Skocz do zawartości

Czy to przełom w butach narciarskich firmy Dahu?


Rekomendowane odpowiedzi

W tym roku dostępne będą tylko buty Dahu w kolorze białym mat - Flex 100. Poniżej kilka zdjęć butów które mam do prezentacji. Zapraszam do oglądania tych butów w Katowicach i Poznaniu.:)

A jak z szerokością skorupy czy botka??? Być może takie buty, były by rozwiązaniem na moją szeroką stopę. Tam, gdzie mnie najbardziej ciśnie jest pusta przestrzeń w skorupie. Jedyna możliwość przymiarki, to Poznań i Katowice?? PZDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Wstawiam linka z bardzo ciekawą informacją dotyczącą nowej marki i nowego projektu butów szwajcarskiej firmy Dahu. Warto dokładnie przyjrzeć się jak zostały zaprojektowane te buty. Tego jeszcze nie było na rynku narciarskim.

1. Te "odkrycie" to kopia rozwiązań z segmentu turowego. Odchylany spojler i lekką podeszwę do chodzenia po schronisku Dynafit stosuje od wielu lat. Tam ma to głęboki sens bo służy to do chodzenia po schronisku a tutaj... rozumiem, że oprócz nart (i kijów) w trzeciej ręce będę targał skorupy - taaaa. Ażurową skorupę (plus dedykowanego stuptupa) znajdziecie w Alienach Scarpy - tam jeden but waży 800 g! Więc dalsze argumenty o kosztach myśli "inowacyjnej" są śmieszne. 2. Absolutnie się zgadzam, ze Spiochem co do absurdalności cen butów, a szczególnie tych "topowych" zjazdowych i uważam, że jest to segment archaiczny - dlaczego napiszę poniżej. 3. Gdyby normalni narciarze znali segment turowy nigdy by nie kupili "zwykłych" butów - no bo jeśli można w wadze 2,5 kg (para) zrobić but o NORMALNEJ sztywności z podeszwą wibram i zakresem ruchu kostki 60 stopni na dwóch klamrach w którym się chodzi jak w ciężkim bucie trekingowym to kto Wam wmówił te żałosne grzmoty. 4. Jest oczywiście maleńkie "ale" buty turowe wymagają wiązań z regulowaną wysokością podkładki lub lepiej wiązań insertowych. Z tych ostatnich wydaje się, że Onyxy byłyby idealne ale to trochę robi się jakby porsche jeździć do pobliskiego przedszkola. 5. Bardzo drogie TLT 5 kosztują 1800 zł, doskonałe Maestrale Scarpy są do dostania za 1200 zł - a segment turowy, ze względu na mniejszy rynek był zawsze bardzo drogi - dlaczego za buty bez większego zaawansowania płacimy tyle samo??? 6. Wystarczy zmodyfikować but turowy w kierunku "zwykłej" podeszwy, może dogrzać dodatkowo palce i mamy znakomite buty na głowę bijące większość sprzedawanych (jedno warto podkreślić - to nie są buty dla zawodników). Może tędy droga? Pozdro Wiesiek

Użytkownik Wujot edytował ten post 19 wrzesień 2013 - 08:03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z szerokością skorupy czy botka??? Być może takie buty, były by rozwiązaniem na moją szeroką stopę. Tam, gdzie mnie najbardziej ciśnie jest pusta przestrzeń w skorupie. Jedyna możliwość przymiarki, to Poznań i Katowice?? PZDR

Buty są dosyć szerokie w stopie a cholewka jest nachylona jak w bucie sportowym. Trudno mi powiedzieć czy będą na twoje stopy, musisz zmierzyć. Katowice, Poznań bo tam się wybieram. Należy pamiętać, że dopiero startujemy z prezentacją tych butów. Jak udam mi się przekonać konserwatywnych właścicieli sklepów do zakupu tych butów to będzie możliwość mierzenia w większej ilości miejsc. Cudów jednak się nie spodziewam bo buty wymyślili Szwajcarzy i nazywają się Dahu. Gdyby te buty wypuścił Atomic, Salomon, Lang Technica to był by hit rynkowy ale Dahu to tylko Szwajcarzy z ambicjami, dobrymi pomysłami i dobrą jakością. Dahu to logo nie rozpoznawalne a u nas liczy się tylko metka na produkcie!

Buty jak z "Gwiezdnych Wojen", Pełne były by cięższe ale "poważniej" by wyglądały a to w sprzęcie ma jednak znaczenie. Może jako damskie takie sandałki zdobędą popularność?

