TomKur Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 Cześć, chciałbym podzielić się z Wami moimi odczuciami po kilku dniach używania nart Stockli Stormrider XL. Używam tej narty o długości 184 cm, radius 21 m., szerokość pod butem 75 mm. Budowa - jak to zwykle u Stockli kanapka - w tym przypadku z rdzeniem drewnianym, podwójnym tytanalem, ślizgiem z wysokiej jakości, wyścigowym grafitem. Pierwsze wrażenie - wow, długie. Dzioby i piętki stosunkowo miękkie, pod butem za to zdecydowanie twarde. Czas na pierwsze zjazdy. Po zapięciu do butów i przejechaniu kilkunastu metrów - gleba. Drugi zjazd - to samo. Te narty nie chcą skręcać, jak nie mają prędkości. A ja koniecznie chciałem zaraz sobie poskręcać. Po kilku zjazdach już wiedziałem, o co chodzi. Stormridery potrzebują prędkości, żeby dostarczyć właścicielowi dobrej zabawy. Zdecydowanie nie nadają się do zsuwania i nauki jazdy, nie za fajne do krótkich skrętów. Przy większych prędkościach i większych łukach zachowują się fenomenalnie - świetnie tłumią drgania i wybierają nierówności, są niesamowicie stabilne, trzymanie krawędzi świetne. Można się na nich naprawdę porządnie rozpędzić i mieć wrażenie dużego komfortu jazdy. Ostatnio jeździłem na nich przez sześć dni w Szklarskiej Porębie po obfitych opadach śniegu. Naprawdę polubiłem takie warunki jak miękki śnieg, odsypy, nierówności. Te narty świetnie się sprawują zarówno na twardych, szerokich trasach jak i w miękkim, "nierównym" śniegu. Zdecydowanie nie nadają się dla początkujących jeźdźców do nauki jazdy, nie wybaczają błędów technicznych. Powyższy opis proszę traktować jako moje subiektywne odczucia. Pozdrawiam. Tom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Trudno żeby narty o R21m były do krótkiego skrętu?:eek: Nie rozumie twojego zdziwienia i zaskoczenia?:confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wideo5 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 A rtm 84 volkla 176 i 181 cm przy promieniu 18 i 19m i sredniej predkosci kreca jak wsciekle. Rocker rockerem ale sprawny pilot potrafi skutecznie zaciesnic skret i na rasowej gigantce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 A rtm 84 volkla 176 i 181 cm przy promieniu 18 i 19m i sredniej predkosci kreca jak wsciekle. Rocker rockerem ale sprawny pilot potrafi skutecznie zaciesnic skret i na rasowej gigantce. Jeżeli jesteś wstanie wycisnąć 11m do 12m z gigantki to szacun. A RTM to inna bajka bo masz krótsze i o mniejszym promieniu. Dalej się dziwię, że TomKur się dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wideo5 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Ja jestem leszczem ale Sa tacy na forum co na gigance wszystko zrobia a na sl-ce szaleja poza trasa;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek pw Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 A rtm 84 volkla 176 i 181 cm przy promieniu 18 i 19m i sredniej predkosci kreca jak wsciekle.Cudowna narta doskanała na miękkim i twardym, krótkie i długie skręty i jeszcze krwaty wiąże oraz przerywa ciąże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wideo5 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Gwałty, wymuszenia i haracze jak Mlode Wilki:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomKur Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Trudno żeby narty o R21m były do krótkiego skrętu?:eek: Nie rozumie twojego zdziwienia i zaskoczenia?:confused:Cześć, napisałem, że chciałem za szybko skręcić. Po prostu do tej pory jeździłem głównie na tigersharku 10 ft, a tam radius jest trochę mniejszy. Nic nie napisałem o zdziwieniu ani zaskoczeniu - napisałem, co się stało przy pierwszych dwóch zjazdach jak chciałem za szybko skręcić. Te narty nie są stworzone do krótkich skrętów i ja doskonale o tym wiem. Ale jazda na nich średnim i długim skrętem to po prostu bajka. Świetnie nadają się też do "szuranego" carwingu, co przerobiłem ostatnio w Szklarskiej. W miękkim śniegu i na nierównościach jazda jak cadilakiem - komfort i tłumienie drgań. Ale prawdziwa jazda zaczyna się przy większych prędkościach - nieważne czy po twardym czy po miękkim. Trudno mi to opisać, ale dominującym wrażeniem jest bardzo dobre trzymanie krawędzi (pewnie długość ma tu też znaczenie) i ...gładkość czy też miękkość jazdy. Można się łatwo zagalopować i przegiąć - nie czuję się prędkości. Ja jestem nimi zachwycony. Pozdrawiam. Tom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.