Skocz do zawartości

Najdłuższy tunel w Polsce na S3 - droga do Czech w 2020 ?


MarioJ

Rekomendowane odpowiedzi

Na S3 między Legnicą a Lubawką powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Zostanie wydrążony pod jednym ze wzniesień Gór Wałbrzyskich, w pobliżu miejscowości Stare Bogaczowice. Obecnie najdłuższy jest tunel w Lalikach na Śląsku, który ma 678 m. Ten na S3 będzie trzy razy taki, bo ma mieć 2320 m. Tunel w Lalikach (na zdjęciach) drążony był dwa lata i kosztował ponad 147 mln zł. Na S3 od Nowej Soli do Lubawki potrzeba około 7 mld zł. W grudniu komisja europejska wpisała ten odcinek na listę kluczowych projektów, które mogą ubiegać się o dotację unijną w ramach nowego instrumentu finansowego pod nazwą ''Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility). Dostępnych będzie 31,7 mld euro. Droga S3 może uzyskać dofinansowanie do 40 procent. Budowa mogłaby się wtedy rozpocząć w 2015 roku. http://wroclaw.gazet...nym_Slasku.html To tunel na S3 będzie budowany 6 lat ;) Jak zaczną w 2015 to w 2021 może pojedziemy do Lubawki.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że jednak dłuższy powstanie w Warszawie. "Przebieg obwodnicy wywołuje ogromne emocje. Po pierwsze, na Ursynowie, gdzie trasa ma prowadzić przez środek gęsto zabudowanego osiedla. Pod ul. Płaskowickiej zaplanowano wprawdzie tunel o długości 2,6 km, ale mieszkańcy mają wiele wątpliwości - co z odprowadzaniem spalin i jakie będą utrudnienia w ruchu podczas budowy?" źródło:http://warszawa.gaze..._Ursynowem.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W tym roku mają być ogłoszone przetargi na budowę trasy S5 Korzeńsko - Wrocław oraz S3 Sulechów - Lubawka. Do tej pory obie inwestycje były przekładane na coraz to późniejsze terminy. Teraz jest szansa, że w przyszłym roku rozpocznie się ich realizacja - Budowa przyśpieszy - zapewnia Marek Łapiński, dolnośląski poseł Platformy Obywatelskiej. - Minister transportu Sławomir Nowak przygotował projekt uchwały w sprawie zmiany "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015". Wynika z niego, że jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną przetargi nie tylko na drogę S5, ale też S3. Budowa tras mogłaby się rozpocząć już w przyszłym roku. - Sądzę, że w najbliższych tygodniach uchwała zostanie przyjęta przez Radę Ministrów. To oznacza, że mamy gwarancje finansowania tych inwestycji - mówi Łapiński. Budowa 48-kilometrowego odcinka S5 Korzeńsko - Wrocław ma kosztować szacunkowo ponad 2,5 mld zł. Natomiast na S3 trzeba będzie wydać około 8 mld zł za prawie 193 km trasy. http://wroclaw.gazet...ch_S5_i_S3.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Niebawem ruszy przetarg na S3 Legnica-Lubawka - 4 mld zł. Na wtorkowym posiedzeniu rząd zdecydował przeznaczyć na obie inwestycje (S-3 i S-5) 14,3 mld zł. Ministerstwo Transportu zapowiedziało, że przetarg na S5 z Wrocławia w stronę Poznania może być ogłoszony jeszcze w czerwcu. - Rząd zdecydował o zmianie "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015", by przyspieszyć wydatkowanie środków unijnych z nowej perspektywy finansowej na lata 2014-20. Chodzi o to, by jeszcze w tym roku ogłoszone zostały przetargi, a w przyszłym mogły się rozpocząć prace budowlane - mówi Marek Łapiński, dolnośląski poseł Platformy Obywatelskiej. Wtorkowa decyzja rządu oznacza, że budowy odcinków S5 Korzeńsko - Wrocław oraz S3 Sulechów - Lubawka, które przez lata były odkładane, wreszcie doczekają się realizacji. http://wroclaw.gazet...1,14035347.html Uda się :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd ten sarkazm w komentarzach u niektórych. W tym przypadku polska jest tylko ziemia, natomiast środki finansowe, a także w dużej części firmy wykonawcze pochodzą często z innych krajów Unii ( a niekiedy i spoza), więc jeśli coś jest w interesie UE, a takim są wewnątrzunijne korytarze komunikacyjne, to zrobią wszystko, aby przyśpieszyć gdzie się da tranzyt towarów i osób w obrębie UE. ps Czy naprawdę myślicie, że autostrady i linie kolejowe buduje/ modernizuje Polska za swoje pieniądze ? Zdravim :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę myślicie, że autostrady i linie kolejowe buduje/ modernizuje Polska za swoje pieniądze ?

