Buzz Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 cytat z innego forum: Witam Mam 170 cm 85kg, potrzebuje narte na zawody gigantowe gdzie bramki są dość ciasno rozstawione, pytanie mam o długość narty 160 czy 165 cm, radius praktycznie jest ten sam. taka jest dosyc powszechna swiadomosc nawet u ludzi ktorzy nie sa poczatkujacy (mysle jak ktos startuje to juz cos jezdzi) - 85kg kawal chlopa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Cześć I jak tu wogóle cos pisać. Pozdrawiam Myślę, że można napiasać jeszcze coś: katalogowo to narty są na przygotowane trasy i poza trasą. Rzeczywistość wygląda tak, że to przygotowane jest bardzo szybko rozgotowane albo wrecz skonsumowane. Dalej jest to trasa. Nie ma kategorii trasa rozgotowana czy skonsumowana a testy nart te opiniotwórcze odbywaja się z dobrych warunkach. Mam taką myśl, ze nawet jesli nie planujemy jeźdzenia poza trasą ( czyli po wszystkim, a nie jak sie czesto mówi po puszku) to warto myśleć o narcie szerokiej i długiej jako o narcie podstawej na trasę. Powinniśmy myśleć o narcie kategorii 4*4 w jezyku samochodowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Cześc (mysle jak ktos startuje to juz cos jezdzi) - 85kg kawal chlopa.Nawet nie wiesz jak się mylisz. Nie jestem zawodnikiem ale potrafię ocenic stopień zaawansowania technicznego narciarza i większośc tzw. zawodników to żenada. Tak niestety jest nasza rzeczywistość. Narty to sport bardzo drogi i wiele klubów u nas to kluby sponsowrowane przez rodziców w których poziom sportowy jest słaby lub żaden - chodzi raczej o zajęcie młodzieży i o fajną zabawę. Przytoczony prze Ciebie post jest na to dobrym przykładem - A gdzie trener, gdzie serwisant. Pyta młody chłopak, który chciałby byc Hermannem i to fantastyczne ale z zawodnikiem i konkretna jazdą wiele wspólnego to nie ma. Cześć Myślę, że można napiasać jeszcze coś: katalogowo to narty są na przygotowane trasy i poza trasą. Rzeczywistość wygląda tak, że to przygotowane jest bardzo szybko rozgotowane albo wrecz skonsumowane. Dalej jest to trasa. Nie ma kategorii trasa rozgotowana czy skonsumowana a testy nart te opiniotwórcze odbywaja się z dobrych warunkach. Mam taką myśl, ze nawet jesli nie planujemy jeźdzenia poza trasą ( czyli po wszystkim, a nie jak sie czesto mówi po puszku) to warto myśleć o narcie szerokiej i długiej jako o narcie podstawej na trasę. Powinniśmy myśleć o narcie kategorii 4*4 w jezyku samochodowym.Uważam, że dobór powinien byc właśnie w mniej więcej taki sposób dokonywany. Tylko teraz czy narty opisane w katalogu rzeczywiście nas zadowolą. Specjalizacja narty spowodowała że charkterystyka narty pozatrasowej i trasowej się wyklucza. Więc co wybrać? Nie wiem jak jest teraz - za małe doświdczenie w jeździe na różnych nartach mam aby to ocenić ale jakbym miła wybierać to zaufałbym jednak bardziej racowej gigantce niz jakiejś hybrydzie. Po prostu - jak mam warunki to jest jazda a jak nie ma to trzeba dostosować technikę. Na hybrydzie jazdy nie ma z założenia wogóle bo jest kompromisem. Kiedyś w dobie narty nietaliowanej i na poczatku nart taliowanych było tak, że jedyne dobre narty to były pierwsze tzw sportowe narty w katalogu - nie mylić z tzw. instruktorska, która miała wszystkie bajery - na reszcie praktycznie nie dawało się jeździć. Nie wiem jak jest teraz - za mało jeździłem na róznych modelach ale sądząc z ich natłoku to znakomita większośc to zwykłe piankowe g... w ładnej szacie i z dobrym marketingowym opisem. Te lepsze z kolei mają drewniane rdzenie ale to też standardy i róznią się jedynie szatą. Wierzcie Mi że z tej samej linii schodzą narty, które później są oklejane nie tylko kalkomanią różnych modeli ale róznych firm - naocznie sprawdzone. Pozdrowionka Użytkownik Mitek edytował ten post 19 sierpień 2009 - 21:47 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yorric Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 yorric a ty wiesz jak sie jezdzi na nartach ? nie mysle ze wiesz bo gdybys mial pojecie to bys bzdur nie pisal , zreszta pewnie u ciebie szczyt marzen to 20cm sniegu na gubalowce i narty dla przedszkolaka 20cm krotsze od wzrostu a pozniej piszesz ze jestes free rider i jezdzisz poza trasami , a park city to zostanie jedynie w swerze twoich marzen , wiec nie znajac warunkow tutaj nie pisz bzdur bo sie osmieszasz chlopie Carbon: No i wez tu czlowieku, okaz komus troche serca i troski to zaraz cie wyzwa od najgorszych. Skad wiesz jakie i gdzie u mnie szczyty marzen, jakie narty, gdzie i jak jezdze? Rozumiem, ze piszesz to na podstawie: "zreszta pewnie"? Nie wiesz, wiec nie pisz glupstw, tylko dlatego ze ponosza Cie emocje. hi Czesto tez mozna pomylic i nie mylmy braku umiejetnosci jazdy i braku kultury i hamstwa , i raczej to z tym drugim trzeba walczyc . W ubieglym sezonie gdy uczylem dziewczyne jezdzic na oslej lace nagle wparowalo na nia ze 4 gosci w spyderach(oczywiscie podroby ) no juz wiedzialem ze rodacy a slowa typu ku.. , h... mnie w tym utwierdzily , no i I juz zupelnie pobocznie, po polsku, hamstwo i h... pisze sie przez ch. Y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Nie wiem jak jest teraz - za małe doświdczenie w jeździe na różnych nartach mam aby to ocenić ale jakbym miła wybierać to zaufałbym jednak bardziej racowej gigantce niz jakiejś hybrydzie. Po prostu - jak mam warunki to jest jazda a jak nie ma to trzeba dostosować technikę. Na hybrydzie jazdy nie ma z założenia wogóle bo jest kompromisem. Mógłbyś sprecyzować co masz na myśli pisząc "Hybryda"? Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Cześć Mam na mysli nartę, która ma w sobie połączyc cechy sportowej narty gigantowej i typowej narty freeridowej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Cześć Mam na mysli nartę, która ma w sobie połączyc cechy sportowej narty gigantowej i typowej narty freeridowej. Pozdrawiam Jeśli chodzi o takie narty, to miałem okazję pojeździć i po przetestowaniu zdecydowałem się na zakup takiej "hybrydy"- czyli Fischer Cool Heat. Oprócz tego próbowałem jeszcze Elanów z serii Magfire. Bardzo dużo zalezy tutaj od parametrów narty z danej grupy. Na przykład Magfire 82Ti była już nartą na której wyraźnie czułem że narta ta nie jest na trasę, nawet na miękką i rozjeżdżoną (na poważną jazdę pozatrasową zaś jest pewnie za wąska i za sztywna). Natomiast zarówno Magfire 78ti były nartami wprost idealnymi na taką rozjeżdżoną trasę i jazda była super- szczególnie jak wsiadłem na chwilę i porównałem z nartami klasy Race w tych warunkach. Niestety było to już mocno pod koniec sezonu, wiec z niecierpliwością czekam na nowy sezon, żeby pokatować nowe deski na różnych stokach i w różnych warunkach. Wtedy albo potwierdzę albo zmienię aktualną bardzo pozytywną opinię o tego typu nartach Ale jak na razie moja opinie jest bardzo pozytywna. Oczywiście moja opinia- ktoś inny może mieć diametralnie inne zdanie. Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Cześc Tak jak pisałem Marcin. Nie mam takich doświadczeń, które mogyby zapracować statystycznie. Dawnymi czasy decyzja była prosta teraz nie wiem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Cześć Mam na mysli nartę, która ma w sobie połączyc cechy sportowej narty gigantowej i typowej narty freeridowej. Pozdrawiam Tego sie chyba nie da łączyć. Ja myśle tak: - dotychczas modele nart dla typowego użytkownika były udomowionymi modelami sportowymi - teraz pojawia sie inna tendencja, ta codzienna uniwersalna narta czerpie z modeli pozatrasowych, szeroka, długa. Nie udaje juz maszyny do wyścigu na torze. I choć to medialnie brzmi dużo gorzej, podoba mi sie ta tendencja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Jeśli chodzi o takie narty, to miałem okazję pojeździć i po przetestowaniu zdecydowałem się na zakup takiej "hybrydy"- czyli fischer Cool Heat. Oprócz tego próbowałem jeszcze Elanów z serii Magfire. Bardzo dużo zalezy tutaj od parametrów narty z danej grupy. Na przykład Magfire 82Ti była już nartą na której wyraźnie czułem że narta ta nie jest na trasę, nawet na miękką i rozjeżdżoną (na poważną jazdę pozatrasową zaś jest pewnie za wąska i za sztywna). Natomiast zarówno Magfire 78ti były nartami wprost idealnymi na taką rozjeżdżoną trasę i jazda była super- szczególnie jak wsiadłem na chwilę i porównałem z nartami klasy Race w tych warunkach. Niestety było to już mocno pod koniec sezonu, wiec z niecierpliwością czekam na nowy sezon, żeby pokatować nowe deski na różnych stokach i w różnych warunkach. Wtedy albo potwierdzę albo zmienię aktualną bardzo pozytywną opinię o tego typu nartach Ale jak na razie moja opinie jest bardzo pozytywna. Oczywiście moja opinia- ktoś inny może mieć diametralnie inne zdanie.PozdrMarcinprawdopodbnie utrzymasz te opinie; narty osobiscie nie znam ale duzo osob wypowiada sie pozytywnie o niejpodobna w zalozeniu do AC 4/40..... jest to tzw kategoria big mountain a te deski sa dla level typu expert.big mountain znaczy ze jest to narta typu 4x4; na ubitym sobie poradzi w glebokim, mokrym i przewalonym tez......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 podobna w zalozeniu do AC 4/40.....Bardziej chyba do AC 30, taliowanie prawie identyczne i pewnie zastosowanie także.PozdrMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Bardziej chyba do AC 30, taliowanie prawie identyczne i pewnie zastosowanie także.PozdrMarcinale dla "klientow" z grupy ac4/40. ac 3/30 jest nieco wezsza a pw nieco bardziej wybaczajaca. no ale to drobiazgionajwazniejsze ze masz szanse naprawde te narte polubic i powinna sie odbrze sprawowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carbon Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 hej No wlasnie te elany 78ti nartka fajna sam mysle usilnie nad nia ale jak Mitek wspomnial te krawedzie , tu gdzie jezdze sporo tras oblodzonych , a snieg twardy i sztuczny , takze pod wzgledem krawedzi wydaje mi sie ze ac 30 wychodzi sporo lepiej , no rowniez fajne sa K2 recon na takie jazdy po rozjezdzonym sniegu ale nie mam specjalnie pojecia jak wygladaja krawedzie w tej narcie - czy sa naprawde trwale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 hejNo wlasnie te elany 78ti nartka fajna sam mysle usilnie nad nia ale jak Mitek wspomnial te krawedzie , tu gdzie jezdze sporo tras oblodzonych , a snieg twardy i sztuczny , takze pod wzgledem krawedzi wydaje mi sie ze ac 30 wychodzi sporo lepiej , no rowniez fajne sa K2 recon na takie jazdy po rozjezdzonym sniegu ale nie mam specjalnie pojecia jak wygladaja krawedzie w tej narcie - czy sa naprawde trwaleac30 akurat na lod nie sa stworzone: owszem daja rade , ale jezeli jezdzisz w warunkach typowego wschodniego wybrzeza, lepsza jest seria tigershark. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.