Skocz do zawartości

KASK: Uvex, IQ - który wybrać?


Asia*

Rekomendowane odpowiedzi

Dorosłam do tematu "kask na mojej głowie"... Przymierzyłam chyba ze dwadzieścia różnych, rozmiarówka każdej firmy wydaje się być zabawna. Ale do rzeczy. Nigdy nie kupowałam kasku, Pan w sklepie poinformował mnie, że kask nie może latać na mojej głowie i to była chyba jedyna wytyczna kasku podczas przymierzania. Znalazłam dwa w których naprawdę nieźle czuła się moja głowa, czułam że są, ale nie uciskały w żadnym miejscu. Teraz zastanawiam się nad jego kupnem, ale zanim któryś z nich nabędę chciałam zapytać o co o tym sądzicie.
  • Uvex pojęcia nie mam jaki model...byłby do kupienia, ale nie mogłam dobrać do nich gogli, które nie uciskałyby mi noska...pewnie coś by się znalazło po dłuższych poszukiwaniach.
  • Kask firmy IQ (plus minus taki: http://www.sportness.pl/produkt/639/1/)
Oba świetnie leżą, ale...Nie znam tej firmy IQ, nie wiem co o nim sądzić, atest na pewno ma, nie wiem co jeszcze w kasku jest ważne oprócz atestu i wygody... Druga sprawa, ten IQ ma regulację wielkości, zakładając że moja głowa już nie rośnie (chyba? :D) mogę go śmiało kupić, czy raczej powinnam uznać że ten kask jest typowo juniorski i zostawić go młodszym pokoleniom? Doradźcie coś póki temat jest dla mnie gorący a chęć na kupno kasku sięga zenitu :D

Użytkownik Asia* edytował ten post 28 grudzień 2009 - 20:18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) nie wiem co jeszcze w kasku jest ważne oprócz atestu i wygody... Druga sprawa, ten IQ ma regulację wielkości, zakładając że moja głowa już nie rośnie (chyba? :D) mogę go śmiało kupić, czy raczej powinnam uznać że ten kask jest typowo juniorski i zostawić go młodszym pokoleniom? (...)

Ważna jest jeszcze ilość wywietrzników, ale to już sprawa o mniejszym znaczeniu. Najważniejsze to właśnie wygoda, atest i kolorystyka, oczywiście ;) Firmy IQ nie znam co prawda, ale teoretycznie możesz jeździć w juniorskim... Jeśli spełnia podstawowe warunki, czemu nie?

Użytkownik wueres edytował ten post 28 grudzień 2009 - 20:45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna jest jeszcze ilość wywietrzników, ale to już sprawa o mniejszym znaczeniu. Najważniejsze to właśnie wygoda, atest i kolorystyka, oczywiście ;)

Wszystkie wyżej wymienione warunki są spełnione, zastanawiam się nad tymi wywietrznikami. To aż tak ważne? żeby mi po głowie nie wiało :P

Teoretycznie możesz jeździć w juniorskim... Jeśli spełnia podstawowe warunki, czemu nie?

Teoretycznie...a praktycznie? :D Chodzi mi o to, czy z tą regulacją nie ma jakiś większych problemów z cyklu "wyrobi się", urwie, Bóg wie co jeszcze może się z nią stać... Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, z czego w środku powinien być zrobiony kask, żeby nie było mi w nim gorąco/zimno/nie pociła się głowa!?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wyżej wymienione warunki są spełnione, zastanawiam się nad tymi wywietrznikami. To aż tak ważne? żeby mi po głowie nie wiało :P Teoretycznie...a praktycznie? :D Chodzi mi o to, czy z tą regulacją nie ma jakiś większych problemów z cyklu "wyrobi się", urwie, Bóg wie co jeszcze może się z nią stać... Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, z czego w środku powinien być zrobiony kask, żeby nie było mi w nim gorąco/zimno/nie pociła się głowa!?

Jeszcze nikt nie zmarzł w kasku, nawet z największą ilością wywietrzników. No, chyba że w ramach "narciarstwa barowego" na świeżym powietrzu, ale to już ekstremalne przypadki :D Paska do regulacji raczej ruszać często nie będziesz - raz spasowany powinien wystarczyć na dłuższy czas. Sprawdź tylko, z czego jest wykonany - twardy plastik może być łamliwy przy niskich temperaturach (ale wcale tak być nie musi ;)). 99% znanych mi kasków ma wyściółkę materiałową, zbliżoną fakturą do polaru - naprawdę nie zmarzniesz :D A głowa będzie się pocić zawsze, nawet w zwykłej czapce - zależnie od liczby wywietrzników i stylu jazdy - mniej lub bardziej ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wyżej wymienione warunki są spełnione, zastanawiam się nad tymi wywietrznikami. To aż tak ważne? żeby mi po głowie nie wiało :P Teoretycznie...a praktycznie? :D Chodzi mi o to, czy z tą regulacją nie ma jakiś większych problemów z cyklu "wyrobi się", urwie, Bóg wie co jeszcze może się z nią stać... Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, z czego w środku powinien być zrobiony kask, żeby nie było mi w nim gorąco/zimno/nie pociła się głowa!?

Asia ja mam Head Pro jest super z reguly mocno sie poce i ten kask to potrafi odprowadzic ibardzo szybko wysycha polecam jest super pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam problemu z poceniem tylko z wyborem kasku :D

najwazniejsze, aby byl dobrze dopasowany oraz posiadal certyfikat bezpieczenstwa EN 1077, na drugim miejscu kolorystyka, bardzo fajnie sprawdza sie pokretlo do regulacji rozmiaru kasku (szybkosc i wygoda):P, warto dobrac tez od razu gogle :) pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam problemu z poceniem tylko z wyborem kasku :D

sory Asia ja nie twierdze ze sie pocisz tylko chcialem przedstawic walory tego kasku bo moj kolega z ktorym jezdze ma Alpine i wiecznie mokro pod nim pozatym to jak bylismy w obersdorf to zakladal kominiarke przy -8 bo muwil ze zimno ja w moim bylem na Stubaju gdzie bylo -16 i super cieplo pozdrowienia Henryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...