Mitek Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Cześć Jako, że powtarzają się posty zahaczające o temat szybkości jazdy wyciągów, często np. sugerujące nieuczciwość gestorów zbadałem temat u źródeł czyli popytałem znajomych, którzy są specjalistami w tej dziedzinie - to znaczy pracują na wyciągach, zarządzają nimi, są właścicielami itd. Oto czego się dowiedziałem: Wyciągi, nawet gdy są to wyciągi wyprzęgane, bardzo rzadko chodzą z maksymalną możliwą prędkością. Zazwyczaj są to prędkości rzędu 85-90% maxa. Wynika to z tego, że maksymalne prędkości są po prostu zbyt duże dla statystycznych narciarzy nimi się poruszających. Z tego też względu często jeszcze dodatkowo zwalnia się prędkość wyciągu aby utrzymać jego ciągłość działania. Powiedziano mi wprost, że gdybym na górce miał samych takich narciarzy jak Ty - w sensie sprawności posługiwania się wyciągiem - to puszczam na maxa i idę na piwo. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest ekonomia właśnie. Najbardziej energochłonne w działaniu wyciągu są zmiany prędkości a najdroższy wbrew pozorom (bo przecież ludzie zapłacili) jest przestój. Wbrew sugestiom w postach optymalny z punktu widzenia właścicieli wyciągu jest ciągły ruch bez przestojów i zmian prędkości. Nie ma również albo przynajmniej nikt z osób z którymi rozmawiałem o tym nie słyszał aby były jakieś odgórne założenia co do sterowania prędkością wyciągu w zależności od obłożenia czy pory dnia. O tym jak wyciąg ma pracować decyduje zawsze obsługa reagując na bieżąco na to co się w danej chwili na wyciągu dzieje. To samo dotyczy sugestii o celowym zwalnianiu wyciągu w celu oszczędności energii. Wyciąg jadący szybciej zużywa oczywiście więcej energii niż jadący wolniej ale gro tej energii to energia spożytkowana na rozpędzenie. Podobnie z hamowaniem. Dlatego też obsługa zawsze działa w taki sposób aby uniknąć przestojów zwolnień i hamowań jechać z jak największą możliwą prędkością. Jak wiemy nie zawsze to się udaje a hamowania i przestoje można uznać w dużym uproszczeniu za błędy taktyczne obsługi, która chciała jechać zbyt szybko do możliwości korzystających narciarzy. Tak to wygląda z punktu widzenia zarządzających i obsługi i jest to bardzo logiczne więc nie wieszajmy psów na obsłudze gdy wydaje na się, że wyciąg mógłby chodzić szybciej niż chodzi bo być może średnia na stoku to głownie dzieci a pod tą średnia dostosowuje się prędkość. Pozdrowienia serdeczne PS Opisałem jak sytuacja wygląda oczami specjalistów, którzy się tym zajmują i raczej nie widzę możliwości dyskusji bo ja się na tym nie znam a karnet mi "nie bije" na nartach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 To ja może wyjaśnię , dlaczego jeżeli zmieniono wyciąg wolny na szybki i oba mają taką samą przepustowość na stoku szybszego jest większy tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Wyjaśnij..... przypuszczam że w gre wchodzi bardziej psychologia tłumu a nie technika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli wyciąg jedzie 2 razy szybciej a przepustowość jest taka sama , to na krzesłach jedzie 2 razy mniej ludzi i to oni są na stoku . Szybszy 2 razy wyciąg ma 2 razy mniej krzeseł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nie. Tak bedzie tylko pod warunkiem że jadą 2x wolniej po trasie. Te osoby będą stały w kolejce!. ;-) (Zakładam ze jest pełne obłożenie wyciągów -inaczej jest to niepoliczalne wprost) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Kolego , jeżeli nie ma kolejki do wyciągu , a wszystkie krzesła są zajęte / jadące do góry/ to w wolnym wyciągu /powiedzmy 1,5 km/ na krzesłach jedzie 200 osób więcej i o tyle jest mniej na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Kolego , jeżeli nie ma kolejki do wyciągu , a wszystkie krzesła są zajęte / jadące do góry/ to w wolnym wyciągu /powiedzmy 1,5 km/ na krzesłach jedzie 200 osób więcej i o tyle jest mniej na stoku. Kolego ;-)Twoje założenie w poście #2 było takie: Co będzie po prostej wymianie wyciągu wolnego (który ma pełne obłożenie i brak kolejki) na szybszy. Oczywistym wtedy jest że 'pojemność ludzka' wyciągu będzie mniejsza. Nadmiarowi ludzie jednak nie bądą na trasie. Trasa jest 'zasilana w narciarzy' tak samo przez oba wyciągi, a prędkość przemieszczania narciarzy w dół w żadnej mierze nie zalezy od prędkości wyciągu. Zatem ilość ludzi na jednostkę powierzchni stoku będzie dokładnie (statystycznie- bo to co chwilę inni ludzie ) taka sama. Te 200 nadprogramowych osób bedzie stało w kolejce lub siedziało w barze. Robiliby tłum na stoku tylko wtedy gdyby nagle pojechali wolniej lub z przystankiem. PozdrawiamM No to jest logiczne że jak są na wyciągu to nie ma ich na stoku xDDD w czym macie problem w tym, że to nieprawda, Teza Kuby jest "jak ich nie ma na wyciągu to są na trasie" a to coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli czas zjazdu jest szybszy niż czas wyjazdu , a krzesła zamiast co 18m są co 36 , to zaokrąglając na każde 100 m długości wyciągu na trasie będzie więcej o co najmniej 10 narciarzy. W jednostce czasu zjadą 2 razy więcej i tłok na stoku będzie 2 razy większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli czas zjazdu jest szybszy niż czas wyjazdu , a krzesła zamiast co 18m są co 36 , to zaokrąglając na każde 100 m długości wyciągu na trasie będzie więcej o co najmniej 10 narciarzy. W jednostce czasu zjadą 2 razy więcej i tłok na stoku będzie 2 razy większy. policz jeszcze raz. Juz mi sie nie chce..... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli na wyciągu jeżdzi 200 narciarzy i na wolnym każdy zjedzie 4 razy w ciągu godziny , a na szybkim 8 razy , to w którym przypadku będzie większy tłok na stoku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli na wyciągu jeżdzi 200 narciarzy i na wolnym każdy zjedzie 4 razy w ciągu godziny , a na szybkim 8 razy , to w którym przypadku będzie większy tłok na stok Ja sie tak nie bawię....;-) .za każdym razem zmieniasz założenia.. Założenia masz w #8. Czy tamtejsze 'wyliczenie ' jest błedne? Jesli tak, to w którym miejscu?? Nie jestem nieomylny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ja sie tak nie bawię.....za każdym razem zmieniasz założenia.. Założenia masz w #8. Czy tamtejsze 'wyliczenie ' jest błedne? Jesli tak to to w którym miejscu?? Nie jestem nieomylny.Nie no, zadanie jest trochę podstępne, ale generalnie tłok na trasie będzie taki sam w obu przypadkach.Nadmiarowa ilość ludzi zostanie zbuforowana przed wejściem na peron wyciągu szybszego tak, że sumaryczny czas oczekiwania na krzesło i wjazdu na wyciągu szybszym jest równy czasowi wjazdu krzesłem wolnym.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. To ja poproszę o wytłumaczenie. Jak ma się zrobić większy tłok na trasie, jeśli stacja górna wypuszcza narciarzy dokładnie w tym samym tempie w obu przypadkach?PS. Ja rozumiem, ze jeśli w jednym momencie na wyciągu wolniejszym jest X osób a na szybszym X/2, to gdzieś te X/2 musi się zmieścić między górną stacją a dolną. W tym sensie faktycznie, na "trasie" będzie więcej ludzi. Ale rozłożą sie oni tak, że to x/2 będzie oczekiwać na miejsce na krześle w kolejce, wiec na trasie właściwej tłok będzie taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości.Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości. Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki Pozdr Marcin Pamietam takie słynne zadanie z basenem i dwoma (trzema, czterema) kranami napełniająco-upustowymi.....:-). Przydałoby się do przewidywania napełnienia zbiornika do naśnieżania..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... olioli Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ha. Ale się zakręciliście z tą wydajnością. Zacznijmy od początku. Mamy określoną długość wyciągu a na niej określoną ilość krzeseł z określoną ilością siedzeń, która jest stała. Przy założeniu, że na każde krzesło wsiada maksymalna ilość narciarzy to niezależnie od tego czy to krzesło będzie na maksymalnych obrotach się kręcić, czy będzie się kręcić na pół gwizdka czy je zatrzymamy z pełnym wykorzystaniem ilości siedzeń. To na wyciągu zawsze jest ta sama ilość narciarzy. Zakładając maksymalną prędkość i maksymalne wykorzystanie wyciągu co do ilości przebywających narciarzy i brak kolejki na peronie to mamy wtedy maksymalne obciążenie trasy. Idąc dalej. Jeżeli żaden narciarz z tego całego układu nie poszedł na piwo i żaden z niego nie wrócił. Zmniejszając prędkość wyciągu, zmniejszamy ilość narciarzy na trasie a robimy kolejkę przy peronie. Kropka. Jeżeli przy maksymalnych obrotach miałaby być mniejsza ilość narciarzy na trasie jest to możliwe tylko przy niepełnej obsadzie krzeseł. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nie przeczytałeś ,że porównujemy 2 różne wyciągi wyprzęgany i nie wyprzęgany. Na linach są różne ilości krzeseł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Oraz ze nie zawsze wypasioną '8' to dobry pomysł na kolejki....Niedawno pisałem, że im kto szybciej zjeżdża to więcej czasu spędza na wyciagu... jakoś nikt nie zwolnił. ... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Szybkość jazdy wyciągów × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli czas zjazdu jest szybszy niż czas wyjazdu , a krzesła zamiast co 18m są co 36 , to zaokrąglając na każde 100 m długości wyciągu na trasie będzie więcej o co najmniej 10 narciarzy. W jednostce czasu zjadą 2 razy więcej i tłok na stoku będzie 2 razy większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli czas zjazdu jest szybszy niż czas wyjazdu , a krzesła zamiast co 18m są co 36 , to zaokrąglając na każde 100 m długości wyciągu na trasie będzie więcej o co najmniej 10 narciarzy. W jednostce czasu zjadą 2 razy więcej i tłok na stoku będzie 2 razy większy. policz jeszcze raz. Juz mi sie nie chce..... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli na wyciągu jeżdzi 200 narciarzy i na wolnym każdy zjedzie 4 razy w ciągu godziny , a na szybkim 8 razy , to w którym przypadku będzie większy tłok na stoku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli na wyciągu jeżdzi 200 narciarzy i na wolnym każdy zjedzie 4 razy w ciągu godziny , a na szybkim 8 razy , to w którym przypadku będzie większy tłok na stok Ja sie tak nie bawię....;-) .za każdym razem zmieniasz założenia.. Założenia masz w #8. Czy tamtejsze 'wyliczenie ' jest błedne? Jesli tak, to w którym miejscu?? Nie jestem nieomylny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ja sie tak nie bawię.....za każdym razem zmieniasz założenia.. Założenia masz w #8. Czy tamtejsze 'wyliczenie ' jest błedne? Jesli tak to to w którym miejscu?? Nie jestem nieomylny.Nie no, zadanie jest trochę podstępne, ale generalnie tłok na trasie będzie taki sam w obu przypadkach.Nadmiarowa ilość ludzi zostanie zbuforowana przed wejściem na peron wyciągu szybszego tak, że sumaryczny czas oczekiwania na krzesło i wjazdu na wyciągu szybszym jest równy czasowi wjazdu krzesłem wolnym.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. To ja poproszę o wytłumaczenie. Jak ma się zrobić większy tłok na trasie, jeśli stacja górna wypuszcza narciarzy dokładnie w tym samym tempie w obu przypadkach?PS. Ja rozumiem, ze jeśli w jednym momencie na wyciągu wolniejszym jest X osób a na szybszym X/2, to gdzieś te X/2 musi się zmieścić między górną stacją a dolną. W tym sensie faktycznie, na "trasie" będzie więcej ludzi. Ale rozłożą sie oni tak, że to x/2 będzie oczekiwać na miejsce na krześle w kolejce, wiec na trasie właściwej tłok będzie taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości.Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości. Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki Pozdr Marcin Pamietam takie słynne zadanie z basenem i dwoma (trzema, czterema) kranami napełniająco-upustowymi.....:-). Przydałoby się do przewidywania napełnienia zbiornika do naśnieżania..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... olioli Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ha. Ale się zakręciliście z tą wydajnością. Zacznijmy od początku. Mamy określoną długość wyciągu a na niej określoną ilość krzeseł z określoną ilością siedzeń, która jest stała. Przy założeniu, że na każde krzesło wsiada maksymalna ilość narciarzy to niezależnie od tego czy to krzesło będzie na maksymalnych obrotach się kręcić, czy będzie się kręcić na pół gwizdka czy je zatrzymamy z pełnym wykorzystaniem ilości siedzeń. To na wyciągu zawsze jest ta sama ilość narciarzy. Zakładając maksymalną prędkość i maksymalne wykorzystanie wyciągu co do ilości przebywających narciarzy i brak kolejki na peronie to mamy wtedy maksymalne obciążenie trasy. Idąc dalej. Jeżeli żaden narciarz z tego całego układu nie poszedł na piwo i żaden z niego nie wrócił. Zmniejszając prędkość wyciągu, zmniejszamy ilość narciarzy na trasie a robimy kolejkę przy peronie. Kropka. Jeżeli przy maksymalnych obrotach miałaby być mniejsza ilość narciarzy na trasie jest to możliwe tylko przy niepełnej obsadzie krzeseł. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nie przeczytałeś ,że porównujemy 2 różne wyciągi wyprzęgany i nie wyprzęgany. Na linach są różne ilości krzeseł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Oraz ze nie zawsze wypasioną '8' to dobry pomysł na kolejki....Niedawno pisałem, że im kto szybciej zjeżdża to więcej czasu spędza na wyciagu... jakoś nikt nie zwolnił. ... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Szybkość jazdy wyciągów
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli na wyciągu jeżdzi 200 narciarzy i na wolnym każdy zjedzie 4 razy w ciągu godziny , a na szybkim 8 razy , to w którym przypadku będzie większy tłok na stoku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli na wyciągu jeżdzi 200 narciarzy i na wolnym każdy zjedzie 4 razy w ciągu godziny , a na szybkim 8 razy , to w którym przypadku będzie większy tłok na stok Ja sie tak nie bawię....;-) .za każdym razem zmieniasz założenia.. Założenia masz w #8. Czy tamtejsze 'wyliczenie ' jest błedne? Jesli tak, to w którym miejscu?? Nie jestem nieomylny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ja sie tak nie bawię.....za każdym razem zmieniasz założenia.. Założenia masz w #8. Czy tamtejsze 'wyliczenie ' jest błedne? Jesli tak to to w którym miejscu?? Nie jestem nieomylny.Nie no, zadanie jest trochę podstępne, ale generalnie tłok na trasie będzie taki sam w obu przypadkach.Nadmiarowa ilość ludzi zostanie zbuforowana przed wejściem na peron wyciągu szybszego tak, że sumaryczny czas oczekiwania na krzesło i wjazdu na wyciągu szybszym jest równy czasowi wjazdu krzesłem wolnym.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. To ja poproszę o wytłumaczenie. Jak ma się zrobić większy tłok na trasie, jeśli stacja górna wypuszcza narciarzy dokładnie w tym samym tempie w obu przypadkach?PS. Ja rozumiem, ze jeśli w jednym momencie na wyciągu wolniejszym jest X osób a na szybszym X/2, to gdzieś te X/2 musi się zmieścić między górną stacją a dolną. W tym sensie faktycznie, na "trasie" będzie więcej ludzi. Ale rozłożą sie oni tak, że to x/2 będzie oczekiwać na miejsce na krześle w kolejce, wiec na trasie właściwej tłok będzie taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości.Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości. Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki Pozdr Marcin Pamietam takie słynne zadanie z basenem i dwoma (trzema, czterema) kranami napełniająco-upustowymi.....:-). Przydałoby się do przewidywania napełnienia zbiornika do naśnieżania..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... olioli Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ha. Ale się zakręciliście z tą wydajnością. Zacznijmy od początku. Mamy określoną długość wyciągu a na niej określoną ilość krzeseł z określoną ilością siedzeń, która jest stała. Przy założeniu, że na każde krzesło wsiada maksymalna ilość narciarzy to niezależnie od tego czy to krzesło będzie na maksymalnych obrotach się kręcić, czy będzie się kręcić na pół gwizdka czy je zatrzymamy z pełnym wykorzystaniem ilości siedzeń. To na wyciągu zawsze jest ta sama ilość narciarzy. Zakładając maksymalną prędkość i maksymalne wykorzystanie wyciągu co do ilości przebywających narciarzy i brak kolejki na peronie to mamy wtedy maksymalne obciążenie trasy. Idąc dalej. Jeżeli żaden narciarz z tego całego układu nie poszedł na piwo i żaden z niego nie wrócił. Zmniejszając prędkość wyciągu, zmniejszamy ilość narciarzy na trasie a robimy kolejkę przy peronie. Kropka. Jeżeli przy maksymalnych obrotach miałaby być mniejsza ilość narciarzy na trasie jest to możliwe tylko przy niepełnej obsadzie krzeseł. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nie przeczytałeś ,że porównujemy 2 różne wyciągi wyprzęgany i nie wyprzęgany. Na linach są różne ilości krzeseł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Oraz ze nie zawsze wypasioną '8' to dobry pomysł na kolejki....Niedawno pisałem, że im kto szybciej zjeżdża to więcej czasu spędza na wyciagu... jakoś nikt nie zwolnił. ... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ja sie tak nie bawię.....za każdym razem zmieniasz założenia.. Założenia masz w #8. Czy tamtejsze 'wyliczenie ' jest błedne? Jesli tak to to w którym miejscu?? Nie jestem nieomylny.Nie no, zadanie jest trochę podstępne, ale generalnie tłok na trasie będzie taki sam w obu przypadkach.Nadmiarowa ilość ludzi zostanie zbuforowana przed wejściem na peron wyciągu szybszego tak, że sumaryczny czas oczekiwania na krzesło i wjazdu na wyciągu szybszym jest równy czasowi wjazdu krzesłem wolnym.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Panowie nie kompromitujcie się. To ja poproszę o wytłumaczenie. Jak ma się zrobić większy tłok na trasie, jeśli stacja górna wypuszcza narciarzy dokładnie w tym samym tempie w obu przypadkach?PS. Ja rozumiem, ze jeśli w jednym momencie na wyciągu wolniejszym jest X osób a na szybszym X/2, to gdzieś te X/2 musi się zmieścić między górną stacją a dolną. W tym sensie faktycznie, na "trasie" będzie więcej ludzi. Ale rozłożą sie oni tak, że to x/2 będzie oczekiwać na miejsce na krześle w kolejce, wiec na trasie właściwej tłok będzie taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Masz rację tłok jest większy tylko wtedy jeżeli wszystkie krzesła nie są zapełnione na wyciągu wolniejszym. Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości.Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Tak jest, bo wtedy wyciąg wolniejszy nie osiąga swojej potencjalnej przepustowości. Musze przyznać jednak, że zadanie potrafi namieszać w głowie, ale wystarczyło sobie wyobrazić stok jako fontannę w oczku wodnym i już poszło z górki Pozdr Marcin Pamietam takie słynne zadanie z basenem i dwoma (trzema, czterema) kranami napełniająco-upustowymi.....:-). Przydałoby się do przewidywania napełnienia zbiornika do naśnieżania..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... olioli Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ha. Ale się zakręciliście z tą wydajnością. Zacznijmy od początku. Mamy określoną długość wyciągu a na niej określoną ilość krzeseł z określoną ilością siedzeń, która jest stała. Przy założeniu, że na każde krzesło wsiada maksymalna ilość narciarzy to niezależnie od tego czy to krzesło będzie na maksymalnych obrotach się kręcić, czy będzie się kręcić na pół gwizdka czy je zatrzymamy z pełnym wykorzystaniem ilości siedzeń. To na wyciągu zawsze jest ta sama ilość narciarzy. Zakładając maksymalną prędkość i maksymalne wykorzystanie wyciągu co do ilości przebywających narciarzy i brak kolejki na peronie to mamy wtedy maksymalne obciążenie trasy. Idąc dalej. Jeżeli żaden narciarz z tego całego układu nie poszedł na piwo i żaden z niego nie wrócił. Zmniejszając prędkość wyciągu, zmniejszamy ilość narciarzy na trasie a robimy kolejkę przy peronie. Kropka. Jeżeli przy maksymalnych obrotach miałaby być mniejsza ilość narciarzy na trasie jest to możliwe tylko przy niepełnej obsadzie krzeseł. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nie przeczytałeś ,że porównujemy 2 różne wyciągi wyprzęgany i nie wyprzęgany. Na linach są różne ilości krzeseł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Oraz ze nie zawsze wypasioną '8' to dobry pomysł na kolejki....Niedawno pisałem, że im kto szybciej zjeżdża to więcej czasu spędza na wyciagu... jakoś nikt nie zwolnił. ... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
olioli Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Ha. Ale się zakręciliście z tą wydajnością. Zacznijmy od początku. Mamy określoną długość wyciągu a na niej określoną ilość krzeseł z określoną ilością siedzeń, która jest stała. Przy założeniu, że na każde krzesło wsiada maksymalna ilość narciarzy to niezależnie od tego czy to krzesło będzie na maksymalnych obrotach się kręcić, czy będzie się kręcić na pół gwizdka czy je zatrzymamy z pełnym wykorzystaniem ilości siedzeń. To na wyciągu zawsze jest ta sama ilość narciarzy. Zakładając maksymalną prędkość i maksymalne wykorzystanie wyciągu co do ilości przebywających narciarzy i brak kolejki na peronie to mamy wtedy maksymalne obciążenie trasy. Idąc dalej. Jeżeli żaden narciarz z tego całego układu nie poszedł na piwo i żaden z niego nie wrócił. Zmniejszając prędkość wyciągu, zmniejszamy ilość narciarzy na trasie a robimy kolejkę przy peronie. Kropka. Jeżeli przy maksymalnych obrotach miałaby być mniejsza ilość narciarzy na trasie jest to możliwe tylko przy niepełnej obsadzie krzeseł. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba99 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nie przeczytałeś ,że porównujemy 2 różne wyciągi wyprzęgany i nie wyprzęgany. Na linach są różne ilości krzeseł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Oraz ze nie zawsze wypasioną '8' to dobry pomysł na kolejki....Niedawno pisałem, że im kto szybciej zjeżdża to więcej czasu spędza na wyciagu... jakoś nikt nie zwolnił. ... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi