bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nartom daleko jest do tego poziomu technologii.Zatrzymywanie postępu za wcześnie powoduje brak rozwoju.Tylko nie za bardzo wiem, co by miało się zmienić w tej narcie. To w sumie prosta rzecz, nawet nie urządzenie, a dopasowywanie długości/promienia pod trasę to dla mnie nie jest postęp w sensie technologicznym.Zmian kształtu narty już nastąpiła, optymalniejszej nie będzie. Droga co do stosowania nowych materiałów jest otwarta szeroko.Jak widzisz problemy są gdzie indziej.Piszę o tym w kontekście oglądalności.Sami organizatorzy zmagają się z potrzebą zmiany formuły.Sprzęt nie jest tu żadnym problemem.Tak. Oglądalność i kasa z transmisji. Mało ludzi ogląda całe zawody DH i SG, wiec stacje nie chcą ich transmitować, bo reklamodawcy i sponsorzy nie widzą sensu dawania na nie pieniędzy. Taka smutna rzeczywistość.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Tylko nie za bardzo wiem, co by miało się zmienić w tej narcie. To w sumie prosta rzecz, nawet nie urządzenie, a dopasowywanie długości/promienia pod trasę to dla mnie nie jest postęp w sensie technologicznym. Zmian kształtu narty już nastąpiła, optymalniejszej nie będzie. Droga co do stosowania nowych materiałów jest otwarta szeroko. Marcin No właśnie .....nie wiesz. Ja także. Nigdy nie wiadomo skąd może przyjść inspiracja. Optymalniejszego kształtu nie będzie? Nie wiem co tu napisać. Ja nie odważył bym się tak wypowiedzieć. Ludzka inwencja jest nie do przecenienia. Geniusz polega na łamaniu stereotypów. Tymczasem Fujarka kategorycznie mówi. STOP. Jestem najmądrzejszy i wiem najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Tadeusz T Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ... p.s. poczytaj to: http://www.ntn.pl/ar...ej-ciag-dalszy/ Jak widzisz problemy są gdzie indziej. ... Zawodnicy i fani sportu nie chcą tego przyjąć do wiadomości, ale MKOl już uznaje zjazd i supergigant jako konkurencje „dyspozycyjne”, co w praktyce znaczy, że będą zlikwidowane. Widzę, że w MKOLu trwają intensywne przygotowania do przyznania zimowych IO gdzieś nad Zatoką Perską... Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No właśnie .....nie wiesz.Ja także.Jurku- co do kształtu- to wiem Skręty odbywają się po łuku, więc bardziej optymalnego kształtu od wycinku okręgu nie ma i nie będzie PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Widzę, że w MKOLu trwają intensywne przygotowania do przyznania zimowych IO gdzieś nad Zatoką Perską...TadekTadku, idea olimpijska w naszych czasach to idea "znaleźć organizatora(łosia) z którego da się wycisnąć kasę".PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Jurku- co do kształtu- to wiem Skręty odbywają się po łuku, więc bardziej optymalnego kształtu od wycinku okręgu nie ma i nie będzie Pozdr Marcin Ha , ha . Zawsze skręty odbywały się po łuku a ludzie jeździli na ołówkach. Dlaczego do tego wracać? Marcin nie brnij. To nie ma sensu. Jak możesz pisać, że wszystko wymyślono? Ludzie nie takie bariery przełamywali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Ha , ha .Zawsze skręty odbywały się po łuku a ludzie jeździli na ołówkach.Dlaczego do tego wracać?Ołówki, de facto, nigdy nie były proste.Kto jak kto, ale ty powinieneś o tym wiedzieć PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić.Jurku- wtedy, to faktycznie było to proste rozwiązanie, o którym nikt nie pomyślał.Podobnie jak z pierwszymi lokomotywami, które poruszały się po zębatych szynach. Wszyscy zainteresowani się spierali czy gładkie koła będą się slizgac po gładkich szynach, czy nie- aż jeden inżynier po prostu spróbował.Od tego czasu żadnej rewolucji w kształcie koła nie stwierdzono. Próby zrezygnowania z kół na razie chyba nie przyjęły się w skali światowej.Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża. Pozdr Marcin jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? tenze niedoszły wycinek okregu po ugieciu narty też juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską.......... Mysle więc, że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-) pozdrawiamM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? Wycinek okregu po ugieciu narty juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską..........Mysle że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-)Ok, dokładnie to będzie "w używalnym zakresie w łuk wystarczająco zbliżony do okręgu".Do tego to wszystko odbywa się na podłożu, które nijak nie chce być równe.