Skocz do zawartości

Proszę o ocenę mojej jazdy


boogymen

Rekomendowane odpowiedzi

No, zdolna "bestia" jesteś.

Proszę poprawić samoocenę .

Samoocenę podniosłem z 4 do 5 . Zdaje sobie jednak sprawę z tego że warunki śniegowe były doskonałe a i górka nie za bardzo wymagająca. Z cała pewnością łatwiej jest w miarę poprawnie zjechać przy tak sprzyjających okolicznościach :D  . Chciałbym zapytać o prawidłowość pozycji , zakrawędziowania, pracy rąk oraz nóg.  


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mogę napisać, że mi się bardzo podoba.

Ewentualne błędy wrzucił bym do worka - "indywidualny styl".

Każdy z nas go ma.

Bardzo lubię jak u narciarza jest świadomość zacieśniania skrętu pochyleniem kolan.

Jazda na krawędziach i zero "tramwajarstwa"

 

O szczegółach niech napiszą fachowcy od techniki jazdy.

Ja podchodzę do niej intuicyjnie :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę napisać, że mi się bardzo podoba.

Ewentualne błędy wrzucił bym do worka - "indywidualny styl".

Każdy z nas go ma.

Bardzo lubię jak u narciarza jest świadomość zacieśniania skrętu pochyleniem kolan.

 

O szczegółach niech napiszą fachowcy od techniki jazdy.

Ja podchodzę do niej intuicyjnie :)

Dzięki za dobre słowo. Czekam zatem na podpowiedzi fachowców . Mam nadzieje że ktoś się odezwie bo bardzo mi zależy by co roku coś poprawić. Moja jazda to obserwacja dobrze jeżdżących na stoku i rady forumowiczów które wiele mi pomagają.    


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19.01.2016  Mosorny Groń        19.01.2017 Słotwiny Arena. Co poprawione a co do poprawy ?        Bardzo proszę o opinie i podpowiedzi co do poprawy techniki jazdy. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Cześć,Ogromna poprawa,zdolny jesteś jak tak szybko poprawiłeś błędy z poprzednich filmów,Teraz na bardziej stromy stok i dodaj trochę dynamiki.Pozdrawiam.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Slalomka zobowiązuje tu ma być szybko krótko i dynamicznie - tego nie widać a jest trochę rozjechane. Na podsumowanie - piękna jazda

 

Niby na SL powinno się jechać jak piszesz ale to tego potrzebne jest większe nastromienie.

Tu go nie ma.

 

Całkowicie popieram @trzg13. 

Musisz poćwiczyć na zdecydowanie bardziej wymagających stokach.

Wtedy pojawi się zejście niżej i dynamiczniejsza jazda.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wystarczy Mosorny. Tylko jechać od góry(po lewej), wyobrażając sobie wertikal lekko odstawiony, skręty co 15. Drugie - dół po prawej z najazdem. Dziesięć skrętów do dołu w linii spadku stoku. Tylko ładnie na krawędziach. Wystarczy.  . To jest bardzo ładna jazda z cyklu wożenie się. Aby zostać panem H to nie wystarczy.

 

Pozdrawiam

Witam,chłopak nie dał do oceny jazdy sportowej ,wtedy można by było napisać że sie wozi.Pyta o technikę,jak ją dopracuje pojedzie co będzie chciał .Pozdr.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niestety bazuję na płaskim stoku - da się - i proszę nie patrz na stopkę. Wystarczy wejść w linię spadku. Harpia gaz i krótko tego wymagają SL i koniec. Jak chcesz się rozjechać to polecam GS - zawsze można skrócić. :D :D

Widze ludzi wykladajacych sie na plaskim to wspolczuje ich kolanom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ładna spokojna jazda.

Bardzo!! podoba mi się swobodna, luźna i wysoka! pozycja co pozwala Ci na szybką reakcję na teren - widać to na zdjęciach zwolnionych - bo nie jesteś zblokowany. Nie ma przesadnego obniżania pozycji, zbliżania ręki wewnętrznej do śniegu, dociskania za wszelką cenę itd. Uważam, że  w sensie dostosowania techniki do stoku, warunków Twój przejazd może służyć jako wzór uporządkowanej jazdy.

Mam wrażenie, że nie do końca pozbyłeś się pomagania sobie odbiciem (zwłaszcza prawy - może tam jest delikatny trawersik? - nigdy nie byłem na Mosornym ale Eugeniusz - Dziadek Kuby - jest od tego stoku chyba najlepszym specjalistą i napisał jak go jechać najciekawiej ) ale równie dobrze może to być spowodowane chęcią zdynamizowania jazdy. Robisz to jednak delikatnie i prawie niezauważalnie i o to chodzi. Mieszasz techniki, uzupełniasz gdy potrzeba a jednocześnie jazda wygląda symetrycznie i rytmicznie!

Na co bym zwrócił uwagę:

- ręce i generalnie tułów (pisał o tym chyba Adam Piten) - mam wrażenie, że jedziesz na granicy odchylenia a lekko cofające się ręce (barki) mogą spowodować kłopoty z przesadnym odchyleniem na stromszym stoku

- wąska pozycja (moim zdaniem w tym momencie na tym stoku idealna) może spowodować kłopoty na stromym polegające na przeciążeniu wewnętrznej narty co, może trzeba wtedy lekko kontrrotować tułowiem? wyczuj sam.

Mam wrażenie, że możesz lepiej wykańczać skręt ale to znowu może być kwestia płaskiego stoku i luźnej swobodnej jazdy.

Oby wszyscy tak jeździli - szacun.

Pozdrowienia

PS

Ale jedna rzecz mnie tylko denerwuje... ta muzyka. Chrzęst śniegu byłby lepszy. ;)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo. Czekam zatem na podpowiedzi fachowców . Mam nadzieje że ktoś się odezwie bo bardzo mi zależy by co roku coś poprawić. Moja jazda to obserwacja dobrze jeżdżących na stoku i rady forumowiczów które wiele mi pomagają.    

sorry - nie jestem fachowcem of techniki - ale krytyka dobrze mi idzie..... :) 

na poczatek - dobre wykonczenie skretu, ladne  tempo, spokoj....tak dl aciekawosci - jaki tam jest spadek I dlug stoku? mysle, ze jakies 10 stopni ( co jest przedszkoelm).

 

patrzysz na dziboy nart

barki/rece cofniete co na plaskim akurat  nie ma znaczenia

brak pracy kijami

brak dynamiki ( to trudno wytlumaczyc, moze sie to zmienic na prawdziwym stoku).

 

slowem - niesamowita poprawa vs poprzedni film, ale prawdziwa ocean mogla by byc na bardziej stromym- nawet Gasienicowa czy Goryczkowa....


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry - nie jestem fachowcem of techniki - ale krytyka dobrze mi idzie..... :)

na poczatek - dobre wykonczenie skretu, ladne  tempo, spokoj....tak dl aciekawosci - jaki tam jest spadek I dlug stoku? mysle, ze jakies 10 stopni ( co jest przedszkoelm).

 

patrzysz na dziboy nart

barki/rece cofniete co na plaskim akurat  nie ma znaczenia

brak pracy kijami

brak dynamiki ( to trudno wytlumaczyc, moze sie to zmienic na prawdziwym stoku).

 

slowem - niesamowita poprawa vs poprzedni film, ale prawdziwa ocean mogla by byc na bardziej stromym- nawet Gasienicowa czy Goryczkowa....

Stok na mapie ośrodka ma 24% średniego nachylenia. Profil wygląda natomiast; stromiej -wypłaszczenie-stromiej -wypłaszczenie.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ładna spokojna jazda.

Bardzo!! podoba mi się swobodna, luźna i wysoka! pozycja co pozwala Ci na szybką reakcję na teren - widać to na zdjęciach zwolnionych - bo nie jesteś zblokowany. Nie ma przesadnego obniżania pozycji, zbliżania ręki wewnętrznej do śniegu, dociskania za wszelką cenę itd. Uważam, że  w sensie dostosowania techniki do stoku, warunków Twój przejazd może służyć jako wzór uporządkowanej jazdy.

Mam wrażenie, że nie do końca pozbyłeś się pomagania sobie odbiciem (zwłaszcza prawy - może tam jest delikatny trawersik? - nigdy nie byłem na Mosornym ale Eugeniusz - Dziadek Kuby - jest od tego stoku chyba najlepszym specjalistą i napisał jak go jechać najciekawiej ) ale równie dobrze może to być spowodowane chęcią zdynamizowania jazdy. Robisz to jednak delikatnie i prawie niezauważalnie i o to chodzi. Mieszasz techniki, uzupełniasz gdy potrzeba a jednocześnie jazda wygląda symetrycznie i rytmicznie!

Na co bym zwrócił uwagę:

-

 

Cześć

Ładna spokojna jazda.

Bardzo!! podoba mi się swobodna, luźna i wysoka! pozycja co pozwala Ci na szybką reakcję na teren - widać to na zdjęciach zwolnionych - bo nie jesteś zblokowany. Nie ma przesadnego obniżania pozycji, zbliżania ręki wewnętrznej do śniegu, dociskania za wszelką cenę itd. Uważam, że  w sensie dostosowania techniki do stoku, warunków Twój przejazd może służyć jako wzór uporządkowanej jazdy.

Mam wrażenie, że nie do końca pozbyłeś się pomagania sobie odbiciem (zwłaszcza prawy - może tam jest delikatny trawersik? - nigdy nie byłem na Mosornym ale Eugeniusz - Dziadek Kuby - jest od tego stoku chyba najlepszym specjalistą i napisał jak go jechać najciekawiej ) ale równie dobrze może to być spowodowane chęcią zdynamizowania jazdy. Robisz to jednak delikatnie i prawie niezauważalnie i o to chodzi. Mieszasz techniki, uzupełniasz gdy potrzeba a jednocześnie jazda wygląda symetrycznie i rytmicznie!

Na co bym zwrócił uwagę:

- ręce i generalnie tułów (pisał o tym chyba Adam Piten) - mam wrażenie, że jedziesz na granicy odchylenia a lekko cofające się ręce (barki) mogą spowodować kłopoty z przesadnym odchyleniem na stromszym stoku

- wąska pozycja (moim zdaniem w tym momencie na tym stoku idealna) może spowodować kłopoty na stromym polegające na przeciążeniu wewnętrznej narty co, może trzeba wtedy lekko kontrrotować tułowiem? wyczuj sam.

Mam wrażenie, że możesz lepiej wykańczać skręt ale to znowu może być kwestia płaskiego stoku i luźnej swobodnej jazdy.

Oby wszyscy tak jeździli - szacun.

Pozdrowienia

PS

Ale jedna rzecz mnie tylko denerwuje... ta muzyka. Chrzęst śniegu byłby lepszy. ;)

 

Jak rozumieć "na granicy odchylenia" Jazda na tylach? Cofające sie ręce (barki). Czy ma być bardziej w przód? 

 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stok na mapie ośrodka ma 24% średniego nachylenia. Profil wygląda natomiast; stromiej -wypłaszczenie-stromiej -wypłaszczenie.

czyli ok 13 stopni - jaka dlugosc?

 

Acha - cala sylwetkas jest cofnieta do tylu - nie "siadasz" na tylach, ale jestes nieco odchylony - sprawdz, czy w tej pozycji widzisz cholewki swoich butow - jezeli tak - jestes "do tylu" ......

popraw to przez niewielkie zgiecie kolan, ale tez "wypchniecie" miednicy do przodu, a nie przez pochylenie tulowia do przodu I wypiecie tylu do tylu.....


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ok 13 stopni - jaka dlugosc?

 

Acha - cala sylwetkas jest cofnieta do tylu - nie "siadasz" na tylach, ale jestes nieco odchylony - sprawdz, czy w tej pozycji widzisz cholewki swoich butow - jezeli tak - jestes "do tylu" ......

popraw to przez niewielkie zgiecie kolan, ale tez "wypchniecie" miednicy do przodu, a nie przez pochylenie tulowia do przodu I wypiecie tylu do tylu.....

Na stronie ośrodka podają że 980 m ale w rzeczywistości w linii prostej to około 800 m.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest OK ale byłoby jeszcze lepiej bez tak dużego wykroku, pojawia się też A-frame. Te błędy zaprocentują in minus w trudniejszych warunkach.

 

Za pierwszym oglądnięciem też mi się to rzuciło na oko, za drugim już nie - taki układ, taki skręt, takie - bardzo fajne wąskie prowadzenie nart w tych zjazdach.

Dla mnie pomijalne.

Zaprocentują lub nie, zleży jak będzie jechał w innych warunkach.

 

Poza uwagami: zawsze może być coś lepiej, mało sportowo, za długa kurtka, nie macha rękami dookoła, nie widać bioder, niedogolona prawa łydka etc. to:

W pierwszej części pierwszego filmu pojawia się w lewym skręcie kontrrotacja barków - niepotrzebna przy takiej narcie, takiej jeździe, takim stoku itp.

Ale w dalszej części i w drugim filmie tego nie ma, to o czym mówić.

 

Tak dalej, ćwicz i dzida do przodu z jazdą  :D

 

Pozdrawiam,


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...