michal_c Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 W tym roku dostępne będą tylko buty Dahu w kolorze białym mat - Flex 100. Poniżej kilka zdjęć butów które mam do prezentacji. Zapraszam do oglądania tych butów w Katowicach i Poznaniu. A jak z szerokością skorupy czy botka??? Być może takie buty, były by rozwiązaniem na moją szeroką stopę. Tam, gdzie mnie najbardziej ciśnie jest pusta przestrzeń w skorupie. Jedyna możliwość przymiarki, to Poznań i Katowice?? PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomformat Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Buty jak z "Gwiezdnych Wojen", Pełne były by cięższe ale "poważniej" by wyglądały a to w sprzęcie ma jednak znaczenie. Może jako damskie takie sandałki zdobędą popularność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro323 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Fajne te butki - idealne do wędrówki na Pitztalowego "kreta" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W.W. Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Planujecie jakieś ogólnodostępne testy tych butów na stoku. W końcu to nowość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Witam. Wstawiam linka z bardzo ciekawą informacją dotyczącą nowej marki i nowego projektu butów szwajcarskiej firmy Dahu. Warto dokładnie przyjrzeć się jak zostały zaprojektowane te buty. Tego jeszcze nie było na rynku narciarskim. 1. Te "odkrycie" to kopia rozwiązań z segmentu turowego. Odchylany spojler i lekką podeszwę do chodzenia po schronisku Dynafit stosuje od wielu lat. Tam ma to głęboki sens bo służy to do chodzenia po schronisku a tutaj... rozumiem, że oprócz nart (i kijów) w trzeciej ręce będę targał skorupy - taaaa. Ażurową skorupę (plus dedykowanego stuptupa) znajdziecie w Alienach Scarpy - tam jeden but waży 800 g! Więc dalsze argumenty o kosztach myśli "inowacyjnej" są śmieszne. 2. Absolutnie się zgadzam, ze Spiochem co do absurdalności cen butów, a szczególnie tych "topowych" zjazdowych i uważam, że jest to segment archaiczny - dlaczego napiszę poniżej. 3. Gdyby normalni narciarze znali segment turowy nigdy by nie kupili "zwykłych" butów - no bo jeśli można w wadze 2,5 kg (para) zrobić but o NORMALNEJ sztywności z podeszwą wibram i zakresem ruchu kostki 60 stopni na dwóch klamrach w którym się chodzi jak w ciężkim bucie trekingowym to kto Wam wmówił te żałosne grzmoty. 4. Jest oczywiście maleńkie "ale" buty turowe wymagają wiązań z regulowaną wysokością podkładki lub lepiej wiązań insertowych. Z tych ostatnich wydaje się, że Onyxy byłyby idealne ale to trochę robi się jakby porsche jeździć do pobliskiego przedszkola. 5. Bardzo drogie TLT 5 kosztują 1800 zł, doskonałe Maestrale Scarpy są do dostania za 1200 zł - a segment turowy, ze względu na mniejszy rynek był zawsze bardzo drogi - dlaczego za buty bez większego zaawansowania płacimy tyle samo??? 6. Wystarczy zmodyfikować but turowy w kierunku "zwykłej" podeszwy, może dogrzać dodatkowo palce i mamy znakomite buty na głowę bijące większość sprzedawanych (jedno warto podkreślić - to nie są buty dla zawodników). Może tędy droga? Pozdro Wiesiek Użytkownik Wujot edytował ten post 19 wrzesień 2013 - 08:03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 A jak z szerokością skorupy czy botka??? Być może takie buty, były by rozwiązaniem na moją szeroką stopę. Tam, gdzie mnie najbardziej ciśnie jest pusta przestrzeń w skorupie. Jedyna możliwość przymiarki, to Poznań i Katowice?? PZDR Buty są dosyć szerokie w stopie a cholewka jest nachylona jak w bucie sportowym. Trudno mi powiedzieć czy będą na twoje stopy, musisz