Mitek Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Cześć Prosta sprawa. Wyjedz na obu , jedna zostaw na górze. Potem będziesz sie martwił.Jesli masz dwie pary nart masz klopot z głowy. Fajne przesiadki i trochę łamigłówki Nie męcz jednej nogi . Przepinaj nartę , po kilku skrętach na drugą nogę. Szybciej opanujesz równowagę.To co Niko pisze jest bardzo ważne. Ćwicz zawsze symetrycznie pośięcająć tyle samo czasu na jedną i drugą nogę lub więćej na tą na której Ci gorzej idzie. To samo jeżeli chodzi o obroty i inne figury. Zawsze w obie strony na obu nogach itd. Pozdro serdeczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 6 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Prosta sprawa. Wyjedz na obu , jedna zostaw na górze. Potem będziesz sie martwił.Jesli masz dwie pary nart masz klopot z głowy. Fajne przesiadki i trochę łamigłówki Nie męcz jednej nogi . Przepinaj nartę , po kilku skrętach na drugą nogę. Szybciej opanujesz równowagę. Okazuje się że sama jazda w dół to pryszcz, dziś byłem, poćwiczyłem i już obczaiłem bazę Natomiast jazda na orczyku na jednej narcie to masakra - sama równowaga to w sumie małe piwo, w krytycznych momentach można się podeprzeć drugą nogą, ale wysiłek ogromny - u góry łydka pali ogniem, skurcze chwytają, wjechałem do góry po 2 razy na każdej nodze i mokre skarpetki (mimo że z poliestru). Potem już wjeżdżałem na dwóch nartach - normalnie poezja i miodzik, nie wiedziałem że jazda orczykiem (na dwóch nogach) może sprawiać tyle przyjemności Następnym razem pojadę może gdzieś gdzie są krzesełka (tylko pytanie gdzie mają krzesełka i czynne do 22:00 ?) A jazda w dół, mimo że koledzy straszyli że wyższa szkoła jazdy itp, to w sumie do opanowania w ciągu godzinki nawet dla takiego beginersa jak ja, - przynajmniej na takiej oślej łączce jak górny stok Czarnego Gronia. Na teorii to się słabo znam, rotacje, odciążenia i takie tam to nie wiem o co biega, z dzisiejszych doświadczeń to mogę powiedzieć tylko tyle, że poza oczywistymi zagadnieniami jak pochylenie do przodu, nacisk nogi na język buta (sterowność), skręt tułowia w stronę spadku stoku, odpowiednia praca kijami i praca stopą w kostce (odpowiednie stawanie na krawędzi) - czyli dokładnie tymi samymi elementami jak przy normalnej jeździe - jak dla mnie najbardziej istotna okazała się praca pewną tylną częścią ciała gdzie plecy tracą swą szlacheną nazwę - jak się odpowiednio kręci tyłeczkiem to skręty na jednej nóżce wychodzą jak ta lala No i łapanie równowagi trochę inne - środek ciężkości wypada inaczej i na początku trudno się przyzwyczaić, ale po 6-tym zjeździe już spoko-maroko. Przy zjeździe najtrudniejszym technicznym elementem okazało się hamowanie przed wjazdem do bramki wyciągu - tu musiałem się na początku wspomagać drugą nogą i wykonać kontrolowaną glebę Polecam wszystkim - fajna zabawa, i o ile zielone trasy mnie już nudziły, to teraz chyba znowu wrócę na zielone, ale na jednej nodze A i w związku z aktualnym kryzysem myślę że dobrze jest nauczyć się śmigać na jednej narcie - oszczędność w zużyciu sprzętu 50%, moje 4-letnie blizzardy dłużej mi posłużą. Jedyny kłopot jaki teraz mam, to taki, że chciałem sobie zaktualizować poziom zaawansowania na profilu zgodnie z forumową skalą http://www.skiforum....o-w-swoj-profil chciałem sobie dać dwójeczkę (ośla łączka) - ale mi ten pług nie pasuje - no bo jak się zatrzymać płygiem na jednej narcie ? Poziomy od 3 do 5 też nie pasują, bo cały czas mowa o pługu. Poziom 6 ? Też nie pasi - doskonalisz równoległe prowadzenie kawędzi - przecież na jednej narcie (pomijając fabryczne odchyłki "równoległości" krawędzi w taliowanej narcie) obie krawędzie mam zawsze idealnie równoległe !!! 7 i więcej? - mowa o czarnych trasach, a ja jeżdżę jednonożnie góra na niebieskich. Najwyraźniej forumowa skala umiejętności jest już mocno przestarzała i nie bierze pod uwagę najnowszych trendów w nowoczesnym narciarstwie, i tu mój postulat żeby w skali uwzględnić też trenujących na jednej nodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Jesli skrecasz w obie strony (nawet na jednej) to 2 pasuje..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Cześć Tu mamy przyklad jak taka jazda powinna wyglądać: Pozdro Użytkownik Mitek edytował ten post 08 marzec 2012 - 11:44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Cześć Tu mamy przyklad jak taka jazda powinna wyglądać: Pozdro Mitku, ślad na śniegu jest piękny. Układ trochę za sztywny. Film cenny, bo otworzył mi oczy na skręt na zewnętrznej krawędzi, który MOŻE być wykonany śladem ciętym. Ja zawsze wprowadzałem nartę w lekki tor "śladowy" tj nieco rozmyty. Będę ćwiczył "D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Cześć Mitku, ślad na śniegu jest piękny. Układ trochę za sztywny. Film cenny, bo otworzył mi oczy na skręt na zewnętrznej krawędzi, który MOŻE być wykonany śladem ciętym. Ja zawsze wprowadzałem nartę w lekki tor "śladowy" tj nieco rozmyty. Będę ćwiczył "D.Dokladnie tak samo - tez zawsze slad slizgowy. Nigdy nie miałem okazji spróbowac na narcie taliowanej o malym promieniu - myslę, że byłoby łatwiej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Cześć Tu mamy przyklad jak taka jazda powinna wyglądać: Pozdro Dzięki. Łoł. Ładny karwing Filmik przyda się. W moim wykonaniu to na razie ześlizg, coś a'la początkujący śmig. W przyszłym sezonie będę trenować, w tym juz chyba nic z tego, bo woda się leje po stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.