KubaR Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Nie wiem czy przytoczone rozporządzenie jest jeszcze aktualne. W momencie wejścia w życie ustawy nie będzie. A do niej się odnosimy, bo to jeszcze dni kilkanaście. Co do GOPR i SITN to przeczytaj proszę wersję dekalogu na stronach www tych organizacji. Spraw i wyroków nie znam i nie muszę. Na stronach GOPR dekalog narciarki FIS, znajduje się tam. Na stronach SITN tam. Wskaż mi proszę istotne dla interpretacji różnice, choćby w przykładzie który podałęś: GOPR: "6. Zatrzymanie się.Tylko w razie absolutnej konieczności narciarz może zatrzymać się na trasie zjazdu, zwłaszcza w miejscach zwężeń i miejscach o ograniczonej widoczności. Po ewentualnym upadku narciarz winien usunąć się z toru jazdy, tak szybko jak jest to możliwe. Komentarz FIS :Z wyjątkiem szerokich stokowych zatrzymywanie się powinno następować na skraju trasy. Nikt nie może się zatrzymywać w miejscach niewidocznych dla jadących z góry lub zza zakrętu." SITN:"6. Zatrzymanie na trasie.O ile nie jest to absolutne konieczne, narciarz lub snowboarder musi unikać zatrzymania się na trasie zjazdu w miejscach zwężeń i miejscach o ograniczonej widoczności. Po upadku w takim miejscu narciarz lub snowboarder winien usunąć się z toru jazdy możliwie jak najszybciej. Komentarz FIS Reguła 6 Z wyjątkiem szerokich stoków zatrzymywanie się musi następować na skraju trasy. Nikt nie może zatrzymywać się w miejscach wąskich lub niewidocznych dla jadących z góry. " Jeżeli mogę wyrazić moje zdanie na temat mojego wyobrażenia na temat prawa, to oczekuje opublikowania tekstu kodeksu FIS z komentarzem w formie rozporządzenia. Ułatwi to życie narciarzom, sądowi i biegłym. A możesz mi wyjasnić dlaczego w wielu krajach o tradycjach narciarskich znacznie dłuższych od nas jakoś reguły FIS funkcjonują i nie ma specjalnych rozporządzeń? Dzieje się zresztą tak nie tylko w sprawach nart ale także np. w innych regulacjach turystycznych typu allemansretten w Szwecji czy Norwegii. Według opinii wielu autorytetów prawa zbyt szczegółowe jego tworzenie prowadzi do jego ułomności. Abstrahując zresztą od tego, praktycznie w każdym ośrodku w tzw. regulaminie ośrodka albo punkty kodeksu są eksplicite przytoczone albo jest do niego odwołanie, więc naprawdę trzeba być bardzo zdeterminowanym by udowodnić, że się o nich pojęcia nie miało. Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karat10 Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 No chyba nie liczysz na to, że koleś Ci poda stopień nachylenia stoku... Skąd się tacy biorą? Czyżby Orgiash miał rzecznika prasowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Cześć Nie potępiam wszystkich instruktorów, daleki jestem od uogólnień i z sympatią patrzę na młodych adeptów narciarstwa. Sam corocznie zabieram szkolną grupę na stok po naukę. Tym przykładem zwracam uwagę na brak wyobraźni ze strony niektórych instruktorów. Dotyczą was takie same prawa jak innych.Bądźcie widoczni i dajcie komuś czas na reakcję a w trudniejszych miejscach i sytuacji, jeżeli taka nastąpi, zostawcie chociaż 2-3 metry wolnej przestrzeni. To jest tak jakby uczący się jeździć kierowca jechał pod prąd i zawracał sie bądź zatrzymywał , gdzie mu akurat przyjdzie ochota. That's all . Amen.Mówisz, że nie uogólniasz a zwracasz się w liczbie mnogiej jakby to był jakiś apel. Przeczytaj spokojnie Towje poprzednie posty. Jednoznacznie oceniasz w nich grupe ludzi i stawiasz sie w opozycji - jako osoba, ktora wie lepiej. Jeżli na stoku potzrebujesz aby inni "dawali Ci czas na reakcję" znaczy to że nie umiesz dostosować techniki i taktyki jazdy do okoliczności i koniec. Dobry narciarz to taki, którego na stoku dla innych nie ma tak jak dobry kierowca. Nie powinieneś takim razie zabierać na stok ludzi w celu nauki czy opieki nad nimi bo sam jej widać czasami potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wueres Napisano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 Odświeżę nieco temat: http://wiadomosci.on...-wiadomosc.html "Dzięki" temu wypadkowi mamy świetne porównanie i dowód na to, kiedy należy zastosować sankcje karne, a kiedy pozostać wyłącznie przy odpowiedzialności cywilnej. Pisałem już wcześniej (http://www.skiforum....ll=1#post399841) o konsekwencjach wyroku skazującego (karnego). Dlatego ponownie apeluję o rozwagę w takich kwestiach, która w zasadzie sprowadza się do tego, żeby drogę karnoprawną uruchamiać, gdy: 1. sprawca wypadku jest pod wpływem alkoholu; 2. sprawca wypadku uciekł/ usiłował uciec z miejsca zdarzenia; 3. w innych, skrajnych wypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.