MarioJ Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Były czasami takie pytania, co to jest unifikacja w sitn. Właśnie znalazłem film z takiego szkolenia: śmig, NW, pługi. Nie powaliło mnie to co tam się robi ... "W sobotę, 22.12.2012 roku gościliśmy na Łysej Górze instruktorów SITN, którzy brali udział w unifikacji (obowiązkowym - co trzy lata - doszkoleniu). Na naszym stoku ćwiczyli ewolucje kątowe i równoległe, jak również obejrzeli film - ilustrację najnowszej wersji Programu Nauczania SITN 2013. Ponadto - w ramach zajęć każdy z instruktorów mógł obejrzeć zapis video swojej jazdy śmigiem. Oto ten materiał szkolny - prosty montaż bez podkładu muzycznego, do potrzeb szkoleniowych (a więc tzw. "surówka", dla zainteresowanych )" http://newsy-aescula...kacja-sitn.html http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XnMthDHy0pg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muztaghata Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 [quote name='MarioJ']Były czasami takie pytania, co to jest unifikacja w sitn. Właśnie znalazłem film z takiego szkolenia: śmig, NW, pługi. Nie powaliło mnie to co tam się robi ... czego się spodziewałeś? część z tych osób to instruktorzy nieaktywni,co zresztą widać po stylu jazdy,zajęcia prowadzi szef polskiego demo teamu sitnu,bardzo dobrze jeżdżący.miło popatrzeć,bo to odmiana od tego co się widzi na polskich stokach.unifikacja jak sama nazwa wskazuje ,ma na celu zapoznanie z nowościami w technice jazdy,odświeżeniu znajomości ewolucji i kontaktów,to również spotkania integracyjne. pozdrawiam ,za rok unifikacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Typowe instruktorsko-demonstracyjne jeżdżenie. Nic do zarzucenia. Ale prawdziwe jeżdżenie jest gdzie indziej:) Weryfikuje to stromsza górka, inne prędkości i dynamika. Obstawiam, że spora część z nich jeździ super ale tu tego nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Nie chodzi mi o czepianie się techniki poszczególnych instruktorów, ale o zakres tych zajęć. Rozumiem że celem unifikacji jest utrzymywanie wysokiego poziomu jeżdżenia ewolucji zawartych w programie, ale to można załatwić jednym egzaminacyjnym przejazdem. Ja bym się spodziewał że na unifikacji instruktorzy się szerzej rozwijają. Np. jeśli tematem jest śmig, to trenują wszelkie jego rodzaje: śmig cięty (klasyczny), hamujący, przejście na krótki skręt karwingowy, szybko, wolno, niżej, wyżej. Wykonują jakieś ćwiczenia doskonalące śmig. Taka analiza w praktyce, jak się odbywa na tym forum w teorii. A na filmie widzimy tylko standardowe przejazdy śmigiem ciętym wg programu, owszem przeważnie poprawne. Coś ciekawszego można zaobserwować na kursokonferencji dla instruktorów-wykładowców. Tam widać ćwiczenia z dynamiczniejszej jazdy skrętem ciętym, które prowadzi instruktor włoski, większe schodzenia w dół, trochę śmigu. Minuta 3:40 i 6:15 http://www.dailymoti...rom=embediframe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Ja bym się spodziewał że na unifikacji instruktorzy się szerzej rozwijają. Np. jeśli tematem jest śmig, to trenują wszelkie jego rodzaje: śmig cięty (klasyczny), hamujący, przejście na krótki skręt karwingowy, szybko, wolno, niżej, wyżej. Wykonują jakieś ćwiczenia doskonalące śmig. Taka analiza w praktyce, jak się odbywa na tym forum w teorii. A na filmie widzimy tylko standardowe przejazdy śmigiem ciętym wg programu, owszem przeważnie poprawne. Zapomnij co wiesz o smigach i zakoduj sobie, ze smig jest jeden obojetnie czy na slizgach czy na krawedziach. Dawno nie ma smigu hamujacego czy przyspieszajacego. Stopien