W.W. Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam Chce kupić łańcuchy typu K- Summit. Czy ktoś używał takich łańcuchów? Chodzi mi o praktyczne uwagi, bo cena dość znaczna a ja nie lubię wyrzucać kasy, ale też nie lubię się taplać w śniegu i mocować z łańcuchami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Kup takie: Thule EasyFit Tire Chains Zapomnisz, ze zima dookola. 30sek zakladasz 40 zdejmujesz. Te piepszone dywagacje: zdejmowac czy jeszcze nie, odpadaja raz na zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Wyglądają sympatycznie. A co się dzieje gdy rowek w drążku zarośnie w czasie jazdy śniegiem z lodem? Zdarzyło się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W.W. Napisano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Kup takie: Thule EasyFit Tire Chains Oba w tej samej cenie. Czym górują nad K-Summitami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Nie wiem co bedzie z rowkiem, jestem od kultury Jezdze po gorach z tylnym napedem kilkadziesiat lat. Takiego cacka nie mialem, nie porownuje, "zarobiony jestem" Najwazniejsze dla mnie jest to, ze nie potrzeba drugiej osoby ze wzrokiem, poza autem. Czasy zakladania podalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Oba w tej samej cenie. Czym górują nad K-Summitami?W niektórych modelach aut z przednim napędem niemożliwe jest założenie łańcuchów obejmujących wewnętrzna stronę opony i do takich aut trzeba szukać łańcuchów nakładanych tylko na zewnetrzna jej cześć. K-summit można założyć do każdego auta o ile uda sie dopasować do rozmiaru koła. Tańsza alternatywą dla K-summit są włoskie łańcuchy Maggi Trackhttps://m.youtube.co...h?v=MjjLs5vu-P0 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Polecam najprostszy model Pewagu, Oni robią dobre łańcuchy od lat i wiedza jak powinien wyglądać łańcuch. Te wszystkie wynalazki często są trudniejsze do opanowania od najprostszej, ogólnie znanej konstrukcji. Są przy tym wytrzymałe. W łańcuchu najważniejsza jest jego wytrzymałość a nie to jak go zakładać. BRENTA-C - nic prostszego nie trzeba. To Thule to na oko jesteś w stanie rozwalić na pierwszym wyższym krawężniku, a felgę porysujesz na 100%. k-Summit wygląda jeszcze gorzej. Nic nie ma wystawać poza obrys koła, żadne tam plastyki, nic mocowane do śrub koła, czy adapterów. Ma być proste mocowane na zapięcie linki czy łańcuszka. A jak będziesz a Alpach, to popatrz na czym jeżdżą tubylcy. Piszesz, że mocujesz się z łańcuchami i taplasz w śniegu. jaki model łańcucha sprawia Ci tyle zachodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Pewag to uznana marka, ale jak napisałem wcześniej nie do każdego auta można założyć łańcuchy obejmujące oponę z obu stron. Odpowiednikiem K-summit będzie spikes-spider, ale nie mam pojęcia ile kosztuje: http://www.sniegowe....es-spider-sport Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Pewag to uznana marka, ale jak napisałem wcześniej nie do każdego auta można założyć łańcuchy obejmujące oponę z obu stron. Odpowiednikiem K-summit będzie spikes-spider, ale nie mam pojęcia ile kosztuje:http://www.sniegowe....es-spider-sport Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Zamieszczony link może sugerować, że producentem spidera jest Pewag. No nie jest. Miałem do czynienia z tym g... Wymaga montażu adapterów. Adaptery pogniesz przy pierwszym solidnym buksowaniu. Elementy na bieżniku są z tworzywa sztucznego i nie wolno jechać na nich po asfalcie, tylko po śniegu a jak śnieg wywiało na jakimś odcinku to co???. Sam łańcuch zajmuje połowę bagażnika mówiąc z lekka przesadą. Oczywiście buksować kołami tez nie wolno. Producent zaznacza, że wszystkie elementy łańcucha sa wymienne i całe szczęście; Jest możliwość wielokrotnego użycia łańcucha Jak ktoś ma samochód z kołami które nie są przewidziane do łańcucha to polecam kupić zestaw kół zimowych na mniejszej feldze i wyższej oponie. Ja tak mam HONDA CRV na 18 calach dostaje 17 cali na zimę i można zakładać łańcuch. A wszystko zgodne z papierami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Przy zamianie felg na mniejszą trzeba pamiętać o odsadzeniu koła ET, by odsunąć felgę od nadkola. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Przy zamianie felg na mniejszą trzeba pamiętać o odsadzeniu koła ET, by odsunąć felgę od nadkola. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie wolno modyfikować ET ! Można myśleć o węższej oponie. Często lepiej wyposażona wersja na właśnie większa felgę, na ogół wystarczy koło z biedniejszej wersji. Wyższy profil opony na zimę to czysty zysk! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Nie wolno modyfikować ET ! Często lepiej wyposażona wersja na właśnie większa felgę, na ogół wystarczy koło z biedniejszej wersji. Wyższy profil opony na zimę to czysty zysk! Chodziło mi o to, że felgi musza być dedykowane do konkretnego modelu auta uwzględniające rownież odsadzenie, zakładając mniejszą felgę a tym samym oponę o węższym profilu zmniejsza się rozstaw zewnętrzny kół. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Mają trochę więcej, tyle mają jak skręcisz koła w niektórych autach . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... paolomario Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jak ktoś ma samochód z kołami które nie są przewidziane do łańcucha to polecam kupić zestaw kół zimowych na mniejszej feldze i wyższej oponie. Ja tak mam HONDA CRV na 18 calach dostaje 17 cali na zimę i można zakładać łańcuch. A wszystko zgodne z papierami. Też mam CRV na 18tkach i w instrukcji chyba jest, żeby nie używać łańcuchów na takich kołach. Nawet chyba gdzieś rzuciło mi się w oczy zalecenie zmieny kół na takie z felgą 17. Rzeczywiście nie ma żadnej opcji? A "skarpety"? Kiedyś kupiłem do poprzedniego auta, ale nie miałem okazji skorzystać. Niemniej opinie zbierały dobre. Właśnie wydałem kupę kasy na nowe opony i nie uśmiechałoby mi się kupno kolejnego zstawu wraz z felgami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Adam ..DUCH Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam Chce kupić łańcuchy typu K- Summit. Czy ktoś używał takich łańcuchów? Chodzi mi o praktyczne uwagi, bo cena dość znaczna a ja nie lubię wyrzucać kasy, ale też nie lubię się taplać w śniegu i mocować z łańcuchami. Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - patrząc na tony b. g za pknem. Masz na zbyciu tysiaka to kupuj a nie pytaj, PS nie pamiętam kiedy miałem założone ogniwa - sorki ostatni raz przy wjeździe na Martinskie Hole ale bez ogniw i tak by mnie nie wpuścili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... radek1313 Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Quattro i wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Na to mam/mialem patent rodem z Polski. Lewarek pod reka i unosilem nadkole o kilka cm aby luzno wlozyc rece z lancuchem i go na oponie zapiac. Po kilku podobnych zabiegach popelnilem ostatni zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Masz jak widze spore zaufanie do stabilności lewarka. Ja nie byłbym taki odważny. W końcu trzeba tam wpakowac OBIE ręce...... Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: ŁAŃCUCHY PRZECIWPOŚLIZGOWE Stosowanie łańcuchów przeciwpoślizgowych zależy od przepisów obowiązujących w danym kraju. Łańcuchy powinny być zakładane tylko na opony kół przednich (koła napędowe). Sprawdzić napięcie łańcuchów po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Stosować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach: – Wszystkie wersje: na oponach 195/55 R16" i 205/55 R16" i 225/45 R17" montować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach z maksymalnym wystawaniem poza profil opony równym 9 mm. Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Łatwo to sprawdzić w wyszukiwarce firmy Pewag. Honda i Ford w wyższych wersjach są niepełnowartościowe dla narciarza. Kia sportage nawet na 19 calach przyjmuje łańcuchy. Jeszcze jedna uwaga do łańcucha Thule Easy Fit. Łańcuch czasami można zerwać, producent to wie i dodaje zapasowe ogniwa do łączenia łańcucha. Jak łańcuch pęka to robi się nieprzyjemnie: poza utratą trakcji luźny łańcuch uderza o nadkole i okolice. W przypadku Easy Fit mamy jeszcze aluminiowy, sztywny profil. Nie chce myśleć co stanie się jak zablokuje się pomiędzy kołem a nadkolem, czy pomiędzy drogą a samochodem. To jest proszenie się o kłopoty, rzucanie sobie kłód pod nogi to znaczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Wyjazdy i podróże Transport i podróże Czy warto kupić łańcuchy K-Summit? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Nie wiem co bedzie z rowkiem, jestem od kultury Jezdze po gorach z tylnym napedem kilkadziesiat lat. Takiego cacka nie mialem, nie porownuje, "zarobiony jestem" Najwazniejsze dla mnie jest to, ze nie potrzeba drugiej osoby ze wzrokiem, poza autem. Czasy zakladania podalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Oba w tej samej cenie. Czym górują nad K-Summitami?W niektórych modelach aut z przednim napędem niemożliwe jest założenie łańcuchów obejmujących wewnętrzna stronę opony i do takich aut trzeba szukać łańcuchów nakładanych tylko na zewnetrzna jej cześć. K-summit można założyć do każdego auta o ile uda sie dopasować do rozmiaru koła. Tańsza alternatywą dla K-summit są włoskie łańcuchy Maggi Trackhttps://m.youtube.co...h?v=MjjLs5vu-P0 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Polecam najprostszy model Pewagu, Oni robią dobre łańcuchy od lat i wiedza jak powinien wyglądać łańcuch. Te wszystkie wynalazki często są trudniejsze do opanowania od najprostszej, ogólnie znanej konstrukcji. Są przy tym wytrzymałe. W łańcuchu najważniejsza jest jego wytrzymałość a nie to jak go zakładać. BRENTA-C - nic prostszego nie trzeba. To Thule to na oko jesteś w stanie rozwalić na pierwszym wyższym krawężniku, a felgę porysujesz na 100%. k-Summit wygląda jeszcze gorzej. Nic nie ma wystawać poza obrys koła, żadne tam plastyki, nic mocowane do śrub koła, czy adapterów. Ma być proste mocowane na zapięcie linki czy łańcuszka. A jak będziesz a Alpach, to popatrz na czym jeżdżą tubylcy. Piszesz, że mocujesz się z łańcuchami i taplasz w śniegu. jaki model łańcucha sprawia Ci tyle zachodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Pewag to uznana marka, ale jak napisałem wcześniej nie do każdego auta można założyć łańcuchy obejmujące oponę z obu stron. Odpowiednikiem K-summit będzie spikes-spider, ale nie mam pojęcia ile kosztuje: http://www.sniegowe....es-spider-sport Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Pewag to uznana marka, ale jak napisałem wcześniej nie do każdego auta można założyć łańcuchy obejmujące oponę z obu stron. Odpowiednikiem K-summit będzie spikes-spider, ale nie mam pojęcia ile kosztuje:http://www.sniegowe....es-spider-sport Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Zamieszczony link może sugerować, że producentem spidera jest Pewag. No nie jest. Miałem do czynienia z tym g... Wymaga montażu adapterów. Adaptery pogniesz przy pierwszym solidnym buksowaniu. Elementy na bieżniku są z tworzywa sztucznego i nie wolno jechać na nich po asfalcie, tylko po śniegu a jak śnieg wywiało na jakimś odcinku to co???. Sam łańcuch zajmuje połowę bagażnika mówiąc z lekka przesadą. Oczywiście buksować kołami tez nie wolno. Producent zaznacza, że wszystkie elementy łańcucha sa wymienne i całe szczęście; Jest możliwość wielokrotnego użycia łańcucha Jak ktoś ma samochód z kołami które nie są przewidziane do łańcucha to polecam kupić zestaw kół zimowych na mniejszej feldze i wyższej oponie. Ja tak mam HONDA CRV na 18 calach dostaje 17 cali na zimę i można zakładać łańcuch. A wszystko zgodne z papierami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Przy zamianie felg na mniejszą trzeba pamiętać o odsadzeniu koła ET, by odsunąć felgę od nadkola. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Przy zamianie felg na mniejszą trzeba pamiętać o odsadzeniu koła ET, by odsunąć felgę od nadkola. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie wolno modyfikować ET ! Można myśleć o węższej oponie. Często lepiej wyposażona wersja na właśnie większa felgę, na ogół wystarczy koło z biedniejszej wersji. Wyższy profil opony na zimę to czysty zysk! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Nie wolno modyfikować ET ! Często lepiej wyposażona wersja na właśnie większa felgę, na ogół wystarczy koło z biedniejszej wersji. Wyższy profil opony na zimę to czysty zysk! Chodziło mi o to, że felgi musza być dedykowane do konkretnego modelu auta uwzględniające rownież odsadzenie, zakładając mniejszą felgę a tym samym oponę o węższym profilu zmniejsza się rozstaw zewnętrzny kół. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Mają trochę więcej, tyle mają jak skręcisz koła w niektórych autach . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... paolomario Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jak ktoś ma samochód z kołami które nie są przewidziane do łańcucha to polecam kupić zestaw kół zimowych na mniejszej feldze i wyższej oponie. Ja tak mam HONDA CRV na 18 calach dostaje 17 cali na zimę i można zakładać łańcuch. A wszystko zgodne z papierami. Też mam CRV na 18tkach i w instrukcji chyba jest, żeby nie używać łańcuchów na takich kołach. Nawet chyba gdzieś rzuciło mi się w oczy zalecenie zmieny kół na takie z felgą 17. Rzeczywiście nie ma żadnej opcji? A "skarpety"? Kiedyś kupiłem do poprzedniego auta, ale nie miałem okazji skorzystać. Niemniej opinie zbierały dobre. Właśnie wydałem kupę kasy na nowe opony i nie uśmiechałoby mi się kupno kolejnego zstawu wraz z felgami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Adam ..DUCH Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam Chce kupić łańcuchy typu K- Summit. Czy ktoś używał takich łańcuchów? Chodzi mi o praktyczne uwagi, bo cena dość znaczna a ja nie lubię wyrzucać kasy, ale też nie lubię się taplać w śniegu i mocować z łańcuchami. Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - patrząc na tony b. g za pknem. Masz na zbyciu tysiaka to kupuj a nie pytaj, PS nie pamiętam kiedy miałem założone ogniwa - sorki ostatni raz przy wjeździe na Martinskie Hole ale bez ogniw i tak by mnie nie wpuścili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... radek1313 Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Quattro i wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Na to mam/mialem patent rodem z Polski. Lewarek pod reka i unosilem nadkole o kilka cm aby luzno wlozyc rece z lancuchem i go na oponie zapiac. Po kilku podobnych zabiegach popelnilem ostatni zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Masz jak widze spore zaufanie do stabilności lewarka. Ja nie byłbym taki odważny. W końcu trzeba tam wpakowac OBIE ręce...... Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: ŁAŃCUCHY PRZECIWPOŚLIZGOWE Stosowanie łańcuchów przeciwpoślizgowych zależy od przepisów obowiązujących w danym kraju. Łańcuchy powinny być zakładane tylko na opony kół przednich (koła napędowe). Sprawdzić napięcie łańcuchów po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Stosować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach: – Wszystkie wersje: na oponach 195/55 R16" i 205/55 R16" i 225/45 R17" montować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach z maksymalnym wystawaniem poza profil opony równym 9 mm. Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Łatwo to sprawdzić w wyszukiwarce firmy Pewag. Honda i Ford w wyższych wersjach są niepełnowartościowe dla narciarza. Kia sportage nawet na 19 calach przyjmuje łańcuchy. Jeszcze jedna uwaga do łańcucha Thule Easy Fit. Łańcuch czasami można zerwać, producent to wie i dodaje zapasowe ogniwa do łączenia łańcucha. Jak łańcuch pęka to robi się nieprzyjemnie: poza utratą trakcji luźny łańcuch uderza o nadkole i okolice. W przypadku Easy Fit mamy jeszcze aluminiowy, sztywny profil. Nie chce myśleć co stanie się jak zablokuje się pomiędzy kołem a nadkolem, czy pomiędzy drogą a samochodem. To jest proszenie się o kłopoty, rzucanie sobie kłód pod nogi to znaczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Wyjazdy i podróże Transport i podróże Czy warto kupić łańcuchy K-Summit? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Przy zamianie felg na mniejszą trzeba pamiętać o odsadzeniu koła ET, by odsunąć felgę od nadkola. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Przy zamianie felg na mniejszą trzeba pamiętać o odsadzeniu koła ET, by odsunąć felgę od nadkola. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie wolno modyfikować ET ! Można myśleć o węższej oponie. Często lepiej wyposażona wersja na właśnie większa felgę, na ogół wystarczy koło z biedniejszej wersji. Wyższy profil opony na zimę to czysty zysk! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Nie wolno modyfikować ET ! Często lepiej wyposażona wersja na właśnie większa felgę, na ogół wystarczy koło z biedniejszej wersji. Wyższy profil opony na zimę to czysty zysk! Chodziło mi o to, że felgi musza być dedykowane do konkretnego modelu auta uwzględniające rownież odsadzenie, zakładając mniejszą felgę a tym samym oponę o węższym profilu zmniejsza się rozstaw zewnętrzny kół. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Mają trochę więcej, tyle mają jak skręcisz koła w niektórych autach . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... paolomario Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jak ktoś ma samochód z kołami które nie są przewidziane do łańcucha to polecam kupić zestaw kół zimowych na mniejszej feldze i wyższej oponie. Ja tak mam HONDA CRV na 18 calach dostaje 17 cali na zimę i można zakładać łańcuch. A wszystko zgodne z papierami. Też mam CRV na 18tkach i w instrukcji chyba jest, żeby nie używać łańcuchów na takich kołach. Nawet chyba gdzieś rzuciło mi się w oczy zalecenie zmieny kół na takie z felgą 17. Rzeczywiście nie ma żadnej opcji? A "skarpety"? Kiedyś kupiłem do poprzedniego auta, ale nie miałem okazji skorzystać. Niemniej opinie zbierały dobre. Właśnie wydałem kupę kasy na nowe opony i nie uśmiechałoby mi się kupno kolejnego zstawu wraz z felgami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Adam ..DUCH Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam Chce kupić łańcuchy typu K- Summit. Czy ktoś używał takich łańcuchów? Chodzi mi o praktyczne uwagi, bo cena dość znaczna a ja nie lubię wyrzucać kasy, ale też nie lubię się taplać w śniegu i mocować z łańcuchami. Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - patrząc na tony b. g za pknem. Masz na zbyciu tysiaka to kupuj a nie pytaj, PS nie pamiętam kiedy miałem założone ogniwa - sorki ostatni raz przy wjeździe na Martinskie Hole ale bez ogniw i tak by mnie nie wpuścili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... radek1313 Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Quattro i wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Na to mam/mialem patent rodem z Polski. Lewarek pod reka i unosilem nadkole o kilka cm aby luzno wlozyc rece z lancuchem i go na oponie zapiac. Po kilku podobnych zabiegach popelnilem ostatni zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Masz jak widze spore zaufanie do stabilności lewarka. Ja nie byłbym taki odważny. W końcu trzeba tam wpakowac OBIE ręce...... Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: ŁAŃCUCHY PRZECIWPOŚLIZGOWE Stosowanie łańcuchów przeciwpoślizgowych zależy od przepisów obowiązujących w danym kraju. Łańcuchy powinny być zakładane tylko na opony kół przednich (koła napędowe). Sprawdzić napięcie łańcuchów po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Stosować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach: – Wszystkie wersje: na oponach 195/55 R16" i 205/55 R16" i 225/45 R17" montować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach z maksymalnym wystawaniem poza profil opony równym 9 mm. Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Łatwo to sprawdzić w wyszukiwarce firmy Pewag. Honda i Ford w wyższych wersjach są niepełnowartościowe dla narciarza. Kia sportage nawet na 19 calach przyjmuje łańcuchy. Jeszcze jedna uwaga do łańcucha Thule Easy Fit. Łańcuch czasami można zerwać, producent to wie i dodaje zapasowe ogniwa do łączenia łańcucha. Jak łańcuch pęka to robi się nieprzyjemnie: poza utratą trakcji luźny łańcuch uderza o nadkole i okolice. W przypadku Easy Fit mamy jeszcze aluminiowy, sztywny profil. Nie chce myśleć co stanie się jak zablokuje się pomiędzy kołem a nadkolem, czy pomiędzy drogą a samochodem. To jest proszenie się o kłopoty, rzucanie sobie kłód pod nogi to znaczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Wyjazdy i podróże Transport i podróże Czy warto kupić łańcuchy K-Summit? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Nie wolno modyfikować ET ! Często lepiej wyposażona wersja na właśnie większa felgę, na ogół wystarczy koło z biedniejszej wersji. Wyższy profil opony na zimę to czysty zysk! Chodziło mi o to, że felgi musza być dedykowane do konkretnego modelu auta uwzględniające rownież odsadzenie, zakładając mniejszą felgę a tym samym oponę o węższym profilu zmniejsza się rozstaw zewnętrzny kół. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Mają trochę więcej, tyle mają jak skręcisz koła w niektórych autach . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paolomario Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Jak ktoś ma samochód z kołami które nie są przewidziane do łańcucha to polecam kupić zestaw kół zimowych na mniejszej feldze i wyższej oponie. Ja tak mam HONDA CRV na 18 calach dostaje 17 cali na zimę i można zakładać łańcuch. A wszystko zgodne z papierami. Też mam CRV na 18tkach i w instrukcji chyba jest, żeby nie używać łańcuchów na takich kołach. Nawet chyba gdzieś rzuciło mi się w oczy zalecenie zmieny kół na takie z felgą 17. Rzeczywiście nie ma żadnej opcji? A "skarpety"? Kiedyś kupiłem do poprzedniego auta, ale nie miałem okazji skorzystać. Niemniej opinie zbierały dobre. Właśnie wydałem kupę kasy na nowe opony i nie uśmiechałoby mi się kupno kolejnego zstawu wraz z felgami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam Chce kupić łańcuchy typu K- Summit. Czy ktoś używał takich łańcuchów? Chodzi mi o praktyczne uwagi, bo cena dość znaczna a ja nie lubię wyrzucać kasy, ale też nie lubię się taplać w śniegu i mocować z łańcuchami. Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - patrząc na tony b. g za pknem. Masz na zbyciu tysiaka to kupuj a nie pytaj, PS nie pamiętam kiedy miałem założone ogniwa - sorki ostatni raz przy wjeździe na Martinskie Hole ale bez ogniw i tak by mnie nie wpuścili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... radek1313 Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Quattro i wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Na to mam/mialem patent rodem z Polski. Lewarek pod reka i unosilem nadkole o kilka cm aby luzno wlozyc rece z lancuchem i go na oponie zapiac. Po kilku podobnych zabiegach popelnilem ostatni zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Masz jak widze spore zaufanie do stabilności lewarka. Ja nie byłbym taki odważny. W końcu trzeba tam wpakowac OBIE ręce...... Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: ŁAŃCUCHY PRZECIWPOŚLIZGOWE Stosowanie łańcuchów przeciwpoślizgowych zależy od przepisów obowiązujących w danym kraju. Łańcuchy powinny być zakładane tylko na opony kół przednich (koła napędowe). Sprawdzić napięcie łańcuchów po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Stosować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach: – Wszystkie wersje: na oponach 195/55 R16" i 205/55 R16" i 225/45 R17" montować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach z maksymalnym wystawaniem poza profil opony równym 9 mm. Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Łatwo to sprawdzić w wyszukiwarce firmy Pewag. Honda i Ford w wyższych wersjach są niepełnowartościowe dla narciarza. Kia sportage nawet na 19 calach przyjmuje łańcuchy. Jeszcze jedna uwaga do łańcucha Thule Easy Fit. Łańcuch czasami można zerwać, producent to wie i dodaje zapasowe ogniwa do łączenia łańcucha. Jak łańcuch pęka to robi się nieprzyjemnie: poza utratą trakcji luźny łańcuch uderza o nadkole i okolice. W przypadku Easy Fit mamy jeszcze aluminiowy, sztywny profil. Nie chce myśleć co stanie się jak zablokuje się pomiędzy kołem a nadkolem, czy pomiędzy drogą a samochodem. To jest proszenie się o kłopoty, rzucanie sobie kłód pod nogi to znaczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Wyjazdy i podróże Transport i podróże Czy warto kupić łańcuchy K-Summit? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
radek1313 Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Quattro i wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 A swoją drogą to produkowanie samochodów, które mają mniej niż 1 cm między opona a nadkolem to spore zboczenie.... Na to mam/mialem patent rodem z Polski. Lewarek pod reka i unosilem nadkole o kilka cm aby luzno wlozyc rece z lancuchem i go na oponie zapiac. Po kilku podobnych zabiegach popelnilem ostatni zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Masz jak widze spore zaufanie do stabilności lewarka. Ja nie byłbym taki odważny. W końcu trzeba tam wpakowac OBIE ręce...... Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: ŁAŃCUCHY PRZECIWPOŚLIZGOWE Stosowanie łańcuchów przeciwpoślizgowych zależy od przepisów obowiązujących w danym kraju. Łańcuchy powinny być zakładane tylko na opony kół przednich (koła napędowe). Sprawdzić napięcie łańcuchów po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Stosować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach: – Wszystkie wersje: na oponach 195/55 R16" i 205/55 R16" i 225/45 R17" montować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach z maksymalnym wystawaniem poza profil opony równym 9 mm. Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Łatwo to sprawdzić w wyszukiwarce firmy Pewag. Honda i Ford w wyższych wersjach są niepełnowartościowe dla narciarza. Kia sportage nawet na 19 calach przyjmuje łańcuchy. Jeszcze jedna uwaga do łańcucha Thule Easy Fit. Łańcuch czasami można zerwać, producent to wie i dodaje zapasowe ogniwa do łączenia łańcucha. Jak łańcuch pęka to robi się nieprzyjemnie: poza utratą trakcji luźny łańcuch uderza o nadkole i okolice. W przypadku Easy Fit mamy jeszcze aluminiowy, sztywny profil. Nie chce myśleć co stanie się jak zablokuje się pomiędzy kołem a nadkolem, czy pomiędzy drogą a samochodem. To jest proszenie się o kłopoty, rzucanie sobie kłód pod nogi to znaczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Wyjazdy i podróże Transport i podróże Czy warto kupić łańcuchy K-Summit?
mig Napisano 29 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Masz jak widze spore zaufanie do stabilności lewarka. Ja nie byłbym taki odważny. W końcu trzeba tam wpakowac OBIE ręce...... Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Większa trudność widzę w samochodach w których przy max skręcie opona jest prawie na styk z nadkolem. Witek twierdzi że takie są. Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: ŁAŃCUCHY PRZECIWPOŚLIZGOWE Stosowanie łańcuchów przeciwpoślizgowych zależy od przepisów obowiązujących w danym kraju. Łańcuchy powinny być zakładane tylko na opony kół przednich (koła napędowe). Sprawdzić napięcie łańcuchów po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Stosować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach: – Wszystkie wersje: na oponach 195/55 R16" i 205/55 R16" i 225/45 R17" montować łańcuchy przeciwpoślizgowe o zmniejszonych gabarytach z maksymalnym wystawaniem poza profil opony równym 9 mm. Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Łatwo to sprawdzić w wyszukiwarce firmy Pewag. Honda i Ford w wyższych wersjach są niepełnowartościowe dla narciarza. Kia sportage nawet na 19 calach przyjmuje łańcuchy. Jeszcze jedna uwaga do łańcucha Thule Easy Fit. Łańcuch czasami można zerwać, producent to wie i dodaje zapasowe ogniwa do łączenia łańcucha. Jak łańcuch pęka to robi się nieprzyjemnie: poza utratą trakcji luźny łańcuch uderza o nadkole i okolice. W przypadku Easy Fit mamy jeszcze aluminiowy, sztywny profil. Nie chce myśleć co stanie się jak zablokuje się pomiędzy kołem a nadkolem, czy pomiędzy drogą a samochodem. To jest proszenie się o kłopoty, rzucanie sobie kłód pod nogi to znaczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Wyjazdy i podróże Transport i podróże Czy warto kupić łańcuchy K-Summit?
Maciej S Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Tak na szybko: Alfa Romeo Giulietta zakaz montowania łańcuchów na felgach 18", można na mniejszych - tu fragment z instrukcji: Ford Kuga pierwszej generacji - kolega nie mógł założyć normalnych łańcuchów, z pewnością znajdzie się jeszcze parę innych aut. Nie chodzi tylko o prześwit między kołem a nadkolem, ale również między kołem a kolumną McPersona. Łatwo to sprawdzić w wyszukiwarce firmy Pewag. Honda i Ford w wyższych wersjach są niepełnowartościowe dla narciarza. Kia sportage nawet na 19 calach przyjmuje łańcuchy. Jeszcze jedna uwaga do łańcucha Thule Easy Fit. Łańcuch czasami można zerwać, producent to wie i dodaje zapasowe ogniwa do łączenia łańcucha. Jak łańcuch pęka to robi się nieprzyjemnie: poza utratą trakcji luźny łańcuch uderza o nadkole i okolice. W przypadku Easy Fit mamy jeszcze aluminiowy, sztywny profil. Nie chce myśleć co stanie się jak zablokuje się pomiędzy kołem a nadkolem, czy pomiędzy drogą a samochodem. To jest proszenie się o kłopoty, rzucanie sobie kłód pod nogi to znaczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Od 4 lat mieszkam w górach - kiedy w tv mówią o ataku zimy zazwyczaj wsuwam popcorn i się śmieję - To prawda. Jednak sam byłe świadkiem, jak na pewnym parkingu we Włoszech stało kilkanaście samochodów i wszyscy zakładali łańcuchy. Za parkingiem stała policja i po prostu nie puszczali dalej nikogo bez łańcuchów. Dwa lata temu taki sam obrazek był na skręcie do Zieleńca! Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
kordiankw Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Pytanie do stałych bywalców - czy jadąc w Alpy, masz obowiązek posiadać łańcuchy? http://www.austria.i...-czy-nie-trzeba Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W.W. Napisano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 I tak to powinno działać. Pytanie -> konkretna odpowiedź. Dzięki "kordiankw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Gdy kupisz to poćwiczyć przed wyjazdem zakładanie. Często konieczność założenia pojawia się gdy jest zimno i ciemno, sniegu sporo a wtedy nauka jest skrajnie nieprzyjemna, a czasem kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi