Tigershark Napisano 13 Marca 2009 Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Witam Choć sezon 2008/2009 się nie zakończył i oby trwał jak najdłużej postaram się w miarę wolnego czasu przedstawić przynajmniej kilka nart z kolekcji Volkla na sezon 2009/2010, na których to miałem przyjemność już jeździć. Być może przedstawione informacje okażą się przydatne, a jeśli nie będą interesujące to więcej opisów nie będzie Na pierwszy ogień idzie TIGERSHARK. W przyszłym sezonie kolekcja zostanie nieco okrojona. Dostępne będą narty 8ft, 10ft i 11ft, nie będzie narty 12ft. Power Switch występował będzie tylko i wyłącznie w 11 ft, która to jest narta jest całkowicie nową konstrukcją, w której zastosowane zostały wszystkie najlepsze rozwiązania technologiczne Volkla. Szata graficzna została całkowicie zmieniona, zastosowano również nowej generacji wiązania IPT Speedride dostosowane do szerokości. Moje subiektywne wrażenia z jazdy: Testy odbyły się w dość trudnych warunkach przy znacznych opadach mokrego śniegu, który dla nowego Tigersharka nie stanowił żadnego problemu. Narta tnie muldy jak przecinak, służy do dynamicznej i szybkiej jazdy. W głębszym i mokrym śniegu łatwo się nie jeździło ale od czego Power Switch. Po zmianie nastawy z Power na Cruise narta zdecydowanie zmieniła sztywność co miało zdecydowany wpływ na komfort jazdy. Moim zdaniem kolejny bardzo udany model z kolekcji Tigershark. Dane katalogowe: Taliowanie (mm): 121/75/104 Promień skrętu (m): przy 161cm - 13.8 przy 168cm - 15.2 przy 175cm - 16.8 Konstrukcja: XTD Sensor Woodcore PS Technologia: Double Grip XTD Power Switch Powered by Titanium Kromica Wiązania: iPT Speedride TS 12.0 D I fotki, w doborowym towarzystwie Racetigera oczywiście pierwsza z lewej. Załączone miniatury Użytkownik krzychuszczecin edytował ten post 13 marzec 2009 - 23:32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 13 Marca 2009 Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 Krzychy dobrze sie zaczelo, ale co dalej i kiedy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Krzychy dobrze sie zaczelo, ale co dalej i kiedy ?? Wieczorem jak czas pozwoli skrobnę słów kilka o nowym Racetigerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carbon Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 no jeszcze coby tak volkl z ceny troche odpuscil to byloby git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 no jeszcze coby tak volkl z ceny troche odpuscil to byloby git Też by mnie to ucieszyło - z tą firmą mam tyle wspólnego co używam jej produktów, a że są wyśmienitej jakości mam w planie zakup nowych nart Volkl i tu niestety złe wiadomości - taniej na pewno nie będzie, niestety wprost przeciwnie co wynika między innymi z wysokiego kursu euro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sencei Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Witam, mam pytanie co do tej narty z tym pokrętłem przy piętce... Czy narta z tym nei jest przypadkiem badziewna? Zawsze jak coś jest przeznaczone tylko do jednego typu jest lepsze nizcoś do wszystkiego... #Sencei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Witam, mam pytanie co do tej narty z tym pokrętłem przy piętce... Czy narta z tym nei jest przypadkiem badziewna? Zawsze jak coś jest przeznaczone tylko do jednego typu jest lepsze nizcoś do wszystkiego... #Sencei To pokrętło to część systemu Power Switch - patentu Volkla pozwalającego na zmianę charakterystyki narty i dostosowanie jej do warunków i stylu jazdy. Zmiana sztywności nart odbywa się poprzez zmianę położenia pokrętła o które pytasz, a to z kolei porusza pręty węglowe znajdujące się w tulejach na całej długości narty. Proste - pręty luźne - narta bardziej elastyczna, pręty usztywniona - narta bardziej sztywna. Występują obecnie 3 położenie cruise - pręty luźne, dynamic - ustawienie pośrednie i power - pełna moc . Oczywiście występują narty Volkla bez Power Switcha. Odpowiadając na Twoje pytanie moje zdanie jest takie, że PS nie jest badziewiem, jest jedynym na świecie patentem, który działa, który się sprawdził i jak sądzę Volkl będzie go w dalszym ciągu udoskonalał. Spróbuj, wypożycz narty z PS, a jak sądzę zdanie zmienisz i to szybko. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek358 Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 gdyby mnie było stać na takie nowe volki to bym sobie kupił na razie zadowole się tymi z sezonu 07/08 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 gdyby mnie było stać na takie nowe volki to bym sobie kupił na razie zadowole się tymi z sezonu 07/08 Podobnie jak i ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek358 Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 tylko ty masz i tak model sporo droższy niż ja ale kiedyś pójdę do pracy to sobie za robie na narty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carbon Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 hi czy te 11 beda rowniez bez PS ?, jak wypadaja w porownaniu z 12 feet ,znaczy jak z ich twardoscia i czy preferuja raczej dluzszy skret czy moze krotszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 tylko ty masz i tak model sporo droższy niż ja ale kiedyś pójdę do pracy to sobie za robie na narty Najmniejszego znaczenia nie ma ile co kosztuje, najważniejsza jest dobra zabawa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 hi czy te 11 beda rowniez bez PS ?, jak wypadaja w porownaniu z 12 feet ,znaczy jak z ich twardoscia i czy preferuja raczej dluzszy skret czy moze krotszy? Witam. 11 ft z tego co wiem nie będzie bez PS i PS będzie tylko i wyłącznie w tym modelu. Tigershark 11 ft jest najwyższym modelem z tej rodziny nart, Volkl "upchał" w niej wszystko co miał najlepszego. Jest narta przeznaczona dla ekspertów, jak jest w porównaniu z 12ft nie powiem gdyż na tej ostatniej nie jeździłem. Na 11 ft pojedziesz zarówno krótkim jak i dłuższym skrętem, ale nie jest to oczywiście ani slalomka, ani też gigantka. Promienie skrętu i taliowanie podałem na wstępie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek358 Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Najmniejszego znaczenia nie ma ile co kosztuje, najważniejsza jest dobra zabawa. Pozdrawiam może źle to napisałem, masz model wyższy co nie znaczy że lepszy oczywiście najważniejsze jest mieć fun pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 eeeeeee tam wyższy, toż to poczciwe pierwsze Tigersharki bez PS, z ciekawości zerknąłem na Allegro - są w podobnej cenie co Twoje Carbony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek358 Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 żebym ja jeszcze Carbony miał wystraszyłem się ich opisu kupiłem model niższe- Titanum, różnica w cenie była niewielka, dzisiaj żałuje że nie kupiłem Carbonów, teraz mam plany kupić sobie "drugą gigantkę" bo mam już w domu slalomke, crossa to tylko giggantki mi brakuje, zastanawiam się nad racetigerem z z sezonu 07/08 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata Manfreda Pragnera http://www.zimbio.co...Manfred Pranger W narcie tej w stosunku do bieżącego sezonu zaszły pewne zmiany, nieznacznie zmieniona została geometria, której celem było jeszcze lepsze inicjowanie skrętu. Kolejną zmianą jest zastosowanie przez konstruktorów zamiast tytanalu - stali, która powoduje, że narta jest jeszcze bardzie elastyczna. Moje wrażenia z jazdy: Narta bardzo twarda, stosunkowo ciężko się jeździło w mokrym śniegu, bardzo stabilna, przeznaczona oczywiście jazdy krótkim skrętem, a nie do bardzo dużych prędkości. Zastosowanie stali powoduje, narta oddaje energię w postaci "potężnego kopa". Co tu pisać topowa Slalomka Volkla, na której zapewne jeszcze niejedne zawody zostaną wygrane. Dane katalogowe: Taliowanie (mm): przy 150cm - 115/66/98 przy 155cm - 115/66/98 przy 160cm - 115/66/98 przy 165cm - 118/66/101 przy 170cm - 118/66/101 Promień skrętu (m): przy 150cm - 11.5 przy 155cm - 12.2 przy 160cm - 12.9 przy 165cm - 13.0 przy 170cm - 13.7 Konstrukcja: XTD Sensor Woodcore Technologia: Double Grip XTD Powered by Steel Wiązania: iPT Motion 11.0 TC iPT Motion 12.0 iPT Motion R 12.0 D yellow - zalecane iPT Motion R 14.0 D Tuning: Piston Control Oil Suspension Fotki: Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 15 Marca 2009 Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 [quote name='krzychuszczecin']Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata troche nowosci z nastawieniem na free. z jaskini freeride'u, niedaleko grand teton Viddler.com - Volkl 2010 at TetonVillageSports.com - Uploaded by [email protected]@[email protected]@http://www.viddler.com/player/2630a62f/@@[email protected]@2630a62f/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 [quote name='krzychuszczecin']Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata Manfreda Pragnera Witam. Ciekawe ile oprócz grafiki, testowana przez Ciebie narta ma wspólnego z tą na której jeździ Pranger? Obstawiam, że bardzo niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 [quote name='Harpia'][quote name='krzychuszczecin']Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata Manfreda Pragnera Witam. Ciekawe ile oprócz grafiki, testowana przez Ciebie narta ma wspólnego z tą na której jeździ Pranger? Obstawiam, że bardzo niewiele.[/quote] Jak porównasz fotki, które są w wątku, to gołym okiem wychwycisz pewne subtelne różnice. Nic nowego nie odkryłeś. Temat założyłem aby zainteresowanym przybliżyć przyszłoroczną kolekcję nart, które oczywiście będą w sprzedaży w sklepach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 No może z fotek różnice są subtelne ale (jak obaj wiemy, rzeczywiście bardzo istotne) nazywanie tej narty używaną przez Prangera jest solidnym nadużyciem. Nie neguję pozytywnego sensu Twojej recenzji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 No nie, Manfredowi narty nikt nie zabrał, żeby ją używać do testów Ani tego też nie napisałem (dosłownie). Wyluzuj, lub zgłoś błąd moderatorowi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 OK! Poddaję się. p.s.jeśli narta sklepowa jest zbliżona do tzw.serwisowej ta ja jestem ...itd........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin0 Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 OK! Poddaję się. p.s.jeśli narta sklepowa jest zbliżona do tzw.serwisowej ta ja jestem ...itd........... ale wczoraj były zdjęcia narty która jest niedostępna w ogólnej sprzedaży co prawda z tego sezonu ale była wystarczy trochę poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tigershark Napisano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Narty serwisowe, zwane również komórkowymi przeznaczone są do bardzo wąskiego grona odbiorców, o czym doskonale wiesz, nadto dla zawodników takich jak np. Manfred konstruowane są indywidualnie, więc oczywistym jest, iż nie jest to narta Manfreda. Zwrot, który użyłem jest tzw. "przenośnią" zwaną również w języku polskim metaforą. Różnic między nartą serwisową a sklepową jest zbyt wiele, by wyjaśniać to w tym temacie, który założyłem z myślą o forumowiczach, wśród których zawodników zapewne niewielu. Uczepiłeś się jednego może i niezbyt fortunnego zwrotu, który tak naprawdę do tematu niewiele wnosi, gdyż zamierzenie jego utworzenia było inne, nadto dodajesz od siebie sformułowania, które ani przeze mnie ani przez nikogo innego w tym temacie nie zostały użyte. Z tych też względów odpadam z dalszej bezowocnej dyskusji w tym zakresie, gdyż stała się bezprzedmiotowa. Skupić się raczej powinienem nad przedstawieniem pozostałych nart Volkla, gdyż jest trochę zmian w Crosstigerach, Unlimited (całkiem nowe wiązania), a seria damskich nart Attiva Bio Logic, to już osobna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.