczarnia i szukanie na nie sposobu trwało z pół dnia bo kolega nie chciał oddać mi moich Elanów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Odpowiedzi 63 Dodano 7 l Ostatniej odpowiedzi 6 l Top użytkownicy w tym temacie 12 9 14 6 Popularne dni 24 Lut 18 21 Lut 17 19 Lut 8 23 Lut 7 Top użytkownicy w tym temacie jan koval 12 odpowiedzi Szymon 9 odpowiedzi Harpia 14 odpowiedzi Veteran 6 odpowiedzi Popularne dni 24 Lut 2017 18 odpowiedzi 21 Lut 2017 17 odpowiedzi 19 Lut 2017 8 odpowiedzi 23 Lut 2017 7 odpowiedzi Szymon Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Natomiast odnośnie cytatu mam trochę inne zdanie. Oczywiście patrząc z góry geometria się nie zmienia. Jednak pochylając nartę najpierw działa skrócony fragment krawędzi i teoretycznie jedziemy z zadanym przez nartę promieniem. Pochylając nartę głębiej "dołączamy" rocker który jest już podniesiony ( w końcu to rocker) i w tym momencie stoimy na bardziej ugiętej desce. Dochodzi do gwałtownego zacieśnienia skrętu. Jak dla mnie to najpoważniejsza wada tego rozwiązania. To zagadnienie jest dosyć skomplikowane i trudne od strony teoretycznej, jeżeli jest tak jak mówisz i mały fragment krawędzi z przodu (nie dociążony i ledwo muskający śnieg) chciałby jechać mniejszym promieniem, a 80-90% dociążonej krawędzi chciałoby jechać trochę większym, to ten rocker nie spowoduje nic innego jak lekkie przyhamowanie. Porównałbym to do płynięcia kajakiem, jak chcesz skręcić w prawo to albo dajesz mocniej lewym wiosłem, albo dajesz kontrę prawym. Ten rocker daje właśnie taką kontrę, ale nieudolną bo tylko hamuje a nie skręca. Ale wg mnie dopóki rocker chciałby jechać mniejszym promieniem, to nie ma prawa dotknąć płaszczyzny (twardego) śniegu, z geometrii wynika, że będzie lekko uniesiony, zacznie dotykać śniegu dopiero w momencie, gdy cała narta zostanie dogięta tak, że zrówna się z jego promieniem, a w tym momencie on nie będzie już chciał jechać mniejszym promieniem tylko takim samym, nie może spowodować zacieśnienia skrętu. W rzeczywistości jednak śnieg nie jest doskonale twardy, krawędź zapada się np. na centymetr i ten rocker dotyka śniegu trochę wcześniej, musi spowodować lekkie przyhamowanie ale działa zbyt słabo, aby narzucić narcie inny promień i zmusić narciarza do zwiększenia kąta zakrawędziowania. Bo bez zmiany kąta zakrawędziowania narta nie pojedzie ciaśniej, a ta część krawędzi która chciała by pojechać ciaśniej ugnie się i straci kontakt ze śniegiem w skrajnym przypadku powodując klepanie dziobów. Mam heady magnumki z kilku centymetrowym rockerkiem, w praktyce w ogóle nie wyczuwam, że on tam jest, myślę że cały kładzie się na śniegu już przy niewielkim kącie zakrawędziowania i wcale nie chce jechać ciaśniej, ta narta jest za mało zepsuta żeby to wyczuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 To zagadnienie jest dosyć skomplikowane i trudne od strony teoretycznej, jeżeli jest tak jak mówisz i mały fragment krawędzi z przodu (nie dociążony i ledwo muskający śnieg) chciałby jechać mniejszym promieniem, a 80-90% dociążonej krawędzi chciałoby jechać trochę większym, to ten rocker nie spowoduje nic innego jak lekkie przyhamowanie. Porównałbym to do płynięcia kajakiem, jak chcesz skręcić w prawo to albo dajesz mocniej lewym wiosłem, albo dajesz kontrę prawym. Ten rocker daje właśnie taką kontrę, ale nieudolną bo tylko hamuje a nie skręca. Szymon Zupełnie nie tak. Rocker inicjuje ugięcie całego przodu narty. Gdyby było jak piszesz to nawet w narcie bez R pochylenie i ugięcie narty powodowało by nie zacieśnienie skrętu a hamowanie. Czasami tak się zdarza ale jest to wynikiem błędu nadmiernego obciążenia przodu. p.s. rocker był już przerobiony w 101% i ja się poddaję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Szymon Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Przyszedł mi do głowy pewien eksperyment, który nie wymaga dużo wyobraźni, żeby zrozumieć, że dopóki rocker chciałby jechać ciaśniej to nie ma prawa dotknąć płaszczyzny. Dociśnij nartę bez rockera na jakiejś stabilnej płaszczyźnie (np. gumoleum, itp) pod jakimś kątem zakrawędziowania, dla małych i średnich kątów zakrawędziowania ona naprawdę układa się w coś bardzo zbliżonego do łuku okręgu (kiedyś to liczyłem i dopiero dla kątów powyżej 70 st. rozbieżności od łuku okręgu robiły się istotne, szczególnie na dziobach i piętkach z tendencją do zacieśnienia promienia). No i teraz cała krawędź pięknie dotyka do podłoża, więc spróbuj wygiąć na tej narcie rockerek na dziobie, jeśli to zrobisz to ten fragment krawędzi musi stracić kontakt z podłożem, bo jeśli nie straci, to znaczy, że jeszcze go nie wygiąłeś. Chyba nie zaprzeczysz teraz. W praktyce śnieg jest przynajmniej trochę miękki i rocker będzie "haczył" o podłożę trochę wcześniej powodując wkurwienie. Ale muszę wycofać się z tej dyskusji i się pakować, bo jutro rano melduję się pod jakimś wyciągiem w Tyrolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Doświadczenia.Na Chopoku zamieniłem się z kolegą.To były najgorsze narty na jakich kiedykolwiek jezdziłem.Po pochyleniu, gwałtownie zacieśniały skręt aby za chwilę przestać trzymać.Niestabilnośc tej narty już przy 50-ciu /h była porażająca.Odpowiednik z poprzedniego roku ( bez R) był wybitny. Męczarnia i szukanie na nie sposobu trwało z pół dnia bo kolega nie chciał oddać mi moich Elanów:)harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)?Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":)Pozdr.Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Jezeli sie ma min. 2 pary nart to jedna powinna byc z tiprocker. To jest super sprawa. Czytam wasze teorie i podziwiam za mielenie tematu. "zawsze" bralem 2 pary nart. tz SL i krotszy GS. Teraz biore GS i FR z tiprockerem a to daje mi 3 pary. FR na trasie jedzie jak klasyczna slalomka a ze jest narta miekka bardzo przyjemnie zaciesnia skret. Owszem przy zmianie krawedzi nastepuje uslig (102mm w tali), jednak to tego momentu uslizgu mozna sie przyzwyczaic. Ten proces trwa,. kilka dni nalezy przeznaczyc na wprowadzenie i wtedy podyskutujemy "praktycznie" Poprobujcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)? Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":) Pozdr. Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Oczywiście NIE. Nad moim postem masz cytat do którego się odnoszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Uffff..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? To Atomic Redster XTI. Wiesz, ja nigdy nie zagłębiałem się zbytnio w tajniki sprzętu więc nie wiem co Ci odpowiedzieć. Miałem okazję przejechać kilka razy na stoku na Redsrer XT, bo gościu chciał pokosztować moich Stockli więc się zamieniliśmy na godzinkę. To narty gdzieś pomiędzy SL a GS jeśli weźmiesz dłuższe. Potwierdza to opis na Skionline. Dotychczas jako drugie narty używałem Volkl RTM 7.4, ale od jakiegoś czasu zacząłem je odczuwać jako zbyt miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... fredowski Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich.„Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu.A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Kto tlumaczyl? Narciarz czy intelektualista(razem nie wystepuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Cześć Ścieżka żeby porządnie nauczyć się jeździć jest jedna. Reszta to bezdroża kończące się urwiskami. Pozdrowienia Hmmm... jak dla mnie to cała nauka jeżdżenia jest po to by umieć jeździć bezdrożami, czyli wszędzie i po wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich. „Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu. A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Rocker-Ski × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Szymon Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Natomiast odnośnie cytatu mam trochę inne zdanie. Oczywiście patrząc z góry geometria się nie zmienia. Jednak pochylając nartę najpierw działa skrócony fragment krawędzi i teoretycznie jedziemy z zadanym przez nartę promieniem. Pochylając nartę głębiej "dołączamy" rocker który jest już podniesiony ( w końcu to rocker) i w tym momencie stoimy na bardziej ugiętej desce. Dochodzi do gwałtownego zacieśnienia skrętu. Jak dla mnie to najpoważniejsza wada tego rozwiązania. To zagadnienie jest dosyć skomplikowane i trudne od strony teoretycznej, jeżeli jest tak jak mówisz i mały fragment krawędzi z przodu (nie dociążony i ledwo muskający śnieg) chciałby jechać mniejszym promieniem, a 80-90% dociążonej krawędzi chciałoby jechać trochę większym, to ten rocker nie spowoduje nic innego jak lekkie przyhamowanie. Porównałbym to do płynięcia kajakiem, jak chcesz skręcić w prawo to albo dajesz mocniej lewym wiosłem, albo dajesz kontrę prawym. Ten rocker daje właśnie taką kontrę, ale nieudolną bo tylko hamuje a nie skręca. Ale wg mnie dopóki rocker chciałby jechać mniejszym promieniem, to nie ma prawa dotknąć płaszczyzny (twardego) śniegu, z geometrii wynika, że będzie lekko uniesiony, zacznie dotykać śniegu dopiero w momencie, gdy cała narta zostanie dogięta tak, że zrówna się z jego promieniem, a w tym momencie on nie będzie już chciał jechać mniejszym promieniem tylko takim samym, nie może spowodować zacieśnienia skrętu. W rzeczywistości jednak śnieg nie jest doskonale twardy, krawędź zapada się np. na centymetr i ten rocker dotyka śniegu trochę wcześniej, musi spowodować lekkie przyhamowanie ale działa zbyt słabo, aby narzucić narcie inny promień i zmusić narciarza do zwiększenia kąta zakrawędziowania. Bo bez zmiany kąta zakrawędziowania narta nie pojedzie ciaśniej, a ta część krawędzi która chciała by pojechać ciaśniej ugnie się i straci kontakt ze śniegiem w skrajnym przypadku powodując klepanie dziobów. Mam heady magnumki z kilku centymetrowym rockerkiem, w praktyce w ogóle nie wyczuwam, że on tam jest, myślę że cały kładzie się na śniegu już przy niewielkim kącie zakrawędziowania i wcale nie chce jechać ciaśniej, ta narta jest za mało zepsuta żeby to wyczuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 To zagadnienie jest dosyć skomplikowane i trudne od strony teoretycznej, jeżeli jest tak jak mówisz i mały fragment krawędzi z przodu (nie dociążony i ledwo muskający śnieg) chciałby jechać mniejszym promieniem, a 80-90% dociążonej krawędzi chciałoby jechać trochę większym, to ten rocker nie spowoduje nic innego jak lekkie przyhamowanie. Porównałbym to do płynięcia kajakiem, jak chcesz skręcić w prawo to albo dajesz mocniej lewym wiosłem, albo dajesz kontrę prawym. Ten rocker daje właśnie taką kontrę, ale nieudolną bo tylko hamuje a nie skręca. Szymon Zupełnie nie tak. Rocker inicjuje ugięcie całego przodu narty. Gdyby było jak piszesz to nawet w narcie bez R pochylenie i ugięcie narty powodowało by nie zacieśnienie skrętu a hamowanie. Czasami tak się zdarza ale jest to wynikiem błędu nadmiernego obciążenia przodu. p.s. rocker był już przerobiony w 101% i ja się poddaję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Szymon Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Przyszedł mi do głowy pewien eksperyment, który nie wymaga dużo wyobraźni, żeby zrozumieć, że dopóki rocker chciałby jechać ciaśniej to nie ma prawa dotknąć płaszczyzny. Dociśnij nartę bez rockera na jakiejś stabilnej płaszczyźnie (np. gumoleum, itp) pod jakimś kątem zakrawędziowania, dla małych i średnich kątów zakrawędziowania ona naprawdę układa się w coś bardzo zbliżonego do łuku okręgu (kiedyś to liczyłem i dopiero dla kątów powyżej 70 st. rozbieżności od łuku okręgu robiły się istotne, szczególnie na dziobach i piętkach z tendencją do zacieśnienia promienia). No i teraz cała krawędź pięknie dotyka do podłoża, więc spróbuj wygiąć na tej narcie rockerek na dziobie, jeśli to zrobisz to ten fragment krawędzi musi stracić kontakt z podłożem, bo jeśli nie straci, to znaczy, że jeszcze go nie wygiąłeś. Chyba nie zaprzeczysz teraz. W praktyce śnieg jest przynajmniej trochę miękki i rocker będzie "haczył" o podłożę trochę wcześniej powodując wkurwienie. Ale muszę wycofać się z tej dyskusji i się pakować, bo jutro rano melduję się pod jakimś wyciągiem w Tyrolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Doświadczenia.Na Chopoku zamieniłem się z kolegą.To były najgorsze narty na jakich kiedykolwiek jezdziłem.Po pochyleniu, gwałtownie zacieśniały skręt aby za chwilę przestać trzymać.Niestabilnośc tej narty już przy 50-ciu /h była porażająca.Odpowiednik z poprzedniego roku ( bez R) był wybitny. Męczarnia i szukanie na nie sposobu trwało z pół dnia bo kolega nie chciał oddać mi moich Elanów:)harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)?Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":)Pozdr.Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Jezeli sie ma min. 2 pary nart to jedna powinna byc z tiprocker. To jest super sprawa. Czytam wasze teorie i podziwiam za mielenie tematu. "zawsze" bralem 2 pary nart. tz SL i krotszy GS. Teraz biore GS i FR z tiprockerem a to daje mi 3 pary. FR na trasie jedzie jak klasyczna slalomka a ze jest narta miekka bardzo przyjemnie zaciesnia skret. Owszem przy zmianie krawedzi nastepuje uslig (102mm w tali), jednak to tego momentu uslizgu mozna sie przyzwyczaic. Ten proces trwa,. kilka dni nalezy przeznaczyc na wprowadzenie i wtedy podyskutujemy "praktycznie" Poprobujcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)? Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":) Pozdr. Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Oczywiście NIE. Nad moim postem masz cytat do którego się odnoszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Uffff..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? To Atomic Redster XTI. Wiesz, ja nigdy nie zagłębiałem się zbytnio w tajniki sprzętu więc nie wiem co Ci odpowiedzieć. Miałem okazję przejechać kilka razy na stoku na Redsrer XT, bo gościu chciał pokosztować moich Stockli więc się zamieniliśmy na godzinkę. To narty gdzieś pomiędzy SL a GS jeśli weźmiesz dłuższe. Potwierdza to opis na Skionline. Dotychczas jako drugie narty używałem Volkl RTM 7.4, ale od jakiegoś czasu zacząłem je odczuwać jako zbyt miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... fredowski Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich.„Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu.A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Kto tlumaczyl? Narciarz czy intelektualista(razem nie wystepuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Cześć Ścieżka żeby porządnie nauczyć się jeździć jest jedna. Reszta to bezdroża kończące się urwiskami. Pozdrowienia Hmmm... jak dla mnie to cała nauka jeżdżenia jest po to by umieć jeździć bezdrożami, czyli wszędzie i po wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich. „Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu. A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Rocker-Ski × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 To zagadnienie jest dosyć skomplikowane i trudne od strony teoretycznej, jeżeli jest tak jak mówisz i mały fragment krawędzi z przodu (nie dociążony i ledwo muskający śnieg) chciałby jechać mniejszym promieniem, a 80-90% dociążonej krawędzi chciałoby jechać trochę większym, to ten rocker nie spowoduje nic innego jak lekkie przyhamowanie. Porównałbym to do płynięcia kajakiem, jak chcesz skręcić w prawo to albo dajesz mocniej lewym wiosłem, albo dajesz kontrę prawym. Ten rocker daje właśnie taką kontrę, ale nieudolną bo tylko hamuje a nie skręca. Szymon Zupełnie nie tak. Rocker inicjuje ugięcie całego przodu narty. Gdyby było jak piszesz to nawet w narcie bez R pochylenie i ugięcie narty powodowało by nie zacieśnienie skrętu a hamowanie. Czasami tak się zdarza ale jest to wynikiem błędu nadmiernego obciążenia przodu. p.s. rocker był już przerobiony w 101% i ja się poddaję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Szymon Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Przyszedł mi do głowy pewien eksperyment, który nie wymaga dużo wyobraźni, żeby zrozumieć, że dopóki rocker chciałby jechać ciaśniej to nie ma prawa dotknąć płaszczyzny. Dociśnij nartę bez rockera na jakiejś stabilnej płaszczyźnie (np. gumoleum, itp) pod jakimś kątem zakrawędziowania, dla małych i średnich kątów zakrawędziowania ona naprawdę układa się w coś bardzo zbliżonego do łuku okręgu (kiedyś to liczyłem i dopiero dla kątów powyżej 70 st. rozbieżności od łuku okręgu robiły się istotne, szczególnie na dziobach i piętkach z tendencją do zacieśnienia promienia). No i teraz cała krawędź pięknie dotyka do podłoża, więc spróbuj wygiąć na tej narcie rockerek na dziobie, jeśli to zrobisz to ten fragment krawędzi musi stracić kontakt z podłożem, bo jeśli nie straci, to znaczy, że jeszcze go nie wygiąłeś. Chyba nie zaprzeczysz teraz. W praktyce śnieg jest przynajmniej trochę miękki i rocker będzie "haczył" o podłożę trochę wcześniej powodując wkurwienie. Ale muszę wycofać się z tej dyskusji i się pakować, bo jutro rano melduję się pod jakimś wyciągiem w Tyrolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Doświadczenia.Na Chopoku zamieniłem się z kolegą.To były najgorsze narty na jakich kiedykolwiek jezdziłem.Po pochyleniu, gwałtownie zacieśniały skręt aby za chwilę przestać trzymać.Niestabilnośc tej narty już przy 50-ciu /h była porażająca.Odpowiednik z poprzedniego roku ( bez R) był wybitny. Męczarnia i szukanie na nie sposobu trwało z pół dnia bo kolega nie chciał oddać mi moich Elanów:)harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)?Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":)Pozdr.Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Jezeli sie ma min. 2 pary nart to jedna powinna byc z tiprocker. To jest super sprawa. Czytam wasze teorie i podziwiam za mielenie tematu. "zawsze" bralem 2 pary nart. tz SL i krotszy GS. Teraz biore GS i FR z tiprockerem a to daje mi 3 pary. FR na trasie jedzie jak klasyczna slalomka a ze jest narta miekka bardzo przyjemnie zaciesnia skret. Owszem przy zmianie krawedzi nastepuje uslig (102mm w tali), jednak to tego momentu uslizgu mozna sie przyzwyczaic. Ten proces trwa,. kilka dni nalezy przeznaczyc na wprowadzenie i wtedy podyskutujemy "praktycznie" Poprobujcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)? Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":) Pozdr. Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Oczywiście NIE. Nad moim postem masz cytat do którego się odnoszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Uffff..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? To Atomic Redster XTI. Wiesz, ja nigdy nie zagłębiałem się zbytnio w tajniki sprzętu więc nie wiem co Ci odpowiedzieć. Miałem okazję przejechać kilka razy na stoku na Redsrer XT, bo gościu chciał pokosztować moich Stockli więc się zamieniliśmy na godzinkę. To narty gdzieś pomiędzy SL a GS jeśli weźmiesz dłuższe. Potwierdza to opis na Skionline. Dotychczas jako drugie narty używałem Volkl RTM 7.4, ale od jakiegoś czasu zacząłem je odczuwać jako zbyt miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... fredowski Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich.„Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu.A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Kto tlumaczyl? Narciarz czy intelektualista(razem nie wystepuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Cześć Ścieżka żeby porządnie nauczyć się jeździć jest jedna. Reszta to bezdroża kończące się urwiskami. Pozdrowienia Hmmm... jak dla mnie to cała nauka jeżdżenia jest po to by umieć jeździć bezdrożami, czyli wszędzie i po wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich. „Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu. A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Rocker-Ski × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Szymon Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Przyszedł mi do głowy pewien eksperyment, który nie wymaga dużo wyobraźni, żeby zrozumieć, że dopóki rocker chciałby jechać ciaśniej to nie ma prawa dotknąć płaszczyzny. Dociśnij nartę bez rockera na jakiejś stabilnej płaszczyźnie (np. gumoleum, itp) pod jakimś kątem zakrawędziowania, dla małych i średnich kątów zakrawędziowania ona naprawdę układa się w coś bardzo zbliżonego do łuku okręgu (kiedyś to liczyłem i dopiero dla kątów powyżej 70 st. rozbieżności od łuku okręgu robiły się istotne, szczególnie na dziobach i piętkach z tendencją do zacieśnienia promienia). No i teraz cała krawędź pięknie dotyka do podłoża, więc spróbuj wygiąć na tej narcie rockerek na dziobie, jeśli to zrobisz to ten fragment krawędzi musi stracić kontakt z podłożem, bo jeśli nie straci, to znaczy, że jeszcze go nie wygiąłeś. Chyba nie zaprzeczysz teraz. W praktyce śnieg jest przynajmniej trochę miękki i rocker będzie "haczył" o podłożę trochę wcześniej powodując wkurwienie. Ale muszę wycofać się z tej dyskusji i się pakować, bo jutro rano melduję się pod jakimś wyciągiem w Tyrolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Doświadczenia.Na Chopoku zamieniłem się z kolegą.To były najgorsze narty na jakich kiedykolwiek jezdziłem.Po pochyleniu, gwałtownie zacieśniały skręt aby za chwilę przestać trzymać.Niestabilnośc tej narty już przy 50-ciu /h była porażająca.Odpowiednik z poprzedniego roku ( bez R) był wybitny. Męczarnia i szukanie na nie sposobu trwało z pół dnia bo kolega nie chciał oddać mi moich Elanów:)harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)?Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":)Pozdr.Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Jezeli sie ma min. 2 pary nart to jedna powinna byc z tiprocker. To jest super sprawa. Czytam wasze teorie i podziwiam za mielenie tematu. "zawsze" bralem 2 pary nart. tz SL i krotszy GS. Teraz biore GS i FR z tiprockerem a to daje mi 3 pary. FR na trasie jedzie jak klasyczna slalomka a ze jest narta miekka bardzo przyjemnie zaciesnia skret. Owszem przy zmianie krawedzi nastepuje uslig (102mm w tali), jednak to tego momentu uslizgu mozna sie przyzwyczaic. Ten proces trwa,. kilka dni nalezy przeznaczyc na wprowadzenie i wtedy podyskutujemy "praktycznie" Poprobujcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 harpia, czy to była recenzja odnosząca się do mojego świeżego nabytku (właśnie dotarł)? Jeśli tak, to jesteś "Kordian i Cham":) Pozdr. Ps. Będę je ujeżdżał od 06.03 przez kilka dni. Dam znać o wrażeniach. Oczywiście NIE. Nad moim postem masz cytat do którego się odnoszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Uffff..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? To Atomic Redster XTI. Wiesz, ja nigdy nie zagłębiałem się zbytnio w tajniki sprzętu więc nie wiem co Ci odpowiedzieć. Miałem okazję przejechać kilka razy na stoku na Redsrer XT, bo gościu chciał pokosztować moich Stockli więc się zamieniliśmy na godzinkę. To narty gdzieś pomiędzy SL a GS jeśli weźmiesz dłuższe. Potwierdza to opis na Skionline. Dotychczas jako drugie narty używałem Volkl RTM 7.4, ale od jakiegoś czasu zacząłem je odczuwać jako zbyt miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... fredowski Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich.„Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu.A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Kto tlumaczyl? Narciarz czy intelektualista(razem nie wystepuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Cześć Ścieżka żeby porządnie nauczyć się jeździć jest jedna. Reszta to bezdroża kończące się urwiskami. Pozdrowienia Hmmm... jak dla mnie to cała nauka jeżdżenia jest po to by umieć jeździć bezdrożami, czyli wszędzie i po wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich. „Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu. A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Rocker-Ski × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Uffff..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dany de Vino Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Dany Te Twoje Atomy to odpowiednik Salomona X-Race SW? To Atomic Redster XTI. Wiesz, ja nigdy nie zagłębiałem się zbytnio w tajniki sprzętu więc nie wiem co Ci odpowiedzieć. Miałem okazję przejechać kilka razy na stoku na Redsrer XT, bo gościu chciał pokosztować moich Stockli więc się zamieniliśmy na godzinkę. To narty gdzieś pomiędzy SL a GS jeśli weźmiesz dłuższe. Potwierdza to opis na Skionline. Dotychczas jako drugie narty używałem Volkl RTM 7.4, ale od jakiegoś czasu zacząłem je odczuwać jako zbyt miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... fredowski Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich.„Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu.A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Kto tlumaczyl? Narciarz czy intelektualista(razem nie wystepuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Cześć Ścieżka żeby porządnie nauczyć się jeździć jest jedna. Reszta to bezdroża kończące się urwiskami. Pozdrowienia Hmmm... jak dla mnie to cała nauka jeżdżenia jest po to by umieć jeździć bezdrożami, czyli wszędzie i po wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich. „Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu. A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Rocker-Ski
fredowski Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich.„Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu.A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Kto tlumaczyl? Narciarz czy intelektualista(razem nie wystepuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AndRand Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Cześć Ścieżka żeby porządnie nauczyć się jeździć jest jedna. Reszta to bezdroża kończące się urwiskami. Pozdrowienia Hmmm... jak dla mnie to cała nauka jeżdżenia jest po to by umieć jeździć bezdrożami, czyli wszędzie i po wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich. „Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu. A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Rocker-Ski
Harpia Napisano 3 Marca 2018 Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rocker-Ski Często na forum przewija się kwestia rokera(rocker). Jak zwykle zdania wśród „uczonych” są podzielone. Ponieważ ja osobiście aspiruję do tego grona(ale nie uczonego, tylko co najwyżej asystenta mistrza), więc zasięgnąłem porady poza naszymi granicami. To co niżej będzie napisane, nie jest moim teoretycznym wymysłem, tylko przekazem myśli cytowanych ekspertów. Pretensje nie do mnie, tylko co najwyżej do mojego rozumienia treści w języku niemieckim. Niemcy dzielą zaawansowanie narciarskie na cztery stopnie: - Einsteiger(początkujący), - Fortgeschrittener(zawansowany), - Koenner(dosł. znawca – doświadczony narciarz) - Ekspert Ograniczę się do wypowiedzi odnośnie dwóch ostatnich. „Koenner” - wypowiada się Petra Haltmayr-dawniej zawodniczka PŚ, teraz członek zespołu trenerskiego DSV-Alpine. Taki narciarz stawia sobie pytanie – Rocker, czy Camber(Carver)? Jeździ jednak na ubitych trasach, w różnych warunkach, a także czasem poza trasą.Narta z Rockerem. Przy lekko do środka przesuniętych „Kontaktpunkte”(dosł. – punkty styku – miejsce na narcie, gdzie wjeżdża na krawędź) zarówno z przodu, jak i z tyłu- oraz większym(Vorspannug- dosł napięciem-chodzi o „wypuklony” camber - hol), można uzyskać nartę bardziej sportową. Przy mocniejszym zakantowaniu, taka narta jedzie bardzo spokojnie oraz na całej krawędzi(kann uber die Tallierung gefahren werden). W świeżym śniegu oraz poza trasą, narta z początku mniej „ciągnie” „wcina się”(na krawędzi z przodu) i jest przez to łatwiejsza do skrętu. Narciarze mogą ją przez to wybrać dłuższą, co przyczynia się do jej bardziej „sportowego” zachowania i zwiększa przyjemność z jazdy(Fun Factor). Gdy tak wyszkolony narciarz preferuje bardziej "prostą"(dierektere –dosł. prostą-tu chodzi o dłuższe łuki) jazdę i większą szybkość, na twardszych stokach – to camber ma zalety przy inicjacji skrętu. A teraz narta dla Ekspertów- wypowiada się Mark Maiero –członek zespołu trenerskiego DSV i teamu INTERSKI Niemcy) Przy szkoleniu od podstaw DSV(Niemiecki Związek Narciarski), od podstaw Instruktora DSV, od podstaw trenera DSV….to w każdym stopniu wyszkolenia, są częścią składową, doskonałe(Hochwertige-dosł. wysokiej jakości) skręty sportowe. Narty z camberem charakteryzują się precyzyjnym i szybkim wjazdem na „krzywą”(ślad krawędzi). Szybkie wejście na krawędź i jazda wzdłuż niej, zwiększają kontrolę nart(jakość tej kontroli). Zwiększa to wymagania, dla przyszłego trenera, odnośnie koordynacji ćwiczącego . Przy szkoleniu demonstracji w wolnym tempie „sportowo” wykonane narty z rokerem są także stosowane, jak i bez niego. Ale zakantowanie musi być szybkie, aby uzyskać prowadzenie się narty po śladzie ciętym. W czasie szkolenia są także sytuacje, w których roker jest użyteczny-szczególnie Freeride i Slopstyle. Wniosek - nie szkolić przyszłych mistrzów na nartach z rokerem! Pozdrawiam Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
Veteran Napisano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Ktoś włamał Ci się na konto ? Nie wierzę , że popełniłeś post z takim "tłumaczeniem" p.s. wniosek oczywisty Nie warty nowego tematu. Witam Niestety to ja. Wstyd mi za to tłumaczenie. Język sąsiadów opanowałem w wolnym czasie, a nie na studiach lingwistycznych. Może ktoś z kolegów miał dziadka w "werhmachcie" i zechce to poprawić. A może Fred? Mieszka bliżej Reichu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 Dalej Strona 3 z 3 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi