Riddick Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 dupa nie gradobicie, malutkie kuleczki wtedy leciały bo dwa razy po ryju dostałem, jak się chce to się jeździ, ja w tym roku przejechałem na szosie 1800 km, odpowiednie szmaty trzeba ubrać i jazda jak się patrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarda Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 im ciezej tym lepiej!!jak się chce to się jeździ (...) odpowiednie szmaty trzeba ubrać i jazda jak się patrzy Dobrze chłopaki gadają :-) Trza im co po ... dać ;-))) Ja np. dzisiaj wybrałem się w swoją tradycyjną turawską rundkę i przeżyłem małe zaskoczenie - bo ze wszystkich znanycvh mi do tej pory pit-stopów nie działał dosłownie ŻADNEN. Istne spustkowie! Na szczęście spotkałem dobrego druha na szlaku, który wskazał mi "życiodajną" oazę na tej naszej podopolskiej pustyni. Zdravim :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riddick Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Czuję się skarcony i w ramach pokuty wyczyściłem dziś napęd i wyregulowałem przerzutki i bardzo dobrze, jak teraz zaczniesz (choć to już zbyt późno) spokojnie bez napinania się to w wakacje będziesz miał nogę jak się patrzy, średnie będziesz kręcił że tralala :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Czuję się skarcony i w ramach pokuty wyczyściłem dziś napęd i wyregulowałem przerzutki TY to nazywasz pokuta??? to przeciez czesc normalnego utrzymywania sprawnosci roweru - jak smarowanie i tunning nart..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Jeździjmy, jeździjmy, bo nam zaraz poseł Mroczek wprowadzi przeglądy techniczne i się skończy Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 Jest jeszcze coś takiego jak uszczelniacz do dętek. To podobno faktycznie działa -> http://www.slime.pl/...etek_rowerowych jest to OCZYWISTE, ze bezdetkowe systemy uzywa sie wylacznie z takim plynem. wtedy wlewa sie to do opony, nie detki do detek stosuje juz chyba z 10 lat i jest ok.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 No nie bardzo ok. Widziałem jak to 'cos ' potrafi uswinic opone i felge - przez najmniejsza nieszczelnośc. czyszczenie (na szczeście nie w mojej oponie) było uciążliwe, nie oglądałem czy do końca skuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Skuteczna to jest zapasowa dętka oraz zestaw łatek i klej w torebce podsiodłowej. Plus pompka i łyżki do opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Ale sprawdzać min raz w roku , czy klej jeszcze sie do czegoś nadaje.... (post #376) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Ale sprawdzać min raz w roku , czy klej jeszcze sie do czegoś nadaje.... (post #376) No tak, nie ma nic gorszego od tubki z której nic nie wylatuje w krytycznej sytuacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jark Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 zmianę oponki czy dętki / szytki również warto potrenować .... ..... mnie zajmuje to, zdecydowanie więcej czasu http://www.maxior.pl...rze-w-45-sekund Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 zmianę oponki czy dętki / szytki również warto potrenować .... ..... mnie zajmuje to, zdecydowanie więcej czasu http://www.maxior.pl...rze-w-45-sekund jest to jeszcze jedna zaleta ............................hamulcow tarczowych - ze wzgledu na inny profil felgii, zmiana detki odbywa sie blyskawicznie i BEZ lyzek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 jest to jeszcze jedna zaleta ............................hamulcow tarczowych - ze wzgledu na inny profil felgii, zmiana detki odbywa sie blyskawicznie i BEZ lyzek To akurat zależy od felgi i opony. I dla hamulców V można znaleźć takie połączenie felgi i opony, które pozwoli ściągnąć i założyć oponę gołymi rękami. Znajdzie się tez pewnie taki połączenie felgi pod tarcze z oponą, które zamieni zmianę dętki w koszmar. Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Znajdzie się tez pewnie taki połączenie felgi pod tarcze z oponą, które zamieni zmianę dętki w koszmar. Pozdr Marcin w dobrych rowerach nie znalazlem i pewnie nie znajde - jak znajde sie podziele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jark Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 w MTB jakoś nie mam z tym problemu ..... mimo że , opona jest twarda natomiast w szosówce i przy kołach, na dużym stożku już tak miło nie jest .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faf500 Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Jutro czas na coś z górnej półki, choć mało znanego. Dość powiedzieć, że kiedyś schodziłem tą szosą na piechotę, ale zapomniałem później o jej istnieniu. A podjazd będzie zacny i z kategorii "rzeźnia2" cdn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 w dobrych rowerach nie znalazlem i pewnie nie znajde - jak znajde sie podziele Czasem połączenie, które spowoduje piekło przy zmianie, da bardzo dużo podczas jazdy, więc uważałbym ze stwierdzeniem "w dobrych rowerach nie znalazlem i pewnie nie znajde" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Czasem połączenie, które spowoduje piekło przy zmianie, da bardzo dużo podczas jazdy, więc uważałbym ze stwierdzeniem "w dobrych rowerach nie znalazlem i pewnie nie znajde" nie bede uwazal, bo opieram to na WLASNYM doswiadczeniu - chyba ze np obrecze easton uwazasz za marnej jakosci przytocz fakty a nie ogolniki w okresie przejsciowym, miedzy cantilever i discs, potykalo sie jeszcze obrecze robione na potrzeby cantilever a juz z dyskami. nawet niektore widelce mialy jeszcze p-ty mocowania do cantilever. latwosc zmiany opony czy detki wiaze sie z tym, ze do cantilever potrzebny jest dosc gleboka roznica miedzy brzegiem felgi i srodkiem - bo musi byc zapewniona powierzchnia tarcia dla gum hamulca szczekowego. z tarczami nie ma takiego problemu wiec oczekuje szczegolow, chyba, ze jak zawsze, cos tam powiesz pozniej sie wycofujesz - stale np czekam na pewne fakty nt bezpieczenstwa lawinowego w Twoim wykonaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 nie bede uwazal, bo opieram to na WLASNYM doswiadczeniu - chyba ze np obrecze easton uwazasz za marnej jakosci przytocz fakty a nie ogolniki Fakty są takie: 1) W felgach na tarcze można było zrezygnować z "roboczych" powierzchni bocznych, co pozwoliło na zmniejszenie masy felgi przy utrzymaniu takiej samej sztywności- ścianki felgi mogą być cieńsze i nie muszą być ustawione pod kątem wymaganym dla hamulców V. 2) Powyższe zmniejszenie masy nie spowodowało zmniejszenia promienia zewnętrznego felg- ten pozostał taki sam i opony siedzą dalej tak samo w feldze. 3) Bez problemu znajdziesz u uznanych producentów felgi pod tarczę o profilu na przykład 25mm oraz felgi pod V o profilu na przykład 18mm. 4) Od wysokości profilu zależy sztywność felgi, właściwości aerodynamiczne i jej masa. 5) Zmiana wysokości profilu felgi następuje przez zmianę promienia wewnętrznego felgi- przez co felgi o wysokim profilu potrzebują krótszych szprych Porównaj sobie parametr ERD dla następujących dwóch felg: http://alexrims.com/...=2&cat=2&id=195 http://alexrims.com/...n=2&cat=2&id=52 6) Powierzchnia robocza pod klocki nie jest równa głębokości osadzenai opony- te wartości są od siebie całkowicie niezależne. 7) Nie spodziewałbym się problemów przy zmianie opon o grubości od 1,95 i szerszych, ale rower to nie tylko MTB. Opona o szerokości 1.1 sprawi więcej problemów na każdej feldze (niezależnie czy to będzie pod tarcze czy pod V). O węższych nie wspomnę. 8) Łyżki do opon ważą około 30g a zmiana opon z łyżkami jest przyjemniejsza w każdej sytuacji. wiec oczekuje szczegolow, chyba, ze jak zawsze, cos tam powiesz pozniej sie wycofujesz - stale np czekam na pewne fakty nt bezpieczenstwa lawinowego w Twoim wykonaniu A tu chyba mnie z kimś pomyliłeś. Chyba nawet wiem z kim. Nick tez ma liczbę na końcu Pozdr Marcin Użytkownik bocian74 edytował ten post 02 lipiec 2012 - 08:02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Fakty są takie: 1) W felgach na tarcze można było zrezygnować z "roboczych" powierzchni bocznych, co pozwoliło na zmniejszenie masy felgi przy utrzymaniu takiej samej sztywności- ścianki felgi mogą być cieńsze i nie muszą być ustawione pod kątem wymaganym dla hamulców V. 2) Powyższe zmniejszenie masy nie spowodowało zmniejszenia promienia zewnętrznego felg- ten pozostał taki sam i opony siedzą dalej tak samo w feldze. 3) Bez problemu znajdziesz u uznanych producentów felgi pod tarczę o profilu na przykład 25mm oraz felgi pod V o profilu na przykład 18mm. 4) Od wysokości profilu zależy sztywność felgi, właściwości aerodynamiczne i jej masa. 5) Zmiana wysokości profilu felgi następuje przez zmianę promienia wewnętrznego felgi- przez co felgi o wysokim profilu potrzebują krótszych szprych Porównaj sobie parametr ERD dla następujących dwóch felg: http://alexrims.com/...=2&cat=2&id=195 http://alexrims.com/...n=2&cat=2&id=52 6) Powierzchnia robocza pod klocki nie jest równa głębokości osadzenai opony- te wartości są od siebie całkowicie niezależne. 7) Nie spodziewałbym się problemów przy zmianie opon o grubości od 1,95 i szerszych, ale rower to nie tylko MTB. Opona o szerokości 1.1 sprawi więcej problemów na każdej feldze (niezależnie czy to będzie pod tarcze czy pod V). O węższych nie wspomnę. 8) Łyżki do opon ważą około 30g a zmiana opon z łyżkami jest przyjemniejsza w każdej sytuacji. A tu chyba mnie z kimś pomyliłeś. Chyba nawet wiem z kim. Nick tez ma liczbę na końcu Pozdr Marcin PRZEPRASZAM CIE BARDZO - w rozpedzie popierzyly mi sie osoby. (masz racje, tez liczba)... co do obreczy , to nie znam takiego przykladu, zeby pod tarczowe byly "glebsze niz pod V co do wezszych to moj hybrid ma tarcze i oppony 30 (czyli cos po 1,2 chyba) i nie ma z tym problemow oczywiscie nie kupuje kol z tarczami po to, zeby lyzki uzywac czy nie - po prostu mnie to mile zaskoczylo. a to czy felga wazy 10g wiecej czy mniej - zapewniam - absolutnie mnie nie obchodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 PRZEPRASZAM CIE BARDZO - w rozpedzie popierzyly mi sie osoby. (masz racje, tez liczba)... Spoko co do obreczy , to nie znam takiego przykladu, zeby pod tarczowe byly "glebsze niz pod V Głębsza nie będzie- wysokość ścianek jest ustalona. Musi być, bo inaczej potrzebowałbyś innych opon do felg na tarcze i V. O ile dobrze się orientuję ta wysokość to 6-8mm. To czy ktoś wybierze daną wysokość z tego zakresu, nie zależy od tego czy felga ma powierzchnie hamującą czy nie. Powierzchnia hamująca to około 10mm, z czego połowa przypada na ściankę felgi, czyli jest jeszcze minimum 1 mm zapasu. a to czy felga wazy 10g wiecej czy mniej - zapewniam - absolutnie mnie nie obchodzi... To masa rotująca i to o stosunkowo dużym promieniu, więc koła to pierwsza rzecz, w której opłaca się zbijać wagę. Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro323 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 To masa rotująca i to o stosunkowo dużym promieniu, więc koła to pierwsza rzecz, w której opłaca się zbijać wagę. Pozdr MarcinProducenci też to chyba wiedzą bo ceny piast ,kół z kategorii tych lekkich i dobrych czasami potrafią mocno zadziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Producenci też to chyba wiedzą bo ceny piast ,kół z kategorii tych lekkich i dobrych czasami potrafią mocno zadziwić O szprychach nie wspominając Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pytek23 Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 O szprychach nie wspominając No sie wlasnie zdziwilem,kiedy wymienialem tylne kolo w tamtym roku i kolega zaproponowal model,do ktorego szprychy kosztuja juz tylko od 120zl.A ja biedny za rower dal niecale 2tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TurboDymoMan Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 szybkie pytanie: Wczoraj rozkreciłem przednia piastę w celu wyczyszczenia i wymiany smaru i zauważyłem, że wnetrze jest w stanie idelanym smar jest czyściutki , bieżnie nie naruszone a kulki okrągłe, wnętrze piasty bez sladów wilgoci, a luzy niezauważalne. (Koło 28" na piaście deore lx.) By być zgodzie z sumieniem i sztuką obsługi powinienem powtórzyć to jeszcze 5 razy (tył + kolejne 2 rodzinne rowery). Smarowanie ma rok, z początku kwietnia2012. A teraz pytanie - czy to ma sens? czy lepiej pojeżdzić a nie tracić czasu na niepotrzebne czynności? Moje doświadczenie mechaniczne mowi, że moge to spokojnie olać, jednak moze nie wiem o jakichś nowych pomysłach producentów (jak w nartach... ) Podejrzany może byc chyba tylko smar, ale to porządny ŁT4S a nie zielony kit ze sklepu rowerowego... pozdrawiam michał Śmiało Olej! Deore Lx w miarę porządnie uszczelniona, jak nie traktowałeś tego karcherem bezpośrednio w uszczelkę to raczej smaru nie powinno było nic wypłukać poza tym tyle rowerów... nawet jak gdzieś smaru nie ma, to wymienisz tą jedną piastę, nie majątek, a dzień masz na plus zamiast grzebać sie w smarze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.