Skocz do zawartości

Prośba o ocenę jazdy


robzon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć.Głównym problemem jest że jezdzisz na tyłach,przez to zaczynasz skręt od górnej narty.Bardzo dobrze to widać w długim skręcie,przez to kilka razy miałeś utratę równowagi i prawie upadek.Ręce bardziej do przodu piszczele na językach,zaczynaj skręt od dolnej narty-zewnętrznej a górną staraj się nawet lekko cofać.Dobrym ćwiczeniem jest jazda na jednej narcie,skręcasz w lewo jedziesz na prawej narcie a lewą unosisz lekko do góry najlepiej sam tył wtedy Twoja pozycja będzie najbardziej zrównoważona i odwrotnie w prawo.Napewno koledzy na tym forum udzielą Ci kilku bardziej fachowych porad.Pozd. Ps.Dobra praca góra dół,brakuje przód tył.Kilka godzin z instruktorem na tym poziomie jakim jazdzisz a zrobisz milowy krok w swojej jezdzie:)

Użytkownik trzg13 edytował ten post 24 styczeń 2013 - 18:42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiele tych ocen jak narazie ale dziękuję chociaż za te jedyną może spróbuję tak na stronie: http://www.youcanski...eo_index_en.htm jest np. filmik: Katia SL1 slow co powinienem zmienić by zbliżyć się do takiej techniki jazdy? jakie ćwiczenia wykonywać? czy bez pomocy instruktora jestem w stanie skorygować złe nawyki? proszę o wszelkie uwagi, z góry dziękuję i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega powyżej dał Ci wskazówki, czego jeszcze oczekujesz? Zastosuj sie do nich, zmień balans ciała, "przejdź" bardziej na przody nart, przestań obciążać tyły. Spróbuj jechać na tyłach nart na mocno pochylonym stoku, a zobaczysz efekt :P Na zacytowanym przez Ciebie filmiku przypatrz się na pozycję narciarki w 22 sek. zobaczysz jak powinna wyglądać zrównoważona sylwetka i gdzie wypada jej środek ciężkości. Potem odnieść to swojej pozycji i porównaj. Skup się na poprawie jednego/dwóch elementów a na pewno odczujesz różnicę. Nie jest źle, ale może być o wiele lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

niewiele tych ocen jak narazie ale dziękuję chociaż za te jedyną może spróbuję tak na stronie: http://www.youcanski...eo_index_en.htm jest np. filmik: Katia SL1 slow co powinienem zmienić by zbliżyć się do takiej techniki jazdy? jakie ćwiczenia wykonywać? czy bez pomocy instruktora jestem w stanie skorygować złe nawyki? proszę o wszelkie uwagi, z góry dziękuję i pozdrawiam

Masz tam chyba kilkanaście filmów z jazda wolna a wybrałeś chyba najgoszy. Popatrz na przykład na jazdę T. Grandi. Twoja jazda nie jest zła. Pozycja jest dośc stabilna, kontrolujesz prędkości i tor jazdy. Starasz sie zróznicowac promien skrętu. W jeździe zbytnio podpierasz sie noga wewnętrzną. Zwróc uwage na nierównoległośc podudzi w trakcie jazdy. Staraj się ręce trzymac troche bardzij z przodu (nie cofaj łokci) i powinny one pociagnąc za soba górę. Staraj się ćwiczyc jazde ze zminnym rozstawem nóg - węziej szerzej - tak żebys nad tym panował i umieł rostaw zmienić w czasie jazdy. Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę ale wydaje mi się,że największym problemem i przyczyną wszystkiego jest nadmierne wysuwanie wewnętrznej narty. Właściwie u Ciebie wygląda to tak jak gdybyś zostawiał z tyłu zewnętrzną. Z tego wynika podpieranie się nartą wewnętrzną. To ma wpływ na obciążenie nart o którym piszą koledzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to wysuwanie narty, raz jednej raz drugiej, oraz o dociskanie nart chciałem jeszcze dopytać. Kiedyś czytałem aby przyjmować pozycję diagonalną oraz dociskać tylko nartę zewnętrzną. Innym razem aby prowadzić narty równolegle i równo rozkładać ciężar ale za każdym razem gdy tego spróbowałem narta wewnętrzna tak mnie pociągnęła, że kończyło się utratą równowagi i czasami upadkiem (za bardzo cofnięta pozycja na tyły nart?). W wyżej wspomnianym filmie Grandi właśnie tak zdaje się jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Właśnie o to wysuwanie narty, raz jednej raz drugiej, oraz o dociskanie nart chciałem jeszcze dopytać. Kiedyś czytałem aby przyjmować pozycję diagonalną oraz dociskać tylko nartę zewnętrzną. Innym razem aby prowadzić narty równolegle i równo rozkładać ciężar ale za każdym razem gdy tego spróbowałem narta wewnętrzna tak mnie pociągnęła, że kończyło się utratą równowagi i czasami upadkiem (za bardzo cofnięta pozycja na tyły nart?). W wyżej wspomnianym filmie Grandi właśnie tak zdaje się jeździć.