Zaraz za swoje... Za nasze!! A przecież można by zwiększyć płacę minimalną, zasiłki dla bezrobotnych albo dać podwyżki całej budżetówce (zwłaszcza tej głośnej). Pozdrawiam marioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz za swoje... Za nasze!! ......

Zgadza się, ale gdyby te pieniądze nie przeszły przez tygiel unijny tradycyjnie byłyby poza jakąkolwiek kontrolą i"rozeszły" by się a drogi ani widu ani słychu. A tak przynajmniej od czasu do czasu mamy jakieś przecięcie wstęgi. Czasem nawet wielokrotne na jednym odcinku :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to bardzo bardzo cieszy... a jeszcze bardziej powinno cieszyć moje Dzieci.

Ja już straciłam nadzieje na jakiekolwiek sensowne połączenie Wrocławia z Warszawą. fatum jakieś. No nie, przepraszam, dzięki jednemu przewoźnikowi mam przewózkę za 3 dychy w obie strony przy pomyślnych okolicznościach co nie zmienia faktu że 6 godzin na tyłku bez zatrzymywanki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będą też duże roboty na S7 Gdańsk - Wawa, S17 Wawa - Lublin i sporo innych ... ogółem wyda się ok. 34 mld PLNów na około 700 km nowych dróg ekspresowych. Mnie to bardzo bardzo cieszy... a jeszcze bardziej powinno cieszyć moje Dzieci.

Czy nie jest to przypadkiem za wysoka cena przeliczając 1 km ? Zawsze mnie to martwi ,że ceny jak na zachodzie a ludziom płacą to samo jak za PRL?! Może jedynie więcej płacą w Warszawie - jak to w stolicy za tamtejsze "wspaniałe' inwestycje typu stadion N., obwodnica X. - później średnia idzie do góry a prowincja narzeka!:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie to martwi ,że ceny jak na zachodzie a ludziom płacą to samo jak za PRL?!

Nie prawda. Zmieniła się struktura wynagrodzeń. Kiedyś były niewielkie różnice a teraz robotnikom płacą gorzej niż w PRL ale jest sporo osób które sobie przy okazji inwestycji nie krzywdują. Mamy potężne rozwarstwienie płac że o nagrodach w wysokości o której się człowiekowi nie śniło - nie wspomnę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już straciłam nadzieje na jakiekolwiek sensowne połączenie Wrocławia z Warszawą. fatum jakieś....

W listopadzie tego roku mają otworzyć odcinek S8 od Sycowa do węzła Walichnowy prawie 50 km. Do Pabianic zostanie 80 km. A już w marcu 2014 maja otworzyć właśnie ten odcinek. :) aż do węzła Łódź - południe. Ja już nie będę narzekał na dojazd do Wrocławia :) Jak jeszcze chyba w 2014 zrobią kawałek A1 od tego węzła do A2 - to będziesz śmigała całą trasę Warszawa - Wrocław albo autostradą, albo ekspresówką... Tadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku mają być ogłoszone przetargi na budowę trasy S5 Korzeńsko - Wrocław oraz S3 Sulechów - Lubawka. Do tej pory obie inwestycje były przekładane na coraz to późniejsze terminy. Teraz jest szansa, że w przyszłym roku rozpocznie się ich realizacja - Budowa przyśpieszy - zapewnia Marek Łapiński, dolnośląski poseł Platformy Obywatelskiej. - Minister transportu Sławomir Nowak przygotował projekt uchwały w sprawie zmiany "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015". Wynika z niego, że jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną przetargi nie tylko na drogę S5, ale też S3. Budowa tras mogłaby się rozpocząć już w przyszłym roku. - Sądzę, że w najbliższych tygodniach uchwała zostanie przyjęta przez Radę Ministrów. To oznacza, że mamy gwarancje finansowania tych inwestycji - mówi Łapiński. Budowa 48-kilometrowego odcinka S5 Korzeńsko - Wrocław ma kosztować szacunkowo ponad 2,5 mld zł. Natomiast na S3 trzeba będzie wydać około 8 mld zł za prawie 193 km trasy.

Fajnie, że mają coś budować ale ja się pytam gdzie jest A1? Jak sama nazwa wskazuje to jedna z najważniejszych dróg w PL, Podobno koszt budowy Tuszyn-Pyrzowice jest nawet niższy niż tej S3 a o ile więcej aut pojechałoby A1? Ile jeszcze można cisnąć Gierkówką? Wiadomo, że fajnie się pochwalić wypasionym tunelem ale biorąc pod uwagę ograniczone środki i czasochłonne budowy, może jednak lepiej byłoby budować najpierw najbardziej uczęszczane drogi i w terenie nizinnym (z uwagi na teren powinno być taniej i szybciej)

W listopadzie tego roku mają otworzyć odcinek S8 od Sycowa do węzła Walichnowy prawie 50 km. Do Pabianic zostanie 80 km. A już w marcu 2014 maja otworzyć właśnie ten odcinek. aż do węzła Łódź - południe.

Z punktu widzenie Łodzi to bardzo istotna poprawa. Tak jak jazda Gierkówką na Śląsk jest jeszcze znośna (2 pasy) to jednopasmowa droga na Wrocław to już jest dramat. Tylko pojawia się drobny problem, z silnikiem 1.1 54km to raczej nie zaszaleje na tych ekspresówkach. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Niestety, szumnie zapowiadany tunel S3 wypadł z planów rządu na czas 2018 czyli bliżej nieokreślona przyszłość.

W planach bieżących pozostało S3 od góry do Legnicy.

 

Tunel S3 został wykorpnięty przez problemy Hani, której trzeba pomóc ładując kilka nowych dróg na Warszawę.

Czesi też trochę się wloką ze swoją częścią i sprawa się powaliła.

 

http://www.gazetawro...szawy,id,t.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, szumnie zapowiadany tunel S3 wypadł z planów rządu na czas 2018 czyli bliżej nieokreślona przyszłość.

W planach bieżących pozostało S3 od góry do Legnicy.

 

Tunel S3 został wykorpnięty przez problemy Hani, której trzeba pomóc ładując kilka nowych dróg na Warszawę.

Czesi też trochę się wloką ze swoją częścią i sprawa się powaliła.

 

http://www.gazetawro...szawy,id,t.html

 

O kurde, muszę zacząć wróżyć z reki. Ponoć niezła kasa... :)

A tak na poważnie, to zrobią do węzła "Wałbrzych", dalej będą martwić się Czesi. Wałbrzych będzie miał wpinkę do S3 i łącznik z A4, więcej nam nie potrzeba. Góry mamy pod nosem, nad morze zajedziemy w cztery godziny, nad jeziora w dwie. Do Pragi będzie dłużej...

 

Pozdrawiam, radcom 

 

Pozdrawiam, radcom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

S3 południowa reaktywacja

 

- Idą święta, to czas dawania prezentów. Nie chcę powiedzieć, że to prezent, ale na pewno mądra decyzja rządu - mówił na konferencji Jacek Protasiewicz, szef dolnośląskich struktur PO.

Rząd zmienił zdanie w sprawie S3 i pieniądze na budowę południowego odcinka jednak się znajdą. 

 

Dziś rano we Wrocławiu wiceminister rozwoju i infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz oficjalnie przyznał, że pieniądze na budowę będą. Na razie rząd sfinansuje jednak tylko część trasy - chodzi o część południowego odcinka S3 z Legnicy do Bolkowa. Przetargi na tę drogę mają zostać rozpisane w 2014 r. Budowa potrwa 3 lata.

- Budowa drogi to koszt 1 mld 100 mln zł. To wszystko jest policzone i gotowe do przetargów. Chcemy je rozpisać w przyszłym roku - powiedział wiceminister. 

 

37 kilometrowy odcinek Legnica – Bolków powstanie z innej puli unijnych środków. Fragment Bolków – Lubawka powstanie zaś dzięki programowi Łącząc Europę, ale dopiero po 2018 r. kiedy Czesi zdecydują się budować swój fragment.

 

Wiceminister Zbigniew Rynasiewicz dodał, że trasa ekspresowa pomoże mieszkańcom Jeleniej Góry i Wałbrzycha, bo połączy się z drogą nr 5, dzięki czemu łatwiej będzie mieszkańcom tych miast dojechać do Autostrady A4, a tym samym np. do Wrocławia. Droga będzie też pełniła funkcję obwodnicy Bolkowa i Jawora. 

 

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/1070754,budowa-s3-uratowana-czesciowo-minister-wlasnie-potwierdzil-to-we-wroclawiu,1,id,t,sa.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejne przepychanki z tunelami  :D 

Tym razem coś nowego na Zakopiance

 

Jeszcze w tym roku mamy poznać wykonawcę i ostateczną cenę budowy odcinka drogi ekspresowej S7, która połączy Lubień z Rabką. Na inwestycję zarezerwowano aż 3,5 mld zł.

 

Przekonywanie z pewnością nie szło łatwo, bo S7 między Lubniem a Rabką będzie zaliczała się do najdroższych inwestycji drogowych w Polsce. Podjęcie decyzji o realizacji projektu oznaczało konieczność zarezerwowania w publicznych finansach kwoty 3,5 mld zł - tyle będzie kosztować 17 km nowej ekspresowej trasy. Fragment drogi krajowej nr 7, którym dziś poruszają się samochody po zjechaniu w Lubniu z istniejącego odcinka dwupasmowego, to kilkanaście kilometrów krętej drogi wspinającej się po wzgórzach. Prowadzi w dużej części przez tereny zabudowane. 

 

Teraz już wiadomo, że przetarg na budowę nowego odcinka S7 będzie ogłoszony w ciągu najbliższych kilkunastu tygodni, a pod koniec roku być może rozpoczęłyby się prace budowlane. Inwestycja jest droga, bo dwupasmówka będzie prowadzona dwoma tunelami - jednym o długości ponad 2,3 km pod Małym Luboniem (jak dotąd najdłuższym w Polsce) i drugim kilkusetmetrowym. Same tunele to nie wszystko. Przez kilka kilometrów samochody będą się poruszały po estakadach wzniesionych ponad dolinami. Z kilkunastu kilometrów nowej trasy tylko kilka nie będzie prowadzonych tunelami i estakadami. To właśnie liczba betonowych konstrukcji stanowi o tak wielkim koszcie budowy nowej drogi. 

 

http://wyborcza.pl/1...y_w_Polsce.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktuję to jako zabawę z tunelami  :D 

Każdy kto ogłasza chęć zrobienia przekopu za miliardy zł, zaraz dostaję pałką w głowę, 
i ktoś mu te pieniądze zabiera na inne kilometry równie priorytetowej drogi. 
Zawsze ktoś zamota ministra że lepiej zrobić 100km zwykłej ekspresówki niż 10km z tunelami.

Po prostu ciągle za mało kasy na te drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w wątku autostradowym,czy Ktoś z Was słyszał może o opcji otwarcia wiaduktu w Mszanie jeszcze tej zimy dla samochodów do 3,5t? Ja osobiście nigdzie z taką informacją się nie spotkałem ale dwaj znajomi niezależnie od siebie mówili o takiej opcji ,że jest ponoć możliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...