Bruner79 Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 A i moze sx tez sie uda oblukac.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 A i moze sx tez sie uda oblukac....Będę testował SX-y po 25.02.12, podobnie jak Marcin.W, w Itali ( może się spotkamy ? ), Rotory 72 mam na codzień i chwalę sobie. SX-y miałem tylko okazję poprzyginać ręcznie, b.elastyczne, lekkie - coś na moją wagę, myślę że to będzie taka krótka gigantka "na sterydach". Pojeżdzimy, zobaczymy:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruner79 Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Będę testował SX-y po 25.02.12, podobnie jak Marcin.W, w Itali ( może się spotkamy ? ), Rotory 72 mam na codzień i chwalę sobie. SX-y miałem tylko okazję poprzyginać ręcznie, b.elastyczne, lekkie - coś na moją wagę, myślę że to będzie taka krótka gigantka "na sterydach". Pojeżdzimy, zobaczymy:cool: Koniecznie opisz wrazenia z jazdy, bo kilka osob zainteresowanych sie znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edwin110 Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Lobo,to fajnie będzie jak też coś napiszesz po powrocie. Będziemy mieli informacje z dwóch żródeł. Też,miałem okazję jeżdzić na starszych rotorach,tylko ciekawi mnie jak się ma nowy rotor do tych starszych. Jak będziesz testował to pewnie też wskoczysz na rotory,jestem ciekaw wrażeń. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Nowy ROTOR 72 jest konstrukcyjnie identyczny z poprzednim, ta sama geometria, inna grafika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek358 Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 całkiem możliwe, że będzie informacja z trzeciego źródła w marcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 27 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 Koniecznie opisz wrazenia z jazdy, bo kilka osob zainteresowanych sie znajdzie No i po testach:) Stockli Laser CX 170cm 116-69-100 Stockli Laser SX 170cm 120-70-99 Obie pary nart idealnie przygotowane, płyty i wiązania SALOMON. Warunki: zmrożony po odwilży śnieg, odwilż, to znaczy najpierw było +10 a w następnych dniach -8, tak więc stoki przygotowane jak na zawody PŚ. Najpierw CX. Może trochę mniej sztywna niż SX, węższy przód sprawia że autokinetyka się nie narzuca, można dosyć swobodnie modulować promień skrętu, narta "energetyczna" nie przetłumiona, trzeba wchodzić w skręt agresywnie, mocno dociążając dzioby, zakrawędziować wedle życzenia a dalej jest już JAZDA, puścić cugle i dać im jechać, mają prawdziwy ciąg, granica prędkości jest wysoko, świetna stabilność - taka która od razu buduje zaufanie, wiem że te narty nie wywiną mi jakiegoś nieprzewidywalnego numeru. Trzymanie krawędzi ponad przeciętne, jak zwykle u STOCKLI. Teraz SX. Sztywniejsze nieco i chyba bardziej wytłumione od CX, jeszcze stabilniejsze, idą jak przyklejone, nie mają chyba limitu prędkości, są szersze z przodu więc łapią skręt chętniej i mocno, co ciekawe, łatwiej idą w skręcie przy bardziej płaskim zakrawędziowaniu. Stabilność jeszcze wyższa niż CX, to wyraźnie daje się odczuć na stromym, twardym stoku, tutaj są bardziej w domu niż CX - nie skręcają autmatycznie, potrzebują impulsu ale gdy już są na krawędzi i dociążone to dalej jest już czysta adrenalina - niestety, stoki są zatłoczone, trzeba uważać bo łatwo stracić samokontrolę. Te narty to prawdziwe bestie karwingowe, twardy, równy stok to ich żywioł - jedno zastrzeżenie, CX jak i SX wymagają sprawnego pilota, bez prawidłowej techniki i kondycji dadzą delikwentowi popalić, moim zdaniem nie nadają się zupełnie do nauki podstaw karwingu. I jeszcze jedno, te narty działają już przy średnich prędkościach a jednocześnie przy dużo wyższych zapewniają znakomitą stabilność i trzymanie porównywalne z nartami GS. Jak ONI to osiągneli ?:cool: Reasumując: to najlepsze karwery z jakimi miałem dotychczas do czynienia. SX-y to sprzęt bezkompromisowy, dla zdeklarowanego fanatyka czystego karwingu, CX-y to to samo w nieco łagodniejszym wydaniu. PS. na muldy się, moim zdaniem, nie nadają, zarówno CX jak i SX, może 170 cm to zbyt dużo, może jeżdziec był zbyt zmęczony:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edwin110 Napisano 27 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 Dzięki wielkie za testy. Napisz jeszcze tylko,jeśli możesz ile masz wzrostu i czy testowałeś różne długości. Acha i jeszcze jedno pytanie,jeżdziłeś na GS może? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 27 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 Niestety, na żadnych GS w tym sezonie nie jeżdziłem, zresztą, uważam że narty z promieniem > 17 m nie nadają się dla mnie do szybkiej, dowolnej jazdy, mam 165 cm i ważę 62 kg. Innych długości nie rozważałem, 178 to zbyt wiele a 162 to już chyba slalomka, 170 wydawało mi się w sam raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B4ME Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Lobo, napisz proszę jak te SX mają się w porównaniu do rotorów, dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Trudno te narty ze sobą porównywać, to inne ligi w sensie przeznaczenia. ROTOR to deski do wszystkiego, dla średnio zaawansowanego jak i dla eksperta , nawet dla pro. SX to już chyba poziom bliższy "race", bardzo szybkie, bardzo stabilne, solidne. ROTORY to przede wszystkim uniwersalność, ale uniwersalność na wysokim poziomie, równie przydatne na twardym stoku jak i na popołudniowej brei, tną pięknie ale równie dobrze sprawują się w jeżdzie "szuranej". SX-y to, jak dla mnie, karwer na twarde warunki. Weźmy dzisiejszy dzień: rano b.twardo, od południa już więcej firnu, pełno muld czyli klasyczny "crud", ROTORY dawały sobie radę przez cały dzień bez problemów, zmrożony sztruks, zwały mokrego firnu, crud - szły po wszystkim a SX byłyby najbardziej przydatne raniutko, po 11:00 lądują w boxie bo na Rotorach po prostu w mokrym firnie jest łatwiej. Jeszcze jedno porównanie, w długim, ciętym skręcie na SX-ach będziesz czuł się pewniej, mają wyższy limit, w muldach sytuacja jest odwrotna, tu rządzą ROTORY. Tak czy siak SX-y na pewno sobie kupię, to uczucie pełnej kontroli w szybkiej jeżdzie jest troche jak narkotyk, nie do zapomnienia, chce się jeszcze i jeszcze:) ale ROTORÓW z boxu i tak nie wyrzucę:cool:. Jeszcze jedna uwaga: nie odmawiam SX-om uniwersalności, też sobie prawie wszędzie ( poza muldami ) poradzą, szeroki dziób, duży "sweet spot" i slalomowa zwinność ( są szybkie z krawędzi na krawędź ) pomogą, tylko jeździec musi być zdeterminowany i ...cięższy. Użytkownik Lobo edytował ten post 01 marzec 2012 - 20:35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B4ME Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Dzięki bardzo Lobo, oto mi właśnie chodziło, na mokre warunki lub podczas gdy pada śnieżek to ja mam ac30. A ja szukam czegoś do Need For Speed dlatego skłaniam się ku laserowi SX, poza tym jest on teraz w miarę dobrych pieniądzach u producenta, tak wiec... Jakby mi się udało jeszcze go potestować to było by pięknie... Użytkownik B4ME edytował ten post 01 marzec 2012 - 21:08 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 SX, poza tym jest on teraz w miarę dobrych pieniądzach u producenta, ... To znaczy za ile ? Z jaka płytą i wiązaniami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B4ME Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 To znaczy za ile ? Z jaka płytą i wiązaniami ? http://www.stoeckli....790-zl,139.html Są też potestowe http://www.stoeckli....890-zl,135.html Użytkownik B4ME edytował ten post 01 marzec 2012 - 23:42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.