Skocz do zawartości

gogle a dobór odpowiedniego VLT


Rekomendowane odpowiedzi

To, że gogle mają pasować do kasku i twarzy to wszyscy już wiemy.

Ale teraz stoje przed wyborem pod innym kontem - przepuszczalności światła.

Gogle oczywiście z dodatkową szybką w zestawie.

 

Gogle do jazdy w warunkach słonecznych i jak to u nas bywa często gęsto mglisto pochmurnych. A także co dość istotne - na oświetlonym stoku + nocne podejścia i zjazdy. Wiem, wiem.. najlepiej mieć dwie pary. 

 

I teraz, co mam do wyboru pod kątem VLT - szyby:

1. czarna 10% + "tonic orange" 48% - O ile czarna szyba ok w dzień - tak ten pomarańczowy może być za ciemny na wieczór.

 

2. Żółta 9% + jasno żółta 75% -  Fajna kombinacja, tylko te 9%... w pochmurny dzień to ja nic widzieć nie będę, z koleji przy 75% przepusczalności, to za dnia może być za  ciut przy jasno.

3. Niebieska 15% + Jasno niebieska 53% najbardziej uniwersalne szyby. 

 

 

 

Zakładając w/w kombinacje - który zestaw byście wybrali?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja bym wybrał pomarańczowy w okolicy 50% jako najbardziej uniwersalne na pochmurno,mgłę,i nawet lekkie słońce,te czarne o przepuszczalności 10%to tylko na lampę na lodowcach,na nocne jazdy najlepiej się sprawdzają zupełnie bezbarwne niestety jednymi szkłami wszystkiego nie da się załatwić ,trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jaką porą najczęściej bywasz na stoku skoro masz mieć 2 pary szkieł ,ja najczęściej używam całą zimę pomarańczu ,na nocne jazdy wybieram się sporadycznie a w marcu używam ciemnych bo przeważnie wówczas trafiam na ostre słońce ale w Alpach na dużych wysokościach bez zalesień bo nawet wówczas w niższych partiach wystarczają pomarsńczowe,reasumując zawsze mam jedne gogle z odpowiednią szybą na moment startu i zawsze w kieszeni drugą gdyby aura się zmieniła ,przezroczyste mam w plecaku na kwaterce .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja bym wybrał pomarańczowy w okolicy 50% jako najbardziej uniwersalne na pochmurno,mgłę,i nawet lekkie słońce,te czarne o przepuszczalności 10%to tylko na lampę na lodowcach,na nocne jazdy najlepiej się sprawdzają zupełnie bezbarwne niestety jednymi szkłami wszystkiego nie da się załatwić ,trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jaką porą najczęściej bywasz na stoku skoro masz mieć 2 pary szkieł ,ja najczęściej używam całą zimę pomarańczu ,na nocne jazdy wybieram się sporadycznie a w marcu używam ciemnych bo przeważnie wówczas trafiam na ostre słońce ale w Alpach na dużych wysokościach bez zalesień bo nawet wówczas w niższych partiach wystarczają pomarsńczowe,reasumując zawsze mam jedne gogle z odpowiednią szybą na moment startu i zawsze w kieszeni drugą gdyby aura się zmieniła ,przezroczyste mam w plecaku na kwaterce .

niebieska  w polaczeniu z clear (zauwaz, ze nawet clear pochlaniaja ok  15-16% swiatla - wszystkie inne kolory, takze te "wzmacniajace kontrast" polykaja zdecydownie wiecej swiatla)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając w/w kombinacje - który zestaw byście wybrali?

Ja musiałabym wziąć pod uwagę własne odczucia jeśli chodzi o kolor szyb przed oczami, np. przezroczyste i żółte powodują u mnie lekkie zawroty głowy, większość pomarańczowych jest ok, a jeżdżę w szarych fotochromach (i najczęściej mam je założone... na kasku :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. To gdzie się jeździ ma diametralne znaczenie. A u mnie wygląda to niestety zróżnicowanie. Zarówno wypady w Beskidzie Niskim, jak i lodowiec w kwietniu. W tym sezonie, w marcu będzie Macedonia... A tam to juz w ogóle nie wiadomo, jak z pogodą.

Dobrze, że spytałem, bo kusiło mnie iść w czerń... 

Przyznam się, że te komplety szybek są od Salomona. Niestety clear u nich nie ma.

Fotochromy odpadają ze względu na słabe różnice i rozpiętość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. To gdzie się jeździ ma diametralne znaczenie. A u mnie wygląda to niestety zróżnicowanie. Zarówno wypady w Beskidzie Niskim, jak i lodowiec w kwietniu. W tym sezonie, w marcu będzie Macedonia... A tam to juz w ogóle nie wiadomo, jak z pogodą.

Dobrze, że spytałem, bo kusiło mnie iść w czerń... 

Przyznam się, że te komplety szybek są od Salomona. Niestety clear u nich nie ma.

Fotochromy odpadają ze względu na słabe różnice i rozpiętość.

 

A może masz możliwość dokupienia szybki innej niż w zestawie? Będziesz miał 3, ale takie jak Ci pasują.

Na ogół przy wymiennych szybkach można dokupić pojedyncze sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. To gdzie się jeździ ma diametralne znaczenie. A u mnie wygląda to niestety zróżnicowanie. Zarówno wypady w Beskidzie Niskim, jak i lodowiec w kwietniu. W tym sezonie, w marcu będzie Macedonia... A tam to juz w ogóle nie wiadomo, jak z pogodą.

