Buc Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Witam, koniec lutego byłem w Szczyrku i nakręciłem 2 filmiki ( telefonem ). ( pojawiam się od 15 s. Jaki jest cel tej " wstawki" ? Co mam poprawić ? Od czego mam zacząć ? Co robię najgorzej i czy cokolwiek robie poprawnie ? Dzięki pozdrawiam Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Cześć To sie nazywa: "nadlatują". Pozycja dośc wysoka (i OK) lekkie odchylenie (i to nie OK na stromszym będą schody). Ręce zdecydowanie zbyt szeroko i na boki - dlatego nadlatują. Straj sie ręce prowadzic przed sobą, lekko ugiete w łokciach tak aby przy wzroku zwróconym przedz siebie dłonie trzymająće kijki łapały się w pole widzenia. Ręce powinny troche "pociągnąć" górę do przodu i to juz będzie postęp. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Dodam coś od siebie, najpierw plusy, bo moim zdaniem są. - starasz się inicjować skręt, i prowadzić go, tylko nogami, bez angażowania góry, to dobrze, choć proponuję wydłużyć łuk i starać się wchodzić w skręt przed dojazdem do linii spadku stoku, powinno Ci się to już niedługo udać bo, tu drugi plus: - stosujesz kontrbalans, czyli złamanie sylwetki w pasie, to zapewnia trzymanie krawędzi a gdy połączysz to jeszcze z wyraźniejszą kontrakcją, czyli skręceniem linii barków w stronę uniesionych krawędzi skrętu, to będzie OK. Minusy: A frame, walcz z tym, staraj się prowadzić obie golenie równolegle - w skręt wchodź wyraźnie kładąc wewnętrzną nartę na jej dostokową krawędź poprzez przechylenie stopy ( niektórzy piszą kolana ) na stok, wtedy noga odstokowa zrobi to samo automatycznie, bo zyska miejsce, bonusem jest tu równe krawędziowanie obu nart, to ważne. Wykrok jak najmniejszy. Tak jak przedmówca zaznacza problemem jest odchylenie - świadomie zaczynaj każdy zjazd przyjmując bardziej ofensywne wychylenie w przód, osiągniesz to cofając stopy z nartami pod sobą, do tyłu, to sprawi że biodra znajdą się tam gdzie powinny być, nad butami a nie za nimi, pierwsza klatka ze stopki, ujęcie z boku, to prawidłowa pozycja startowa. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buc Napisano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Straj sie ręce prowadzic przed sobą, lekko ugiete w łokciach tak aby przy wzroku zwróconym przedz siebie dłonie trzymająće kijki łapały się w pole widzenia. Ręce powinny troche "pociągnąć" górę do przodu i to juz będzie postęp. I tak też zrobię:] Ręce- jasne, przyjąłem;) 1. Natomiast A frame? A czy moje nogi X mają też na to wpływ ? 2. Pochylenie do przodu, bardziej ofensywne. Jak startuje to tak jest ale potem w miare nabierania prędkości jakoś mnie do tyłu ciągnie. A jak daje do przodu, zdarza mi się, że mocno mi zakrawędziuje narta ( wydaje mi się, że to narta zewnętrzna w zakręcie ) wjeżdża na drugą i... gleba . 3. Barki ? ..czyli skręceniem linii barków w stronę uniesionych krawędzi skrętu...Nie do końca rozumiem. Tułów ma być nieruchomy ( staram się), ale barkami mam skręcać ? W stronę następnego skrętu ? ps. teraz w szczyrku było bardzo twardo i bardzo się obawiałem upadku, bo mógł być bolesny ;/ Pozdro Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 1. Natomiast A frame? A czy moje nogi X mają też na to wpływ ? 2. Pochylenie do przodu, bardziej ofensywne. Jak startuje to tak jest ale potem w miare nabierania prędkości jakoś mnie do tyłu ciągnie. A jak daje do przodu, zdarza mi się, że mocno mi zakrawędziuje narta ( wydaje mi się, że to narta zewnętrzna w zakręcie ) wjeżdża na drugą i... gleba . 3. Barki ? Nie do końca rozumiem. Tułów ma być nieruchomy ( staram się), ale barkami mam skręcać ? W stronę następnego skrętu ? Kamilad.1 jeśli masz nogi w kształcie X, to tak, to może mieć wpływ na generowanie A - frame. To się niweluje za pomocą modyfikacji butów. ad.2 panowanie nad balansem przód/tył to niełatwa sprawa, przychodzi z czasem i nabytym doświadczeniem, są sposoby (ćwiczenia) by to opanować ale za pomoca klawiatury trudno to zademonstrować ad.3 tułów ma być stabilny, jak najbardziej. Skręty są generowane poprzez przechylenie nart na krawędzie, dalej już narty same wycinają łuk, góra ciała ( od pasa ) nie powinna być angażowana w inicjację skrętu ( rotacja ) bo to uniemożliwia trzymanie krawędzi. Sztuka polega na koordynacji dół/góra - stopy/kolana przechylamy na stok a górę tułowia od stoku dla kompensacji > to jest kontbalans, do kontrbalansu dodajemy > kontrakcję czyli skręcamy nieco barki w stronę zewnętrznych ( uniesionych ) krawędzi skrętu, ten ruch gwarantuje że piętki nart nie wejdą w ześlizg. Trybisz ? Jak mawia moja pociecha:) Jeśli nie to pytaj dalej. Ufff;) ...Pochylenie do przodu, bardziej ofensywne. Jak startuje to tak jest ale potem w miare nabierania prędkości jakoś mnie do tyłu ciągnie. A jak daje do przodu, zdarza mi się, że mocno mi zakrawędziuje narta ( wydaje mi się, że to narta zewnętrzna w zakręcie ) wjeżdża na drugą i... gleba ... OK, dobry narciarz ciągle "recentruje" swój balas przód/tył, jest na to czas i miejsce zawsze, ale najlepiej robić to w momencie zmiany krawędzi, sztuczka polega na cofnięciu obu stóp pod sobą do tyłu. Kończąc skręt dociążasz tyły nart, to może zaburzyć balans i spowodować odchylenie, trik polega na tym by natychmiast to zniwelować, teraz, gdy następuje zmiana krawędzi, narty są "lekkie", na ciało nie działają siły i można łatwo cofnąć stopy "recentrując" pozycję. Użytkownik Lobo edytował ten post 07 marzec 2012 - 20:20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Mnie jazda się podoba. Dajesz narcie jechać , ona płynie po śniegu. Ja nazywam taką jazdę , że jest wykonana z optymalną krawędzią. Miękki masz kontakt nart ze sniegiem, płynnie poglębiasz uklad. Jest tylko zła praca rękoma. Nie widzę tu odchylenia na tyłach (na filmie tylko jeden moment). Wystarczy abyś w tej pozycji zmienił ułożenie rąk. Łokcie bliżej tułowia, przedramiona bardziej opadające w dół. Nie mogą być w położeniu "stracha na wroble". Ponadto ręce mają zmieniać swoje połozenie wraz z tułowiem. Cały czas podczas skrętu wspomagają tułów. A-fram nie jest elementem stałym (we wszystkich skrętach), jest to wynik braku zrównoważenia w niektórych skrętach. To zniknie. Tak trzymaj , zwiększaj czas pozostawania w łuku. Tu będziesz musiał wytrzymać układ, dłuższe obciążenie dolnej narty. W takim skrecie pojawią się nowe problemy. Napisz o nich. Dla tych , którzy maja wątpliwosci co do moich uwag (dotyczących miękkiego prowadzenia nart po śniegu) zapraszam do porównania dwóch filmikow : i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buc Napisano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 .. kontrakcję czyli skręcamy nieco barki w stronę zewnętrznych ( uniesionych ) krawędzi skrętu, ten ruch gwarantuje że piętki nart nie wejdą w ześlizg. Trybisz ?Trybie;) Trybienie zobrazuje tak: Jak otworzycie powyższy link to po prawej stronie w miniaturkach ( 2 i 6 od góry ) innych filmów chyba jest właśnie ta rotacja, o której tu mówimy, tak ??:confused: Nie mogą być w położeniu "stracha na wroble"Nie będą więcej Często mam wrażenie, że na tak dużo na raz rzeczy muszę uważać ( oczywiście jak zjeżdżam ) Dla tych , którzy maja wątpliwości co do moich uwag (dotyczących miękkiego prowadzenia nart po śniegu) zapraszam do porównania dwóch filmikow : i Chcesz powiedzieć, że ja prowadzę je bardziej miękko niż narciarz na 1 filmiku ? Pozdro K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Chcesz powiedzieć, że ja prowadzę je bardziej miękko niż narciarz na 1 filmiku ? Dokładnie.. Zanim zaczniesz Jak otworzycie powyższy link to po prawej stronie w miniaturkach ( 2 i 6 od góry ) innych filmów uczyć sie takiego ukladu , zacznij od rąk. Potem będzie łatwiej. Tak ja bym Ciebie uczył gdybyśmy byli na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buc Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 ad.1 jeśli masz nogi w kształcie X, to tak, to może mieć wpływ na generowanie A - frame. To się niweluje za pomocą modyfikacji butów. Czyli powinienem przestawić buty do mych nóg ? Dobrze mi się jeździ, więc zastanawiam się czy muszę i czy cokolwiek mi to da ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Czyli powinienem przestawić buty do mych nóg ? Dobrze mi się jeździ, więc zastanawiam się czy muszę i czy cokolwiek mi to da ? Najpierw trzeba przeprowadzić prosty test na stoku, potem, jeśli okaże się to konieczne przerobić buty. Nie wiem gdzie i kto w Polsce robi takie usługi, być może Windsport w Krakowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buc Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 To kanting w butach, to nie o tym mówimy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miracledrug2 Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 lobo chyba nie zczaił. canting jest po to aby ustawic sobie cholewke buta pod dany typ nóg, mniej lub bardziej iksowaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 To kanting w butach, to nie o tym mówimy ? Tak, to kanting ale nie ten polegający na takim ustawieniu mankietu buta by odpowiadał kształtowi goleni. Prawdziwy kanting to planowanie ( frezowanie ) podeszwy buta w płaszczyżnie poprzecznej lub zamocowanie do podeszwy podkładek kątowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.