keicam Napisano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Może między 10 a 15 nie ma różnicy ale przy pierwszych kilku smarowaniach nawet wygląd ślizgu nieco się zmieniał. efekt praktyczny też był konkretny, na pierwszym wyjeździe mogłem to zaobserwować podczas kroku łyżwowego na płaskim. Termobagi zastąpiły takie wielokrotne nasączanie jedynie z uwagi na wygodę. A czy nie można przy tym "przedobrzyć"? Dla silnika więcej niż MAX oleju jest sytuacją dużo gorszą niż trochę poniżej MIN! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 W niczym nie ma marketingu. Tak ślizg można spenetrować do około 300mikronów czyli 0,3mm. Miałem okazje widzieć na oczy szczotkowany ślizg agresywnymi szczotkami bardzo długo i wielokrotnie a smar jak był, tka był!. Następnie dopiero zmywacz pomógł. Uniwersalne smary da się łatwo usunąć ale już LF i HF tka prosto zmyć się nie da. Ślizg jest wykonany z PE ale nie takiego zwykłego dokładnie sie nazywa P-Tex i jest parę rodzai które ma mniejsza lub większą zdolność "zjadania smaru :]". keicam przy nowoczesnych autach szczególnie z turbinami lepiej żebyś nie miał oleju lekko poniżej min bo silniczek wypłucze Ci portfel. Użytkownik kamo edytował ten post 21 marzec 2013 - 22:11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 Marketing (w tej dyskusji) polegał na podkreśleniu tej wartości 0,3mm jako bardzo małej. Wskazałem tylko, że w kontekście chemicznym to niekoniecznie jest mało stąd możliwe, że potrzeba dużo smarowań by osiągnąć taką grubość warstwy. Ślizg jest wykonany z PE ale nie takiego zwykłego dokładnie sie nazywa P-Tex Ślizg z reguły jest wykonany z PE o bardzo długich łańcuchach, może też zawierać grafit i inne domieszki. A te wszystkie texy to nazwy handlowe czyli właśnie marketing. A czy nie można przy tym "przedobrzyć"? Dla silnika więcej niż MAX oleju jest sytuacją dużo gorszą niż trochę poniżej MIN! Raczej nie, gdyż nadmiar smaru i tak się cyklinuje/szczotkuje. Czy wielokrotne smarowanie i szczotkowanie ślizgu może na niego źle wpłynąć? Jest to raczej bardzo mało prawdopodobne przy osiągalnej liczbie smarowań. Musimy jedynie uważać by nie przegrzać ślizgu za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.