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Jurku- a czego chcą wszyscy krytykujący przepisy FISu? Nie chcą nowych typów nart. Nie chca badań nad kształtem, Chcą krótszych i mocniej ciętych nart, żeby łatwiej było jeździć techniką ciętą. Gdzie tu rozwój?PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych. Bez ograniczeń. One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych.Bez ograniczeń.One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych.Rozumiem że producenci już trzymają w kieszeni lepszy kształt nart i nie ujawniają go, bo FIS zabrania go w zawodach? PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie wyczynowym jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu, analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Generalnie ograniczenia nie powodują zahamowania rozwoju,często są jego przyczyną Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach, nie widziałem jeszcze tak" podkręconych". http://shop.head.com...5.html?___SID=U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu,analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach nie widziałem jeszcze tak" podkręconych" http://shop.head.com...5.html?___SID=UDodatkowo, o ile dobrze pamiętam, w slalomie FIS ograniczył jedynie długość nart- wszelkie eksperymenty z kształtem są tu dozwolone.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cześć Jak to nie wynaleziono. Z tego co wiem już Stenmark sugerował takie rozwiązanie i Elan coś tam w tym kierunku robił ale bariery były dwie: - technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku - mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm. Więc tak naprawdę wszyscy wiedzieli o co chodzi ale nie za bardzo umieli a przede wszystkim nie chcieli tego zrobić. Później pojawił się snowboard ktoś wpadł na carving i okazało się że to moment. Pozdrowienia Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ...ale bariery były dwie:- technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku- mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm.Hej Mitku!Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Hej Mitku! Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart. Pozdr Marcin Cześć Oczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 CześćOczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło.PozdrowieniaZ drugiej strony, patrząc na konstrukcję nart współczesnych, nie ma tam żadnych nowych materiałów- rdzeń z drewna, obity blachą, do tego ślizg i krawędzie.Painki też były wtedy bardzo podobne.Wszystko już było w tamtych czasach PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to czemu wymyślono w końcu taliowane dechy? FIS na szczęście się nie zorientował i i nie powiedział: Panie Bachleda nie wolno jeździć na takich Spaldingach jak pańskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 5 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Jakie gigantki? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Tadeusz T Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ... p.s. poczytaj to: http://www.ntn.pl/ar...ej-ciag-dalszy/ Jak widzisz problemy są gdzie indziej. ... Zawodnicy i fani sportu nie chcą tego przyjąć do wiadomości, ale MKOl już uznaje zjazd i supergigant jako konkurencje „dyspozycyjne”, co w praktyce znaczy, że będą zlikwidowane. Widzę, że w MKOLu trwają intensywne przygotowania do przyznania zimowych IO gdzieś nad Zatoką Perską... Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No właśnie .....nie wiesz.Ja także.Jurku- co do kształtu- to wiem Skręty odbywają się po łuku, więc bardziej optymalnego kształtu od wycinku okręgu nie ma i nie będzie PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Widzę, że w MKOLu trwają intensywne przygotowania do przyznania zimowych IO gdzieś nad Zatoką Perską...TadekTadku, idea olimpijska w naszych czasach to idea "znaleźć organizatora(łosia) z którego da się wycisnąć kasę".PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Jurku- co do kształtu- to wiem Skręty odbywają się po łuku, więc bardziej optymalnego kształtu od wycinku okręgu nie ma i nie będzie Pozdr Marcin Ha , ha . Zawsze skręty odbywały się po łuku a ludzie jeździli na ołówkach. Dlaczego do tego wracać? Marcin nie brnij. To nie ma sensu. Jak możesz pisać, że wszystko wymyślono? Ludzie nie takie bariery przełamywali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Ha , ha .Zawsze skręty odbywały się po łuku a ludzie jeździli na ołówkach.Dlaczego do tego wracać?Ołówki, de facto, nigdy nie były proste.Kto jak kto, ale ty powinieneś o tym wiedzieć PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić.Jurku- wtedy, to faktycznie było to proste rozwiązanie, o którym nikt nie pomyślał.Podobnie jak z pierwszymi lokomotywami, które poruszały się po zębatych szynach. Wszyscy zainteresowani się spierali czy gładkie koła będą się slizgac po gładkich szynach, czy nie- aż jeden inżynier po prostu spróbował.Od tego czasu żadnej rewolucji w kształcie koła nie stwierdzono. Próby zrezygnowania z kół na razie chyba nie przyjęły się w skali światowej.Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża. Pozdr Marcin jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? tenze niedoszły wycinek okregu po ugieciu narty też juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską.......... Mysle więc, że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-) pozdrawiamM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? Wycinek okregu po ugieciu narty juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską..........Mysle że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-)Ok, dokładnie to będzie "w używalnym zakresie w łuk wystarczająco zbliżony do okręgu".Do tego to wszystko odbywa się na podłożu, które nijak nie chce być równe.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Jurku- a czego chcą wszyscy krytykujący przepisy FISu? Nie chcą nowych typów nart. Nie chca badań nad kształtem, Chcą krótszych i mocniej ciętych nart, żeby łatwiej było jeździć techniką ciętą. Gdzie tu rozwój?PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych. Bez ograniczeń. One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych.Bez ograniczeń.One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych.Rozumiem że producenci już trzymają w kieszeni lepszy kształt nart i nie ujawniają go, bo FIS zabrania go w zawodach? PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie wyczynowym jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu, analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Generalnie ograniczenia nie powodują zahamowania rozwoju,często są jego przyczyną Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach, nie widziałem jeszcze tak" podkręconych". http://shop.head.com...5.html?___SID=U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu,analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach nie widziałem jeszcze tak" podkręconych" http://shop.head.com...5.html?___SID=UDodatkowo, o ile dobrze pamiętam, w slalomie FIS ograniczył jedynie długość nart- wszelkie eksperymenty z kształtem są tu dozwolone.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cześć Jak to nie wynaleziono. Z tego co wiem już Stenmark sugerował takie rozwiązanie i Elan coś tam w tym kierunku robił ale bariery były dwie: - technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku - mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm. Więc tak naprawdę wszyscy wiedzieli o co chodzi ale nie za bardzo umieli a przede wszystkim nie chcieli tego zrobić. Później pojawił się snowboard ktoś wpadł na carving i okazało się że to moment. Pozdrowienia Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ...ale bariery były dwie:- technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku- mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm.Hej Mitku!Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Hej Mitku! Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart. Pozdr Marcin Cześć Oczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 CześćOczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło.PozdrowieniaZ drugiej strony, patrząc na konstrukcję nart współczesnych, nie ma tam żadnych nowych materiałów- rdzeń z drewna, obity blachą, do tego ślizg i krawędzie.Painki też były wtedy bardzo podobne.Wszystko już było w tamtych czasach PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to czemu wymyślono w końcu taliowane dechy? FIS na szczęście się nie zorientował i i nie powiedział: Panie Bachleda nie wolno jeździć na takich Spaldingach jak pańskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 5 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Jakie gigantki? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No właśnie .....nie wiesz.Ja także.Jurku- co do kształtu- to wiem Skręty odbywają się po łuku, więc bardziej optymalnego kształtu od wycinku okręgu nie ma i nie będzie PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Widzę, że w MKOLu trwają intensywne przygotowania do przyznania zimowych IO gdzieś nad Zatoką Perską...TadekTadku, idea olimpijska w naszych czasach to idea "znaleźć organizatora(łosia) z którego da się wycisnąć kasę".PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Jurku- co do kształtu- to wiem Skręty odbywają się po łuku, więc bardziej optymalnego kształtu od wycinku okręgu nie ma i nie będzie Pozdr Marcin Ha , ha . Zawsze skręty odbywały się po łuku a ludzie jeździli na ołówkach. Dlaczego do tego wracać? Marcin nie brnij. To nie ma sensu. Jak możesz pisać, że wszystko wymyślono? Ludzie nie takie bariery przełamywali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Ha , ha .Zawsze skręty odbywały się po łuku a ludzie jeździli na ołówkach.Dlaczego do tego wracać?Ołówki, de facto, nigdy nie były proste.Kto jak kto, ale ty powinieneś o tym wiedzieć PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić.Jurku- wtedy, to faktycznie było to proste rozwiązanie, o którym nikt nie pomyślał.Podobnie jak z pierwszymi lokomotywami, które poruszały się po zębatych szynach. Wszyscy zainteresowani się spierali czy gładkie koła będą się slizgac po gładkich szynach, czy nie- aż jeden inżynier po prostu spróbował.Od tego czasu żadnej rewolucji w kształcie koła nie stwierdzono. Próby zrezygnowania z kół na razie chyba nie przyjęły się w skali światowej.Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża. Pozdr Marcin jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? tenze niedoszły wycinek okregu po ugieciu narty też juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską.......... Mysle więc, że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-) pozdrawiamM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? Wycinek okregu po ugieciu narty juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską..........Mysle że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-)Ok, dokładnie to będzie "w używalnym zakresie w łuk wystarczająco zbliżony do okręgu".Do tego to wszystko odbywa się na podłożu, które nijak nie chce być równe.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Jurku- a czego chcą wszyscy krytykujący przepisy FISu? Nie chcą nowych typów nart. Nie chca badań nad kształtem, Chcą krótszych i mocniej ciętych nart, żeby łatwiej było jeździć techniką ciętą. Gdzie tu rozwój?PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych. Bez ograniczeń. One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych.Bez ograniczeń.One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych.Rozumiem że producenci już trzymają w kieszeni lepszy kształt nart i nie ujawniają go, bo FIS zabrania go w zawodach? PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie wyczynowym jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu, analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Generalnie ograniczenia nie powodują zahamowania rozwoju,często są jego przyczyną Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach, nie widziałem jeszcze tak" podkręconych". http://shop.head.com...5.html?___SID=U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu,analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach nie widziałem jeszcze tak" podkręconych" http://shop.head.com...5.html?___SID=UDodatkowo, o ile dobrze pamiętam, w slalomie FIS ograniczył jedynie długość nart- wszelkie eksperymenty z kształtem są tu dozwolone.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cześć Jak to nie wynaleziono. Z tego co wiem już Stenmark sugerował takie rozwiązanie i Elan coś tam w tym kierunku robił ale bariery były dwie: - technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku - mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm. Więc tak naprawdę wszyscy wiedzieli o co chodzi ale nie za bardzo umieli a przede wszystkim nie chcieli tego zrobić. Później pojawił się snowboard ktoś wpadł na carving i okazało się że to moment. Pozdrowienia Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ...ale bariery były dwie:- technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku- mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm.Hej Mitku!Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Hej Mitku! Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart. Pozdr Marcin Cześć Oczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 CześćOczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło.PozdrowieniaZ drugiej strony, patrząc na konstrukcję nart współczesnych, nie ma tam żadnych nowych materiałów- rdzeń z drewna, obity blachą, do tego ślizg i krawędzie.Painki też były wtedy bardzo podobne.Wszystko już było w tamtych czasach PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to czemu wymyślono w końcu taliowane dechy? FIS na szczęście się nie zorientował i i nie powiedział: Panie Bachleda nie wolno jeździć na takich Spaldingach jak pańskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 5 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Jakie gigantki?
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Ha , ha .Zawsze skręty odbywały się po łuku a ludzie jeździli na ołówkach.Dlaczego do tego wracać?Ołówki, de facto, nigdy nie były proste.Kto jak kto, ale ty powinieneś o tym wiedzieć PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić.Jurku- wtedy, to faktycznie było to proste rozwiązanie, o którym nikt nie pomyślał.Podobnie jak z pierwszymi lokomotywami, które poruszały się po zębatych szynach. Wszyscy zainteresowani się spierali czy gładkie koła będą się slizgac po gładkich szynach, czy nie- aż jeden inżynier po prostu spróbował.Od tego czasu żadnej rewolucji w kształcie koła nie stwierdzono. Próby zrezygnowania z kół na razie chyba nie przyjęły się w skali światowej.Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Tu jest podobnie. Dopóki jednak techniką zawodniczą będzie technika cięta, nie będzie bardziej optymalnego kształtu dla narty jak wycinek koła, bo tylko taki kształt powoduje wygięcie się narty w łuk po pochyleniu i dociśnięciu do podłoża. Pozdr Marcin jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? tenze niedoszły wycinek okregu po ugieciu narty też juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską.......... Mysle więc, że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-) pozdrawiamM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? Wycinek okregu po ugieciu narty juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską..........Mysle że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-)Ok, dokładnie to będzie "w używalnym zakresie w łuk wystarczająco zbliżony do okręgu".Do tego to wszystko odbywa się na podłożu, które nijak nie chce być równe.