artur_g Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Witam, mam dylemat przed zakupem pierwszych nart. Wiem, że najlepiej wybrać narty na zasadzie ich objeżdzenia, ale przy tej podaży na ryku uznałem, że robiłbym to kilka lat. Dlatego w wyborze kieruję się okazją cenową, wynikami testów i opinią forumowiczów ( przy wyborze nowych butów to zadziałało). 1. M 2. 40 3. 80 4. 182 5. Jak długo jeździsz na nartach ? 3 sezony po 10 dni 6. Ja się oceniasz wg skali Forum ? ( http://www.skiforum.....ighlight=skala ) 6 7. Jakie masz buty ? ( FLEX ) obecnie Dobermanny 120( używałem je tylko 1 dzień) pasują idealnie( wkładka 265 a stopa 270), wcześniej Dalbello Action 6 flex 75-85 (wkładka 280) były na mnie równiez za szerokie bo mam wąską stopę 95 mm 8. Jakie masz teraz narty / na jakich już jeździłeś ? w tym sezonie Blizard RCC 167 w butach Dalbello - jeżdziło mi się dosyc wygodnie, ale tylko na dobrze przygotowanych trasach prz zmeczonych i stromych stokach to jazda była męcząca, pozatym miałem problemy z ustawieniem czystej krawędzi (ześlizg ogonów), dobiero jak wymieniłem narty na dł 160 (tak mi zalecił instruktor) to w mojej ocenie jazda była ładniejsza; natomiast ostatnio chcąc wypróbować nowe buty pojechałemna 1 dzień je przetestować i wypożyczyłem Rossignol Radical Sl 8 165cm, co do wrażeń na tych nartach to można powiedzieć że jazda byłą wyśmienita (same jeżdzą) zarówno na wyratrakowanym stoku jak i zmeczonym, euforia trwała jeszcze 2 dni ( trudno mi stwierdzić, czy te narty takie przyjazne, czy to może zasługa nowych dopasowanych butów, a może to tylko moje umiejętności 9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy ? na stromych stokach mały i na łagodniejszych średni, szybkość z sezony na sezon zwiekszam, ale oceniłbym jako średnią (chociaz ostatnim razem niewielu mnie wyprzedzało:D) 10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ? ( niebieskie, czerwone, czarne, sztruks, muldy, jazda pozatrasowa ) zdecydowanie czerowne, na rozgrzewkę niebieskie; Polska, Czechy i Austria 11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć ? ( turystycznie, sportowo ) turystycznie, lecz z zacięciem sportowym, dynamicznie 12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku ? 10 - 12 dni w sezonie, lecz cały rok jestem aktywny sportowo ( rolki, futsal, biegi i codzienna gimnastyka, codziennie coś innego) 13. Możliwości finansowe 1500 - 1800 Szukam narty uniwersalnej na całodniowe trasy. Upatrzyłem sobie Dobermann Spitfire CA XBI CT 170cm z 2012/13(moge je kupić w okazyjnej cenie), lecz jak przeglądam testy, to okazuje się, że najlepiej nie wypadają. Lepiej wyglądają twardsze w tej grupie, czyli Dobermann Spitfire Ti XBI CT ( z wkładką tytanową). W mojej ocenie szerokość pod stopą przemawia za pierwszymi, szczególnie w popołudniowych warunkach. Z moich dotychczasowych doswiadczeń wynika, że bardziej odpowiadaja mi twardzsze narty - Rossignol wg katalogu były dedykowane dla osób o poziomie umiejetności 7-9. Dlatego prośba o pomoc, szczególnie do osób, które objeździły narty Spitfire. Może ktoś ma doswiadczenie w porównaniu nart Blizzard i Nordica ( w końcu to ta samo grupa kapitałowa, więc może technologiami tez się wymieniają) http://www.skionline...bi-ct,6133.html http://www.skionline...bi-ct,6132.html Artur PS. z wyborem nowych butów miałem mniejszy problem, głównie za sprawą postu LOBO, za co mu serdecznie dziekuję. Użytkownik artur_g edytował ten post 28 luty 2013 - 14:17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 dodam może jszcze linki do nart, na których jeździłem http://www.skionline...cc-iq,4160.html http://www.skionline...e-tpx,5967.