Uwielbiam takie wypowiedzi. Wnioskuję z twojej wypowiedzi, że jesteś obecnym lub byłym zawodnikiem startującym w zawodach narciarskich z bardzo bogatym doświadczeniem i umiejętnościami oceniania produktu na podstawie zdjęć. Buty są poważniejsze niż Ci się wydaje. Jak chcesz to możesz porozmawiać z Aline Bonjour byłą kadrowiczką Szwajcarskiego Ski Teamu i testerka tych butów oraz z Panem Hansem Martinem Heierling a kto to jest i jakich zawodników obsługuje z Pucharu Świata musisz już sobie sam znaleźć w necie. Ja nie mam śmiałości wymądrzać się przy tych osobach ale skoro ty wiesz lepiej to ok.

Planujecie jakieś ogólnodostępne testy tych butów na stoku. W końcu to nowość?

Planujemy testy dla właścicieli sklepów jeżeli będą zainteresowani.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie. A już się nudziłem. Byłbym zdziwiony gdybyś nie skrytykował mojego postu.:eek: Szczekać każdy potrafi ale dać głos to już trudniej.

Życie sprawdzi więc tą Twoją nowinkę a jak za lat parę buty zbliżą się do moich postulatów (już to robią) to odgrzebiemy ten post. I wtedy wyjdzie kto szczeka po próżnicy! Ale więcej już w Twoich wątkach nie będę się udzielał - obiecuję. Pozdro Wiesiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życie sprawdzi więc tą Twoją nowinkę a jak za lat parę buty zbliżą się do moich postulatów (już to robią) to odgrzebiemy ten post. I wtedy wyjdzie kto szczeka po próżnicy! Ale więcej już w Twoich wątkach nie będę się udzielał - obiecuję. Pozdro Wiesiek

Protestuję. Wnosisz tyle zamieszania i możliwości stworzenia nie miłej atmosfery na forum, że będzie nudno. Pewna grupa twoich fanów będzie zawiedziona. A wystarczy rozmawiać a nie krytykować i było by, ciekawie i miło na forum. A tak potrafisz się tylko obrazić. Trochę nie wypada dorosłem facetowi na takie zachowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie można wyrazić swojej opinii?

Wręcz należy wyrażać swoją opinię lub opinie ale nie dowalać się do każdego mojego tematu a to jest różnica. Jesteśmy mistrzami w krytykowaniu a nie dyskutowaniu. Ja chętnie czytam cudze opinie na różne tematy na tym forum ale nudzi minie wieczne wymądrzanie się forowiczów na tematy wtedy kiedy np. tych butów nie widzieli na oczy nie wspomnę o ubraniu ich na nogi i przejechaniu się w tych butach. Po testuj a potem wyrażaj swoja opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam takie wypowiedzi. Wnioskuję z twojej wypowiedzi, że jesteś obecnym lub byłym zawodnikiem startującym w zawodach narciarskich z bardzo bogatym doświadczeniem i umiejętnościami oceniania produktu na podstawie zdjęć. Buty są poważniejsze niż Ci się wydaje. Jak chcesz to możesz porozmawiać z Aline Bonjour byłą kadrowiczką Szwajcarskiego Ski Teamu i testerka tych butów oraz z Panem Hansem Martinem Heierling a kto to jest i jakich zawodników obsługuje z Pucharu Świata musisz już sobie sam znaleźć w necie. Ja nie mam śmiałości wymądrzać się przy tych osobach ale skoro ty wiesz lepiej to ok.

Maatko jedyna!! Raczej pochopne wyciągasz wnioski i zycie bierzesz baardzo na poważnie, oczywiście możesz.... pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde kiedyś sam myślałem o takim rozwiązaniu, tylko mi się nie spodobał jeden fakt. Jak w trakcie jazdy chcesz zajść do baru na coś ciepłego to masz 2 kolejne elementy do pilnowania, zostawienia, noszenia z sobą.
A co do ceny tych butów to trochę przesada. Nie wierzę że w nich jest jakaś kosmiczna technologia, super patenty wymagające szerokich badań naukowych.
Ceny sprzętu na pewno spadną po igrzyskach w Korei, tylko patrzeć jak Chińczycy zaczną robić swoje wynalazki.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety butów Dahu.
1. But wewnętrzny który służy do chodzenia.
2. Swobodne prowadzenie samochodu w bucie wewnętrznym.
3. Swobodne poruszanie się przed i po nartach w butach wewnętrznych.
4. Waga jednego buta Dahu Flex 100 to 2315 g (but standardowy o tej samej twardości 2418 g).
5. Bardzo wygodne wkładanie i zdejmowanie butów Dahu.
6. Możliwość wymiany skorupy o różnej twardości (Flex) od sezonu 2014.
7. Przy odsprzedaży butów zostawiamy sobie but wewnętrzny a sprzedajemy tylko skorupę.
Dzięki temu kupujący kupuje w pełni higieniczną skorupę buta bo wkład wewnętrzny ma swój własny.
8. Idealne dla instruktorów narciarstwa.

