Skocz do zawartości

Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia


piotrek96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Drogim Piotrze zerknij na filmik:

to jest filmik instruktażowy, niestety prezentujący robi dużo błędów podobnych do opisanych przez Ciebie. Zerknij na stopklatkę 4,48 min. Jazda w skręcie w szerokiej pozycji. Ciężar ciała jest na narcie wewnętrznej a zewnetrzna odwiedziona zbyt daleko rysuje jedynie kreskę na sniegu - tak jak u Ciebie.

Przypomina mi to bardzo program nauczania narciarstwa z lat 2000-2005 opracowany w Sitnie w okresie zachłyśnięcia się carvingiem. Tam były łuki płużne wykonywane na narcie wewnętrznej z zewnętrzna prowadzoną śladem ciętym - absolutna bzdura - i później cały program powtarzał ten błąd w rozkładzie siły na narty.

Pozdrowienia

 

przyznaje że lubie jak On jeżdzi.....mam całą jego płytę z instruktażem i nie ma tam informacji by jeżdzić na narcie wewnętrznej...

zastanawiam się czy to nie kwestia tego że nie umiemy zastosować jego uwag

 

pzdr


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

przyznaje że lubie jak On jeżdzi.....mam całą jego płytę z instruktażem i nie ma tam informacji by jeżdzić na narcie wewnętrznej...

zastanawiam się czy to nie kwestia tego że nie umiemy zastosować jego uwag

 

pzdr

Cześć

Na śmig miło się patrzy ale wariacje na temat skrętu ciętego są raczej słabe jak na poważny film instruktażowy.

Pozdrowienia serdeczne


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Tak na szybko, bez oglądania filmików to zerknij na swój avatar i powiedz co Ci się nie podoba.

Pozdrowienia

układ rąk trochę

za sztywno góra

może to kolanko tak za bardzo do przodu - ale to jak sądze wynik wzorowania się na SSS.

 

ja jezdze na nartach od 7 lat ? (tak 10-14 dni w roku) - mam 38....i na dodatek jestem samoukiem - nie znalazłem jeszcze czasu na porzadnego isntruktora (gównie wyjazdy rodzinne z dziećmi)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ rąk trochę

za sztywno góra

może to kolanko tak za bardzo do przodu - ale to jak sądze wynik wzorowania się na SSS.

 

ja jezdze na nartach od 7 lat ? (tak 10-14 dni w roku) - mam 38....i na dodatek jestem samoukiem - nie znalazłem jeszcze czasu na porzadnego isntruktora (gównie wyjazdy rodzinne z dziećmi)

Cześć

Wybacz ale nie bardzo mam w tej chwili czas na spokojne obejrzenie filmików. Jutro może dam rade to sie pobawimy o wytykanie błędów i chwalenie strona dobrych.

Serdecznie pozdrawiam


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wybacz ale nie bardzo mam w tej chwili czas na spokojne obejrzenie filmików. Jutro może dam rade to sie pobawimy o wytykanie błędów i chwalenie strona dobrych.

Serdecznie pozdrawiam

byłbym wdzięczny - nie boje się wytykania błędów - ale zadowolony jestem z konstruktywnej oceny i uwag na przyszłość


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem minusy:Jeździsz na bardzo płaskiej narcie praktycznie nie za krawędziowanej.  Często rozpoczynasz skręt od rotacji stopami a nie od za krawędziowania dziobów. Praktycznie bez włożenia biodra. Bardzo często jeździsz na wewnętrznej narcie skrętu. Jesteś praktycznie cały czas odchylony. 

Moim zdaniem plusy Jazda z kijami jest lepsza bo po prostu łatwiej się jeździ. Rytmiczne skręty, podudzia równoległe i włożone w skręt


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpisuję się w większości pod tym, szczególnie pod pkt. 2. Moim ideałem było (a w zasadzie dalej jest) pojechać po stromym agresywnym, szybkim "carvingiem" , ale umieć odpowiednio kontrolować prędkość bez konieczności zmiany stylu jazdy....

 

Pkt. 5 pasuje jak ulał...

pozdrawiam

Właśnie dochodzę do wniosku, że narciarstwo to nie tylko carving ;) Pojechać ładnie na stromym śmigiem to też jest sztuka, a carving jest po prostu świetny na łagodniejsze odcinki (nie wytracamy prędkości tak jak przy ześlizgu).

Mozna natomiast wraz ze wzrostem umiejętności jechać carvingiem po coraz stromszych stokach - ale to wymaga nie lada umiejętności.

Doszedłem do wniosku, że trzeba właściwie rozeznać umiejętności i traktować carving jako ważny, ale niejedyny element narciarstwa :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce mają duży wpływ na postawę narciarza. Wielu moich kursantów miewało problemy ze zbytnim odchyleniem przy czym ręce mieli albo "w kieszeniach" albo łokcie były cofnięte względem tułowia. Prawidłowa postawa to łapska wysunięte do przodu tak jak opisujesz, na szerokość barków (lub troszkę szerzej, w zależności od zacięcia skrętu).

:)

 

pozdravka

 Prawidłowa postawa to łapska wysunięte do przodu

 

 

 

Na pewno ? :)  


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam wideo z mojej jazdy. Jest to spokojny carving, nie wrzucałem jazdy, o której był ten wątek, bo uznałem, że wyniknęła ona z mojej "utopii" o której mowa w poście #24. Jeżeli jazda z filmiku jest poprawna, to robiąc małe kroczki w technice nie powinienem większych błędów.

 

Proszę o ocenę.

 

Proszę również o wskazówki, jak mogę ćwiczyć bardziej agresywną jazdę.

 

Na początku jazda ześlizgiem (chyba NNW się to nazywa - z wbijaniem kijka), od 0:34 carving :)

W 1:21 zachwianie, spowodowane oparciem większości ciężaru na narcie górnej (pamiętam z jazdy)

 

Carving generalnie przez cały czas :)

 

Można włączyć HD :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam wideo z mojej jazdy. Jest to spokojny carving, nie wrzucałem jazdy, o której był ten wątek, bo uznałem, że wyniknęła ona z mojej "utopii" o której mowa w poście #24. Jeżeli jazda z filmiku jest poprawna, to robiąc małe kroczki w technice nie powinienem większych błędów.

 

Proszę o ocenę.

 

Proszę również o wskazówki, jak mogę ćwiczyć bardziej agresywną jazdę.

 

Na początku jazda ześlizgiem (chyba NNW się to nazywa - z wbijaniem kijka), od 0:34 carving :)

W 1:21 zachwianie, spowodowane oparciem większości ciężaru na narcie górnej (pamiętam z jazdy)

 

Carving generalnie przez cały czas :)

 

Można włączyć HD :)

Cześć

No to teraz widzisz jak to wygląda. Dobrze, że przejrzałeś na oczy.

Pozdrowienia


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc

Generalnie to niestety tragicznie. Zwróć uwagę na pierwszy film i jazdę technikami ślizgowymi, której po prostu nie ma. Ślizganie sie na promieniu jakos wychodzi ale brak podstaw techniki mści sie w trudniejszych warunkach o czym sam piszesz.

Jesteś niestety przykładem dość typowym.

Nie martw się jednak bo wszystko da się nadrobić.

Pozdrowienia serdeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami nawet tysiąc słów, nie zastąpi jednego obrazu. Na tym filmie: http://www.youtube.c...h?v=IcGaXRQ7l4Q widać dokładnie co jest carvingiem a co nie.

Zwróćcie szczególną uwagę na przejazd w 1.20 i 1.26. Ten pierwszy to jest carving. Ten drugi nie jest jazdą na krawędzi. Jednak większość myśli, że jak się "wygina" to  jeździ carvingiem. Niestety w rzeczywistości tak nie jest. Jazda carvingowa, to jazda bez poprzecznego uślizgu narty...

 

Pozdrawiam, radcom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie dobrze? Co poprawiać? Co zrobić, aby jeździć dynamiczniej?

Jak napisali koledzy no nie jest dobrze takie bujanie się ,co zrobić ? mogłeś wystartować zza drugiego drzewa dostał byś prędkości i wtedy nisko w kolanach ,narty szeroko na szerokość bioder biodro włożone do skrętu na maxa ,ręce masz dobrze można by jeszcze trochę szerzej ,i nie akcentujesz kijami skrętu tylko je wleczesz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisali koledzy no nie jest dobrze takie bujanie się ,co zrobić ? mogłeś wystartować zza drugiego drzewa dostał byś prędkości i wtedy nisko w kolanach ,narty szeroko na szerokość bioder biodro włożone do skrętu na maxa ,ręce masz dobrze można by jeszcze trochę szerzej ,i nie akcentujesz kijami skrętu tylko je wleczesz 

No tak, tylko że nisko na kolanach może doprowadzić do nadmiernego obciążania tyłów, co spowoduje problem opisany w wątku :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko że nisko na kolanach może doprowadzić do nadmiernego obciążania tyłów, co spowoduje problem opisany w wątku :<

Wejdź w skręt nisko w kolanach i piszczele ciśnij na języki i tego pilnuj ,przy zmianie z krawędzi na krawędź odpuść i przy wejściu w następny skręt znów piszczelami na języki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w skręt nisko w kolanach i piszczele ciśnij na języki i tego pilnuj ,przy zmianie z krawędzi na krawędź odpuść i przy wejściu w następny skręt znów piszczelami na języki

Cześć

Nie o to chodzi. Taka uproszczona rada doprowadzi do bardzo siłowej jazdy wymuszajacej niemalże "oranie" krawędzią stoku a nie o to chodzi.  

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie o to chodzi. Taka uproszczona rada doprowadzi do bardzo siłowej jazdy wymuszajacej niemalże "oranie" krawędzią stoku a nie o to chodzi.  

Pozdrowienia

Hej Mitku .Wiadomo nie od dziś że za pomocą klawiatury nie nauczymy się jeździć , napisałem tylko co ja robię

 

pozdrawiam. Mitek Ty też wybierasz się do Kluszkowiec? na ferie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...