JurekP Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Znalazlem artykul, nie najnowszy juz, ale moim zdaniem ciekawy: http://www.narty.pl/...snych-slalomek/ Swoja droga, zastanawiam sie jak beda wygladac narty za 20 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devastator Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 O ile się nie mylę to jest tłumaczenie tego tekstu: http://www.skiinghis...rg/sidecut.html Całkiem ciekawy tekst swoją drogą. Dość ciekawy jest fakt, że w zasadzie na początku nie było czegoś takiego jak narta przejściowa. Po delikatnych eksperymentach w budowie nart gigantowych pojawiły się Elany SCX o wymiarach 115-60-105 i promieniu 15m/193cm (o ile dobrze pamiętam) albo Kneissl ERGO (r=14m/180cm) - czyli w zasadzie o niemal współczesnym kształcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 O ile się nie mylę to jest tłumaczenie tego tekstu: http://www.skiinghis...rg/sidecut.htmlRzeczywiscie, wyglada ze to tlumaczenie. Zreszta autor podaje jako zrodlo Skiing Heritage. Co do ewolucji ksztaltu nart, to widac, ze obecnie odbywa sie ona caly czas, szczegolnie w sprzecie pozatrasowym. Czesciowo pewnie jest to wynik marketingowej walki o klienta i przyciagniecia go nowinkami, ale z drugiej strony te zmiany prowadza do coraz lepszego dostosowania konstrukcji narty do jej przeznaczenia lub tez zwiekszenia jej uniwersalnosci. Ciekawe jednak czy czeka nas jakis duzy przelom w konstrukcji i ksztalcie nart, wlasnie cos na miare wprowadzenia silnego taliowania, cos co znaczaco wplynie na dominujaca technike jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Rzeczywiscie, wyglada ze to tlumaczenie. Zreszta autor podaje jako zrodlo Skiing Heritage. Co do ewolucji ksztaltu nart, to widac, ze obecnie odbywa sie ona caly czas, szczegolnie w sprzecie pozatrasowym. Czesciowo pewnie jest to wynik marketingowej walki o klienta i przyciagniecia go nowinkami, ale z drugiej strony te zmiany prowadza do coraz lepszego dostosowania konstrukcji narty do jej przeznaczenia lub tez zwiekszenia jej uniwersalnosci. Ciekawe jednak czy czeka nas jakis duzy przelom w konstrukcji i ksztalcie nart, wlasnie cos na miare wprowadzenia silnego taliowania, cos co znaczaco wplynie na dominujaca technike jazdy. na razie podzielilbym etapy ewolucji nart na 1/ tradycyjne 2/ epoka ewolucji ksztaltu (ogolnie mowiac "carvingowanie" narty) 3/ epoka ewolucji geometrii wygiecia (obecnie trwajaca) ; nowe rockers, early risers, reverse cambers, flat cambers etc .............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.