Skocz do zawartości

Kask z wbudowanymi goglami


Iru

Rekomendowane odpowiedzi

Kask z wybudowaną opuszczaną szybą zamiast gogli. Czy to rozwiązanie się sprawdza?

Kupiłem w Decathlonie. Jeszcze nie sprawdzałem na stoku. Wybrałem ten model bo w przeciwieństwie do innych ma podwójną szybę, ma dobrze zabudowany dół szyby i nie powinno wiać w oczy. Ma dobrą cenę. Zapewnia bardzo dobre pole widzenia i to zdecydowało o zakupie. Można użyć dodatkowych okularów. Można zdjąć szybę i używać z klasycznymi goglami. Gdyby była jasna szyba S1 to można by było użyć jasnej szyby i okularów słonecznych. ( teraz popróbuje szyba w górę i jasne okulary na wypadek mgły, kaski były dostępne z szybą S2). Takie okulary można wozić w kieszeni na wypadek mgły.

 

Wady: nie można schować gogli do środka kasku na czas transportu. Szyba jest na zewnątrz cały czas i trzeba uważać żeby jej nie podrapać. to wszystko teoretycznie a praktyka pokaże.

 

Wiele innych modeli ma pojedyncze szyby otwarte od dołu. podobno bardzo wieje w oczy, jak wieje to nie paruje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przetestowałem model Wedze Stream 550 o którym pisałem wyżej: bardzo odporny na parowanie, leciutki przepływ powietrza ale tylko dołem twarzy, czoło idealnie chronione. Szyba dolega do twarzy w taki sposób jak kask siedzi na głowie. Tego typu kask trzeba przymierzyć do twarzy i jego dopasowanie może wypadać bardzo indywidualnie. Kask nie może być luźny, to przełoży się na doleganie szybki. Próbowałem jechać z podniesioną szybą i bezbarwnymi goglami rowerowymi. Dobrze to wychodziło.

Świetna widoczność.  Łatwe opuszczanie szyby.

Szyba nie uciska twarzy jak gogle i nie miałem odruchu zdejmowania gogli na wyciągu.

Gogle opierają sie na twarzy i zawsze lepiej dopasują się do jej kształtu, będą szczelniejsze od szyby.

 

Brak otworów w skorupie na uszach: słabo w nim słychać i mówiono mi, że odruchowo podnoszę głos. Może coś tam wywiercę???

 

Reasumując: kask tylko po przymiarce do kształtu głowy i sprawdzeniu czy szyba jest tam gdzie powinna i kask jest w miarę stabilny.

Duża odporność szyby na parowanie. Na dużej szybkości coś tam czujemy na twarzy. Mnie nie przeszkadza.

Czoło i zatoki chronione w 100 %. Wygodny dla okularników.

Sztywne uszy: wyższa klasa ochrony.

 

Wady:Mocno tłumi dźwięki. szyba jest eksponowana i trzeba uważać bo łatwo ją podrapać choćby nartami w kolejkowym ścisku. Moje narty sięgaja szyby:)

Nie kupiłbym innego modelu tz. takiego bez podwójnej szyby lub z szybą słabo przylegającą do twarzy.

Podsumowując po 10 dniach jazdy w różnych warunkach: jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...