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Jurku- a czego chcą wszyscy krytykujący przepisy FISu? Nie chcą nowych typów nart. Nie chca badań nad kształtem, Chcą krótszych i mocniej ciętych nart, żeby łatwiej było jeździć techniką ciętą. Gdzie tu rozwój?PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych. Bez ograniczeń. One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych.Bez ograniczeń.One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych.Rozumiem że producenci już trzymają w kieszeni lepszy kształt nart i nie ujawniają go, bo FIS zabrania go w zawodach? PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie wyczynowym jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu, analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Generalnie ograniczenia nie powodują zahamowania rozwoju,często są jego przyczyną Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach, nie widziałem jeszcze tak" podkręconych". http://shop.head.com...5.html?___SID=U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu,analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach nie widziałem jeszcze tak" podkręconych" http://shop.head.com...5.html?___SID=UDodatkowo, o ile dobrze pamiętam, w slalomie FIS ograniczył jedynie długość nart- wszelkie eksperymenty z kształtem są tu dozwolone.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cześć Jak to nie wynaleziono. Z tego co wiem już Stenmark sugerował takie rozwiązanie i Elan coś tam w tym kierunku robił ale bariery były dwie: - technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku - mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm. Więc tak naprawdę wszyscy wiedzieli o co chodzi ale nie za bardzo umieli a przede wszystkim nie chcieli tego zrobić. Później pojawił się snowboard ktoś wpadł na carving i okazało się że to moment. Pozdrowienia Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ...ale bariery były dwie:- technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku- mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm.Hej Mitku!Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Hej Mitku! Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart. Pozdr Marcin Cześć Oczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 CześćOczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło.PozdrowieniaZ drugiej strony, patrząc na konstrukcję nart współczesnych, nie ma tam żadnych nowych materiałów- rdzeń z drewna, obity blachą, do tego ślizg i krawędzie.Painki też były wtedy bardzo podobne.Wszystko już było w tamtych czasach PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to czemu wymyślono w końcu taliowane dechy? FIS na szczęście się nie zorientował i i nie powiedział: Panie Bachleda nie wolno jeździć na takich Spaldingach jak pańskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 5 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Jakie gigantki?
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 jesteś pewien że koła/okregu? a moze lepszy bedzie wycinek hiperboli z cykloidą na koncach? Wycinek okregu po ugieciu narty juz nie jest wycinkiem okregu, a nawat nie jest krzywą płaską..........Mysle że jest wiec sporo do wymyslania w kształcie narty do jazdy ciętej..... :-)Ok, dokładnie to będzie "w używalnym zakresie w łuk wystarczająco zbliżony do okręgu".Do tego to wszystko odbywa się na podłożu, które nijak nie chce być równe.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wymiękam Jurku- a czego chcą wszyscy krytykujący przepisy FISu? Nie chcą nowych typów nart. Nie chca badań nad kształtem, Chcą krótszych i mocniej ciętych nart, żeby łatwiej było jeździć techniką ciętą. Gdzie tu rozwój?PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych. Bez ograniczeń. One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie prawda!!! Chcą możliwie najlepszych.Bez ograniczeń.One i tak kiedyś okażą się gorsze od jeszcze lepszych.Rozumiem że producenci już trzymają w kieszeni lepszy kształt nart i nie ujawniają go, bo FIS zabrania go w zawodach? PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wort Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie wyczynowym jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu, analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Generalnie ograniczenia nie powodują zahamowania rozwoju,często są jego przyczyną Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach, nie widziałem jeszcze tak" podkręconych". http://shop.head.com...5.html?___SID=U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zupełna dowolność sprzętu w narciarstwie jest nie do pomyślenia, już teraz zawodnicy mają utrudniony dostęp do najlepszego sprzętu,analogia do Formuły 1 uzasadniona,ma wygrywać człowiek a nie technologia. Ps."Postęp" nie jest zagrożony, zdaje się,że ostatnio Head strasznie podkręcił taliowanie w 2slalomkach nie widziałem jeszcze tak" podkręconych" http://shop.head.com...5.html?___SID=UDodatkowo, o ile dobrze pamiętam, w slalomie FIS ograniczył jedynie długość nart- wszelkie eksperymenty z kształtem są tu dozwolone.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Proszę Cię. To czyste przepychanie się. Wiesz, że w tamtych czasach SL miał dłuższy promień od SG? Albo taka piękna historia. Pan Andrzej Bachleda miał z powodów technicznych swoje narty tak ostrzone , że prawa i lewa miały różny promień skrętu. Potrafiono tym parametrem wyrównywać minimalne różnice w technice prawego i lewego skrętu. Jakim sposobem nie wynaleziono już wtedy nart mocno taliowanych? Było tak blisko. Pewnie ktoś reprezentujący sposób myślenia podobny do Twojego twierdził, że to wszystko co da się zrobić. Cześć Jak to nie wynaleziono. Z tego co wiem już Stenmark sugerował takie rozwiązanie i Elan coś tam w tym kierunku robił ale bariery były dwie: - technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku - mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm. Więc tak naprawdę wszyscy wiedzieli o co chodzi ale nie za bardzo umieli a przede wszystkim nie chcieli tego zrobić. Później pojawił się snowboard ktoś wpadł na carving i okazało się że to moment. Pozdrowienia Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ...ale bariery były dwie:- technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku- mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm.Hej Mitku!Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Hej Mitku! Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart. Pozdr Marcin Cześć Oczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 CześćOczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło.PozdrowieniaZ drugiej strony, patrząc na konstrukcję nart współczesnych, nie ma tam żadnych nowych materiałów- rdzeń z drewna, obity blachą, do tego ślizg i krawędzie.Painki też były wtedy bardzo podobne.Wszystko już było w tamtych czasach PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to czemu wymyślono w końcu taliowane dechy? FIS na szczęście się nie zorientował i i nie powiedział: Panie Bachleda nie wolno jeździć na takich Spaldingach jak pańskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 5 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 ...ale bariery były dwie:- technologiczna-materiałowa - myślę, że nawet już wtedy do pokonania przy pewnym wysiłku- mentalna bariera środowiska - nie tylko oficjeli - które nie wyobrażało sobie, że dorosły mężczyzna może jeździć na nartach poniżej 200 cm nie mówiąc o 160cm.Hej Mitku!Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Hej Mitku! Bariera była właściwie ta druga, bo 200cm narta nie może mieć 12m promienia, ponieważ miałaby czuby i pięty szerokości łopaty do śniegu, o "kącie natarcia" krawędzi i o wadze takiego rozwiązania nie wspomnę Dopiero skrócenie konstrukcji umożliwiło powstanie współczesnych nart. Pozdr Marcin Cześć Oczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 CześćOczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło.PozdrowieniaZ drugiej strony, patrząc na konstrukcję nart współczesnych, nie ma tam żadnych nowych materiałów- rdzeń z drewna, obity blachą, do tego ślizg i krawędzie.Painki też były wtedy bardzo podobne.Wszystko już było w tamtych czasach PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to czemu wymyślono w końcu taliowane dechy? FIS na szczęście się nie zorientował i i nie powiedział: Panie Bachleda nie wolno jeździć na takich Spaldingach jak pańskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 5 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
bocian74 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 CześćOczywiście zdawano sobie sprawę z konieczności skrócenia narty (choć na początku nie było to takie radykalne skrócenie i nie tak mały promień) ale tak krótka narta była totalnie niestabilna a jednocześnie nie potrafiono uzyskać odpowiedniej sztywności połączonej z elastycznością. Krótko albo była jak decha albo bardzo łatwo robiło się śmigło.PozdrowieniaZ drugiej strony, patrząc na konstrukcję nart współczesnych, nie ma tam żadnych nowych materiałów- rdzeń z drewna, obity blachą, do tego ślizg i krawędzie.Painki też były wtedy bardzo podobne.Wszystko już było w tamtych czasach PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to czemu wymyślono w końcu taliowane dechy? FIS na szczęście się nie zorientował i i nie powiedział: Panie Bachleda nie wolno jeździć na takich Spaldingach jak pańskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi