Skocz do zawartości

narty unlimited völkla - pytanie


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o krotko informacje nt roznic pomiedzy unlimited ac 10 a ac 30 Na bazie ktorej z tych nart powstala narta sprzedawana m.in. przez Intersport o oznaczeniu "Volkl Unlimited AC IS 110523 + Wiązania Marker M LT10 6529K1.VC?" Przy okazji: czy wiazanie oznaczone jako CC M 10is 2011 jest identyczne z tym wiazaniem Markera?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intersport Unlimited AC IS podejrzewam że to jest po prostu Volkl AC, czyli narta klasy Allround dla początkujących. To chyba jedyna narta w tej linii Unlimited bez drewnianego rdzenia. Nie jest to jakaś wspaniała narta, po prostu narta dla osoba zaczynającej jazdę. http://www.skionline...&id_modelu=4646 AC10 to już rdzeń drewniany, znacząco wyższa klasa narty, to już narta dla kogoś kto umie jeździć dobrze po trasie. Narta do jazdy trasowej (72 mm pod butem) w różnych warunkach. Myślę że nie nadaje się jeszcze do jazdy freeride. AC30 ma już 80mm pod butem, więc można jej używać do lekkiego freeride, do próbowania i zapoznawania się w jeździe poza trasą. Czyli AC10 narta allround na każdą trasę (przygotowaną, nieprzygotowaną, zmuldziałom) dla dobrze jeżdzącego narciarza. AC30 to narta uniwersalna narta allmountain trasa i poza trasą, ale oczywiście nie 1-metrowy puch. Ponieważ to są narty uniwersalnę więc trzeba wziąć pod uwagę, że będa one gorsze od narty specjalistycznej (SL czy RACE) na równej trasie. Dodam że AC30 i AC50 znam osobiście. Pozostałe z parametrów. Patrz również inny wątek o AC http://www.skiforum....ead.php?t=36280
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Jeśli chodzi o Unlimited to problem jest w tym, że wielu osobom te narty w ogóle nie pasują i nie bardzo wiem od czego to zależy. Np. nie znam osoby, której by nie pasowała szersza pod butem od każdego modelu Unlimited The Grizzly a odnośnie UNlimited słyszałem bardzo różne głosy. Dlatego też przed zakupem postara j się pojeździć na tej narcie po to, aby nie nie było niespodzianek. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC10 jest bardziej elastyczna od AC30 i łatwiej inicjuje skręty. Wydaje się również wolniejsza. AC30 trzeba mocniej przydepnąć, co przy dynamicznej jeździe daje wspaniałe efekty. Co do taliowania, to nie zauważyłam wielkiej różnicy od strony użytkowej. Zarówno na trasie jak i lekko po za nią. Najlepiej, jak możesz przetestuj obie i podejmij wtedy decyzję. Niezależnie jakie narty chcesz kupić powinieneś na nich troszkę pojeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie, też słyszałem w wypożyczalni że są osoby dobrze jeżdżące, ale niezadowolne z nart AC. Myślę że to jest kwestia indywidualnych upodobań. Jeśli AC10 łatwiej inicjuje skręty od AC30, to jedną z przyczyn musi być szerokość pod butem. Im szersza narta, tym bardziej trzeba się przykładać do fazy przejścia w skręcie karwingowym. Jeszcze nie wspominaliśmy o długościach. Na jakich jeździcie? Ja mam moją wysokość+4cm. Im większa długość tym większy promień skrętu i tym łatwiej się jeździ śmigiem. Mariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie, też słyszałem w wypożyczalni że są osoby dobrze jeżdżące, ale niezadowolne z nart AC. Myślę że to jest kwestia indywidualnych upodobań. Jeśli AC10 łatwiej inicjuje skręty od AC30, to jedną z przyczyn musi być szerokość pod butem. Im szersza narta, tym bardziej trzeba się przykładać do fazy przejścia w skręcie karwingowym. Jeszcze nie wspominaliśmy o długościach. Na jakich jeździcie? Ja mam moją wysokość+4cm. Im większa długość tym większy promień skrętu i tym łatwiej się jeździ śmigiem. Mariusz

ac 40 184cm. mysle, ze ludzie nie lubia linii ac 4/40/50 bo jest to juz narta wymagajaca. i nie toleruje opieprzania sie. co do glebokiego sniegu - azpewniam, da sie dobrze jezdzic.........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, też tak uważam, jak pisze Jan. Wyższe modele potrzebują po prostu techniki :). Miałem okazję pojeździć troszkę na 50-tkach, chociaż troszkę mało :(. Nie mniej czuć, że to narta dla osób lepiej jeżdżących. Myślę, że będzie to kolejna moja narta, patrząc rozwojowo na swoje umiejętności ;). Co do tańszych modeli - 10 i 30 to ja osobiście nie zauważyłem jakiś problemów z jazdą. Różnica jest w stosunku do 50-tek, ale to już inna bajka :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jeździłem trochę na Unlimited i to wszystkich od AC 10 do AC 50, wyższe modele to bardzo dobre narty, mnie się jeździło doskonale. Czy uważacie, że The Grizzly nie jest wymagająca? Jak już pisałem nie znam osoby, której nie pasowałaby ta narta a jest szersza pod butem od najwyższego modelu Unlimited.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na epicski sa opnie odnosnie volkla ac (i grizzly), ze ta narta jest swietna o ile sie ma odpowiednia wage, mniej wiecej >85kg. No i oczywiscie technike. Jezeli ktos wazy mniej to musi z narta walczyc, dodatkowo to narta glownie na trase, z powodu jej sztywnosci. "Volkl AC-50: This is the prototype “Giant carver” ski. By that, I mean a ski with a beefy carving ski build and temperament, but with a wider “all mountain” ski shape. The AC-50 in its current iteration uses the Marker IPT system binding. The ski itself is heavily built up in the center section to accommodate the binding setup. The IPT configuration is a structure much like an I-Beam. This is a ski that is very rigid in overall flex and particularly in torsional flex. This creates a ski with exceptional edge hold and power. The AC-50 is grippy, aggressive, and energetic if one is strong enough or heavy enough to bend it. Among this group, it is near the top in grip and stability. This may not be the best choice for moguls or mixed conditions." http://www.epicski.c...11-mini-reviews

Użytkownik lucasd edytował ten post 15 luty 2011 - 12:51

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Na 50-tce umęczyłem się troszkę, ale warto. Narta ta nadaje się doskonale, również po za trasy. Jest dosyć szeroka pod wiązaniem. Nie miałem okazji testować jej w głębokim i kopnym śniegu. Jedynie było tam ze 40 cm, nie więcej. Inaczej, powąchałem marchewkę i teraz chcę ją, bo mi zasmakowała :D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twarda jest, zgadza się. Być może za twarda na głęboki puch (nie miałem okazji testować w śniegu po uszy :)), ale da się nią wyjechać po za nartostrady. Jej głównym przeznaczeniem jest jak najbardziej dobrze przygotowany stok.

troszke demonizuja te opisy (ze musisz miec 85 zeby cos tam pojechac) . mysle ze z grizzly jest prosty trick ; nikt nie powie ze kupil narte zbyt wymagajaca, skoro wydal tyle pieniedzy... a co do ac 50 - to narta do wszystkiego. nie odczuwam zeby byla zbyt twarda, jest twarda i solidna i to lubie. przemiezzany snieg, swiezy snieg/puch o i tez przygotowane trasy to tam, gdzie blyszczy. na trasach daje GS-owy feeling. dobrze trzyma na wiekszej szybkosci, nie ma klapania. grizzly lepiej nieco w puchu. ale musi byc szybkosc.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke demonizuja te opisy (ze musisz miec 85 zeby cos tam pojechac) . mysle ze z grizzly jest prosty trick ; nikt nie powie ze kupil narte zbyt wymagajaca, skoro wydal tyle pieniedzy... a co do ac 50 - to narta do wszystkiego. nie odczuwam zeby byla zbyt twarda, jest twarda i solidna i to lubie. przemiezzany snieg, swiezy snieg/puch o i tez przygotowane trasy to tam, gdzie blyszczy. na trasach daje GS-owy feeling. dobrze trzyma na wiekszej szybkosci, nie ma klapania. grizzly lepiej nieco w puchu. ale musi byc szybkosc.....

Tylko jak napisalem wczesniej kwalifikujesz sie w minimalne widelki wagowe na AC (83kg lub wiecej), ja lzejszy (8-10kg) postanowilem zaryzykowac z Sultanem 85 178cm. Wedlug opini gorzej od AC na twardym, ale bardziej uniwersalna, ale tez dobrze jezdzi jako gigantowka. No i tansza, tez to mialo znaczenie. Co ciekawe grizzly, na epic ski ma mieszane opinie, AC 50 wole lub inne marki (np. Blizzard magnum 8.7). Z ciekawosci czy ona jest bardziej miekka od AC50? I ciekawe w jakim stopniu za jej ch-ke jes todpowiedzialne drewno, a w jakim weglowe rdzenie z PS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Grizzly to co pisałem to akurat były opinie osób, które miały okazję jeździć na tej narcie ale jej nie nabyły więc patent z ceną odpada. Za charakterystykę tej narty odpowiada zarówno rdzeń drewniany jak i pręty carbonowe - przy czym w pozycji Cruise pręty są całkowicie nieaktywne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak napisalem wczesniej kwalifikujesz sie w minimalne widelki wagowe na AC (83kg lub wiecej), ja lzejszy (8-10kg) postanowilem zaryzykowac z Sultanem 85 178cm. Wedlug opini gorzej od AC na twardym, ale bardziej uniwersalna, ale tez dobrze jezdzi jako gigantowka. No i tansza, tez to mialo znaczenie.

Już jeździsz na Sultan? Jakie wrażenia? W testach nie wygląda ta narta najlepiej. Ja rozważałem Mythic Rider 90mm, ale na razie zostałem przy AC 30. Mariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jeździsz na Sultan? Jakie wrażenia? W testach nie wygląda ta narta najlepiej. Ja rozważałem Mythic Rider 90mm, ale na razie zostałem przy AC 30. Mariusz

Jeszcze nie mialem okazji, ale ogolnie to uznawana jest ta narta przez wiekszosc jako bardzo dobry kompromis narty carvingowej i pozatrasowej (wrecz wzor). I wiekszosc z opinii jakie znalazlem ja chwali, a dla przykladu grizzli ma mieszane opinie w sprawnosci poza trasa (uznawana za dobra narte, ale sa lepsze). Sultan 85 "With a wood and metal layup, you might think this is in the realm of the “Giant Carver”. Then again, with a flat build profile similar to the Watea, you might think this is in the softer/easier category. In fact, it is both and of course therefore, it is neither. The Sultan is medium in overall flex and medium stiff in torsion and thus, it is the “tweener” of this group of three returning skis. The Sultan offers enough overall and torsional stiffness to have a slight bias toward hard conditions. Realistically though, the Sultans’ balance of skills is almost right down the middle with roughly equal priority toward hard snow (overall and torsional stiffness) vs. softer snow and bumps (less stiff in all directions). The Sultan could well be the benchmark for broad range capabilities within this group."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke demonizuja te opisy (ze musisz miec 85 zeby cos tam pojechac) . mysle ze z grizzly jest prosty trick ; nikt nie powie ze kupil narte zbyt wymagajaca, skoro wydal tyle pieniedzy... a co do ac 50 - to narta do wszystkiego. nie odczuwam zeby byla zbyt twarda, jest twarda i solidna i to lubie. przemiezzany snieg, swiezy snieg/puch o i tez przygotowane trasy to tam, gdzie blyszczy. na trasach daje GS-owy feeling. dobrze trzyma na wiekszej szybkosci, nie ma klapania. grizzly lepiej nieco w puchu. ale musi byc szybkosc.....

Racja. Nie przesadzajmy z tą wagą. Jak ktoś ma odpowiednią technikę jazdy, to będzie zadowolony z 50-tek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkosc i waga (to jest fizyka) odpowiada za podatnosc narty, technika pomaga lepiej wykorzystac szybkosc (i wage). "If you read closely, SierraJim & other commenters like myself point out that weight is a *big* factor with this ski. How much do you weigh , what length are you using, and where are you skiing? Let me guess: 180lbs+, <177cm, and heavier coastal snow? .... The AC50s lack of maneuverability (under all but the heaviest skiers) is not a function of its width, but rather its stiffness. Float likewise suffers when you're too light to flex those tips. At 165-170lbs I could manhandle this ski and force it to do short swing turns at lower speeds and bash it through the bumps, but it was the least compliant of the nearly dozen "all condition" / all mountain skis I demoed coast-to-coast over the course of two seasons. I agree to a great extent in your assessment of the strengths of this ski: I really enjoyed the crud performance, bomber stability & amazing grip of the AC50, but for a "quiver of one," I decided to go with a ski that gave me 95% of that grip with a *significant* improvement in float, maneuverability, & bump performance. "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...