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Kup narty firmy Nordica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Mam wątpliwości który model kupić Dobermann Spitfire CA XBI CT czy Dobermann Spitfire Ti XBI CT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Mam wątpliwości który model kupić Dobermann Spitfire CA XBI CT czy Dobermann Spitfire Ti XBI CT. Wątpliwości z powodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Spitfire Ti jest trochę węższy pod butem, ale za to sztywniejszy. Ja szukam narty, która będzie stabilna rónież na rozjezdzonej trasie - tu skłaniabym nie do Spitfire CA, bo jest szerszy i posłuży mi dłuższy okres (a jestem zdeterminowany do poprawy techniki) . Zastanawiam sie jaki (wyczuwalny lub nie) wpływ na sztywność narty ma zastosowanie wkładki tytanowej. Generalnie w pierwszej kolejności zwróciłem uwage na Spitfire CA, lecz po zapoznaniu się z wynikami testów - ubiegłoroczy model Spitfire Ti zebrał pochlebne opinie, natomiast Spitfire CA jest nowym modelem i gorzej ocenianym - zacząłem skłaniać się ku Spitfire Ti. Być może moje obawy są całkowicie nieuzasadnione, gdyż róznica miedzy tymi dwoma modelami jest niezauważalna. Prawdę powiedziawszy to zastanawiając się nad wyborem nart, zaczął mi chodzic po głowie jeszcze Spitfire EDTz podowodu jego profilu (http://www.skionline...bi-ct,6130.html), który by mi chyba najbardziej odpowiadał, ale obawiam się, że ten model bedzie za twardy ( chociaż szosując intensywnie na "Rossignol Radical Sl 8" przez 4 godziny bez żadnej przerwy, nie odczułem prawie żadnego zmęczenia (a ta narta do miękich nie należy - wg. katalogu), więc może i EDT dałbym rade) . Interesuje mnie ogólne wrażenie z jazdy na różnych modelach Spitfire. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Nordica z definicji produkuje twarde narty, które wymagają odrobinę więcej siły ale przede wszystkim techniki jazdy na nartach. Świetnie się prowadzą na krawędzi pod warunkiem, że potrafisz tak jeździć. Na pewno będą rozwojowe i śmiało możesz je kupić. Titanal w konstrukcji ma duże znaczenie i wpływ na twardość nart. Nie ważysz 50kg więc twardością w tych nartach nie ma co się martwić. Narty mają następujące parametry dla Ciebie: CA 1.170cm, 122-74-107, R15m (to jest jak dla mnie Allmountain) TI 2.170cm, 122-70-105, R14m (to jest jak dla mnie Allround) EDT 3. 170cm, 124-72-107, R14m ( to jest jak dla mnie Cross Carve) Ja bym wybrał CA bo będzie bardziej uniwersalna potem EDT a na końcu TI jeżeli jesteś typowym szuraczem na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Dzięki za radę. Zgodnie z Twoją sugestią wybrałem CA. O ostatecznym wyborze przesądził fakt, że EDT są przygotowane na 3 sezony, natomiast CA na 6-7 (faktycznie te drugie mają grubszą krawędź). Jutro jadę wypróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Nie odzywałem się przez tydzień bo byłem przygnebiony po wyjeździe:( (poprzedni wyjazd zakończyłem hura-optymizmem:)). Niestety teraz trafiłem na kiepskie warunki na stoku - muldy, obsypy i snieg jak cukier. Takie warunki szybko zweryfikowały moje umiejetności, teraz widze , że długa droga jeszcze przede mną. Przede wszystkim muszę zgłębic tajniki jazdy śmigiem. Co do nart. Są twardsze niż Rossignol Radical SL 8 i tudniej inicjować skręty, szczególnie krótkie, adaptacja nie jest tak szybka jak w Rossignolach. Za to bardzo dobrze trzymają krawedź na zmrożonym śniegu i lodzie. W mojej ocenie to są narty głównie na przygotowane i utwardzone trasy, duża ilość luźnego śniegu uprzykrza jazdę . Co do stabilności to mi się trudno odnieśc, bo szybko nie jeździłem. Na moim poziomie umiejętności Rossignol Radical SL 8 są bardziej przyjazne. Ale cóż kupiłem Spitfire, więc pozostaje mi tylko intensywniej ćwiczyc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jola Optim Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Nie odzywałem się przez tydzień bo byłem przygnebiony po wyjeździe:( (poprzedni wyjazd zakończyłem hura-optymizmem:)). Niestety teraz trafiłem na kiepskie warunki na stoku - muldy, obsypy i snieg jak cukier. Takie warunki szybko zweryfikowały moje umiejetności, teraz widze , że długa droga jeszcze przede mną. Przede wszystkim muszę zgłębic tajniki jazdy śmigiem. Co do nart. Są twardsze niż Rossignol Radical SL 8 i tudniej inicjować skręty, szczególnie krótkie, adaptacja nie jest tak szybka jak w Rossignolach. Za to bardzo dobrze trzymają krawedź na zmrożonym śniegu i lodzie. W mojej ocenie to są narty głównie na przygotowane i utwardzone trasy, duża ilość luźnego śniegu uprzykrza jazdę . Co do stabilności to mi się trudno odnieśc, bo szybko nie jeździłem. Na moim poziomie umiejętności Rossignol Radical SL 8 są bardziej przyjazne. Ale cóż kupiłem Spitfire, więc pozostaje mi tylko intensywniej ćwiczyc:) Ojtam, ojtam dobermanki to super nartki. Ja dostałam nowe w tym roku i jeździ mi się świetnie ,po wszystkim jak leci. Mąż ma już kolejne modele i np. jeździ na zeszłorocznych, co wcześniej było nie możliwe przy 10-11 tygodniach na nartach. Wszystkie narty po takim sezonie były szmelcem. Te się trzymają . Zapewniam cię że wszystko można na nich robić i w każdych warunkach. Nie mówię o sobie . Nie łam się tylko ćwicz:D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Ojtam, ojtam dobermanki to super nartki. Ja dostałam nowe w tym roku i jeździ mi się świetnie ,po wszystkim jak leci. Mąż ma już kolejne modele i np. jeździ na zeszłorocznych, co wcześniej było nie możliwe przy 10-11 tygodniach na nartach. Wszystkie narty po takim sezonie były szmelcem. Te się trzymają . Zapewniam cię że wszystko można na nich robić i w każdych warunkach. Nie mówię o sobie . Nie łam się tylko ćwicz:D. Dzięki za słowa otuchy, juz mi lepiej . Skoro inni szaleją na tych nartach to przynajmniej wiem, że sprzęt dobry, tylko kierowca do bani:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Cześć, jestem po kolejnym już wyjeździe narciarskim. Narty udało mi się opanować i sprawowały całkiem dobrze. Jednak prawdziwą swoją wartość pokazały jak je naostrzyłem na 88 stopni. Zabawa była przednia, krawędzie trzymają jak się patrzy. Zacząłem jeździć po czarnych trasach. Zastanawiam się czy to tak jest ze wszystkimi nartami, że zmiana kąta ułatwia inicjację skrętu i generalnie jazdę, wcześniej musiałem wkładać więcej uwagi w każdy skręt. Ponadto mam pytanie do bardziej doświadczonych. Czy możliwe jest, że po 25 daniach jazdy, narty już się wyklepały? Ma mokrym śniegu klapią. Z perspektywy dnia dzisiejszego kupiłbym narty dłuższe (178) i sztywniejsze (EDT lub PRO), ale muszę najpierw wykończyć obecne:) Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro323 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 . Czy możliwe jest, że po 25 daniach jazdy, narty już się wyklepały? Ma mokrym śniegu klapią. Z perspektywy dnia dzisiejszego kupiłbym narty dłuższe (178) i sztywniejsze (EDT lub PRO), ale muszę najpierw wykończyć obecne:)Nie ma możliwości żebyś ta nartę wyklepał po takim przebiegu.Mam wersję EDT 176 cm i ta narta jest bardzo podatna na pozycję w jakiej jedziesz. Ma stosunkowo miękkie dzioby które mają pomagać w określonych sytuacjach i jeżeli ich nie dociążysz to może pojawić się klepanie Jak już wyjdziesz odpowiednio do przodu to odkryjesz drugie ja tej narty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur_g Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Jak już wyjdziesz odpowiednio do przodu to odkryjesz drugie ja tej narty [/quote] Myślę, że już poznałem drugie ja tej narty, ale jeszcze tylko na niebieskiej trasie i nie w każdym skręcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.