zakrawedziowania zalezy od pochylosci zbocza.Na Lysej Gorze jest tak lagodnie i bez "gazu" mozna pojechac tylko delikatnie jak na filmie. Harpia nie ma nic do zarzucenia bo jezdzi smig tak, jak tych paru ostatnich z unifikacji na Lysej Gorze. Obciazaja narty nie rownomiernie (za duzo wewnetrzna) i tak powstaja nowe smigi(nozycowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Były czasami takie pytania, co to jest unifikacja w sitn. Właśnie znalazłem film z takiego szkolenia: śmig, NW, pługi. Nie powaliło mnie to co tam się robi ... "W sobotę, 22.12.2012 roku gościliśmy na Łysej Górze instruktorów SITN, którzy brali udział w unifikacji (obowiązkowym - co trzy lata - doszkoleniu). Na naszym stoku ćwiczyli ewolucje kątowe i równoległe, jak również obejrzeli film - ilustrację najnowszej wersji Programu Nauczania SITN 2013. Ponadto - w ramach zajęć każdy z instruktorów mógł obejrzeć zapis video swojej jazdy śmigiem. Oto ten materiał szkolny - prosty montaż bez podkładu muzycznego, do potrzeb szkoleniowych (a więc tzw. "surówka", dla zainteresowanych )" http://newsy-aescula...kacja-sitn.html http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XnMthDHy0pg jacy instruktorzy, tacy narciarze............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 ... Harpia nie ma nic do zarzucenia bo jezdzi smig tak, jak tych paru ostatnich z unifikacji na Lysej Gorze. Obciazaja narty nie rownomiernie (za duzo wewnetrzna) i tak powstaja nowe smigi(nozycowe). Oj Alfredzie, Alfredzie... A skąd wiesz jak jeździ Harpia. Przecież nie widziałeś. Naprawdę pozostaje Ci obowiązkowy przyjazd na Dzikowiec. Jestem pewien, że jak będziecie jechali jeden za drugim lub obok siebie, to dla obserwatorów będzie to wspaniała nauka i czysta przyjemność... Nie daj się już dłużej namawiać... Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 jacy instruktorzy, tacy narciarze............. Tutaj już znacznie lepiej : http://www.youtube.com/watch?v=kCSpfcfVvWM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muztaghata Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 [quote name='fredowski']Zapomnij co wiesz o smigach i zakoduj sobie, ze smig jest jeden obojetnie czy na slizgach czy na krawedziach. Dawno nie ma smigu hamujacego czy przyspieszajacego. Stopien zakrawedziowania zalezy od pochylosci zbocza.Na Lysej Gorze jest tak lagodnie i bez "gazu" mozna pojechac tylko delikatnie jak na filmie. śnieg też jest jeden,ale jednak w kilkudziesięciu odmianach.dlaczego nie rozróżniać śmigu ciętego,w ześlizgu,przyspieszającego,kompensacyjnego itd,itp?fat śmigu,woman śmigu,gay śmigu,extra flat smigu ? na Łysej pan kamerzysta nagrał przejazdy,a nie ćwiczenia...a instruktor,to ma nauczyć ,a nie się wymądrzać i puszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Były czasami takie pytania, co to jest unifikacja w sitn. Właśnie znalazłem film z takiego szkolenia: śmig, NW, pługi. Nie powaliło mnie to co tam się robi ... Od razu widać, że to SITN. Nikt normalny nie jeździ śmigiem po płaskiej trasie. A odnośnie poziomu, dobrze to jeżdżą zawodnicy. A Ci instruktorzy, którzy zawodnikami nie byli, wymyślają jakieś pseudo wzorcowe przejazdy, żeby pokazać o ile są "lepsi". Prawda jest jednak taka że w dowolnych zawodach od razu widać by było, że jeżdżą o 2 klasy gorzej i bez znaczenia czy byłby to SL, GS czy skicross. Później natomiast, tych dziwacznych schematów uczy się, na kursach, nowych adeptów. Wynikiem tego, jest taka jazda jak widać, sztuczna i dziwaczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Widzisz Spiochu to jest tak: Tak jak umiesz jezdzic, jezdzi 20% narciarzy. Tak jak nie umiesz jezdzi 80%. Obie grupy czerpia z tego taka sama radosc i to jest najwazniejsze. Użytkownik fredowski edytował ten post 02 luty 2013 - 12:02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Tak jak umiesz jezdzic Tzn. jak? Tak jak nie umiesz Tzn. jak? A nawiązując do Twojej stopki: Narciarzy umiejących jeździć szybko jest góra 0,1%, takich którym się wydaje, że umieją co najmniej 80%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edwin110 Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Spiochu .Wiem o czym mowisz,kiedys rozmawialismy na ten temat. Wlasnie jestem na kursie i mam takie uwstecznienie w jezdzie źe głowa boli.Jak to Fredo napisał tysiac niepotrzebnych ewolucji do niczego nieprzydatnych.Ale mam dla nich asa w rekawie. Śmig..Fredo wie o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Ale Fredo pisze raczej w obronie SITNu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eqiupe Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Czepiacie się Na tym filmie mogą być pomocnicy instruktora (odnawiają uprawnienia) tego nie wiecie! Najprościej jest kogoś oceniać ... Fakty są takie, że Instruktor SITN PZN w Alpach nam wstydu nie przynosi w przeciwieństwie do innych ... Unifikacja ma na celu zapoznanie instruktorów ze zmianami w programach nauczania (bo narciarstwo cały czas się zmienia ...) oraz poprawę poziomu wykonywanych ewolucji. To że ewolucje są bardzo ważne wie każdy kto uczył dzieci w wieku ok 5 lat one kopiują to co robi instruktor uczą się wzrokowo i będą jeździły tak jak jeździ instruktor ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Jasne, że ewolucje są ważne ale po co tworzyć ich cudaczne odmiany? Jak mam nauczyć początkującego techniki z którą niektórzy zawodnicy FIS mają problemy podczas CKI? Co do osób na filmiku to nie oceniam jak jadą z punktu widzenia umiejętności. Jedni jeżdżą bardzo dobrze, inni słabiej. Natomiast znakomita większość wygląda na tym filmiku nienaturalnie i za pewne na co dzień jeździ zupełnie inaczej. SITN dąży do unifikacji nauczania co oczywiście ma pewne zalety. Powoduje jednak zagrożenie, że nauczanie jazdy na nartach będzie przypominać samochodowe "L"-ki. Na pewno też spotkałeś się z niektórymi IW (najczęściej już starszymi i z odpowiednim mięśniem piwnym), którzy wszystko umieją najlepiej i stosują tylko wzorcowe i idealne techniki. Tylko dziwnym trafem te osoby miały słabe współczynniki. Fakty są takie, że Instruktor SITN PZN w Alpach nam wstydu nie przynosi w przeciwieństwie do innych ... Jak dla mnie nie ma "innych" instruktorów w PL więc tego tematu nawet nie warto poruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Nie pisalem o nie przydatnych ewolucjach a jezeli to o tym, ze wszyskie sa przydatne. Spiochu, wypracowales sobie (u mnie) wizerunek 100% Carvingowca. Rzniesz nartostrady tak gleboko, ze wyladujesz na antypodach. Wierze, ze tak nie jest. Krystiiannie zwane dzis obslizgiem a moze inaczej to tez potrzebne ewolucje. To dobry przerywnik miedzy skretami cietymi nie tylko dla odpoczynku ale tez dla ogladania panoramy podczas jazdy. Trudno przy skrecie cietym wyluzowac sie na maxa. Wracajac do Lysej gory to widzimy, ze smig jest najtrudniejsza ewolucja i od pewnego wieku czy piwnego brzuszka nalezalo by juz tej ewolucji nie jezdzic. Smig mozna tez na plaskim pojechac tylko, ze do tego potrzeba finezji, ktorej Panom Instruktorom zabraklo. (na plaskim trzeba calkowicie wyeliminowac zakrawedziowanie i zwiekszyc na maxa tempo, a ze ogolnie mowiac nie ma z czego tego tempa uzyskac, to tylko nie wielu to potrafi zrobic). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Spiochu, wypracowales sobie (u mnie) wizerunek 100% Carvingowca. To chyba nie słusznie. Zwykle staram się jeździć na krawędzi ale często nie ma na to miejsca, warunków lub brakuje umiejętności i wtedy cisnę ześlizgiem. Krystiiannie zwane dzis obslizgiem a moze inaczej to tez potrzebne ewolucje. Źle mnie zrozumiałeś. Mnie nie chodzi o to że ześlizgi są niepotrzebne. Chodziło mi o teatralną formę wszystkich ewolucji na egzaminach SITN. Skręt carvingowy zwykle również wygląda dziwacznie bo kursanci jadą strasznie nadęci. Nie chodzi o dyskusje krawędź czy ześlizg tylko o czepianie się przez IW pierdoł typu "ręka 5cm w prawo" kosztem luzu i elastyczności w jeździe. ze smig jest najtrudniejsza ewolucja W zasadzie najtrudniejszy jest krotki skręt cięty (SL) ale w sumie można by go uznać za jeden z rodzajów śmigu. Natomiast jeśli chodzi o egzaminy SITN-owskie to zwykle najgorzej idą ewolucje płużne i do tego bardziej nawiązywałem. Smig mozna tez na plaskim pojechac Można ale dla mnie to już jest sztuka dla sztuki. Coś jak jazda tyłem albo na jednej narcie. Śmig jeździ się na stromym, na płaskie są lepsze techniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Chetnie przeczytam jakie to techniki sa lepsze/najlepsze na plaskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radcom Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Chetnie przeczytam jakie to techniki sa lepsze/najlepsze na plaskim. Łyżwowa albo klasyczna. Kije się wtedy przydają... Pozdrawiam, radcom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Blusa czuj. Chodzi o skrety na 2 nartach z wylaczeniem przez przestepowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radcom Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Ale do tego potrzebny jest minimalny, ale jednak spadek terenu. Na płaskim grawitacja na narty nie działa. Pozostaje siła mięśni... Pozdrawiam, radcom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Na płaskim najlepiej na krechę. A jak już zupełnie płasko to dodatkowo sznurek i auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gardenia Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 kazdy jest Mistrzem swojego stylu, sa jakies pytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Czepiacie się Na tym filmie mogą być pomocnicy instruktora (odnawiają uprawnienia) tego nie wiecie! Najprościej jest kogoś oceniać ... Fakty są takie, że Instruktor SITN PZN w Alpach nam wstydu nie przynosi w przeciwieństwie do innych ... Unifikacja ma na celu zapoznanie instruktorów ze zmianami w programach nauczania (bo narciarstwo cały czas się zmienia ...) oraz poprawę poziomu wykonywanych ewolucji. To że ewolucje są bardzo ważne wie każdy kto uczył dzieci w wieku ok 5 lat one kopiują to co robi instruktor uczą się wzrokowo i będą jeździły tak jak jeździ instruktor ... Ta unifikacja jest z grudnia, kiedy to nowy program nauczania już był pewnie oddawany do drukarni, więc instruktor z Demo Team powinien go znać. Znam program stary, i nie widzę na tym filmie żadnych nowych elementów nauczania. Mnie chodzi o to że na unifikacjach powinien być już wyższy poziom umiejętności i ćwiczeń niż na kursie PI. Na tym filmie widać tylko standardy, śmig klasyczny, nw i pługi. A może towarzystwo by się trochę pomęczyło i porobiło np. coś takiego (film ukazał się na innym wątku o smigu) Wtedy to jest rozwój ... jak piszesz "poprawa poziomu wykonywanych ewolucji." A może to ćwiczyli tylko nie nagrali, a ja się czepiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.