Skocz do zawartości

Jak prawidłowo stać na nartach


Mitek

Rekomendowane odpowiedzi

Jan Koval napisałja czasami tez posuwam sie w rozpietych butach, ale to tylko dlatego, zeby wzmocnic prorpiocepcje, I własnie oto chodzi o propriocepcję, też aby sie dobrze "wyposrodkować" robię to dla siebie. A dla początkujących obowiązkowo powtarzam do skutku. Warto to wykonywac wykonując ruchy posuwisto-zwrotne stojąc w miejscu, bardziej zaangazowane , wykonując w ruchu. Poza nartami, tym ruchem , mozna doskonale okreslić ustawienie srodka cieżkosci łyżwiarza na lodzie. :):)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p ja czasami tez posuwam sie w rozpietych butach, ale to tylko dlatego, zeby wzmocnic prorpiocepcje, natomiast panicznie uwazam gdy to robie.......

Serio, to takie niebezpieczne? :eek::eek: mam pewne wątpliwości... przez wiele lat jezdziłem w butach do kostki lub kilka cm powyżej (innych nie było), a później w miekusach (SanMarco z Krosna) takich, że moje obecne - nawet rozpięte - to imadła... Myślisz, że tylko przypadkiem udało mi sie (moim kostkom) przezyć ? :)

Użytkownik mig12345 edytował ten post 22 styczeń 2010 - 08:41

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc

Serio, to takie niebezpieczne? :eek::eek: mam pewne wątpliwości... przez wiele lat jezdziłem w butach do kostki lub kilka cm powyżej (innych nie było), a później w miekusach (SanMarco z Krosna) takich, że moje obecne - nawet rozpięte - to imadła... Myślisz, że tylko przypadkiem udało mi sie (moim kostkom) przezyć ? :)

Myslę, że zupełnie inna była wtedy technika jazdy na nartach. Myslę, że to zasadnicza róznica rozpiety sztywny a niski miękki. Inne siły inne prędkości, inne właściwości nart. Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc Myslę, że zupełnie inna była wtedy technika jazdy na nartach. Myslę, że to zasadnicza róznica rozpiety sztywny a niski miękki. Inne siły inne prędkości, inne właściwości nart. Pozdrowienia

czas umierać....... :D:D chociaż .... predkości były podobne, siły w nartach na zmuldzonej golgocie chyba wyzsze niż w karwingu na sztruksie. Ale faktycznie technika prowadzenia nart jakby inna. Do tej pory mam nastawę wiązań ok.7 a masę juz dobrze 3 cyfrową . Jeżdze ostro, a jakoś sie 'same' nie wypinają ... :D 'Młodą' uczyłem kiedyś śmigu na stromym (hamujący) na rozpiętych butach...(otwarte klamry, ale zahaczone - a nie zupełnie lużny but) sądzę, że wymusza to poprawną postawe przy zakrawędziowaniu... pewnie pisze bzdury - ale nauka była bardzo skuteczna. Pozdrawiam

Użytkownik mig12345 edytował ten post 22 styczeń 2010 - 09:42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc

'Młodą' uczyłem kiedyś śmigu na stromym (hamujący) na rozpiętych butach...(otwarte klamry, ale zahaczone - a nie zupełnie lużny but) sądzę, że wymusza to poprawną postawe przy zakrawędziowaniu... pewnie pisze bzdury - ale nauka była bardzo skuteczna. Pozdrawiam

Tez uważam, że rozpinanie czasami butów w trakcie ćwiczeń jest wielce porządane. Zwróć uwagę, że wtedy wszystko jeździło sie slizgowo a w tej chwili jedną z głównych przyczyn drobnych urazów stawów jest nieumiejętność wyjścia ze śladu cietego. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc Tez uważam, że rozpinanie czasami butów w trakcie ćwiczeń jest wielce porządane. Zwróć uwagę, że wtedy wszystko jeździło sie slizgowo a w tej chwili jedną z głównych przyczyn drobnych urazów stawów jest nieumiejętność wyjścia ze śladu cietego. Pozdrawiam

Dopuki jeszcze delikwent zdaje sobie sprawę z tej 'nieumiejętności' i dostosowuje predkość do możliwosci - to ok... ale zwykle mysli, że umie.... Instruktorzy- uczcie zeslizgów..... i łączenia technik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Patric Russel na zdjęciu jedzie znakomicie, nic się nie zdezaktualizowało, tylko narty dzisiaj są inne i to one narzucają modyfikację techniki jazdy ! Nawiasem mówiąc wąska jazda jest trendy a tramwajowa passe - vide Pranger czy Matt, obaj byli tramwajowcy zdecydowanie zawęzili ślad, w wąskiej jeżdzie łatwiej kontrolować narty. Niemniej, jazda " spętana ", na zespawanych stopach nie ma racji bytu, obie stopy muszą zachować niezależność. Prawdziwe środowisko dla wąziutkiej jazdy to muldy i puch.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Pochylenie kolan i bioder rekompensujemy załamując ciało w biodrach i pochylają tułów w stroną przeciwną. ... - nie obracać tułowia , nawet przy maksymalnych wychyleniach tułów nieruchome, żadnej rotacji...

Mam pewna watpliwosc - skoro narty wykonuja ruch skretny do stoku a chcemy zachowac uklad tulowia zwroconego niezmiennie od stoku (w dol stoku) to jakas rotacja (kontrrotacja?) musi sie pojawic w biodrach? pozdrawiam :confused:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam pewna watpliwosc - skoro narty wykonuja ruch skretny do stoku a chcemy zachowac uklad tulowia zwroconego niezmiennie od stoku (w dol stoku) to jakas rotacja (kontrrotacja?) musi sie pojawic w biodrach? pozdrawiam :confused:

Popatrz na zawodnika jadącego slalom. Dolna cześć ciała jest cały czas w ruchu a górna jest praktycznie nieruchoma. Tu nie chodzi o rotacje tułowia wzgledem reszty ciała ale względem ziemi - toru jazdy. Pozdro

Użytkownik Mitek edytował ten post 04 luty 2010 - 17:38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...