Edited by kneisslpolska, 26 September 2013 - 11:05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. But wewnętrzny który służy do chodzenia.
2. Swobodne prowadzenie samochodu w bucie wewnętrznym.
3. Swobodne poruszanie się przed i po nartach w butach wewnętrznych.
4. Waga jednego buta Dahu Flex 100 to 2315 g (but standardowy o tej samej twardości 2418 g).
5. Bardzo wygodne wkładanie i zdejmowanie butów Dahu.
6. Możliwość wymiany skorupy o różnej twardości (Flex) od sezonu 2014.
7. Przy odsprzedaży butów zostawiamy sobie but wewnętrzny a sprzedajemy tylko skorupę.


Chodząc w bucie wewnętrznym zużywamy jego podeszwę! Niestety nie widać jakiegoś "patentu" na kompensację luzów w skorupie. Nie wszystko da się zniwelować mocniejszym dopięciem klamry. Luzy w butach przekładają się na jakość i bezpieczeństwo jazdy! Następny wątpliwy element to podzielony na części otwór w skorupie zewnętrznej na wysokości kostek. Wg mnie skorupa w tym miejscu powinna być wykończona trwalszym materiałem np stalą ponieważ z biegiem lat nawet zawiasy na kostkach w klasycznych butach lubią się poluzować!
Wygoda za to jest bezsprzeczna!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodząc w bucie wewnętrznym zużywamy jego podeszwę! Niestety nie widać jakiegoś "patentu" na kompensację luzów w skorupie. Nie wszystko da się zniwelować mocniejszym dopięciem klamry. Luzy w butach przekładają się na jakość i bezpieczeństwo jazdy! Następny wątpliwy element to podzielony na części otwór w skorupie zewnętrznej na wysokości kostek. Wg mnie skorupa w tym miejscu powinna być wykończona trwalszym materiałem np stalą ponieważ z biegiem lat nawet zawiasy na kostkach w klasycznych butach lubią się poluzować!
Wygoda za to jest bezsprzeczna!



Zwróć uwagę na grubość podeszwy buta wewnętrznego i głębokość bieżnika.
Użytkownik będzie musiał się sporo na szurać żeby to zedrzeć zważywszy, że większość czasu będzie chodzić po śniegu a nie po twardym betonowym lub asfaltowym podłożu.
Co do stabilności to jak włożysz nogę do buta Dahu to przestaniesz zadawać takie pytanie ponieważ w skorupie są specjalne szyny które wpasowują się w podeszwę buta wewnętrznego i mają na celu ustabilizować buta wewnętrznego w skorupie od spodu.
Widać to wszystko na filmie.
Gwarantuję Ci, że stabilność jest wystarczająca lub taka sama jak w tradycyjnym bucie narciarskim ponieważ wkład wewnętrzny w klasycznym bucie ma gładką podeszwę i stoi bezpośrednio na płaskiej wewnętrznej skorupie buta narciarskiego.
Konstrukcja skorupy jest ażurowa i dzięki temu zapewnia również odpowiednią sztywność i pełne bezpieczeństwo.
Buty są wprowadzane na rynek w czwartym roku testów tych butów.
To nie jest swobodna twórczość kogoś tam tylko projektowaniem zajęła się ta sama firma która zaprojektowała buta dla firmy Atomic.
Co do zużywania się elementów to czas pokaże i nie ma co gdybać na przód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mailowej dyskusji z rozsądnym kolegą, dodam do minusów Canting a w zasadzie jego brak, jak i brak rzepa jako "5"-tej klamry, przy założeniu że dwie są w stanie zastąpić tradycyjne 4!

Odnośnie wytrzymałości materiałowej oraz błędów w konstrukcji.
Renault firma ze 100-letnią tradycją wypuściła Trafic'a w którym podczas deszczu woda z przedniej szyby zalewa silnik (1.9 DCI) co w konsekwencji powoduje korozję i śmierć wtryskiwaczy i (lub) pompy wysokiego ciśnienia! Citroen w najnowszym C5 ZAPOMNIAŁ o uchwycie na puszki więc rzutem na taśmę umieścił go w podłokietniku który otwarty uniemożliwia swobodną zmianę biegów, a VW potentat i pionier w technologii TDI wypuścił taki silnik (2.0 TDI) w którym głowica pękała w 2 na 3 sztuki i przez 5 lat produkcji nie potrafił sobie z tym poradzić! Argument że firma ma tradycje tylko trochę uspokaja.
Im wyższe pieniądze muszę wydać tym bardziej będę analizował czy i ile mi rzecz posłuży!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mailowej dyskusji z rozsądnym kolegą, dodam do minusów Canting a w zasadzie jego brak, jak i brak rzepa jako "5"-tej klamry, przy założeniu że dwie są w stanie zastąpić tradycyjne 4!

Odnośnie wytrzymałości materiałowej oraz błędów w konstrukcji.
Renault firma ze 100-letnią tradycją wypuściła Trafic'a w którym podczas deszczu woda z przedniej szyby zalewa silnik (1.9 DCI) co w konsekwencji powoduje korozję i śmierć wtryskiwaczy i (lub) pompy wysokiego ciśnienia! Citroen w najnowszym C5 ZAPOMNIAŁ o uchwycie na puszki więc rzutem na taśmę umieścił go w podłokietniku który otwarty uniemożliwia swobodną zmianę biegów, a VW potentat i pionier w technologii TDI wypuścił taki silnik (2.0 TDI) w którym głowica pękała w 2 na 3 sztuki i przez 5 lat produkcji nie potrafił sobie z tym poradzić! Argument że firma ma tradycje tylko trochę uspokaja.
Im wyższe pieniądze muszę wydać tym bardziej będę analizował czy i ile mi rzecz posłuży!


,.. a w Dreamlinerach, nie ma podobno filtrów paliwa :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mailowej dyskusji z rozsądnym kolegą, dodam do minusów Canting a w zasadzie jego brak, jak i brak rzepa jako "5"-tej klamry, przy założeniu że dwie są w stanie zastąpić tradycyjne 4!

Odnośnie wytrzymałości materiałowej oraz błędów w konstrukcji.
Renault firma ze 100-letnią tradycją wypuściła Trafic'a w którym podczas deszczu woda z przedniej szyby zalewa silnik (1.9 DCI) co w konsekwencji powoduje korozję i śmierć wtryskiwaczy i (lub) pompy wysokiego ciśnienia! Citroen w najnowszym C5 ZAPOMNIAŁ o uchwycie na puszki więc rzutem na taśmę umieścił go w podłokietniku który otwarty uniemożliwia swobodną zmianę biegów, a VW potentat i pionier w technologii TDI wypuścił taki silnik (2.0 TDI) w którym głowica pękała w 2 na 3 sztuki i przez 5 lat produkcji nie potrafił sobie z tym poradzić! Argument że firma ma tradycje tylko trochę uspokaja.
Im wyższe pieniądze muszę wydać tym bardziej będę analizował czy i ile mi rzecz posłuży!



Teraz musisz zadać sobie i innym użytkownikom butów narciarskich pytanie kto korzysta z regulacji cantingu i jak często?
Ilu narciarzom jest potrzebny canting w butach?
Mnie osobiście canting w każdych butach bez względu jaka marka i jaka twardość gniecie w kostki taka przypadłość mojej stopy.
Co do rzepu w moich butach już dawno przestał trzymać więc jest całkowicie bez użyteczny za to najważniejsze w butach jest dla mnie mikro regulacja w klamrach i trzymanie ciepła.
Jak zwrócisz uwagę to but wewnętrzny Dahu jest dosyć wysoki i „sznurowany” do samej góry dzięki temu butem wewnętrznym już usztywniasz swoją nogę a potem jest zewnętrzna skorupa.
W butach tradycyjnych wkład wewnętrzny jest tylko wkładany do skorupy i nie możesz go zasznurować tylko dopięcie buta robisz za pomocą klamer.
Już napisałem, że nie ma co gdybać jeżeli chodzi o jakość bo nie robią tego amatorzy w garażu tylko w fabryce butów narciarskich.
Maszyny do wtrysków to spory wydatek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klamer, to DAHU może mieć racje.
Ja używam starych syntechów 9,5 z 4 klamrami i paskiem, ale i odchylanym tyłem. Po wielu latach wypraktykowałem, że klamry zewnętrze służą mi tylko do wstępnego zapięcia buta. Najważniejsza jest linka stalowa biegnąca od piety do śródstopia pod kątem 45 stopni i przez plastikową kształtkę ściągająca stopę. Jest regulowana pokrętłem. To ona tak naprawdę trzyma mi stopę i najwyższa klamra na piszczelu. Pozostałe są dość luźne.
Zawodnikom to z prawdopodobnie nie wystarczy, ale do rekreacyjnej jazdy z pewnością wystarczy z naddatkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...