robzon Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 witaj, ale u kogo? na jakim zdjęciu? na załączonym tutaj http://www.skiforum....lowia/?p=475021 ale jaro323 już wyjaśnił pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Odpowiedzi 139 Dodano 10 l Ostatniej odpowiedzi 10 l Top użytkownicy w tym temacie 8 24 14 34 Popularne dni 15 Gru 20 22 Gru 13 9 Gru 10 10 Gru 9 Top użytkownicy w tym temacie fredowski 8 odpowiedzi Mitek 24 odpowiedzi radcom 14 odpowiedzi piotrek96 34 odpowiedzi Popularne dni 15 Gru 2013 20 odpowiedzi 22 Gru 2013 13 odpowiedzi 9 Gru 2013 10 odpowiedzi 10 Gru 2013 9 odpowiedzi Yah-oo Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 jeśli tak jest to skąd tyle śniegu spod wewnętrznej narty? pozdrawiam robzon witaj, to jest na sporej szybkości, narty freestylowe, słabo nadające się do takiej jazdy, znacznie lepiej im w parku poza tym nie było twardo na stoku, pozdr y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Zgadza się, ale jazda na wprost daje mi osobiście przyjemności z jazdy. Skrętem ciętym wytracamy więcej prędkości niż jazdą ześlizgiem, ale za to można pojechać troszkę agresywniej niż ześlizgiem i stracić mniej prędkości. Witaj, skręt cięty dobrze wykonany stopniowo zwiększa szybkość, skręt ślizgowy odwrotnie ( zamiatanie piętkami i ew. przekrawędziowanie musi hamować, tak to już jest .. Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Tu jest piękna demonstracja, jak powinno jeździć się na nartach. Klasyczny śmig w starym wydaniu: http://www.youtube.c...h?v=CXC87FGygSc Do tego powinno się dążyć. Technikę jazdy skrętem ciętym, powinno stosować się na zawodach. W jeździe rekreacyjnej, śmig z klasycznym ześlizgiem, jest dużo przyjemniejszy. Zarówno dla oka, jak i stawów... Pozdrawiam, radcom Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Wbrew pozorom jazda na krawędziach na płaskim stoku po utracie prędkości nie jest taka łatwa ..ale jest , pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 I dlatego uważam, że technikę carvingową powinno się przede wszystkim stosować na zawodach. Bo tam gaz jest niezbędny i szybka jazda na krawędzi nie powoduje ogólnego zamieszania na stoku. A na oślich łączkach, po których poruszamy się najczęściej, wystarczy klasyczny śmig z ześlizgiem. Pozdrawiam, radcom proszę nie narzucać amatorom, czym mają jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 miesiąc temu... piotrek96 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Odnawiam znów wątek. Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem. Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami. Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy ktoś ma czas/ chęci na ocenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dotyczy ostatniego filmu. Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne. Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku. Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski. Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... robzon Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 .... - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie .... Cześć, Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli? Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi . Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej. pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Yah-oo Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 jeśli tak jest to skąd tyle śniegu spod wewnętrznej narty? pozdrawiam robzon witaj, to jest na sporej szybkości, narty freestylowe, słabo nadające się do takiej jazdy, znacznie lepiej im w parku poza tym nie było twardo na stoku, pozdr y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Zgadza się, ale jazda na wprost daje mi osobiście przyjemności z jazdy. Skrętem ciętym wytracamy więcej prędkości niż jazdą ześlizgiem, ale za to można pojechać troszkę agresywniej niż ześlizgiem i stracić mniej prędkości. Witaj, skręt cięty dobrze wykonany stopniowo zwiększa szybkość, skręt ślizgowy odwrotnie ( zamiatanie piętkami i ew. przekrawędziowanie musi hamować, tak to już jest .. Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Tu jest piękna demonstracja, jak powinno jeździć się na nartach. Klasyczny śmig w starym wydaniu: http://www.youtube.c...h?v=CXC87FGygSc Do tego powinno się dążyć. Technikę jazdy skrętem ciętym, powinno stosować się na zawodach. W jeździe rekreacyjnej, śmig z klasycznym ześlizgiem, jest dużo przyjemniejszy. Zarówno dla oka, jak i stawów... Pozdrawiam, radcom Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Wbrew pozorom jazda na krawędziach na płaskim stoku po utracie prędkości nie jest taka łatwa ..ale jest , pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 I dlatego uważam, że technikę carvingową powinno się przede wszystkim stosować na zawodach. Bo tam gaz jest niezbędny i szybka jazda na krawędzi nie powoduje ogólnego zamieszania na stoku. A na oślich łączkach, po których poruszamy się najczęściej, wystarczy klasyczny śmig z ześlizgiem. Pozdrawiam, radcom proszę nie narzucać amatorom, czym mają jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 miesiąc temu... piotrek96 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Odnawiam znów wątek. Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem. Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami. Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy ktoś ma czas/ chęci na ocenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dotyczy ostatniego filmu. Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne. Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku. Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski. Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... robzon Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 .... - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie .... Cześć, Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli? Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi . Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej. pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Zgadza się, ale jazda na wprost daje mi osobiście przyjemności z jazdy. Skrętem ciętym wytracamy więcej prędkości niż jazdą ześlizgiem, ale za to można pojechać troszkę agresywniej niż ześlizgiem i stracić mniej prędkości. Witaj, skręt cięty dobrze wykonany stopniowo zwiększa szybkość, skręt ślizgowy odwrotnie ( zamiatanie piętkami i ew. przekrawędziowanie musi hamować, tak to już jest .. Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Tu jest piękna demonstracja, jak powinno jeździć się na nartach. Klasyczny śmig w starym wydaniu: http://www.youtube.c...h?v=CXC87FGygSc Do tego powinno się dążyć. Technikę jazdy skrętem ciętym, powinno stosować się na zawodach. W jeździe rekreacyjnej, śmig z klasycznym ześlizgiem, jest dużo przyjemniejszy. Zarówno dla oka, jak i stawów... Pozdrawiam, radcom Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Wbrew pozorom jazda na krawędziach na płaskim stoku po utracie prędkości nie jest taka łatwa ..ale jest , pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 I dlatego uważam, że technikę carvingową powinno się przede wszystkim stosować na zawodach. Bo tam gaz jest niezbędny i szybka jazda na krawędzi nie powoduje ogólnego zamieszania na stoku. A na oślich łączkach, po których poruszamy się najczęściej, wystarczy klasyczny śmig z ześlizgiem. Pozdrawiam, radcom proszę nie narzucać amatorom, czym mają jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 miesiąc temu... piotrek96 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Odnawiam znów wątek. Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem. Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami. Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy ktoś ma czas/ chęci na ocenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dotyczy ostatniego filmu. Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne. Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku. Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski. Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... robzon Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 .... - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie .... Cześć, Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli? Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi . Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej. pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Tu jest piękna demonstracja, jak powinno jeździć się na nartach. Klasyczny śmig w starym wydaniu: http://www.youtube.c...h?v=CXC87FGygSc Do tego powinno się dążyć. Technikę jazdy skrętem ciętym, powinno stosować się na zawodach. W jeździe rekreacyjnej, śmig z klasycznym ześlizgiem, jest dużo przyjemniejszy. Zarówno dla oka, jak i stawów... Pozdrawiam, radcom Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Wbrew pozorom jazda na krawędziach na płaskim stoku po utracie prędkości nie jest taka łatwa ..ale jest , pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 I dlatego uważam, że technikę carvingową powinno się przede wszystkim stosować na zawodach. Bo tam gaz jest niezbędny i szybka jazda na krawędzi nie powoduje ogólnego zamieszania na stoku. A na oślich łączkach, po których poruszamy się najczęściej, wystarczy klasyczny śmig z ześlizgiem. Pozdrawiam, radcom proszę nie narzucać amatorom, czym mają jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 miesiąc temu... piotrek96 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Odnawiam znów wątek. Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem. Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami. Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy ktoś ma czas/ chęci na ocenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dotyczy ostatniego filmu. Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne. Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku. Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski. Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... robzon Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 .... - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie .... Cześć, Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli? Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi . Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej. pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Wbrew pozorom jazda na krawędziach na płaskim stoku po utracie prędkości nie jest taka łatwa ..ale jest , pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 I dlatego uważam, że technikę carvingową powinno się przede wszystkim stosować na zawodach. Bo tam gaz jest niezbędny i szybka jazda na krawędzi nie powoduje ogólnego zamieszania na stoku. A na oślich łączkach, po których poruszamy się najczęściej, wystarczy klasyczny śmig z ześlizgiem. Pozdrawiam, radcom proszę nie narzucać amatorom, czym mają jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 miesiąc temu... piotrek96 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Odnawiam znów wątek. Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem. Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami. Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy ktoś ma czas/ chęci na ocenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dotyczy ostatniego filmu. Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne. Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku. Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski. Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... robzon Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 .... - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie .... Cześć, Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli? Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi . Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej. pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia
Yah-oo Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 I dlatego uważam, że technikę carvingową powinno się przede wszystkim stosować na zawodach. Bo tam gaz jest niezbędny i szybka jazda na krawędzi nie powoduje ogólnego zamieszania na stoku. A na oślich łączkach, po których poruszamy się najczęściej, wystarczy klasyczny śmig z ześlizgiem. Pozdrawiam, radcom proszę nie narzucać amatorom, czym mają jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 miesiąc temu... piotrek96 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Odnawiam znów wątek. Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem. Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami. Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy ktoś ma czas/ chęci na ocenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dotyczy ostatniego filmu. Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne. Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku. Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski. Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... robzon Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 .... - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie .... Cześć, Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli? Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi . Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej. pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia
piotrek96 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Odnawiam znów wątek. Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem. Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami. Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek96 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek96 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy ktoś ma czas/ chęci na ocenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dotyczy ostatniego filmu. Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne. Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku. Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski. Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robzon Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 .... - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie .... Cześć, Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli? Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi . Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej. pozdrawiam robzon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
piotrek96 Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora. Pierwszy filmik - smig. Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp. - rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu - praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki - brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę. Drugi filmik - skręt NW. Tu jest raczej słabo. - Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego. - Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart - brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie - brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty a warunki idealne. - narty prowadzone są zbyt płasko - rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie Tu jest sporo do zrobienia. Pozdrowienia Dzięki wielkie za ocene Mam parę pytań -skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze? - "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem "- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu - skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie" Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia? - "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie" Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? "- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie. Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Dalej Strona 6 z 6 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi