Skocz do zawartości

rower :)


jark

Rekomendowane odpowiedzi

im ciezej tym lepiej!!

jak się chce to się jeździ (...) odpowiednie szmaty trzeba ubrać i jazda jak się patrzy :)

Dobrze chłopaki gadają :-) Trza im co po ... dać ;-))) Ja np. dzisiaj wybrałem się w swoją tradycyjną turawską rundkę i przeżyłem małe zaskoczenie - bo ze wszystkich znanycvh mi do tej pory pit-stopów nie działał dosłownie ŻADNEN. Istne spustkowie! Na szczęście spotkałem dobrego druha na szlaku, który wskazał mi "życiodajną" oazę na tej naszej podopolskiej pustyni. Zdravim :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się skarcony i w ramach pokuty wyczyściłem dziś napęd i wyregulowałem przerzutki ;)

i bardzo dobrze, jak teraz zaczniesz (choć to już zbyt późno) spokojnie bez napinania się to w wakacje będziesz miał nogę jak się patrzy, średnie będziesz kręcił że tralala :):)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

zmianę oponki czy dętki / szytki również warto potrenować .... ..... mnie zajmuje to, zdecydowanie więcej czasu http://www.maxior.pl...rze-w-45-sekund :)

jest to jeszcze jedna zaleta ............................hamulcow tarczowych - ze wzgledu na inny profil felgii, zmiana detki odbywa sie blyskawicznie i BEZ lyzek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to jeszcze jedna zaleta ............................hamulcow tarczowych - ze wzgledu na inny profil felgii, zmiana detki odbywa sie blyskawicznie i BEZ lyzek

To akurat zależy od felgi i opony. I dla hamulców V można znaleźć takie połączenie felgi i opony, które pozwoli ściągnąć i założyć oponę gołymi rękami. Znajdzie się tez pewnie taki połączenie felgi pod tarcze z oponą, które zamieni zmianę dętki w koszmar. Pozdr Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem połączenie, które spowoduje piekło przy zmianie, da bardzo dużo podczas jazdy, więc uważałbym ze stwierdzeniem "w dobrych rowerach nie znalazlem i pewnie nie znajde" :)

nie bede uwazal, bo opieram to na WLASNYM doswiadczeniu - chyba ze np obrecze easton uwazasz za marnej jakosci przytocz fakty a nie ogolniki w okresie przejsciowym, miedzy cantilever i discs, potykalo sie jeszcze obrecze robione na potrzeby cantilever a juz z dyskami. nawet niektore widelce mialy jeszcze p-ty mocowania do cantilever. latwosc zmiany opony czy detki wiaze sie z tym, ze do cantilever potrzebny jest dosc gleboka roznica miedzy brzegiem felgi i srodkiem - bo musi byc zapewniona powierzchnia tarcia dla gum hamulca szczekowego. z tarczami nie ma takiego problemu wiec oczekuje szczegolow, chyba, ze jak zawsze, cos tam powiesz pozniej sie wycofujesz - stale np czekam na pewne fakty nt bezpieczenstwa lawinowego w Twoim wykonaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bede uwazal, bo opieram to na WLASNYM doswiadczeniu - chyba ze np obrecze easton uwazasz za marnej jakosci przytocz fakty a nie ogolniki

Fakty są takie: 1) W felgach na tarcze można było zrezygnować z "roboczych" powierzchni bocznych, co pozwoliło na zmniejszenie masy felgi przy utrzymaniu takiej samej sztywności- ścianki felgi mogą być cieńsze i nie muszą być ustawione pod kątem wymaganym dla hamulców V. 2) Powyższe zmniejszenie masy nie spowodowało zmniejszenia promienia zewnętrznego felg- ten pozostał taki sam i opony siedzą dalej tak samo w feldze. 3) Bez problemu znajdziesz u uznanych producentów felgi pod tarczę o profilu na przykład 25mm oraz felgi pod V o profilu na przykład 18mm. 4) Od wysokości profilu zależy sztywność felgi, właściwości aerodynamiczne i jej masa. 5) Zmiana wysokości profilu felgi następuje przez zmianę promienia wewnętrznego felgi- przez co felgi o wysokim profilu potrzebują krótszych szprych Porównaj sobie parametr ERD dla następujących dwóch felg: http://alexrims.com/...=2&cat=2&id=195 http://alexrims.com/...n=2&cat=2&id=52 6) Powierzchnia robocza pod klocki nie jest równa głębokości osadzenai opony- te wartości są od siebie całkowicie niezależne. 7) Nie spodziewałbym się problemów przy zmianie opon o grubości od 1,95 i szerszych, ale rower to nie tylko MTB. Opona o szerokości 1.1 sprawi więcej problemów na każdej feldze (niezależnie czy to będzie pod tarcze czy pod V). O węższych nie wspomnę. 8) Łyżki do opon ważą około 30g a zmiana opon z łyżkami jest przyjemniejsza w każdej sytuacji.

wiec oczekuje szczegolow, chyba, ze jak zawsze, cos tam powiesz pozniej sie wycofujesz - stale np czekam na pewne fakty nt bezpieczenstwa lawinowego w Twoim wykonaniu

A tu chyba mnie z kimś pomyliłeś. Chyba nawet wiem z kim. Nick tez ma liczbę na końcu :) Pozdr Marcin

Użytkownik bocian74 edytował ten post 02 lipiec 2012 - 08:02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakty są takie: 1) W felgach na tarcze można było zrezygnować z "roboczych" powierzchni bocznych, co pozwoliło na zmniejszenie masy felgi przy utrzymaniu takiej samej sztywności- ścianki felgi mogą być cieńsze i nie muszą być ustawione pod kątem wymaganym dla hamulców V. 2) Powyższe zmniejszenie masy nie spowodowało zmniejszenia promienia zewnętrznego felg- ten pozostał taki sam i opony siedzą dalej tak samo w feldze. 3) Bez problemu znajdziesz u uznanych producentów felgi pod tarczę o profilu na przykład 25mm oraz felgi pod V o profilu na przykład 18mm. 4) Od wysokości profilu zależy sztywność felgi, właściwości aerodynamiczne i jej masa. 5) Zmiana wysokości profilu felgi następuje przez zmianę promienia wewnętrznego felgi- przez co felgi o wysokim profilu potrzebują krótszych szprych Porównaj sobie parametr ERD dla następujących dwóch felg: http://alexrims.com/...=2&cat=2&id=195 http://alexrims.com/...n=2&cat=2&id=52 6) Powierzchnia robocza pod klocki nie jest równa głębokości osadzenai opony- te wartości są od siebie całkowicie niezależne. 7) Nie spodziewałbym się problemów przy zmianie opon o grubości od 1,95 i szerszych, ale rower to nie tylko MTB. Opona o szerokości 1.1 sprawi więcej problemów na każdej feldze (niezależnie czy to będzie pod tarcze czy pod V). O węższych nie wspomnę. 8) Łyżki do opon ważą około 30g a zmiana opon z łyżkami jest przyjemniejsza w każdej sytuacji. A tu chyba mnie z kimś pomyliłeś. Chyba nawet wiem z kim. Nick tez ma liczbę na końcu :) Pozdr Marcin

PRZEPRASZAM CIE BARDZO - w rozpedzie popierzyly mi sie osoby. (masz racje, tez liczba)... co do obreczy , to nie znam takiego przykladu, zeby pod tarczowe byly "glebsze niz pod V co do wezszych to moj hybrid ma tarcze i oppony 30 (czyli cos po 1,2 chyba) i nie ma z tym problemow oczywiscie nie kupuje kol z tarczami po to, zeby lyzki uzywac czy nie - po prostu mnie to mile zaskoczylo. a to czy felga wazy 10g wiecej czy mniej - zapewniam - absolutnie mnie nie obchodzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZEPRASZAM CIE BARDZO - w rozpedzie popierzyly mi sie osoby. (masz racje, tez liczba)...

Spoko :)

co do obreczy , to nie znam takiego przykladu, zeby pod tarczowe byly "glebsze niz pod V

Głębsza nie będzie- wysokość ścianek jest ustalona. Musi być, bo inaczej potrzebowałbyś innych opon do felg na tarcze i V. O ile dobrze się orientuję ta wysokość to 6-8mm. To czy ktoś wybierze daną wysokość z tego zakresu, nie zależy od tego czy felga ma powierzchnie hamującą czy nie. Powierzchnia hamująca to około 10mm, z czego połowa przypada na ściankę felgi, czyli jest jeszcze minimum 1 mm zapasu.

a to czy felga wazy 10g wiecej czy mniej - zapewniam - absolutnie mnie nie obchodzi...

To masa rotująca i to o stosunkowo dużym promieniu, więc koła to pierwsza rzecz, w której opłaca się zbijać wagę. Pozdr Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

szybkie pytanie: Wczoraj rozkreciłem przednia piastę w celu wyczyszczenia i wymiany smaru i zauważyłem, że wnetrze jest w stanie idelanym smar jest czyściutki , bieżnie nie naruszone a kulki okrągłe, wnętrze piasty bez sladów wilgoci, a luzy niezauważalne. (Koło 28" na piaście deore lx.) By być zgodzie z sumieniem i sztuką obsługi powinienem powtórzyć to jeszcze 5 razy (tył + kolejne 2 rodzinne rowery). Smarowanie ma rok, z początku kwietnia2012. A teraz pytanie - czy to ma sens? czy lepiej pojeżdzić a nie tracić czasu na niepotrzebne czynności? Moje doświadczenie mechaniczne mowi, że moge to spokojnie olać, jednak moze nie wiem o jakichś nowych pomysłach producentów (jak w nartach... ;)) Podejrzany może byc chyba tylko smar, ale to porządny ŁT4S a nie zielony kit ze sklepu rowerowego... ;) pozdrawiam michał

Śmiało Olej! Deore Lx w miarę porządnie uszczelniona, jak nie traktowałeś tego karcherem bezpośrednio w uszczelkę to raczej smaru nie powinno było nic wypłukać:) poza tym tyle rowerów... nawet jak gdzieś smaru nie ma, to wymienisz tą jedną piastę, nie majątek, a dzień masz na plus zamiast grzebać sie w smarze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...