zmierzyć. Katowice, Poznań bo tam się wybieram. Należy pamiętać, że dopiero startujemy z prezentacją tych butów. Jak udam mi się przekonać konserwatywnych właścicieli sklepów do zakupu tych butów to będzie możliwość mierzenia w większej ilości miejsc. Cudów jednak się nie spodziewam bo buty wymyślili Szwajcarzy i nazywają się Dahu. Gdyby te buty wypuścił Atomic, Salomon, Lang Technica to był by hit rynkowy ale Dahu to tylko Szwajcarzy z ambicjami, dobrymi pomysłami i dobrą jakością. Dahu to logo nie rozpoznawalne a u nas liczy się tylko metka na produkcie! Buty jak z "Gwiezdnych Wojen", Pełne były by cięższe ale "poważniej" by wyglądały a to w sprzęcie ma jednak znaczenie. Może jako damskie takie sandałki zdobędą popularność? Uwielbiam takie wypowiedzi. Wnioskuję z twojej wypowiedzi, że jesteś obecnym lub byłym zawodnikiem startującym w zawodach narciarskich z bardzo bogatym doświadczeniem i umiejętnościami oceniania produktu na podstawie zdjęć. Buty są poważniejsze niż Ci się wydaje. Jak chcesz to możesz porozmawiać z Aline Bonjour byłą kadrowiczką Szwajcarskiego Ski Teamu i testerka tych butów oraz z Panem Hansem Martinem Heierling a kto to jest i jakich zawodników obsługuje z Pucharu Świata musisz już sobie sam znaleźć w necie. Ja nie mam śmiałości wymądrzać się przy tych osobach ale skoro ty wiesz lepiej to ok. Planujecie jakieś ogólnodostępne testy tych butów na stoku. W końcu to nowość? Planujemy testy dla właścicieli sklepów jeżeli będą zainteresowani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W.W. Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Planujemy testy dla właścicieli sklepów jeżeli będą zainteresowani. Eee..., to by była przesada. Sklepu sobie nie kupie. A może coś tak dla kolegów z Forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 No nareszcie. A już się nudziłem. Byłbym zdziwiony gdybyś nie skrytykował mojego postu.:eek: Szczekać każdy potrafi ale dać głos to już trudniej. Życie sprawdzi więc tą Twoją nowinkę a jak za lat parę buty zbliżą się do moich postulatów (już to robią) to odgrzebiemy ten post. I wtedy wyjdzie kto szczeka po próżnicy! Ale więcej już w Twoich wątkach nie będę się udzielał - obiecuję. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Życie sprawdzi więc tą Twoją nowinkę a jak za lat parę buty zbliżą się do moich postulatów (już to robią) to odgrzebiemy ten post. I wtedy wyjdzie kto szczeka po próżnicy! Ale więcej już w Twoich wątkach nie będę się udzielał - obiecuję. Pozdro Wiesiek Protestuję. Wnosisz tyle zamieszania i możliwości stworzenia nie miłej atmosfery na forum, że będzie nudno. Pewna grupa twoich fanów będzie zawiedziona. A wystarczy rozmawiać a nie krytykować i było by, ciekawie i miło na forum. A tak potrafisz się tylko obrazić. Trochę nie wypada dorosłem facetowi na takie zachowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mm2 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 To już nie można wyrazić swojej opinii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 To już nie można wyrazić swojej opinii? Wręcz należy wyrażać swoją opinię lub opinie ale nie dowalać się do każdego mojego tematu a to jest różnica. Jesteśmy mistrzami w krytykowaniu a nie dyskutowaniu. Ja chętnie czytam cudze opinie na różne tematy na tym forum ale nudzi minie wieczne wymądrzanie się forowiczów na tematy wtedy kiedy np. tych butów nie widzieli na oczy nie wspomnę o ubraniu ich na nogi i przejechaniu się w tych butach. Po testuj a potem wyrażaj swoja opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W.W. Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Dokładnie to właśnie chcemy zrobić. Gdzie i kiedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomformat Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Uwielbiam takie wypowiedzi. Wnioskuję z twojej wypowiedzi, że jesteś obecnym lub byłym zawodnikiem startującym w zawodach narciarskich z bardzo bogatym doświadczeniem i umiejętnościami oceniania produktu na podstawie zdjęć. Buty są poważniejsze niż Ci się wydaje. Jak chcesz to możesz porozmawiać z Aline Bonjour byłą kadrowiczką Szwajcarskiego Ski Teamu i testerka tych butów oraz z Panem Hansem Martinem Heierling a kto to jest i jakich zawodników obsługuje z Pucharu Świata musisz już sobie sam znaleźć w necie. Ja nie mam śmiałości wymądrzać się przy tych osobach ale skoro ty wiesz lepiej to ok. Maatko jedyna!! Raczej pochopne wyciągasz wnioski i zycie bierzesz baardzo na poważnie, oczywiście możesz.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stylistka145 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Witam gdzie w Katowicach można zobaczyć te buty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaligr Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Kurde kiedyś sam myślałem o takim rozwiązaniu, tylko mi się nie spodobał jeden fakt. Jak w trakcie jazdy chcesz zajść do baru na coś ciepłego to masz 2 kolejne elementy do pilnowania, zostawienia, noszenia z sobą. A co do ceny tych butów to trochę przesada. Nie wierzę że w nich jest jakaś kosmiczna technologia, super patenty wymagające szerokich badań naukowych. Ceny sprzętu na pewno spadną po igrzyskach w Korei, tylko patrzeć jak Chińczycy zaczną robić swoje wynalazki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Zalety butów Dahu. 1. But wewnętrzny który służy do chodzenia. 2. Swobodne prowadzenie samochodu w bucie wewnętrznym. 3. Swobodne poruszanie się przed i po nartach w butach wewnętrznych. 4. Waga jednego buta Dahu Flex 100 to 2315 g (but standardowy o tej samej twardości 2418 g). 5. Bardzo wygodne wkładanie i zdejmowanie butów Dahu. 6. Możliwość wymiany skorupy o różnej twardości (Flex) od sezonu 2014. 7. Przy odsprzedaży butów zostawiamy sobie but wewnętrzny a sprzedajemy tylko skorupę. Dzięki temu kupujący kupuje w pełni higieniczną skorupę buta bo wkład wewnętrzny ma swój własny. 8. Idealne dla instruktorów narciarstwa. Edited by kneisslpolska, 26 September 2013 - 11:05. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahu Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 fajne . W rolkach też stosuje się analogiczne rozwiązania. pozdro jahu Attached Thumbnails Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 fajne .W rolkach też stosuje się analogiczne rozwiązania.pozdrojahuPatent z rolek w nartach to słabo za działa.:confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keicam Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 1. But wewnętrzny który służy do chodzenia.2. Swobodne prowadzenie samochodu w bucie wewnętrznym.3. Swobodne poruszanie się przed i po nartach w butach wewnętrznych.4. Waga jednego buta Dahu Flex 100 to 2315 g (but standardowy o tej samej twardości 2418 g).5. Bardzo wygodne wkładanie i zdejmowanie butów Dahu.6. Możliwość wymiany skorupy o różnej twardości (Flex) od sezonu 2014.7. Przy odsprzedaży butów zostawiamy sobie but wewnętrzny a sprzedajemy tylko skorupę.Chodząc w bucie wewnętrznym zużywamy jego podeszwę! Niestety nie widać jakiegoś "patentu" na kompensację luzów w skorupie. Nie wszystko da się zniwelować mocniejszym dopięciem klamry. Luzy w butach przekładają się na jakość i bezpieczeństwo jazdy! Następny wątpliwy element to podzielony na części otwór w skorupie zewnętrznej na wysokości kostek. Wg mnie skorupa w tym miejscu powinna być wykończona trwalszym materiałem np stalą ponieważ z biegiem lat nawet zawiasy na kostkach w klasycznych butach lubią się poluzować! Wygoda za to jest bezsprzeczna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Chodząc w bucie wewnętrznym zużywamy jego podeszwę! Niestety nie widać jakiegoś "patentu" na kompensację luzów w skorupie. Nie wszystko da się zniwelować mocniejszym dopięciem klamry. Luzy w butach przekładają się na jakość i bezpieczeństwo jazdy! Następny wątpliwy element to podzielony na części otwór w skorupie zewnętrznej na wysokości kostek. Wg mnie skorupa w tym miejscu powinna być wykończona trwalszym materiałem np stalą ponieważ z biegiem lat nawet zawiasy na kostkach w klasycznych butach lubią się poluzować! Wygoda za to jest bezsprzeczna!Zwróć uwagę na grubość podeszwy buta wewnętrznego i głębokość bieżnika.Użytkownik będzie musiał się sporo na szurać żeby to zedrzeć zważywszy, że większość czasu będzie chodzić po śniegu a nie po twardym betonowym lub asfaltowym podłożu.Co do stabilności to jak włożysz nogę do buta Dahu to przestaniesz zadawać takie pytanie ponieważ w skorupie są specjalne szyny które wpasowują się w podeszwę buta wewnętrznego i mają na celu ustabilizować buta wewnętrznego w skorupie od spodu.Widać to wszystko na filmie.Gwarantuję Ci, że stabilność jest wystarczająca lub taka sama jak w tradycyjnym bucie narciarskim ponieważ wkład wewnętrzny w klasycznym bucie ma gładką podeszwę i stoi bezpośrednio na płaskiej wewnętrznej skorupie buta narciarskiego.Konstrukcja skorupy jest ażurowa i dzięki temu zapewnia również odpowiednią sztywność i pełne bezpieczeństwo.Buty są wprowadzane na rynek w czwartym roku testów tych butów.To nie jest swobodna twórczość kogoś tam tylko projektowaniem zajęła się ta sama firma która zaprojektowała buta dla firmy Atomic.Co do zużywania się elementów to czas pokaże i nie ma co gdybać na przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keicam Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Po mailowej dyskusji z rozsądnym kolegą, dodam do minusów Canting a w zasadzie jego brak, jak i brak rzepa jako "5"-tej klamry, przy założeniu że dwie są w stanie zastąpić tradycyjne 4! Odnośnie wytrzymałości materiałowej oraz błędów w konstrukcji. Renault firma ze 100-letnią tradycją wypuściła Trafic'a w którym podczas deszczu woda z przedniej szyby zalewa silnik (1.9 DCI) co w konsekwencji powoduje korozję i śmierć wtryskiwaczy i (lub) pompy wysokiego ciśnienia! Citroen w najnowszym C5 ZAPOMNIAŁ o uchwycie na puszki więc rzutem na taśmę umieścił go w podłokietniku który otwarty uniemożliwia swobodną zmianę biegów, a VW potentat i pionier w technologii TDI wypuścił taki silnik (2.0 TDI) w którym głowica pękała w 2 na 3 sztuki i przez 5 lat produkcji nie potrafił sobie z tym poradzić! Argument że firma ma tradycje tylko trochę uspokaja. Im wyższe pieniądze muszę wydać tym bardziej będę analizował czy i ile mi rzecz posłuży! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szabir Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Po mailowej dyskusji z rozsądnym kolegą, dodam do minusów Canting a w zasadzie jego brak, jak i brak rzepa jako "5"-tej klamry, przy założeniu że dwie są w stanie zastąpić tradycyjne 4! Odnośnie wytrzymałości materiałowej oraz błędów w konstrukcji. Renault firma ze 100-letnią tradycją wypuściła Trafic'a w którym podczas deszczu woda z przedniej szyby zalewa silnik (1.9 DCI) co w konsekwencji powoduje korozję i śmierć wtryskiwaczy i (lub) pompy wysokiego ciśnienia! Citroen w najnowszym C5 ZAPOMNIAŁ o uchwycie na puszki więc rzutem na taśmę umieścił go w podłokietniku który otwarty uniemożliwia swobodną zmianę biegów, a VW potentat i pionier w technologii TDI wypuścił taki silnik (2.0 TDI) w którym głowica pękała w 2 na 3 sztuki i przez 5 lat produkcji nie potrafił sobie z tym poradzić! Argument że firma ma tradycje tylko trochę uspokaja. Im wyższe pieniądze muszę wydać tym bardziej będę analizował czy i ile mi rzecz posłuży!,.. a w Dreamlinerach, nie ma podobno filtrów paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Po mailowej dyskusji z rozsądnym kolegą, dodam do minusów Canting a w zasadzie jego brak, jak i brak rzepa jako "5"-tej klamry, przy założeniu że dwie są w stanie zastąpić tradycyjne 4! Odnośnie wytrzymałości materiałowej oraz błędów w konstrukcji. Renault firma ze 100-letnią tradycją wypuściła Trafic'a w którym podczas deszczu woda z przedniej szyby zalewa silnik (1.9 DCI) co w konsekwencji powoduje korozję i śmierć wtryskiwaczy i (lub) pompy wysokiego ciśnienia! Citroen w najnowszym C5 ZAPOMNIAŁ o uchwycie na puszki więc rzutem na taśmę umieścił go w podłokietniku który otwarty uniemożliwia swobodną zmianę biegów, a VW potentat i pionier w technologii TDI wypuścił taki silnik (2.0 TDI) w którym głowica pękała w 2 na 3 sztuki i przez 5 lat produkcji nie potrafił sobie z tym poradzić! Argument że firma ma tradycje tylko trochę uspokaja. Im wyższe pieniądze muszę wydać tym bardziej będę analizował czy i ile mi rzecz posłuży!Teraz musisz zadać sobie i innym użytkownikom butów narciarskich pytanie kto korzysta z regulacji cantingu i jak często?Ilu narciarzom jest potrzebny canting w butach?Mnie osobiście canting w każdych butach bez względu jaka marka i jaka twardość gniecie w kostki taka przypadłość mojej stopy.Co do rzepu w moich butach już dawno przestał trzymać więc jest całkowicie bez użyteczny za to najważniejsze w butach jest dla mnie mikro regulacja w klamrach i trzymanie ciepła.Jak zwrócisz uwagę to but wewnętrzny Dahu jest dosyć wysoki i „sznurowany” do samej góry dzięki temu butem wewnętrznym już usztywniasz swoją nogę a potem jest zewnętrzna skorupa.W butach tradycyjnych wkład wewnętrzny jest tylko wkładany do skorupy i nie możesz go zasznurować tylko dopięcie buta robisz za pomocą klamer. Już napisałem, że nie ma co gdybać jeżeli chodzi o jakość bo nie robią tego amatorzy w garażu tylko w fabryce butów narciarskich.Maszyny do wtrysków to spory wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keicam Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 ,.. a w Dreamlinerach, nie ma podobno filtrów paliwa I nikomu to nie zagraża! Większość produkowanych obecnie butów kompensuje naturalne anatomiczne ustawienie stopy (do zewnątrz) np system Soma Fischer. Jestem ciekaw czy DAHU ma coś takiego w swoich butach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
W.W. Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Co do klamer, to DAHU może mieć racje. Ja używam starych syntechów 9,5 z 4 klamrami i paskiem, ale i odchylanym tyłem. Po wielu latach wypraktykowałem, że klamry zewnętrze służą mi tylko do wstępnego zapięcia buta. Najważniejsza jest linka stalowa biegnąca od piety do śródstopia pod kątem 45 stopni i przez plastikową kształtkę ściągająca stopę. Jest regulowana pokrętłem. To ona tak naprawdę trzyma mi stopę i najwyższa klamra na piszczelu. Pozostałe są dość luźne. Zawodnikom to z prawdopodobnie nie wystarczy, ale do rekreacyjnej jazdy z pewnością wystarczy z naddatkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.