jacek-1210 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Jakiś czas temu był tu wątek n/t regulaminów stacji narciarskich. Trochę z nudów wszedłem sobie na stronę UOKiK-u i czasem oczy mogą wyjść od patrzenia na to co zakazane. Np.: Numer wpisu: 6118 Data wpisu: 2015-09-03 Data wydania wyroku: 2015-03-19 Sygnatura akt: XVII AmC 3506/13 Nazwa i siedziba sądu: Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Oznaczenie powoda: Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Oznaczenie pozwanego: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA w Warszawie Postanowienie uznane za niedozwolone: "PKO BP SA może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia, że informacje podane we wniosku o udzielenie pożyczki lub dokumenty, na podstawie których podjęto decyzję o udzieleniu pożyczki, nie są zgodne ze stanem faktycznym lub prawnym. 2. W przypadku rozwiązania umowy, Pożyczkobiorca ma obowiązek spłaty całości zadłużenia wynikającego z umowy zadłużenia w terminie 7 dni" Branża: Usługi bankowe Numer wpisu: 6111 Data wpisu: 2015-08-19 Data wydania wyroku: 2015-07-06 Sygnatura akt: XVII AmC 4566/13 Nazwa i siedziba sądu: Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Oznaczenie powoda: Emil Hausmann, Jacek Matusiak, Danuta Panufnik Oznaczenie pozwanego: Jarosław Wasiński - DRAGONFLY Postanowienie uznane za niedozwolone: "Warunkiem koniecznym zwrotu lub wymiany w sklepie gorset.pl jest odesłanie towaru w stanie nienaruszonym i nienoszącym śladów użytkowania. Odesłany towar musi być czysty, nie uszkodzony, pozbawiony zapachów (np. perfumy, kremy, balsamy, papierosy itp.) Branża: Handel elektroniczny Numer wpisu: 6107 Data wpisu: 2015-08-05 Data wydania wyroku: 2015-06-16 Sygnatura akt: XVII AmC 24911/13 Nazwa i siedziba sądu: Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Oznaczenie powoda: Ryszard Zachmann Oznaczenie pozwanego: Viverto spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Krakowie Postanowienie uznane za niedozwolone: "W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub przedwczesnego odesłania towaru, bez odpowiedzi ze strony Sprzedawcy, Kupujący zostanie obciążony kosztami przesyłki reklamowanego towaru" Branża: Handel elektroniczny polecam do przejrzenia w wolnej chwili: http://uokik.gov.pl/rejestr/ Jestem przekonany, że jeśli by przepuścić przez ten młyn regulaminy stacji, to okazałoby się, że 3/4 zapisów w regulaminach to klauzule zakazane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszo86 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 6111 - nie za bardzo rozumiem dlaczego treść tej klauzuli jest uznana za niedozwoloną. Przecież klient przy zakupie poza lokalem przedsiębiorstwa ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Ale warunkiem zwrotu jest nieużywany towar (ewentualnie tylko wypakowany z pudełka firmowego). Za co UOKiK uznał, że ta klauzula jest niedozwolona?? 6107 - obciążenie klienta kosztami wysyłki za powtórne nieuzasadnione składanie reklamacji wydaje mi się, że ma sens. Te wszystkie obwarowania e-handlu są chyba tylko po to aby go ukrócić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
felix11 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 6111 - nie za bardzo rozumiem dlaczego treść tej klauzuli jest uznana za niedozwoloną. Przecież klient przy zakupie poza lokalem przedsiębiorstwa ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Ale warunkiem zwrotu jest nieużywany towar (ewentualnie tylko wypakowany z pudełka firmowego). Za co UOKiK uznał, że ta klauzula jest niedozwolona?? uzasadnienie wyroku jest tutaj: http://www.prawnik-o...zny,3,5362.html "Klauzule o numerach 6111 (...) są niedozwolonymi zapisami umownymi, ponieważ przedsiębiorca nakłada w nich na konsumenta dodatkowe obowiązki związane z odesłaniem towaru w przypadku odstąpienia od umowy. W regulaminie sklepu internetowego przedsiębiorca nie może rozszerzać przepisów Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta na swoją korzyść. Nie może zatem dodawać sobie uprawnień, które nie wynikają z przepisów nowej ustawy konsumenckiej. Z art. 27 PrKonsU konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Konsument może zwrócić towar zakupiony w e – sklepie, jeżeli wcześniej sprawdził jego użyteczność w zakresie tzw. zwykłego zarządu. Przykładem będzie rozpakowanie przesyłki, sprawdzenie otrzymanego towaru zgodnie z zamówieniem, przymierzenie zakupionej garderoby lub obuwia, sprawdzenie działania sprzętu zgodnie z jego przeznaczeniem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura w Bydgoszczy w Decyzji nr RBG - 32/2013 z dnia 29 pażdziernika 2013 r. przyjął następujące stanowisko: „(…) Konsument nie ma możliwości zbadania rzeczy tak jak mógłby to uczynić dokonując zakupu w stacjonarnym sklepie przedsiębiorcy. (…). W zakresie zwykłego zarządu mieści się zarówno sprawdzenie jakości wyrobu poprzez jego dotyk, przymierzenie, sprawdzenie wytrzymałości na określone czynniki jak i zweryfikowanie stanu produktu poprzez stwierdzenie braku mechanicznego uszkodzenia, usterki. Nie powoduje to bowiem zmiany stanu takiej rzeczy, a towar po ponownym zapakowaniu nadaje się do dalszej sprzedaży”." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jacek-1210 Napisano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2015 uzasadnienie wyroku jest tutaj: http://www.prawnik-o...zny,3,5362.html "Klauzule o numerach 6111 (...) są niedozwolonymi zapisami umownymi, ponieważ przedsiębiorca nakłada w nich na konsumenta dodatkowe obowiązki związane z odesłaniem towaru w przypadku odstąpienia od umowy. W regulaminie sklepu internetowego przedsiębiorca nie może rozszerzać przepisów Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta na swoją korzyść. Nie może zatem dodawać sobie uprawnień, które nie wynikają z przepisów nowej ustawy konsumenckiej. Z art. 27 PrKonsU konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Konsument może zwrócić towar zakupiony w e – sklepie, jeżeli wcześniej sprawdził jego użyteczność w zakresie tzw. zwykłego zarządu. Przykładem będzie rozpakowanie przesyłki, sprawdzenie otrzymanego towaru zgodnie z zamówieniem, przymierzenie zakupionej garderoby lub obuwia, sprawdzenie działania sprzętu zgodnie z jego przeznaczeniem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura w Bydgoszczy w Decyzji nr RBG - 32/2013 z dnia 29 pażdziernika 2013 r. przyjął następujące stanowisko: „(…) Konsument nie ma możliwości zbadania rzeczy tak jak mógłby to uczynić dokonując zakupu w stacjonarnym sklepie przedsiębiorcy. (…). W zakresie zwykłego zarządu mieści się zarówno sprawdzenie jakości wyrobu poprzez jego dotyk, przymierzenie, sprawdzenie wytrzymałości na określone czynniki jak i zweryfikowanie stanu produktu poprzez stwierdzenie braku mechanicznego uszkodzenia, usterki. Nie powoduje to bowiem zmiany stanu takiej rzeczy, a towar po ponownym zapakowaniu nadaje się do dalszej sprzedaży”." No i to właśnie jest dla mnie niejasne: koszula zasmrodzona papierosowym dymem albo zalana perfumami nie za bardzo nadaje się do dalszej sprzedaży. Urządzenie zapakowane w blistrze, po rozcięciu blistra nie za bardzo nadaje się do dalszej sprzedaży. Sprzedawca zastrzegł coś dla mnie normalnego w działaniach sprzedaż-kupno. Jego problem chyba w tym, że zastrzegł dodatkowo coś co można właściwie wepchnąć w "zasady współżycia społecznego" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jacek-1210 Napisano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... felix11 