ppski Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Ponowie pytanie: majac toko express w sprayu lub inny na zimno dla nooba do smarowania na koniec dnia jazdy, powinienem to wetrzec korkiem i oczyscic szmatka, czy tez potrzebuje szczoty nylonowej do czegos? oczywiscie na poczatek i koniec sezonu jest pro serwis... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodex4 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 W Polsce są setki tysięcy narciarzy, a jak patrzę na allegro to nie widzę zbyt wiele ofert zakupu. Gdzie kupujecie smary skoro na ceneo nic nie ma a na allegro nie widać jakiś większych ruchów? Znalazłem różowy/czerwony smar Toko, oraz Briko. Toko znalazłem (z fluorem): http://allegro.pl/sm...2919807737.html (Bez fluoru - połowę tańszy): http://allegro.pl/sm...2925647844.html Sam nie wiem co wybrać na przeciętne polskie warunki (czyli temp. -1 do -10) Użytkownik bodex4 edytował ten post 06 styczeń 2013 - 16:58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HesSki Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Gdzie kupujecie smary skoro na ceneo nic nie ma a na allegro nie widać jakiś większych ruchów? W sklepie, serwisie, u dystrybutora, w sklepie internetowym... bla bla bla, itp itd... Te dwa portale nie rządzą polskim handlem. Dla chcącego nic trudnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodex4 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Hesski, a w kwestii wyboru smaru coś podpowiesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HesSki Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Tak, kupić 2-3 smary i mieć na każdy warun. Różowy LF z linka to uniwersalny, takie się stosuje najczęściej w serwisach. Jest ok. Zakres temp. ma spory. W zasadzie największy 0 / -30 A ten różowy serwisowy warm, jak wiadomo zakres temperatur ma dość skromny, dlatego jeśli chcesz kupić JEDEN to kup uniwersalnego LF. ...a jeśli chcesz mieć większy wybór, to jest jeszcze serwisowy smar cold (zielonkawy) i jest do dużo niższych temperatur. Możesz zatem albo kupić jeden LF uniwersal albo dwa - warm i cold, wtedy stosować je osobno, bądź na zakres pośredni temperatur (-4 do -8/-9) nakładać oba. Pamiętamy że chodzi o temp. śniegu, nie powietrza! Użytkownik HesSki edytował ten post 06 styczeń 2013 - 20:05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodex4 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Uniwersalny różowy a nie biały? Mi poleca sprzedawca ten fluorowy (za 43 zł) http://allegro.pl/sm...2919807737.html Nie wiem czy nie poprzesaćć na zwykłym za ~23 zł? Użytkownik bodex4 edytował ten post 06 styczeń 2013 - 20:22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HesSki Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Tak, różowy. Uniwersal biały jest bez fluoru, róż jest droższy, bo to już LF. Półka wyżej w smarach. Jakbym miała wybrać jeden jedyny to bym kupiła właśnie różowy LF uniwersal. 250gr kostka starczy na naprawdę sporo smarowań. Tych 43zł nie masz co żałować. To inwestycja na dłużej. A jeśli ktoś ma wprawę to będzie się nim cieszył tak długo, że pewnie z nudów kupi inny. Użytkownik HesSki edytował ten post 06 styczeń 2013 - 21:07 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Tak, różowy. Uniwersal biały jest bez fluoru, róż jest droższy, bo to już LF. Półka wyżej w smarach. Jakbym miała wybrać jeden jedyny to bym kupiła właśnie różowy LF uniwersal. 250gr kostka starczy na naprawdę sporo smarowań. Tych 43zł nie masz co żałować. To inwestycja na dłużej. A jeśli ktoś ma wprawę to będzie się nim cieszył tak długo, że pewnie z nudów kupi inny. nie ma reguly dobrze by bylo, gdyby bylo to (kolory) zunifikowane - ale nie sa - sa f-my , produkujace smar podst flouro w kolorze bialym , a sa rozowe… zalezy od f-my Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodex4 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Tak, różowy. Uniwersal biały jest bez fluoru, róż jest droższy, bo to już LF. Półka wyżej w smarach. Jakbym miała wybrać jeden jedyny to bym kupiła właśnie różowy LF uniwersal. 250gr kostka starczy na naprawdę sporo smarowań. Tych 43zł nie masz co żałować. To inwestycja na dłużej. A jeśli ktoś ma wprawę to będzie się nim cieszył tak długo, że pewnie z nudów kupi inny. Zaletą tego droższego jest to będzie się dłużej "trzymał" nart? Dziękuję bardzo za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HesSki Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 nie ma reguly dobrze by bylo, gdyby bylo to (kolory) zunifikowane - ale nie sa - sa f-my , produkujace smar podst flouro w kolorze bialym , a sa rozowe… zalezy od f-my Opieramy się tu na konkretnych smarach konkretnych firm i edycji. Chodzi o barwaxy z toko w sztabkach serwisowych, i kolory dotyczą tylko tych smarów, a nie smarów jako takich. W samym toko jest np LF w serii dibloc który jest biały, a zakres jego temperatur to bodajże w przybliżeniu -7/ -14, czyli zupełnie inna bajka. Myślę, że bodex4 wie, że poruszamy się w obszarze smarów przez niego zlinkowanych. Zaletą tego droższego jest to będzie się dłużej "trzymał" nart? Hehe, Nie, raczej nie Chodzi tu o domieszki. Narta nie jedzie po śniegu jako takim, ale po wodzie. Po cienkiej warstewce wody. Żeby podnieść własności hydrofobowe smarów w warunkach wysokiej wilgotności używa się dodatków fluoru (potocznie zwanego) albo molibdenu. Niestety zazwyczaj im więcej fluoru, tym wyższa cena. Użytkownik HesSki edytował ten post 06 styczeń 2013 - 21:41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodex4 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 No to kupię taki, mam tylko nadzieję ze nie trafię na podróbkę. A czy smarowanie takim smarem czasami na zimno (jak to się kiedyś robiło w dzieciństwie) jest kompletnie bez sensu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HesSki Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Wcieranie świeczki w płozy sanek miało sens, ale tutaj chodzi o ślizgi, i ciepło ma kluczową rolę. Jak nie masz żelazka pod ręką, a chciałbyś poprawić stan desek to poszperaj na temat wcierania smarów korkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodex4 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 ...dzisiaj zrobiłem na fragmencie narty próbne smarowanie na gorąco - wrażenia bardzo fajne, porównywalne z samą jazdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudezm Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 miło mi to słyszeć, bo właśnie (nie ukrywam, że pod wpływem tego wątku) zamówiłem ten różowy Toko na allegro oraz stare żelazko u rodziny. Oj będziemy smarować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 pamietajcie aby przy zwyklym żelazku nie ustawiać więcej niż -jedna kropka lub -pomiędzy 1 a 2ma kropkami. Inaczej spalicie smar i straci właściwości! ps. ślizg też łatwo uszkodzić odparzenie! może wyjść! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudezm Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 oczywiście, ta lekcja odrobiona. Powiem więcej, jako że żelazko stare i nie do końca wierzę termostatowi, sprawdzę temp. pirometrem (to nie zboczenie, ot mam możliwość, to czemu nie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeberkaa Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 jako że żelazko stare i nie do końca wierzę termostatowi .Zgadza się, u mnie kilka starych sztuk okazało się nieprzydatnych. Ustawione na minimum nagrzewały się ponad miarę, kupiłam więc za kilkanaście zł nowe małe żelazko /wyprzedaż/. Ma kilkanaście otworów w stopie ale nie stanowi to żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudezm Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 No właśnie - jak to z tymi dziurkami. Mam takie dziurkowane niepotrzebne już, ale nastawiłem się na gładkie i w sumie nie wiem czemu. Smar włazi dziurkami do środka stopy - idzie więcej smaru. Co jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eqiupe Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Pewnie zostanę za to skrytykowany ale napiszę co mówią fachowcy od serwisu z Pucharu Świata ... Do normalnej codziennej jazdy oraz treningów stosujemy smar uniwersalny bez fluoru tzw. bazę! Im więcej bazy, im bardziej ślizg jest natłuszczony tym lepiej. Nie wolno dopuszczać do białego ślizgu bo to już jest katastrofa. Dla ludzi którzy ścigają się w zawodach są smary LF, HF i 100% fluory ale to już inna historia (trzeba je odpowiednio nakładać aby działały a do tego są drogie) Ślizg który zamkniemy fluorami trzeba po zawodach z nich czyścić, gdyż pozostawienie fluoru nie jest to korzystne dla naszych ślizgów. Dlatego nie dajmy się naciągać na różne mity i super smary dla naszych nart najlepszy jest smar bazowy (uniwersalny) nakładany na ciepło w miarę często! Pozdrawiam! Szymek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeberkaa Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Smar włazi dziurkami do środka stopy - idzie więcej smaru. Co jeszcze? No własnie nie za bardzo włazi w te dziurki a jeśli już to w takiej ilości że nie wymaga to zwiększenia dozowania smaru. Żelazko po sezonie intensywnego cotygodniowego użytkowania dla 2 par nart i 2 parapetów prezentuje się tak: Nie za bardzo wygląda żeby żelazko wciągało smar. W trakcie "prasowania" smar jest ciekły i raczej prawem grawitacji ciąży ku dołowi. Ten wewnętrzny obwód to fikcyjne dziurki Żelazko już stanowczo zapracowało na siebie. Oczywiście jak przyjdzie pora i będę miała na to pieniądze to zamienię je na bardziej komfortowe prawdziwe żelazko do nart, ale na razie jest lepsze niż "stare żelazko". Do normalnej codziennej jazdy oraz treningów stosujemy smar uniwersalny bez fluoru tzw. bazę! No to kamień z serca bo ja systematycznie nakładam smar z allegro - wielką kostkę no name za dychacza i jadę. Po wynikach sprzedaży widzę że nie ja jedna Brudną cyklinę /ktoś pytał/ wrzucam po biedzie do ciepłego jeszcze piekarnika. Na ściereczce jednorazowej. Potem obcieram tą ściereczką i cyklina czysta. Załączone miniatury Użytkownik zeberkaa edytował ten post 11 styczeń 2013 - 13:33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudezm Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 No to ja chyba też kamień z serca - o ile zaraz ktoś nie napisze, że żelazko z dziurkami niszczy narty (lub coś w tym stylu). I żona się ucieszy, bo zniknie jej rupieć, który żal wyrzucić, bo niby dobre ale i tak nieużywane. Ze smarem za późno - zamówiony. Trudno - w najbliższym czasie będę jeździł na różowym uniwersalnym Toko LF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.