Skocz do zawartości

Kursy lawinowe Warszawa


Rekomendowane odpowiedzi

W podanym przez Wujota watku zebralem nieco informacji, czesto-gesto sprzecznych O.o.

Co do 45% - to zdaje sie jest za stromo na deskowa lawine?

 

Pewnie tak - śnieg się tam słabo trzyma więc dla odmiany łatwo spaść z obsuwem na np skały.

 

Pozdro

Wiesiek


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skala TR jest od Wali i Życzkowskiego

http://chaos.if.uj.e...e_12.html#skala

 

natomiast S stosuje Szatkowski

 

Mi najbardziej odpowiada sposób okreslania zjazdów stosowany przez Miro Peto ze Słowacji:

 

S 1-6 to stopień trudności zjazdu ze względu na nachylenie i przewężenie

http://www.miropeto....covi/#stup_tech

 

E 1-4 to ekspozycja i ryzyko upadku

http://www.miropeto....covi/#stup_expo

 

Czasami zjazdy 45-50stopni mogą być łatwiejsze przy E1 niż przy nachyleniu 35-40stopni ale z ekspozycją E3 gdy masz sporo podciętych progów, a z kilku mniejszych trzeba zeskoczyć, a upadek w najlepszym przypadku = mocne obrażenia ;)

 

Pozdrawiam

Tomek


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot co znalazlem:
Extract from the IATA table

"Avalanche rescue backpack, one (1) per person, containing a cylinder of compressed gas in Div. 2.2. May also be equipped with a pyrotechnic trigger mechanism containing less than 200 mg net of Div. 1.4S. The backpack must be packed in such a manner that it cannot be accidentally activated. The airbags within the backpacks must be fitted with pressure relief valves."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot co znalazlem:
Extract from the IATA table

"Avalanche rescue backpack, one (1) per person, containing a cylinder of compressed gas in Div. 2.2. May also be equipped with a pyrotechnic trigger mechanism containing less than 200 mg net of Div. 1.4S. The backpack must be packed in such a manner that it cannot be accidentally activated. The airbags within the backpacks must be fitted with pressure relief valves."

Troche przysiadlem i znalazlem, co chialem. Wklejam, moze komus sie przyda:

http://shop.snowshep...valanche-airbag


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj. A dezodoranty nie sa pod cusnieniem? W nadanym bagazu mozna je przewozic. Kurka wodna...

Chyba się zgodzimy, że kartusz z materiałem pirotechnicznym różni się w pewnym stopniu od dezodorantu. TSA wyraźnie podaje, że aerozole można wziąć na pokład pod warunkiem, że są to kosmetyki lub środki higieny osobistej. Leki najpewniej też przejdą. :) Zasady IATA są nieco bardziej skomplikowane: http://www.unece.org...glish/part3.pdf punkty 63, 190, 277. Linie lotnicze mają obostrzenia i nie ma co się dziwić.
 
Niby IATA mówi, że:
"Avalanche rescue backpack, one (1) per person, containing a cylinder of compressed gas in Div. 2.2. May also be equipped with a pyrotechnic trigger mechanism containing less than 200 mg net of Div. 1.4S. The backpack must be packed in such a manner that it cannot be accidentally activated. The airbags within the backpacks must be fitted with pressure relief valves."
Mimo to niektóre linie wymagają, żeby o plecaku informować już na etapie rezerwacji lotu. Tutaj opis poszczególnych linii lotniczych i ich wymagań kilka lat temu: http://snowheads.com...pic.php?t=72233 (link, jak widzę, również u dołu przywołanej przez Ciebie strony).
 
W takich Stanach nie polecisz w ogóle z napełnionym kartuszem z oznaczeniem ORM-D, stąd zapis na backcountry.com i stronie ABS https://www.abs-airb...-in-planes.html Sugerują zabranie pustego, rozebranego kartusza i wymianę na pełny u lokalnego sprzedawcy.
 
Według tetongravity.com w Japonii również są poważne obostrzenia, choć niektórym udaje się prześlizgnąć z kartuszami bez żadnych konsekwencji.
 
Pamiętajmy, że na dobrą sprawę wnosisz na pokład małą bombę i te obostrzenia trzeba zrozumieć. Po nieco dokładniejszym zbadaniu tematu wychodzi na to, że przed każdym lotem trzeba zapytać daną linię o zasady umożliwiające wniesienie ABS-a na pokład. Z tymże stanowi to pewne utrudnienie, którego według mnie lepiej po prostu uniknąć, wypożyczając/wymieniając kartusz na miejscu. :)
 
BTW, według tych wytycznych: https://www.abs-airb...ble_2014_EN.PDF przedstawione w Twoim linku informacje nie są precyzyjne – IATA umożliwia wzięcie plecaka jako bagażu kabinowego i to nawet wyposażonego w napełniony kartusz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zgodzimy, że kartusz z materiałem pirotechnicznym różni się w pewnym stopniu od dezodorantu. TSA wyraźnie podaje, że aerozole można wziąć na pokład pod warunkiem, że są to kosmetyki lub środki higieny osobistej. Leki najpewniej też przejdą. :) Zasady IATA są nieco bardziej skomplikowane: http://www.unece.org...glish/part3.pdf punkty 63, 190, 277. Linie lotnicze mają obostrzenia i nie ma co się dziwić.
 
Niby IATA mówi, że:
"Avalanche rescue backpack, one (1) per person, containing a cylinder of compressed gas in Div. 2.2. May also be equipped with a pyrotechnic trigger mechanism containing less than 200 mg net of Div. 1.4S. The backpack must be packed in such a manner that it cannot be accidentally activated. The airbags within the backpacks must be fitted with pressure relief valves."
Mimo to niektóre linie wymagają, żeby o plecaku informować już na etapie rezerwacji lotu. Tutaj opis poszczególnych linii lotniczych i ich wymagań kilka lat temu: http://snowheads.com...pic.php?t=72233 (link, jak widzę, również u dołu przywołanej przez Ciebie strony).
 
W takich Stanach nie polecisz w ogóle z napełnionym kartuszem z oznaczeniem ORM-D, stąd zapis na backcountry.com i stronie ABS https://www.abs-airb...-in-planes.html Sugerują zabranie pustego, rozebranego kartusza i wymianę na pełny u lokalnego sprzedawcy.
 
Według tetongravity.com w Japonii również są poważne obostrzenia, choć niektórym udaje się prześlizgnąć z kartuszami bez żadnych konsekwencji.
 
Pamiętajmy, że na dobrą sprawę wnosisz na pokład małą bombę i te obostrzenia trzeba zrozumieć. Po nieco dokładniejszym zbadaniu tematu wychodzi na to, że przed każdym lotem trzeba zapytać daną linię o zasady umożliwiające wniesienie ABS-a na pokład. Z tymże stanowi to pewne utrudnienie, którego według mnie lepiej po prostu uniknąć, wypożyczając/wymieniając kartusz na miejscu. :)
 
BTW, według tych wytycznych: https://www.abs-airb...ble_2014_EN.PDF przedstawione w Twoim linku informacje nie są precyzyjne – IATA umożliwia wzięcie plecaka jako bagażu kabinowego i to nawet wyposażonego w napełniony kartusz.

Ship Restrictions: Nitrogen-based cylinders ship full, so ABS airbag systems can only ship via ground methods in order to conform with ORM-D shipping restrictions

 

to restrykcje wysylania zakupionego ABS, a nie podrozy z nim

 

W Europie prawdopodobnie  jest inaczej, tutaj (USA i Canada), jak napoisal Baggz - nie przepuszcza na lotnisku napelnionego cylindra. Albo bierzesz z e soba PUSTY, albo wypozyczasz na miejscu nabity...

Te opisy, jaka kartke i e-mail wlozyc? -najlepiej wlozyc….miedzy bajki

 

PS: ale co ja mam wiedziec na te tematy…….zwykle ludzie w Polsce wiedza lepiej..


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, Kuba, ORM-D dotyczy tylko krajowych ograniczeń przewozowych. Dzięki za wychwycenie tej nieścisłości! :)

 

W sumie to dość ciekawa sprawa, ponieważ na stronie backcountry piszą, że nie wyślą powietrzem ze względu na etykietę ORM-D, co mnie mocno zmyliło w interpretacji ograniczeń związanych z tym oznaczeniem, jednak przepisy federalne umożliwiają wysyłanie przesyłek lotniczych z ograniczonymi ilościami takich towarów po opatrzeniu stosowną etykietą „ORM-D-AIR”. Z tymże prawo to jedno, ale najprawdopodobniej spełnienie wymagań transportu lotniczego jest na tyle nieopłacalne (opakowanie, papierologia, potencjalne dopłaty), że lepiej po prostu puszczać takie przesyłki drogą lądową.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, Kuba, ORM-D dotyczy tylko krajowych ograniczeń przewozowych. Dzięki za wychwycenie tej nieścisłości! :)

 

W sumie to dość ciekawa sprawa, ponieważ na stronie backcountry piszą, że nie wyślą powietrzem ze względu na etykietę ORM-D, co mnie mocno zmyliło w interpretacji ograniczeń związanych z tym oznaczeniem, jednak przepisy federalne umożliwiają wysyłanie przesyłek lotniczych z ograniczonymi ilościami takich towarów po opatrzeniu stosowną etykietą „ORM-D-AIR”. Z tymże prawo to jedno, ale najprawdopodobniej spełnienie wymagań transportu lotniczego jest na tyle nieopłacalne (opakowanie, papierologia, potencjalne dopłaty), że lepiej po prostu puszczać takie przesyłki drogą lądową.

Wlasnie dostalem telefon z DHL-a, ze plecak.. leci...


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba dobrze? :) Ze Stanów puścili? Jeśli tak, to nadawca musi mieć upoważnienie do wysyłania takich materiałów. Ten PDF dość dobrze wyjaśnia politykę DHL-u w tym zakresie: http://dhlecommerce-...sGoods_0913.pdf (materiał pirotechniczny w uchwycie to Div. 1.4S, gaz w kartuszu 2.2)

 

Napisz coś więcej, podziel się skąd, dokąd i kto, bo tą elipsą nie przekazujesz wielu informacji. :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dostalem telefon z DHL-a, ze plecak.. leci...

Podzwonilem:

LOT - mozna przewozic zarowno w bagazu nadawanym, jak i podrecznym. Wiecej restrykcji nie ma O.o. 

Lufthansa - mozna przewozic zarowno nadawany, jak i podreczny. Tutaj otrzymalem wiecej informacji: butla ma byc odlaczona, ale w plecaku i zabezpieczona. Raczka ma byc zabezpieczona. (najlepiej odlaczona - ale nie wiem, czy sie da)

Austrian - mozna tylko w nadawanym. Ale szczegoly mozna otrzymac emailem dopero po podaniu nr rezerwacji i wyslaniu zapytania na adres [email protected] 

 

We wszystkich 3 przypadkach, plecak trzeba zglosic wczesniej, aby zostala dodana informacja do reserwacji. Podaje sie parametry, wymiary, itp.

 

I to tyle jesli chodzi o spekulacje :)

Nie taki diabel straszny, jak go maluja.

 

Pozdrawiam.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba dobrze? :) Ze Stanów puścili? Jeśli tak, to nadawca musi mieć upoważnienie do wysyłania takich materiałów. Ten PDF dość dobrze wyjaśnia politykę DHL-u w tym zakresie: http://dhlecommerce-...sGoods_0913.pdf (materiał pirotechniczny w uchwycie to Div. 1.4S, gaz w kartuszu 2.2)

 

Napisz coś więcej, podziel się skąd, dokąd i kto, bo tą elipsą nie przekazujesz wielu informacji. :)

Napisze, jak doleci. Cholera wie, kto to czyta :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wychodzi, nie ma tam podanej konkretnej nazwy, bo to z fwt15, ale 25l i Dakine jest na pewno.
Features:

- ABS® TwinBags with buoyancy volume of 170l
- Carbon catridge
- 25l Dakine FWT Zip-on
- Handle plate with activation handle, which is height-adjustable and available in a left-handed version, guaranteeing ease of access in the event of an emergency
- Comfortable, padded hip strap
- Height-adjustable chest strap
- Ergonomically shaped shoulder straps
- Integrated leg strap
- The carrying system meets the requirements of the TÜV for extreme operational demands (PPE Directive 89/686/EEC).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wychodzi, nie ma tam podanej konkretnej nazwy, bo to z fwt15, ale 25l i Dakine jest na pewno.
Features:

- ABS® TwinBags with buoyancy volume of 170l
- Carbon catridge
- 25l Dakine FWT Zip-on
- Handle plate with activation handle, which is height-adjustable and available in a left-handed version, guaranteeing ease of access in the event of an emergency
- Comfortable, padded hip strap
- Height-adjustable chest strap
- Ergonomically shaped shoulder straps
- Integrated leg strap
- The carrying system meets the requirements of the TÜV for extreme operational demands (PPE Directive 89/686/EEC).

JEZELI MOGE SPYTAC (NIE CHCESZ NIE ODPOWIADAJ) - JAKIE BYLy Twoje kryteria  w wyborze wlasnie tego plecaka?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEZELI MOGE SPYTAC (NIE CHCESZ NIE ODPOWIADAJ) - JAKIE BYLy Twoje kryteria  w wyborze wlasnie tego plecaka?

Generalnie, to byl pierwszy plecak, na ktory sie natknalem i ktory spelnil moje 3 warunki:

1. Dwie poduszki

2. Pojemnosc "ladunkowa" pozwalajaca na bezproblemowe umieszczenie sondy, lopatki, apteczki i jakis innych pierdol tak, by nic nie wystawalo.

3. Mocowanie nart - o dziwo nie wszystkie ABS-y maja taka mozliwosc.

 

Jak juz mi w glowie utkwil ten plecak, to ciagle do niego wracalem i w koncu.. a co tam, raz kozie smierc :)

 

Ale nie jest tak rozowo.

Czy wspominalem, ze plecak jest w drodze? Byl.. Utknal na odprawie celnej w Genewie :/

 

Szlag by to... A wyjazd za rowne 2 tyg.

 

Sam sklep zachowal sie genialnie. Powiedzieli mi, ze pokryja koszty transportu, bo za 2 tygodnie przeceniaja swoje plecaki. A DHL z SUI do PL kosztuje bagatela 200 EUR!

Masakra.

 

Zobaczymy, jak rozwiaza sprawe celna. Zakladam, ze probleme jest to, o czym wspomnial bakkz - czyli wewnetrzne regulacje DHLa odnosnie transportu pojemnikow z gazem.

 

Bede informowal na biezaco, bo jesli ktos decyduje sie na Dakine, to przy nadchodzacej promocji cena bedzie na prawde atrakcyjna. Do tego jeszcze smaczek w postaci logo FWT ;)

Wyglada na to, ze przecieram im szlaki w wysylce miedzynarodowej, bo sa slabo ogarnieci. No i czas nie najlepszy, dopiero zwineli sie z Verbier, gdzie odbywaly sie finaly FWT15.

 

Pozdrawiam,

Bartek


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...