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Zgadzam się z tobą. Wyszukałem uzasadnienie, bo klauzula wydawała mi się dosyć dziwna i chciałem się dowiedzieć czym Sąd kierował się wydając taki wyrok. Dalej nie wiem, tym bardziej, że według mnie TAKI towar po ponownym zapakowaniu NIE nadaje się do dalszej sprzedaży. Tłumacze sobie to jako abstrakt - równouprawnienie osób kupujących w e-sklepie i stacjonarnym. Rzeczy wracające z przymierzalni również mogą pachnieć "perfumą", a mimo to nie ma obowiązku ich zakupu. Może niewłaściwy jest mój tok myślenia, chętnie wysłucham osób znających temat, najlepiej z obu stron lady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bakkz Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Nie najgorzej jest to rozwiązane w Stanach, gdzie klient (chyba głównie w przypadku elektroniki) czasami obciążany jest opłatą za ponowne wprowadzenie produktu na rynek/odnowienie produktu (tzw. refurbishment fee), co w pewnym stopniu rekompensuje koszty ponoszone przez sprzedawcę. Niestety znając naszych kombinatorów opłata byłaby stosowana bez względu na wszystko i w przypadku każdego klienta. Czyli zamiast chronić sprzedawcę, krzywdziłaby klienta. Przy bezwzględnej walce o cenę i braku gigantycznego obrotu ciężko jest wypracować jakiś schemat oferujący korzystne warunki dla obu stron, więc za obecny stan rzeczy sami jesteśmy sobie poniekąd winni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Urządzenie zapakowane w blistrze, po rozcięciu blistra nie za bardzo nadaje się do dalszej sprzedaży: Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pakowanie w blister powinno być zakazane.....:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pakowanie w blister powinno być zakazane.....:-) a narty? w sumie poczekam, az dyskusja tutaj zejdzie na: 1/ WRX 2/ Wanne 3/ Achillesa 4/ ostatecznie rocker'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 [quote name="jan koval" 1/ WRX2/ Wanne3/ Achillesa4/ ostatecznie rocker'a[/quote]Kuba to Hyde park więc o rockerze nie będzie a jeśli o Achillesie to jako herosie. Pozostałe dwa tematy ok.PozdroWiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... felix11 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 a narty? w sumie poczekam, az dyskusja tutaj zejdzie na: 1/ WRX 2/ Wanne 3/ Achillesa 4/ ostatecznie rocker'a Jako, że to Hyde park, to by było tak. Blister to jedno, a co w przypadku towarów, które możemy sprawdzić wyłącznie w specyficznych warunkach np..... nart ?? Kupujemy takie w lecie, w zimie na stok i co?? "Zepsute"... bo mają ROCKER'A. Pomimo najlepszej techniki zrywamy ACHILLESA. Dzięki wyłączonemu ABS'owi w WRX'ie bezpiecznie dotarliśmy do domu gdzie bolącą nogę mogliśmy wymoczyć w WANNiE. A narty w blistrze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Lukaszo86 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy W zeszłym roku gdy wchodziła unijna dyrektywa o 14 a nie 10 dniowym terminie zwrotu sprzedaży konsumenckiej, pewna "organizacja charytatywna" straszyła mnie, że mój regulamin jest sprzeczny z prawem i że sprawę kierują do UOKiK. Jedyną drogą uniknięcia konsekwencji było napisanie przez nich mojego regulaminu za jedyne 499 zł... netto. Jak wyguglowałem ich stronę i opinię to od razu wiedziałem, że to naciągacze pokroju "3-filarowców" zwłaszcza, że nowy regulamin wkleiłem w dniu wejścia ustawy. Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek W markecie też nie zawsze jest możliwość dotknięcia produktu, bo wszystkie są w blistrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bakkz Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A to nie jest czasem tylko pozorna zmiana z 14 dni kalendarzowych na 10 roboczych? Weekend szybko zabiera 4 dni i z 10 dni kalendarzowych szybko robi się 6, a to szalenie mało. Poza tym przecież jest to tylko minimalny okres, jaki musi zapewnić sprzedawca i na szczęście coraz więcej handlowców zaczyna to rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park Klauzule zakazane × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
jacek-1210 Napisano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2015 uzasadnienie wyroku jest tutaj: http://www.prawnik-o...zny,3,5362.html "Klauzule o numerach 6111 (...) są niedozwolonymi zapisami umownymi, ponieważ przedsiębiorca nakłada w nich na konsumenta dodatkowe obowiązki związane z odesłaniem towaru w przypadku odstąpienia od umowy. W regulaminie sklepu internetowego przedsiębiorca nie może rozszerzać przepisów Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta na swoją korzyść. Nie może zatem dodawać sobie uprawnień, które nie wynikają z przepisów nowej ustawy konsumenckiej. Z art. 27 PrKonsU konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Konsument może zwrócić towar zakupiony w e – sklepie, jeżeli wcześniej sprawdził jego użyteczność w zakresie tzw. zwykłego zarządu. Przykładem będzie rozpakowanie przesyłki, sprawdzenie otrzymanego towaru zgodnie z zamówieniem, przymierzenie zakupionej garderoby lub obuwia, sprawdzenie działania sprzętu zgodnie z jego przeznaczeniem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura w Bydgoszczy w Decyzji nr RBG - 32/2013 z dnia 29 pażdziernika 2013 r. przyjął następujące stanowisko: „(…) Konsument nie ma możliwości zbadania rzeczy tak jak mógłby to uczynić dokonując zakupu w stacjonarnym sklepie przedsiębiorcy. (…). W zakresie zwykłego zarządu mieści się zarówno sprawdzenie jakości wyrobu poprzez jego dotyk, przymierzenie, sprawdzenie wytrzymałości na określone czynniki jak i zweryfikowanie stanu produktu poprzez stwierdzenie braku mechanicznego uszkodzenia, usterki. Nie powoduje to bowiem zmiany stanu takiej rzeczy, a towar po ponownym zapakowaniu nadaje się do dalszej sprzedaży”." No i to właśnie jest dla mnie niejasne: koszula zasmrodzona papierosowym dymem albo zalana perfumami nie za bardzo nadaje się do dalszej sprzedaży. Urządzenie zapakowane w blistrze, po rozcięciu blistra nie za bardzo nadaje się do dalszej sprzedaży. Sprzedawca zastrzegł coś dla mnie normalnego w działaniach sprzedaż-kupno. Jego problem chyba w tym, że zastrzegł dodatkowo coś co można właściwie wepchnąć w "zasady współżycia społecznego" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jacek-1210 Napisano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... felix11 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Zgadzam się z tobą. Wyszukałem uzasadnienie, bo klauzula wydawała mi się dosyć dziwna i chciałem się dowiedzieć czym Sąd kierował się wydając taki wyrok. Dalej nie wiem, tym bardziej, że według mnie TAKI towar po ponownym zapakowaniu NIE nadaje się do dalszej sprzedaży. Tłumacze sobie to jako abstrakt - równouprawnienie osób kupujących w e-sklepie i stacjonarnym. Rzeczy wracające z przymierzalni również mogą pachnieć "perfumą", a mimo to nie ma obowiązku ich zakupu. Może niewłaściwy jest mój tok myślenia, chętnie wysłucham osób znających temat, najlepiej z obu stron lady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bakkz Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Nie najgorzej jest to rozwiązane w Stanach, gdzie klient (chyba głównie w przypadku elektroniki) czasami obciążany jest opłatą za ponowne wprowadzenie produktu na rynek/odnowienie produktu (tzw. refurbishment fee), co w pewnym stopniu rekompensuje koszty ponoszone przez sprzedawcę. Niestety znając naszych kombinatorów opłata byłaby stosowana bez względu na wszystko i w przypadku każdego klienta. Czyli zamiast chronić sprzedawcę, krzywdziłaby klienta. Przy bezwzględnej walce o cenę i braku gigantycznego obrotu ciężko jest wypracować jakiś schemat oferujący korzystne warunki dla obu stron, więc za obecny stan rzeczy sami jesteśmy sobie poniekąd winni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Urządzenie zapakowane w blistrze, po rozcięciu blistra nie za bardzo nadaje się do dalszej sprzedaży: Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pakowanie w blister powinno być zakazane.....:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pakowanie w blister powinno być zakazane.....:-) a narty? w sumie poczekam, az dyskusja tutaj zejdzie na: 1/ WRX 2/ Wanne 3/ Achillesa 4/ ostatecznie rocker'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 [quote name="jan koval" 1/ WRX2/ Wanne3/ Achillesa4/ ostatecznie rocker'a[/quote]Kuba to Hyde park więc o rockerze nie będzie a jeśli o Achillesie to jako herosie. Pozostałe dwa tematy ok.PozdroWiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... felix11 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 a narty? w sumie poczekam, az dyskusja tutaj zejdzie na: 1/ WRX 2/ Wanne 3/ Achillesa 4/ ostatecznie rocker'a Jako, że to Hyde park, to by było tak. Blister to jedno, a co w przypadku towarów, które możemy sprawdzić wyłącznie w specyficznych warunkach np..... nart ?? Kupujemy takie w lecie, w zimie na stok i co?? "Zepsute"... bo mają ROCKER'A. Pomimo najlepszej techniki zrywamy ACHILLESA. Dzięki wyłączonemu ABS'owi w WRX'ie bezpiecznie dotarliśmy do domu gdzie bolącą nogę mogliśmy wymoczyć w WANNiE. A narty w blistrze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Lukaszo86 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy W zeszłym roku gdy wchodziła unijna dyrektywa o 14 a nie 10 dniowym terminie zwrotu sprzedaży konsumenckiej, pewna "organizacja charytatywna" straszyła mnie, że mój regulamin jest sprzeczny z prawem i że sprawę kierują do UOKiK. Jedyną drogą uniknięcia konsekwencji było napisanie przez nich mojego regulaminu za jedyne 499 zł... netto. Jak wyguglowałem ich stronę i opinię to od razu wiedziałem, że to naciągacze pokroju "3-filarowców" zwłaszcza, że nowy regulamin wkleiłem w dniu wejścia ustawy. Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek W markecie też nie zawsze jest możliwość dotknięcia produktu, bo wszystkie są w blistrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bakkz Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A to nie jest czasem tylko pozorna zmiana z 14 dni kalendarzowych na 10 roboczych? Weekend szybko zabiera 4 dni i z 10 dni kalendarzowych szybko robi się 6, a to szalenie mało. Poza tym przecież jest to tylko minimalny okres, jaki musi zapewnić sprzedawca i na szczęście coraz więcej handlowców zaczyna to rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park Klauzule zakazane × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
jacek-1210 Napisano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
felix11 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Zgadzam się z tobą. Wyszukałem uzasadnienie, bo klauzula wydawała mi się dosyć dziwna i chciałem się dowiedzieć czym Sąd kierował się wydając taki wyrok. Dalej nie wiem, tym bardziej, że według mnie TAKI towar po ponownym zapakowaniu NIE nadaje się do dalszej sprzedaży. Tłumacze sobie to jako abstrakt - równouprawnienie osób kupujących w e-sklepie i stacjonarnym. Rzeczy wracające z przymierzalni również mogą pachnieć "perfumą", a mimo to nie ma obowiązku ich zakupu. Może niewłaściwy jest mój tok myślenia, chętnie wysłucham osób znających temat, najlepiej z obu stron lady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bakkz Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Nie najgorzej jest to rozwiązane w Stanach, gdzie klient (chyba głównie w przypadku elektroniki) czasami obciążany jest opłatą za ponowne wprowadzenie produktu na rynek/odnowienie produktu (tzw. refurbishment fee), co w pewnym stopniu rekompensuje koszty ponoszone przez sprzedawcę. Niestety znając naszych kombinatorów opłata byłaby stosowana bez względu na wszystko i w przypadku każdego klienta. Czyli zamiast chronić sprzedawcę, krzywdziłaby klienta. Przy bezwzględnej walce o cenę i braku gigantycznego obrotu ciężko jest wypracować jakiś schemat oferujący korzystne warunki dla obu stron, więc za obecny stan rzeczy sami jesteśmy sobie poniekąd winni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Urządzenie zapakowane w blistrze, po rozcięciu blistra nie za bardzo nadaje się do dalszej sprzedaży: Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pakowanie w blister powinno być zakazane.....:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pakowanie w blister powinno być zakazane.....:-) a narty? w sumie poczekam, az dyskusja tutaj zejdzie na: 1/ WRX 2/ Wanne 3/ Achillesa 4/ ostatecznie rocker'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 [quote name="jan koval" 1/ WRX2/ Wanne3/ Achillesa4/ ostatecznie rocker'a[/quote]Kuba to Hyde park więc o rockerze nie będzie a jeśli o Achillesie to jako herosie. Pozostałe dwa tematy ok.PozdroWiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... felix11 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 a narty? w sumie poczekam, az dyskusja tutaj zejdzie na: 1/ WRX 2/ Wanne 3/ Achillesa 4/ ostatecznie rocker'a Jako, że to Hyde park, to by było tak. Blister to jedno, a co w przypadku towarów, które możemy sprawdzić wyłącznie w specyficznych warunkach np..... nart ?? Kupujemy takie w lecie, w zimie na stok i co?? "Zepsute"... bo mają ROCKER'A. Pomimo najlepszej techniki zrywamy ACHILLESA. Dzięki wyłączonemu ABS'owi w WRX'ie bezpiecznie dotarliśmy do domu gdzie bolącą nogę mogliśmy wymoczyć w WANNiE. A narty w blistrze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Lukaszo86 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy W zeszłym roku gdy wchodziła unijna dyrektywa o 14 a nie 10 dniowym terminie zwrotu sprzedaży konsumenckiej, pewna "organizacja charytatywna" straszyła mnie, że mój regulamin jest sprzeczny z prawem i że sprawę kierują do UOKiK. Jedyną drogą uniknięcia konsekwencji było napisanie przez nich mojego regulaminu za jedyne 499 zł... netto. Jak wyguglowałem ich stronę i opinię to od razu wiedziałem, że to naciągacze pokroju "3-filarowców" zwłaszcza, że nowy regulamin wkleiłem w dniu wejścia ustawy. Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek W markecie też nie zawsze jest możliwość dotknięcia produktu, bo wszystkie są w blistrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bakkz Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A to nie jest czasem tylko pozorna zmiana z 14 dni kalendarzowych na 10 roboczych? Weekend szybko zabiera 4 dni i z 10 dni kalendarzowych szybko robi się 6, a to szalenie mało. Poza tym przecież jest to tylko minimalny okres, jaki musi zapewnić sprzedawca i na szczęście coraz więcej handlowców zaczyna to rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park Klauzule zakazane
Wujot Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 [quote name="jan koval" 1/ WRX2/ Wanne3/ Achillesa4/ ostatecznie rocker'a[/quote]Kuba to Hyde park więc o rockerze nie będzie a jeśli o Achillesie to jako herosie. Pozostałe dwa tematy ok.PozdroWiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
