Skocz do zawartości

LEKKIE buty narciarskie.


Spiochu

Rekomendowane odpowiedzi

Być może zbliżamy się do pierwszej istotnej zmiany w konstrukcji butów zjazdowych.

W nowej kolekcji Atomica pojawia się model Hawx Ultra który ma ważyć  1670 g przy rozmiarze 26,5. (Nie podano jednak dla jakiego flexu). Czy ktoś mógłby to zweryfikować i zważyć model Hawx Ultra 120 lub 130 dla rozmiaru 26.5?

Jeśli to prawda to mamy pierwszy krok w dobrym kierunku. Już dawno posiadamy odpowiednią technologię by buty ważyły połowę tego co obecnie ale producenci od lat odgrzewają stare kotlety zmieniając tylko kolory i  ewentualnie dodając zbędne bajery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może zbliżamy się do pierwszej istotnej zmiany w konstrukcji butów zjazdowych.

W nowej kolekcji Atomica pojawia się model Hawx Ultra który ma ważyć  1670 g przy rozmiarze 26,5. (Nie podano jednak dla jakiego flexu). Czy ktoś mógłby to zweryfikować i zważyć model Hawx Ultra 120 lub 130 dla rozmiaru 26.5?

Jeśli to prawda to mamy pierwszy krok w dobrym kierunku. Już dawno posiadamy odpowiednią technologię by buty ważyły połowę tego co obecnie ale producenci od lat odgrzewają stare kotlety zmieniając tylko kolory i  ewentualnie dodając zbędne bajery.

Ameryki nie odkrywają, takie lekkie buty robi się od lat:

https://dodgeskiboot...boots/#benefits

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Być może zbliżamy się do pierwszej istotnej zmiany w konstrukcji butów zjazdowych.

W nowej kolekcji Atomica pojawia się model Hawx Ultra który ma ważyć  1670 g przy rozmiarze 26,5. (Nie podano jednak dla jakiego flexu). Czy ktoś mógłby to zweryfikować i zważyć model Hawx Ultra 120 lub 130 dla rozmiaru 26.5?

Jeśli to prawda to mamy pierwszy krok w dobrym kierunku. Już dawno posiadamy odpowiednią technologię by buty ważyły połowę tego co obecnie ale producenci od lat odgrzewają stare kotlety zmieniając tylko kolory i  ewentualnie dodając zbędne bajery.

 

 

W skialpinistycznych markach  już dawno z tego korzystają  np Scarpa f1  przy rozmiarze 27 ma 1230 gramów! 

 

edit-> nie zauważyłem daty post był na górze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprzęcie skiturowym już od ok. 10 lat dostępne były buty w całości z kompozytów węglowych o wadze ok. 1600g ale za parę.

http://www.pierregig...EN/Produits.php

 

W ostatnich latach, podobne konstrukcje, rozpowszechniły się u popularnych producentów.

W zjazdówkach, jak dotąd, niestety nie traktowano wagi jako istotnego czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprzęcie skiturowym już od ok. 10 lat dostępne były buty w całości z kompozytów węglowych o wadze ok. 1600g ale za parę.

http://www.pierregig...EN/Produits.php

 

W ostatnich latach, podobne konstrukcje, rozpowszechniły się u popularnych producentów.

W zjazdówkach, jak dotąd, niestety nie traktowano wagi jako istotnego czynnika.

W dodatku te najlżejsze buty świata przez pewien czas były produkowane w ...Szczawnicy.

W ogóle warto patrzeć szerzej na sprzęt narciarski, na przykład termoformowanie botków (wysoko temperaturowe 110-120 *C) w butach telemarkowych jest stosowane od co najmniej 15 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

 

W nowej kolekcji Atomica pojawia się model Hawx Ultra który ma ważyć  1670 g przy rozmiarze 26,5

 

Zapomniałem już o tym wątku ale przypadek sprawił że zakupione ostatnio obuwie to właśnie ten model.

Posiadam rozmiar 26,5 i flex 110 ale z dołożoną śrubą usztywniającą tak jak w 120 (prawdopodobnie niczym więcej się nie różnią).

Waga razem z tą dodatkową śrubą na mojej wadze kieszonkowej 1704,7g prawy i dokładnie 1704,7g lewy. (Zadziwiająca dokładność Każdy but ważyłem trzykrotnie.) Pierwsze wrażenia - jeździ się lekko ale gorzej niż w normalnych. Ta dodatkowa waga dodawała stabilności. Zobaczymy jak się przyzwyczaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sorry - nie -

"od zawsze"  jezdze w trudnym I jedynymi elementami , ktore sa istotne to:

1/ waga narciarza z plecakiem

2/ waga narty I jej dlugosc (czasami moment skrecajacy jest trudny do gwaltownej rotacji)

3/ w glebokim  wieksza narta pomaga, ale czasami  nabiera tak duzo sniegu na powierzchni, ze staje sie bardzo ciezka I z duza inercja

 

NIGDY normalne  buty nie stanowily dla mnie problemu

 

to jest moje zdanie, Wiesiek ma swoje I mozna sie zgodzic z jednym lub drugim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uważam, że podczas jazdy w trudnym i nierównym terenie jest to bardzo istotne.

 

Ale w którą stronę? Testowane przeze mnie Atomici (lżejsze o 1kg od poprzednich butów zjazdowych) w czasie jazdy na Stożku w Wiśle (również SL) sprawiały wrażenie gorszych niż cięższy odpowiednik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...