robertw Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Obserwuję od pewnego czasu stoki narciarskie pod względem opisów długości i zaplecza Wniosek - rzeczywistość zbyt często rozmija się z marzeniami zarządzających stokami http://www.skiforum....ead.php?t=33797 Teraz zacząłem sie zastanawiać na klasyfikacją oceny trudności stoków i ... jak dla mnie masakra Przykładowo, kilka tras ostatnio zaliczonych przeze mnie i rodzinkę. Wszystkie trasy w opisie i ... dla przykładu kąty nachylenia stoku. 1. W opisie trasy średni kąt nachylenia 20% - niektóre fragmenty ponad 35% 2. W opisie trasy 29% - rzeczywistość 30% 3. W opisie (niebieska trasa) - fragment prawie 40% :eek: 4. W opisie czarna - rzeczywistość 32% Gdzie tu logika? Zna ktoś odpowiedź? Przyznam się szczerze, zaskoczyło mnie to, ze na niebieskiej trasie (z opisu) na niektórych fragmentach jeżdżący odpinali narty/deski i ..... zsuwali się na przysłowiowej życi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faf500 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Zwykle o kolorze trasy decydują 3 czynniki: 1. Średnie nachylenie 2. Największe nachylenie 3. Marketing Problem w tym, że te kryteria się często rozjeżdżają i pewnych tras nie da się optymalnie sklasyfikować. Dość jaskrawy przykład, to pewna trasa (nr 10) na górze Chopok na Słowacji. 90% trasy jest totalnie płaskie i zasługuje na kolor zielony (którego akurat nie ma w SK), podczas gdy 10% to solidna czerwono-czarna ściana. Więc oznaczenie się przez lata zmieniało - raz była to trasa niebieska, raz czerwona, w końcu zrobiono łatwy wariant i powstały 2 trasy: czerwona i niebieska. Ale tego typu problem się często zdarza. Do tego dochodzi pkt. 3, czyli silna potrzeba posiadania łatwych tras, coby to ośrodek był "rodzinny", lub trudnych, żeby tych bardziej zaawansowanych deskarzy nie odstraszać wizją nudy na oślej łączce, więc się "naciąga" oznaczenia. I to nie jest nasz rodzimy-słowiański wynalazek, w Alpach jest podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Zwykle o kolorze trasy decydują 3 czynniki: 1. Średnie nachylenie 2. Największe nachylenie 3. Marketing Ja bym dodał jeszcze szerokość stoku. Trasa tak samo nachylona, ale węższa potrafi być czarna a szersza - czerwona. Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.