Skocz do zawartości

Jak jeździć po mokrym śniegu ?


yukisan

Rekomendowane odpowiedzi

cytat z innego forum: Witam Mam 170 cm 85kg, potrzebuje narte na zawody gigantowe gdzie bramki są dość ciasno rozstawione, pytanie mam o długość narty 160 czy 165 cm, radius praktycznie jest ten sam. taka jest dosyc powszechna swiadomosc nawet u ludzi ktorzy nie sa poczatkujacy (mysle jak ktos startuje to juz cos jezdzi) - 85kg kawal chlopa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć I jak tu wogóle cos pisać. Pozdrawiam

Myślę, że można napiasać jeszcze coś: katalogowo to narty są na przygotowane trasy i poza trasą. Rzeczywistość wygląda tak, że to przygotowane jest bardzo szybko rozgotowane albo wrecz skonsumowane. Dalej jest to trasa. Nie ma kategorii trasa rozgotowana czy skonsumowana a testy nart te opiniotwórcze odbywaja się z dobrych warunkach. Mam taką myśl, ze nawet jesli nie planujemy jeźdzenia poza trasą ( czyli po wszystkim, a nie jak sie czesto mówi po puszku) to warto myśleć o narcie szerokiej i długiej jako o narcie podstawej na trasę. Powinniśmy myśleć o narcie kategorii 4*4 w jezyku samochodowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc

(mysle jak ktos startuje to juz cos jezdzi) - 85kg kawal chlopa.

Nawet nie wiesz jak się mylisz. Nie jestem zawodnikiem ale potrafię ocenic stopień zaawansowania technicznego narciarza i większośc tzw. zawodników to żenada. Tak niestety jest nasza rzeczywistość. Narty to sport bardzo drogi i wiele klubów u nas to kluby sponsowrowane przez rodziców w których poziom sportowy jest słaby lub żaden - chodzi raczej o zajęcie młodzieży i o fajną zabawę. Przytoczony prze Ciebie post jest na to dobrym przykładem - A gdzie trener, gdzie serwisant. Pyta młody chłopak, który chciałby byc Hermannem i to fantastyczne ale z zawodnikiem i konkretna jazdą wiele wspólnego to nie ma. Cześć

Myślę, że można napiasać jeszcze coś: katalogowo to narty są na przygotowane trasy i poza trasą. Rzeczywistość wygląda tak, że to przygotowane jest bardzo szybko rozgotowane albo wrecz skonsumowane. Dalej jest to trasa. Nie ma kategorii trasa rozgotowana czy skonsumowana a testy nart te opiniotwórcze odbywaja się z dobrych warunkach. Mam taką myśl, ze nawet jesli nie planujemy jeźdzenia poza trasą ( czyli po wszystkim, a nie jak sie czesto mówi po puszku) to warto myśleć o narcie szerokiej i długiej jako o narcie podstawej na trasę. Powinniśmy myśleć o narcie kategorii 4*4 w jezyku samochodowym.

Uważam, że dobór powinien byc właśnie w mniej więcej taki sposób dokonywany. Tylko teraz czy narty opisane w katalogu rzeczywiście nas zadowolą. Specjalizacja narty spowodowała że charkterystyka narty pozatrasowej i trasowej się wyklucza. Więc co wybrać? Nie wiem jak jest teraz - za małe doświdczenie w jeździe na różnych nartach mam aby to ocenić ale jakbym miła wybierać to zaufałbym jednak bardziej racowej gigantce niz jakiejś hybrydzie. Po prostu - jak mam warunki to jest jazda a jak nie ma to trzeba dostosować technikę. Na hybrydzie jazdy nie ma z założenia wogóle bo jest kompromisem. Kiedyś w dobie narty nietaliowanej i na poczatku nart taliowanych było tak, że jedyne dobre narty to były pierwsze tzw sportowe narty w katalogu - nie mylić z tzw. instruktorska, która miała wszystkie bajery - na reszcie praktycznie nie dawało się jeździć. Nie wiem jak jest teraz - za mało jeździłem na róznych modelach ale sądząc z ich natłoku to znakomita większośc to zwykłe piankowe g... w ładnej szacie i z dobrym marketingowym opisem. Te lepsze z kolei mają drewniane rdzenie ale to też standardy i róznią się jedynie szatą. Wierzcie Mi że z tej samej linii schodzą narty, które później są oklejane nie tylko kalkomanią różnych modeli ale róznych firm - naocznie sprawdzone. Pozdrowionka

Użytkownik Mitek edytował ten post 19 sierpień 2009 - 21:47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yorric a ty wiesz jak sie jezdzi na nartach ? nie mysle ze wiesz bo gdybys mial pojecie to bys bzdur nie pisal , zreszta pewnie u ciebie szczyt marzen to 20cm sniegu na gubalowce i narty dla przedszkolaka 20cm krotsze od wzrostu a pozniej piszesz ze jestes free rider i jezdzisz poza trasami , a park city to zostanie jedynie w swerze twoich marzen , wiec nie znajac warunkow tutaj nie pisz bzdur bo sie osmieszasz chlopie

Carbon: No i wez tu czlowieku, okaz komus troche serca i troski to zaraz cie wyzwa od najgorszych. Skad wiesz jakie i gdzie u mnie szczyty marzen, jakie narty, gdzie i jak jezdze? Rozumiem, ze piszesz to na podstawie: "zreszta pewnie"? Nie wiesz, wiec nie pisz glupstw, tylko dlatego ze ponosza Cie emocje.

hi Czesto tez mozna pomylic i nie mylmy braku umiejetnosci jazdy i braku kultury i hamstwa , i raczej to z tym drugim trzeba walczyc . W ubieglym sezonie gdy uczylem dziewczyne jezdzic na oslej lace nagle wparowalo na nia ze 4 gosci w spyderach(oczywiscie podroby ) no juz wiedzialem ze rodacy a slowa typu ku.. , h... mnie w tym utwierdzily , no i

I juz zupelnie pobocznie, po polsku, hamstwo i h... pisze sie przez ch. Y.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest teraz - za małe doświdczenie w jeździe na różnych nartach mam aby to ocenić ale jakbym miła wybierać to zaufałbym jednak bardziej racowej gigantce niz jakiejś hybrydzie. Po prostu - jak mam warunki to jest jazda a jak nie ma to trzeba dostosować technikę. Na hybrydzie jazdy nie ma z założenia wogóle bo jest kompromisem.

Mógłbyś sprecyzować co masz na myśli pisząc "Hybryda"? Pozdr Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mam na mysli nartę, która ma w sobie połączyc cechy sportowej narty gigantowej i typowej narty freeridowej. Pozdrawiam

Jeśli chodzi o takie narty, to miałem okazję pojeździć i po przetestowaniu zdecydowałem się na zakup takiej "hybrydy"- czyli Fischer Cool Heat. Oprócz tego próbowałem jeszcze Elanów z serii Magfire. Bardzo dużo zalezy tutaj od parametrów narty z danej grupy. Na przykład Magfire 82Ti była już nartą na której wyraźnie czułem że narta ta nie jest na trasę, nawet na miękką i rozjeżdżoną (na poważną jazdę pozatrasową zaś jest pewnie za wąska i za sztywna). Natomiast zarówno Magfire 78ti były nartami wprost idealnymi na taką rozjeżdżoną trasę i jazda była super- szczególnie jak wsiadłem na chwilę i porównałem z nartami klasy Race w tych warunkach. Niestety było to już mocno pod koniec sezonu, wiec z niecierpliwością czekam na nowy sezon, żeby pokatować nowe deski na różnych stokach i w różnych warunkach. Wtedy albo potwierdzę albo zmienię aktualną bardzo pozytywną opinię o tego typu nartach :) Ale jak na razie moja opinie jest bardzo pozytywna. Oczywiście moja opinia- ktoś inny może mieć diametralnie inne zdanie. Pozdr Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mam na mysli nartę, która ma w sobie połączyc cechy sportowej narty gigantowej i typowej narty freeridowej. Pozdrawiam

Tego sie chyba nie da łączyć. Ja myśle tak: - dotychczas modele nart dla typowego użytkownika były udomowionymi modelami sportowymi - teraz pojawia sie inna tendencja, ta codzienna uniwersalna narta czerpie z modeli pozatrasowych, szeroka, długa. Nie udaje juz maszyny do wyścigu na torze. I choć to medialnie brzmi dużo gorzej, podoba mi sie ta tendencja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o takie narty, to miałem okazję pojeździć i po przetestowaniu zdecydowałem się na zakup takiej "hybrydy"- czyli fischer Cool Heat. Oprócz tego próbowałem jeszcze Elanów z serii Magfire. Bardzo dużo zalezy tutaj od parametrów narty z danej grupy. Na przykład Magfire 82Ti była już nartą na której wyraźnie czułem że narta ta nie jest na trasę, nawet na miękką i rozjeżdżoną (na poważną jazdę pozatrasową zaś jest pewnie za wąska i za sztywna). Natomiast zarówno Magfire 78ti były nartami wprost idealnymi na taką rozjeżdżoną trasę i jazda była super- szczególnie jak wsiadłem na chwilę i porównałem z nartami klasy Race w tych warunkach. Niestety było to już mocno pod koniec sezonu, wiec z niecierpliwością czekam na nowy sezon, żeby pokatować nowe deski na różnych stokach i w różnych warunkach. Wtedy albo potwierdzę albo zmienię aktualną bardzo pozytywną opinię o tego typu nartach :)
Ale jak na razie moja opinie jest bardzo pozytywna. Oczywiście moja opinia- ktoś inny może mieć diametralnie inne zdanie.
Pozdr
Marcin



prawdopodbnie utrzymasz te opinie; narty osobiscie nie znam ale duzo osob wypowiada sie pozytywnie o niej
podobna w zalozeniu do AC 4/40..... jest to tzw kategoria big mountain a te deski sa dla level typu expert.

big mountain znaczy ze jest to narta typu 4x4; na ubitym sobie poradzi w glebokim, mokrym i przewalonym tez.........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

No wlasnie te elany 78ti nartka fajna sam mysle usilnie nad nia ale jak Mitek wspomnial te krawedzie , tu gdzie jezdze sporo tras oblodzonych , a snieg twardy i sztuczny , takze pod wzgledem krawedzi wydaje mi sie ze ac 30 wychodzi sporo lepiej , no rowniez fajne sa K2 recon na takie jazdy po rozjezdzonym sniegu ale nie mam specjalnie pojecia jak wygladaja krawedzie w tej narcie - czy sa naprawde trwale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

No wlasnie te elany 78ti nartka fajna sam mysle usilnie nad nia ale jak Mitek wspomnial te krawedzie , tu gdzie jezdze sporo tras oblodzonych , a snieg twardy i sztuczny , takze pod wzgledem krawedzi wydaje mi sie ze ac 30 wychodzi sporo lepiej , no rowniez fajne sa K2 recon na takie jazdy po rozjezdzonym sniegu ale nie mam specjalnie pojecia jak wygladaja krawedzie w tej narcie - czy sa naprawde trwale


ac30 akurat na lod nie sa stworzone: owszem daja rade , ale jezeli jezdzisz w warunkach typowego wschodniego wybrzeza, lepsza jest seria tigershark.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...