Wysunięcie narty wewnętrznej wysteouje zawsze i jest związane z naszą budową anatomiczną. Ważne jest natomiast to, że ma ono byc skutkiem innych ruchów a nie przyczyną. Jeżeli pomgasz sobie w inicjacji skretu wysuwaniem narty wewnętrznej to jest to błąd do skorygowania. W normalnej jeździe cieżar ciała nigdy nie jest rozłozony idelanie tak jakbys chciał. Każda nierównośc powoduje zmiane rozkładu ciężaru na narty. Ważne żeby to umiec kontrolować, przy duzym objeżdżeniu to po prostu podświadome. Staraj się miec zawsze bardziej obciążona narte zewnetrzna to nie będzie problemów. To, że Grandi jeździ tak czy inaczej nie ma dla nas znaczenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

Cześć.Głównym problemem jest że jezdzisz na tyłach,przez to zaczynasz skręt od górnej narty.Bardzo dobrze to widać w długim skręcie,przez to kilka razy miałeś utratę równowagi i prawie upadek.Ręce bardziej do przodu piszczele na językach,zaczynaj skręt od dolnej narty-zewnętrznej a górną staraj się nawet lekko cofać.Dobrym ćwiczeniem jest jazda na jednej narcie,skręcasz w lewo jedziesz na prawej narcie a lewą unosisz lekko do góry najlepiej sam tył wtedy Twoja pozycja będzie najbardziej zrównoważona i odwrotnie w prawo.Napewno koledzy na tym forum udzielą Ci kilku bardziej fachowych porad.Pozd. Ps.Dobra praca góra dół,brakuje przód tył.Kilka godzin z instruktorem na tym poziomie jakim jazdzisz a zrobisz milowy krok w swojej jezdzie:)

ma ktoś może link do filmu z ćwiczeniem o którym trzg13 wpomina powyżej? ostatniej soboty próbowałem jeździć w ten sposób ale nie miałem tym razem możliwości nagrania filmu i nie jestem pewien czy robiłem to prawidłowo, czy jadąc w ten sposób można również siedzić za bardzo na tyłach nart czy raczej skończyło by się to wywrotką?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś może link do filmu z ćwiczeniem o którym trzg13 wpomina powyżej?

Ktoś ma :) Proszę bardzo. To mój ulubiony - od zera do bohatera w 10 minut :D Te ćwiczenie na jednej nóżce znajdziesz gdzieś od 3 min 30 sekund, a potem w okolicach 5:30 .... ale to już poziom średnio-wyżej zaawansowany, zacząłbym raczej od wcześniejszych ćwiczeń które gość pokazuje. Edit. Przy okazji ....... pewno zaraz dostanę po głowie ;) gość trochę wcześniej na filmie pokazuje że jazda na tyłach może być jednym z świetnych elementów treningu wyczucia balansu

Użytkownik kordirko edytował ten post 06 luty 2013 - 20:36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma :) Proszę bardzo. To mój ulubiony - od zera do bohatera w 10 minut :D Te ćwiczenie na jednej nóżce znajdziesz gdzieś od 3 min 30 sekund, a potem w okolicach 5:30 .... ale to już poziom średnio-wyżej zaawansowany, zacząłbym raczej od wcześniejszych ćwiczeń które gość pokazuje. Edit. Przy okazji ....... pewno zaraz dostanę po głowie ;) gość trochę wcześniej na filmie pokazuje że jazda na tyłach może być jednym z świetnych elementów treningu wyczucia balansu

Ja tylko w kwestii formalnej :) To na jednej nózce (bo to moje ulubione ćw. i kroczki ) tez pewnie oberwę ale się nie dam trzeba robić na początku najlepiej na łagodnym stoku (kawałku stoku) i narta ma być delikatnie uniesiona a właściwie tył narty a przód ma muskac śnieg(tak miałam podpowiedziane przez lepsiejszych i fakt lepiej tak )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko w kwestii formalnej :) To na jednej nózce (bo to moje ulubione ćw. i kroczki ) tez pewnie oberwę ale się nie dam trzeba robić na początku najlepiej na łagodnym stoku (kawałku stoku) i narta ma być delikatnie uniesiona a właściwie tył narty a przód ma muskac śnieg(tak miałam podpowiedziane przez lepsiejszych i fakt lepiej tak )

Wypnij jedną nartę i zjedż ,to samo na jednej narcie,gwarantuje nie będzie tak łatwo:) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij jedną nartę i zjedż ,to samo na jednej narcie,gwarantuje nie będzie tak łatwo:)
Pozdrawiam


tylko raz udało mi się skręcać na wewnętrznej narcie i do dziś zastanawiam się jaki udział w tym miała becherovka
zwykle rozgrzewam się grzańcem ;) (żart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Proszę o ocenę mojej jazdy. Co powinienem zmienić aby moja jazda się poprawiła? Jestem samoukiem i oto co udało mi się jak dotąd wypracować: Pozdrawiam

Na stromym od razu wejdziesz na wewnętrzną nartę i Cię cofnie na tyły. Jak się nie wywalisz to, nogi Ci się rozjadą i staniesz rozkraczony. Ambitnie jeździć, poświęcać się, nie bać się porażek i komentarzy. Wyciągać wnioski i słuchać. Przypominasz mi trochę mojego znakomitego kompana ze stoku B4ME, który parę lat temu podobnie zaczynał, pamiętam Go z filimku z Filipowic i nocnej ;) Dziś jest świetnym narciarzem, nie da się Go nie zauważyć na stoku. W Pecu ostatnio obrabiał wszystkie puchy jakie były, dziś bawiliśmy się z uśmiechem na twarzy na Dzikowcu. Jeśli chcesz zrobić konkretny krok w przód, zobaczyć jak się dba o sprzęt i ile można zrobić, ile zaoszczędzić bzdur, by dać z siebie wszystko, by podziałać na nartach - namiar masz. powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości (dla początkującego)...patrząc na jazdę Grandiego: dobrze mi się wydaje, że podczas skrętu jedna z nart zawsze jest nieco z przodu na początku manewru (górna)? Mnie instruktor tak uczył, że jedna górna prowadzona jest nieco z przodu i póżniej zmiana...Wybaczcie za być może proste pytanie...:D

dobrze Ci się wydaje - narta górna / wewnętrzna podczas jazdy jest wysunięta bardziej aniżeli dolna, nie tylko w fazie inicjacji skrętu ale i podczas jego prowadzenia. zwanej często fazą sterowania; sytuacja ta zmienia się podczas przekrawędziowania / zmiany kierunku jazdy i podczas rozpoczęcia nowego skrętu narta górna staje się dolną , a dotychczasowa dolna ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dziękuje wszystkim za powyższe uwagi i porady. Jeśli ktoś zauważy coś jeszcze albo zna ćwiczenia, które by mi pomogły w ulepszeniu jazdy to prosze śmiało pisać. PS. Znajomi czasami pytają mnie z jaką prędkością jeżdżę a że nigdy nie miałem możliwości zmierzenia to nie mam pojęcia :confused:. Mógłby ktoś z większym doświadczeniem spróbować oszacować jaką mogę mieć prędkość np. w 48s filmiku? Miałbym jakieś odniesienie na przyszłość :). pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...