Dobrze, że spytałem, bo kusiło mnie iść w czerń... 

Przyznam się, że te komplety szybek są od Salomona. Niestety clear u nich nie ma.

Fotochromy odpadają ze względu na słabe różnice i rozpiętość.

 u mnie np  salomon Xtend access sa dostepne z clear…...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, faktyucznie. Xtend sa dostepne z przezroczysta szyba (80%)

Warte przemyslenia. Tylko, ze... ja mam wysokie czolo. W zeszlym sezonie jezidzlem w D2 i kasku Salomona... Takie combo dalo dodatkowy wywietrznk w postaci 1-2 centymetrowej szpary pmiedzy klaskiem a goglami.

Mysle, ze albo wieksze gogle, albo zmiana kasku (taniej wyjda gogle). Pogladowe selfie ponizej :D

Chxc9v.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem. Wraca skubany :)

Ciekawe, może faktycznie taka budowa kasku i głowy. Dzieje się tak nawet, jak poprowadzisz pasek gogli wyżej i zablokujesz w ten sposób ruch kasku na głowie?

Bo mi to trochę wygląda tak, jakbyś miał za luźny kask. Ale w sumie ostatnio widziałem na Chopoku gostka, u którego mój komplet gogli i kasku idealnie pasował (różniły się tylko kolorem), a ja muszę mocno kombinować, żeby nie było szpary. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee, ale o co chodzi? Jest od groma:
http://lulagoga.pl/g...immon-2016.html VLT 50%
http://www.sportpoin...0285944081.html dla szybek PRIZM nie podają VLT, Rose jest najjaśniejsza, Jade najbardziej uniwersalna
http://supersklep.pl...ite-w-hi-yellow VLT 81%

Jeśli chciałbyś posprawdzać VLT: http://www.theintern...y_goggle_lenses

Tylko sobie wersji XM nie kup przypadkiem, to wersja dla osób o mniejszej twarzy, czyli tzw. Asia Fit.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kask jest idealnie dopasowany. Zastanawiam sie nawet, czy nie jest lekko za ciasny. Ale,a le.. Znalazlem mega wielkie gogliska. Oakley Flight deck. Szybka 20%. Tylko ten Oakley jakies dziwne ma te specyfikacje. wszystko praktycznie ma 20 lub 21%. (Mowa o tym konkretnym modelu).

 

Biorąc pod uwagę ceny gogli Flight Deck, tańszą opcją może się okazać wymiana kasku ;)

 

Co prawda na "koleżeńskiej giełdzie sportowej" na FB są oferty sprzedaży tych gogli (różne modele), zamieszczone przez gościa z Rabki, ale z tego co wiem, przychodzą bez opakowania, w samym woreczku. Raczej oryginalne, chociaż zważywszy na cenę nie jestem przekonany co do legalności źródła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę markjetingu o technologii PRIZM – chodzi o obcinanie niepotrzebnych pasm i eksponowanie tych wymaganych. Przesłanie jest mocne i ja to łykam jak małpa kit:



Według opinii znalezionych w necie te szybki są nieco ciemniejsze niż inne szybki przeznaczone na podobne warunki, sporo osób poleca nawet najjaśniejszą szybkę Rose jako uniwersalną, bo według wskaźników podawanych przez użytkowników ma ona ledwie w okolicach 20% VLT, ale technologia ma osłabiać pasma niepotrzebne a wzmacniać te wymagane do postrzegania szczegółów na śniegu, więc cała idea VLT bierze w łeb. Ojciec jeździ w Jade Iridium w wersji PRIZM i jest bardzo zadowolony. Muszę mu te gogle w końcu zachachmęcić na testy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę markjetingu o technologii PRIZM – chodzi o obcinanie niepotrzebnych pasm i eksponowanie tych wymaganych. Przesłanie jest mocne i ja to łykam jak małpa kit:



Według opinii znalezionych w necie te szybki są nieco ciemniejsze niż inne szybki przeznaczone na podobne warunki, sporo osób poleca nawet najjaśniejszą szybkę Rose jako uniwersalną, bo według wskaźników podawanych przez użytkowników ma ona ledwie w okolicach 20% VLT, ale technologia ma osłabiać pasma niepotrzebne a wzmacniać te wymagane do postrzegania szczegółów na śniegu, więc cała idea VLT bierze w łeb. Ojciec jeździ w Jade Iridium w wersji PRIZM i jest bardzo zadowolony. Muszę mu te gogle w końcu zachachmęcić na testy.

No wlasnie tez czytalem o tych wyostrzeniach. Ale na noc to i tak slabo - bo tam potrzebuje cos max 80%. Kurka bela. Mam jeszcze pare tygodni na decyzje. cos wymysle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tez czytalem o tych wyostrzeniach. Ale na noc to i tak slabo - bo tam potrzebuje cos max 80%. Kurka bela. Mam jeszcze pare tygodni na decyzje. cos wymysle.

A Frame Oakleya ma:

1. przyzwoita cene

2. szyby zarowno PRIZM, jak i clear 

4. Daja pelna kompatybilnosc z moim Salomon Brigade. (Caly czas sie zastanawiam, po cholere kupowalem kask do parku? Czym sie kierowalem xD )

 

Lista kompatybilnosci gogli Oakley:

https://www.absolute...t-compatibility

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...