Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe


kordiankw

Rekomendowane odpowiedzi

A jak często wymieniacie zimówki?

Moje mają już 2.5 sezonu i w sumie z 25k km.

Chyba czas już na zmianę?

 

A odnośnie umiejętności jazdy to dziś (znowu) uderzyłem kołem w krawężnik. Tym razem przy ok. 50km/h - ciekawe czy opona wytrzymała.

Macie jakieś patenty jak nie obijać się o krawężniki? U mnie to niestety częsta przypadłość, choć zazwyczaj przy bardzo małej prędkości. 

Średnio co cztery lata, zazwyczaj bieżnika też już jest niewiele. 

Odnośnie patentów na uderzenia w krawężnik - nie jeździć bokami :). Opona pewnie wytrzymała, ale dobrze byłoby sprawdzić geometrię zawieszenia. Takie uderzenia mają czasami również niekorzystny wpływ na łożysko w piaście, wiem coś o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio co cztery lata, zazwyczaj bieżnika też już jest niewiele. 

Odnośnie patentów na uderzenia w krawężnik - nie jeździć bokami :). Opona pewnie wytrzymała, ale dobrze byłoby sprawdzić geometrię zawieszenia. Takie uderzenia mają czasami również niekorzystny wpływ na łożysko w piaście, wiem coś o tym.

 

Ale ja nie jeżdżę bokami, zresztą w FWD się za bardzo nie da. To tak przy normalnej jeździe się zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie jeżdżę bokami, zresztą w FWD się za bardzo nie da. To tak przy normalnej jeździe się zdarza.

Żartowałem :). Uderzasz w te krawężniki niezależnie od stanu nawierzchni, czy tylko przy śliskiej? Trudno coś powiedzieć nie widząc twojej techniki jazdy, można jedynie przypuszczać, że lubisz jazdę agresywną. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Uderzasz w te krawężniki niezależnie od stanu nawierzchni, czy tylko przy śliskiej? Trudno coś powiedzieć nie widząc twojej techniki jazdy, można jedynie przypuszczać, że lubisz jazdę agresywną.


 

Hehe dobre ;)

Moja siostra też wali kołami gdzie popadnie i do tego obrywa lusterka w małym pięrdzibączku ale w życiu mi nie przyszło do glowy podejrzewać ją o agresywną jazdę.

Zawsze nasuwają mi się zgoła inne wnioski. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak często wymieniacie zimówki?

Moje mają już 2.5 sezonu i w sumie z 25k km.

Chyba czas już na zmianę?

 

A odnośnie umiejętności jazdy to dziś (znowu) uderzyłem kołem w krawężnik. Tym razem przy ok. 50km/h - ciekawe czy opona wytrzymała.

Macie jakieś patenty jak nie obijać się o krawężniki? U mnie to niestety częsta przypadłość, choć zazwyczaj przy bardzo małej prędkości. 

Cześć

W jakiej sytuacji walisz i którą stroną?
Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak często wymieniacie zimówki?

Moje mają już 2.5 sezonu i w sumie z 25k km.

Chyba czas już na zmianę?

 

A odnośnie umiejętności jazdy to dziś (znowu) uderzyłem kołem w krawężnik. Tym razem przy ok. 50km/h - ciekawe czy opona wytrzymała.

Macie jakieś patenty jak nie obijać się o krawężniki? U mnie to niestety częsta przypadłość, choć zazwyczaj przy bardzo małej prędkości. 

 

znów nas wkrecasz?  ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dobre ;)
Moja siostra też wali kołami gdzie popadnie i do tego obrywa lusterka w małym pięrdzibączku ale w życiu mi nie przyszło do glowy podejrzewać ją o agresywną jazdę.
Zawsze nasuwają mi się zgoła inne wnioski. :)

Ja swoje wnioski opieram na wcześniejszych postach Spiocha. Coś tam wspominał o treningach na torze w Kielcach, o ile mnie pamięć nie myli.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hehe dobre ;)

Moja siostra też wali kołami gdzie popadnie i do tego obrywa lusterka w małym pięrdzibączku ale w życiu mi nie przyszło do glowy podejrzewać ją o agresywną jazdę.

Zawsze nasuwają mi się zgoła inne wnioski. :)

 

I słusznie. Co prawda nieraz lubię jeździć dynamicznie ale wtedy raczej w krawężniki nie uderzam.

Wręcz przeciwnie, zdarza się to często w czasie spokojnej, wręcz ospałej jazdy. Może czasem przy jakimś nerwowym zawracaniu również ale zwykle właśnie nie ma jakieś specjalnej przyczyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wróciłem z Litwy. Cały dzień padał drobny gesty śnieg przy temp około +2C. Pod wieczór, jak wyszedłem z hali, mróz -3C. Drogi pokryte zmarzniętym błotem pośniegowym i na to cały czas pada świeżutki śnieżek. Poezja! Tam chyba sobie nie zawracają głowy zanieczyszczaniem śniegu chemią. All natural. Do Augustowa (100km) jechałem 2.5 godziny. Do tego fatalna widoczność bo śnieg wali z nieba jakby Królowa Śniegu szykowała bal! Zimówki jednak trochę ratują w takich sytuacjach.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiedlowe uliczki na skarpie czasem robią niezłe wrazenie...

 

 

 

 Panowie nie ma się co podniecać ,bo równo 30 stopni na pewno nie ma bo kątownikiem nie mierzyłem,ale jest mocno stromo na tyle ,że parę razy mimo nowych zimówek zjechałem na hamulcu całą górkę takie było lodowisko :D

 

.Z ciekawości zmierze nachylenie ulicy i napisze ile ma dokładnie bo tak na oko jak się patrzy to wydaje mi się,że 30 stopni będzie ale trzeba brać poprawke ,bo to mierzone okiem :D

 

 W przyszłym tygodniu ma być lekki śnieg więc mam nadzieje, że uda się zrobić jakiś test ,bo kupca na opony już mam i jak coś będę mógł kupić nówki tylko jakie ?? Tych o podwyższonej nośności jest miejszy wybór i do tego droższe a z tego co widze co sporo suv-ów nawet cieższych od mojego busa śmiga na indeksie 600kg a przecież w takiego suva można trochę naoakować

 

 Póki co skłaniam się do całorocznych ,bo śniegu w centrum kraju nie ma ,mrozy takie sobie ,szybko nie ma czym jechać no i ja robię 15 tys.km rocznie więc dwóch kompletów nie zedre przez 5 lat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze dziwiło,że na na rajdach typowo zimowych np. WRC Szwecji zawsze maja wąziutkie opony.

Odpowiedź jest w artykule. W Skandynawii używa się opon z kolcami. 

A tu cytat wyjaśniający dlaczego:

Węższa opona zimowa będzie posiadać większy nacisk jednostkowy na cm2, dzięki czemu wzrosnąć może jej przyczepność na śniegu. Z tego powodu w sportach samochodowych w przypadku opon kolcowanych, konstruuje się bardzo wąskie opony, aby kolce mocniej wbijały się w śnieg. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na moje oko to na foto jest prawie 45 stopni ,ale to pewnie złudzenie .Jak policzyłem to wychodzi proporcja 100m długości do 20 m różnicy wysokości więc 20 % nachylenia a nie 35% jak napisali ,więc chyba ktoś coś tam pomylił w opisie

NA MOJE OKO to jest  mierne 12 stopni ( o ile w ogole Twoje liczby w metrach sa sluszne, w co tez watppie)- nie obraz sie, ale Ty nawet nie wyobrazasz sobie, co to jest 30 nie mowiac o 45 stopniach

 

dodam, ze  na nartach przy 30 stopniach wymiekka 85% ludzi. na 45 STOPNIACH (nie procentach) , widuje paru ludzi na dzien jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadki liczymy oczywiście w stopniach ujemnych i tak w Ameryce mamy -20 stopni ( Fahrenheita) co w Europie odpowiada ok. - 30 stopni (Cesiusa). I jest to spadek przy którym zaczynam po czasie wymiękać i wiem że nie pomoże przejście  na procenty. Przy takich spadkach  procenty mogą być szkodliwe.

Z tym , że najgorsze są spadki wartości naszej waluty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z wymiany na zimowe. Ciekawa sprawa: pod koniec zimy lekko ściągało w prawo a teraz nie. ... z zawieszeniem nic nie robiłem (bo na letnich było ok). Teraz są założone te same opony co w zimie.

może ciśnienie w oponach podczas wymiany zostało wyrównane przez warsztat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...