Skocz do zawartości

Jak sprawdzić używane narty.


narciarz70

Rekomendowane odpowiedzi

Narty to dosyć skomplikowana konstrukcja, która musi spełnić wiele warunków by użytkownik był z niej zadowolony.

Tak najprościej możemy rozróżnić dwa rodzaje budowy nart.

Narta sandwiczowa i narta w budowie monoblock.

Każda narta charakteryzuje się odpowiednią sztywnością wzdłużną i poprzeczną.

Najprościej można to porównać z zawieszeniem w samochodzie.

Jak jedziemy zrobić przegląd techniczny samochodu to jednym z elementów, który jest badany to stan zawieszenia samochodu.

Jeżeli jest zużyte to samochód nie przejdzie badania technicznego a jego zachowanie na drodze to najprościej mówiąc nie stabilne prowadzenie się samochodu (pływanie).

1. Krok pierwszy.

Najwięcej informacji, które mówią nam o stanie używanych nart uzyskamy podczas ich oględzin.

Wygląd zewnętrzny a dokładniej jakość grafiki nart, wiązań oraz ślizgów przekazuje nam mnóstwo ważnych informacji.

Jeżeli narty, wiązania oraz ślizgi są porysowane, posiadają zadziory, uszkodzenia mechaniczne to znaczy, że narty były mocno eksploatowane 

(lub jeździł na nich narciarz bez umiejętności)

Taka informacja automatycznie powinna nam dać do myślenia, że sztywność wzdłużna i poprzeczna nart, która ma największy wpływ na trwałość nart jest mocno wyeksploatowana.

2. Krok drugi.

Przy zakupie nart używanych należy zawsze sprawdzić:

-sztywność wzdłużną

-sztywność poprzeczną

-jakość stanu ślizgu

-grubość krawędzi

3 Krok trzeci.

Kolejny element, który należy bardzo dokładnie zbadać to przy budowie sandwiczowej nart fakt czy narty nie są rozklejone.

Bardzo łatwo to można zauważyć oglądając nartę z boku.

Należy sprawdzić czy nie ma najmniejszych szczelin.

Dodatkowo można się posłużyć tradycyjną żyletką i zobaczyć czy nie można jej gdzieś wsunąć pomiędzy konstrukcje boczną nart.

4. Krok czwarty.

Należy narty złożyć ślizgami do siebie i zobaczyć czy obie narty wyglądają tak samo.

Jeżeli zobaczymy jakąś różnicę to można przypuszczać, że narta jest pęknięta wewnętrznie.

5. Krok piąty

Sprawdzenie wiązań o których mało kto pamięta.

Jakość i trwałość sprężyn i pozostałych elementów w budowie wiązań ma największy wpływ na nasze bezpieczeństwo podczas wypinania się nart. 

Jak narty były mocno eksploatowane to i wiązania również.

Jeżeli narty np. były wożone na samochodzie a drogi były solone to wiązania są dosyć mocno zniszczone prze sól.

6. Krok szósty.

Najważniejszy to sprawdzenie nart i wiązań przez profesjonalny serwis.

Uwaga.

Pamiętaj, że używane narty, które jeździły w wypożyczalni tylko jeden tydzień w miesiącu a miesięcy w których te narty były eksploatowane to sześć tylko w jednym sezonie zimowym.

To znaczy, że jak kupisz takie narty a jeździsz jeden tydzień w sezonie to twoje używane narty mają już sześć twoich sezonów czyli są dosyć mocno wyeksploatowane.

Pamiętaj!!

Jeżeli nie możesz osobiście zobaczyć i dotknąć używanych nart to ich nie kupuj.

Cena przy zakupie nie jest najważniejsza!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty to dosyć skomplikowana konstrukcja, która musi spełnić wiele warunków by użytkownik był z niej zadowolony.

Tak najprościej możemy rozróżnić dwa rodzaje budowy nart.

Narta sandwiczowa i narta w budowie monoblock.

Każda narta charakteryzuje się odpowiednią sztywnością wzdłużną i poprzeczną.

Najprościej można to porównać z zawieszeniem w samochodzie.

Jak jedziemy zrobić przegląd techniczny samochodu to jednym z elementów, który jest badany to stan zawieszenia samochodu.

Jeżeli jest zużyte to samochód nie przejdzie badania technicznego a jego zachowanie na drodze to najprościej mówiąc nie stabilne prowadzenie się samochodu (pływanie).

1. Krok pierwszy.

Najwięcej informacji, które mówią nam o stanie używanych nart uzyskamy podczas ich oględzin.

Wygląd zewnętrzny a dokładniej jakość grafiki nart, wiązań oraz ślizgów przekazuje nam mnóstwo ważnych informacji.

Jeżeli narty, wiązania oraz ślizgi są porysowane, posiadają zadziory, uszkodzenia mechaniczne to znaczy, że narty były mocno eksploatowane 

(lub jeździł na nich narciarz bez umiejętności)

Taka informacja automatycznie powinna nam dać do myślenia, że sztywność wzdłużna i poprzeczna nart, która ma największy wpływ na trwałość nart jest mocno wyeksploatowana.

2. Krok drugi.

Przy zakupie nart używanych należy zawsze sprawdzić:

-sztywność wzdłużną

-sztywność poprzeczną

-jakość stanu ślizgu

-grubość krawędzi

3 Krok trzeci.

Kolejny element, który należy bardzo dokładnie zbadać to przy budowie sandwiczowej nart fakt czy narty nie są rozklejone.

Bardzo łatwo to można zauważyć oglądając nartę z boku.

Należy sprawdzić czy nie ma najmniejszych szczelin.

Dodatkowo można się posłużyć tradycyjną żyletką i zobaczyć czy nie można jej gdzieś wsunąć pomiędzy konstrukcje boczną nart.

4. Krok czwarty.

Należy narty złożyć ślizgami do siebie i zobaczyć czy obie narty wyglądają tak samo.

Jeżeli zobaczymy jakąś różnicę to można przypuszczać, że narta jest pęknięta wewnętrznie.

5. Krok piąty

Sprawdzenie wiązań o których mało kto pamięta.

Jakość i trwałość sprężyn i pozostałych elementów w budowie wiązań ma największy wpływ na nasze bezpieczeństwo podczas wypinania się nart. 

Jak narty były mocno eksploatowane to i wiązania również.

Jeżeli narty np. były wożone na samochodzie a drogi były solone to wiązania są dosyć mocno zniszczone prze sól.

6. Krok szósty.

Najważniejszy to sprawdzenie nart i wiązań przez profesjonalny serwis.

Uwaga.

Pamiętaj, że używane narty, które jeździły w wypożyczalni tylko jeden tydzień w miesiącu a miesięcy w których te narty były eksploatowane to sześć tylko w jednym sezonie zimowym.

To znaczy, że jak kupisz takie narty a jeździsz jeden tydzień w sezonie to twoje używane narty mają już sześć twoich sezonów czyli są dosyć mocno wyeksploatowane.

Pamiętaj!!

Jeżeli nie możesz osobiście zobaczyć i dotknąć używanych nart to ich nie kupuj.

Cena przy zakupie nie jest najważniejsza!!!

Fajnie napisane, mam tylko jedno pytanie - Jak sprawdzić sztywność poprzeczną nart?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie napisane, mam tylko jedno pytanie - Jak sprawdzić sztywność poprzeczną nart?

Najprościej postawić nartę na podłodze i złapać piętkę nart stopami i kolanami poniżej wiązań.

Złapać za dzioby nart i zobaczy jak mocno się nam skręca w jedną i druga stronę górna część nart.

Jeżeli narta w opisie producenta była nartą sztywną a nam górna część się skręca mocno to narta ma już swoje przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...