felix11 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 a narty? w sumie poczekam, az dyskusja tutaj zejdzie na: 1/ WRX 2/ Wanne 3/ Achillesa 4/ ostatecznie rocker'a Jako, że to Hyde park, to by było tak. Blister to jedno, a co w przypadku towarów, które możemy sprawdzić wyłącznie w specyficznych warunkach np..... nart ?? Kupujemy takie w lecie, w zimie na stok i co?? "Zepsute"... bo mają ROCKER'A. Pomimo najlepszej techniki zrywamy ACHILLESA. Dzięki wyłączonemu ABS'owi w WRX'ie bezpiecznie dotarliśmy do domu gdzie bolącą nogę mogliśmy wymoczyć w WANNiE. A narty w blistrze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Lukaszo86 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy W zeszłym roku gdy wchodziła unijna dyrektywa o 14 a nie 10 dniowym terminie zwrotu sprzedaży konsumenckiej, pewna "organizacja charytatywna" straszyła mnie, że mój regulamin jest sprzeczny z prawem i że sprawę kierują do UOKiK. Jedyną drogą uniknięcia konsekwencji było napisanie przez nich mojego regulaminu za jedyne 499 zł... netto. Jak wyguglowałem ich stronę i opinię to od razu wiedziałem, że to naciągacze pokroju "3-filarowców" zwłaszcza, że nowy regulamin wkleiłem w dniu wejścia ustawy. Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek W markecie też nie zawsze jest możliwość dotknięcia produktu, bo wszystkie są w blistrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bakkz Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A to nie jest czasem tylko pozorna zmiana z 14 dni kalendarzowych na 10 roboczych? Weekend szybko zabiera 4 dni i z 10 dni kalendarzowych szybko robi się 6, a to szalenie mało. Poza tym przecież jest to tylko minimalny okres, jaki musi zapewnić sprzedawca i na szczęście coraz więcej handlowców zaczyna to rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park Klauzule zakazane
Lukaszo86 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 To co jeszcze zauważyłem: tak jak Prezes Wszystkich Istot dba o nasze lasy, tak i najwyraźniej są "społeczne" organizacje sprawdzające regulaminy różnych sklepów internetowych i gotowe w razie potrzeby, złożyć odszkodowawczy pozew sądowy przeciw takiemu "nieuczciwemu" sprzedawcy W zeszłym roku gdy wchodziła unijna dyrektywa o 14 a nie 10 dniowym terminie zwrotu sprzedaży konsumenckiej, pewna "organizacja charytatywna" straszyła mnie, że mój regulamin jest sprzeczny z prawem i że sprawę kierują do UOKiK. Jedyną drogą uniknięcia konsekwencji było napisanie przez nich mojego regulaminu za jedyne 499 zł... netto. Jak wyguglowałem ich stronę i opinię to od razu wiedziałem, że to naciągacze pokroju "3-filarowców" zwłaszcza, że nowy regulamin wkleiłem w dniu wejścia ustawy. Akurat to jest jedna z bardziej denerwujących praktyk, w blistrze nie jesteś w stanie obejrzeć czy to nie jest jakiś badziew. Powinna być możliwość dotknięcia towaru. Pozdro Wiesiek W markecie też nie zawsze jest możliwość dotknięcia produktu, bo wszystkie są w blistrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bakkz Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A to nie jest czasem tylko pozorna zmiana z 14 dni kalendarzowych na 10 roboczych? Weekend szybko zabiera 4 dni i z 10 dni kalendarzowych szybko robi się 6, a to szalenie mało. Poza tym przecież jest to tylko minimalny okres, jaki musi zapewnić sprzedawca i na szczęście coraz więcej handlowców zaczyna to rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
bakkz Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A to nie jest czasem tylko pozorna zmiana z 14 dni kalendarzowych na 10 roboczych? Weekend szybko zabiera 4 dni i z 10 dni kalendarzowych szybko robi się 6, a to szalenie mało. Poza tym przecież jest to tylko minimalny okres, jaki musi zapewnić sprzedawca i na szczęście coraz więcej handlowców zaczyna to rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi