Skocz do zawartości

I Memoriał Jurka "niko130" Dzięcielaka SkiForum Masters Challenge Dzikowiec 2013 2


sese

Rekomendowane odpowiedzi

WAŻNA INFORMACJA OD HOTELU RODAR

Ze względu na ilość imprez odbywających się w Boguszowie i okolicach w okresie od 22 do 24 lutego 2013 roku oraz z uwagi na konieczność wcześniejszego pogrupowania wszystkich chętnych w wybranych przez nich pokojach i konfiguracjach, kierownictwo Hotelu nalega o dokonanie rezerwacji przez uczestników naszych zawodów maksymalnie do soboty

16 lutego 2013 roku

W przypadku dokonania rezerwacji po wyżej wskazanej dacie, Hotel Rodar nie jest w stanie zagwarantować wolnych miejsc w terminie 22-24/02/2013

* Z tego co ustaliłem to skiforumowa brać zajęła już cały drugi budynek i obecnie kolejni chętni są kwaterowani w budynku głównym, oczywiście za tą samą cenę (35 zł/osoba/doba)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 tyczek na Dzikowcu?

Z racji że pojawiają się wątpliwości jak wygląda slalom przedstawię krótkie wytyczne FIS:

Slalom Technical Data Vertical Drop Men's Courses For Olympic Winter Games, FIS World Ski Championships and FIS World Cup: - 180 - 220 m For all other races of the FIS: - 140 - 220 m.

Gates A slalom gate consist of two poles . Consecutive gates must alternate in blue and red. A gate must have a minimum width of 4 m and a maximum of 6 m. The distance between two gates may not be less than 0.75 m. This distance must exist between the poles of different gates as well as between the gate line of one gate and the poles of another. The distance from turning pole to turning pole of successive gates may not be less than 0.75 m not more than 15 m. Number of Gates / Direction Changes: Men's WC: minimum 55 direction changes - 3) maximum 75 direction changes + 3) FIS and Continental Cup competitions Men: minimum 55 gates - 3) maximum 75 gates + 3)

General Characteristics of the Course At Olympic Winter Games and FIS World Ski Championships the course must be set on slopes with a gradient of approximately 33% to 45%. It may even be below approximately 33%, but may exceed approximately 52% only in very short parts of the course. The ideal slalom course, taking into consideration the drop and the gradient specified above, must include a series of turns designed to allow the competitors to combine speed with neat execution and precision of turns. The Slalom should permit the rapid completion of all turns. The course should not require acrobatics incompatible with normal ski technique. It should be a technically clever composition of figures suited to the terrain, linked by single and multiple gates, allowing a fluent run, but testing the widest variety of ski technique, including changes of direction with very different radii. Gates should never be set only down the fall-line, but so that some full turns are required, interspersed with traverses. Slalom competitions must be raced on a course surface that is as hard as possible. If snow falls during the race, the chief of course must ensure that it is stamped or, if possible, removed from the course. The course should normally be approximately 40 m wide, if two runs are set on the same terrain.

Number of Gates and Combinations of Gates A Slalom must contain horizontal (open) and vertical (closed) gates as well as a minimum of one and a maximum of three vertical combinations consisting of three to four gates and at least three hairpin-combinations.

Setting In setting a Slalom the following principles should be observed: Avoidance of monotonous series of standardised combinations of gates. Gates, which impose on competitors too sudden sharp braking, should be avoided, as they spoil the fluency of the run without increasing the difficulties a modern Slalom should have. It is advisable before difficult combinations of gates to set at least one gate which allows the competitor to ski through the difficult combination under control. It is not advisable to set difficult gate passages either right at the beginning or end of the course. The last gates should be rather fast, so that the competitor passes the finish at a good speed. The last gate should not be too close to the finish where possible. It should direct competitors towards the middle part of the finish. If the width of the slope necessitates it, the last gate can be common to both courses, provided the prescribed alternation of blue and red gates is maintained. The slalom poles should be fixed (screwed) in by the chief of course or his assistants immediately after they have been set, so that the course setter can supervise the operation.

A tu diagram figur (hairpin to polski łokieć): slalom kombinacje.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śpiochu, powiedz mi - tak szczerze - jaki masz cel we wrzucaniu tych wytycznych?

A jaki może być - informacyjny. Pojawiały się głosy że nie można postawić 40 tyczek SL na Dzikowcu zatem stan wiedzy o tej konkurencji jest niewystarczający. Wytyczne są bardzo sensowne i uwzględniona jest większość aspektów ustawiania trasy, więc nie wiem czego się chcesz przyczepić.

No ale co? Myślisz, że my "chłopcy z wioski" nie potrafimy ustawić slalomu według wymagań FIS? Gwarantuję Ci, że mogę ustawić tyki tak, że nikt nie ukończy przejazdu. I wszystko będzie zgodnie z wytycznymi FIS.

A czy Ty pisałeś o 40 tyczkach do Wałbrzycha? Nie, po co zatem się oburzasz? BTW. jeśli ustawisz tak że nikt nie ukończy to raczej nie oznacza że będzie dobrze ustawiony. Myślę, że wiesz o co mi chodzi.

Użytkownik Spiochu edytował ten post 12 luty 2013 - 15:31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie oburzam. Ja jestem tylko pewien, że ustawienie SL dla amatorów ściśle według wymagań FIS, będzie katastrofą. Bo zarówno technicznie, jak i kondycyjne, nie Jesteście przygotowani, by ukończyć "zawodniczy SL" na tym stoku. Z resztą, jest to gadanie po próżnicy, bo i tak wszystko wyjdzie na piątkowych jazdach... Niemniej jednak gorąco zachęcam, by tez zapisać się na Puchar Wałbrzycha. Będzie to świetna rozgrzewka przed "prawdziwym SL"... :) Pozdrawiam, radcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się dlaczego takie ataki na Piotrka. Wrzucił ciekawe info o ustawieniach i nic więcej. Na pewno, nie miał na celu udowadniać komukolwiek tego że jest lepszy,czy gorszy. Na prawdziwą rywalizację są inne miejsca i na pewno jedzie tam,by spotkać się z nami i trochę potrenować między tyczkami,a nie wygrywać Bo niestety mieszkając w Ł. znacznie mu o to ciężej,niż nam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiały się głosy że nie można postawić 40 tyczek SL na Dzikowcu zatem stan wiedzy o tej konkurencji jest niewystarczający. Wytyczne są bardzo sensowne i uwzględniona jest większość aspektów ustawiania trasy, więc nie wiem czego się chcesz przyczepić.

Śpiochu po raz kolejny apeluje abyś spróbował spojrzeć na SkiForum Masters Challenge z lekkim przymrużeniem oka. To nie olimpiada, ani mistrzostwa świata, ani nawet Otwarte Mistrzostwa Wałbrzycha. To jedynie albo aż spotkanie kilku zakręconych forumowiczów na stoku. Tylko tym się będzie różnić od choćby zeszłosobotniego spotkania na Dzikowcu, że będzie tam parę tyczek, między którymi będzie można sobie zjechać. Żeby było jasne to te nasze "zawody" nie będą miały nawet formalnego organizatora, bowiem ani ja, ani radcom ani nikt inny nie zamierza brać odpowiedzialności za wyczyny pozostałych "poskramiaczy tyczek". Po prostu zrzucamy się na ustawienie i udostępnienie slalomu, a potem na własną odpowiedzialność i ryzyko z niego korzystamy. Właśnie opracowujemy stosowny regulamin oraz wzór oświadczenia dla uczestników. A co do:

A czy Ty pisałeś o 40 tyczkach do Wałbrzycha? Nie, po co zatem się oburzasz?

to zapewniam Cię, że Hesia od dawna doskonale zna zasady organizacji i ustawiania slalomu (poznała je z "Zasad Ustawiania i Metodyki Nauczania Slalomu i Slalomu Giganta" W. Podgórnego) Różnica jest w tym, że ona ma poczucie humoru a Ty nie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ale w pierwszym poście jest napisane że będą zawody:

Teraz jest jazda szkoleniowa z pomiarem czasu, bowiem nie jesteśmy w stanie pod względem organizacyjnym podjąć się przeprowadzenia zawodów. Będą tyczki, będzie slalom, będzie pomiar czasu, ale nie będą to zawody pod względem formalnym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój telefon jest ogólnie dostępny: 660595212. W piątek mamy wydzielony stok i ustawiamy dwa przejazdy: GS i SL. Będziemy od 16 więc wszystko dogramy. Jest "skibus" więc w sobotę o 8.15 podstawi się w rynku. Policzyłem po ilości noclegów, więc będzie wystarczająca liczba miejsc. Wychodzi po dychę w obie strony. W związku z tym, że spodziewamy się wielu przyjezdnych, skibus dla uczestników zlotu jest koniecznością, by nie blokować parkingu. Z resztą uwierzcie, że tak będzie wygodniej. Uczestnicy, którzy przyjadą tylko na sobotę, proszeni są o rozsądne gospodarowanie przestrzenią parkingową. W wypadku, gdyby nastąpiła konieczność wcześniejszego opuszczenia stoku, to w takiej sytuacji załatwimy transport do Rodaru. Po resztę uczestników, skibus przyjedzie po godz. 18. W trakcie dnia proszę jeździć na nartach i nie zawracać d...y organizatorom. :D Pozdrawiam, radcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...