Skocz do zawartości

Narty Volkl na nowy sezon 2009/2010


Tigershark

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Choć sezon 2008/2009 się nie zakończył i oby trwał jak najdłużej postaram się w miarę wolnego czasu przedstawić przynajmniej kilka nart z kolekcji Volkla na sezon 2009/2010, na których to miałem przyjemność już jeździć. Być może przedstawione informacje okażą się przydatne, a jeśli nie będą interesujące to więcej opisów nie będzie :) Na pierwszy ogień idzie TIGERSHARK. W przyszłym sezonie kolekcja zostanie nieco okrojona. Dostępne będą narty 8ft, 10ft i 11ft, nie będzie narty 12ft. Power Switch występował będzie tylko i wyłącznie w 11 ft, która to jest narta jest całkowicie nową konstrukcją, w której zastosowane zostały wszystkie najlepsze rozwiązania technologiczne Volkla. Szata graficzna została całkowicie zmieniona, zastosowano również nowej generacji wiązania IPT Speedride dostosowane do szerokości. Moje subiektywne wrażenia z jazdy: Testy odbyły się w dość trudnych warunkach przy znacznych opadach mokrego śniegu, który dla nowego Tigersharka nie stanowił żadnego problemu. Narta tnie muldy jak przecinak, służy do dynamicznej i szybkiej jazdy. W głębszym i mokrym śniegu łatwo się nie jeździło ale od czego Power Switch. Po zmianie nastawy z Power na Cruise narta zdecydowanie zmieniła sztywność co miało zdecydowany wpływ na komfort jazdy. Moim zdaniem kolejny bardzo udany model z kolekcji Tigershark. Dane katalogowe: Taliowanie (mm): 121/75/104 Promień skrętu (m): przy 161cm - 13.8 przy 168cm - 15.2 przy 175cm - 16.8 Konstrukcja: XTD Sensor Woodcore PS Technologia: Double Grip XTD Power Switch Powered by Titanium Kromica Wiązania: iPT Speedride TS 12.0 D I fotki, w doborowym towarzystwie Racetigera oczywiście pierwsza z lewej.

Załączone miniatury

  • TS_PS11ft.jpg
  • Tigershark 11.jpg

Użytkownik krzychuszczecin edytował ten post 13 marzec 2009 - 23:32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeszcze coby tak volkl z ceny troche odpuscil to byloby git

Też by mnie to ucieszyło - z tą firmą mam tyle wspólnego co używam jej produktów, a że są wyśmienitej jakości mam w planie zakup nowych nart Volkl i tu niestety złe wiadomości - taniej na pewno nie będzie, niestety wprost przeciwnie co wynika między innymi z wysokiego kursu euro...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie co do tej narty z tym pokrętłem przy piętce... Czy narta z tym nei jest przypadkiem badziewna? Zawsze jak coś jest przeznaczone tylko do jednego typu jest lepsze nizcoś do wszystkiego... #Sencei

To pokrętło to część systemu Power Switch - patentu Volkla pozwalającego na zmianę charakterystyki narty i dostosowanie jej do warunków i stylu jazdy. Zmiana sztywności nart odbywa się poprzez zmianę położenia pokrętła o które pytasz, a to z kolei porusza pręty węglowe znajdujące się w tulejach na całej długości narty. Proste - pręty luźne - narta bardziej elastyczna, pręty usztywniona - narta bardziej sztywna. Występują obecnie 3 położenie cruise - pręty luźne, dynamic - ustawienie pośrednie i power - pełna moc :). Oczywiście występują narty Volkla bez Power Switcha. Odpowiadając na Twoje pytanie moje zdanie jest takie, że PS nie jest badziewiem, jest jedynym na świecie patentem, który działa, który się sprawdził i jak sądzę Volkl będzie go w dalszym ciągu udoskonalał. Spróbuj, wypożycz narty z PS, a jak sądzę zdanie zmienisz i to szybko. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi czy te 11 beda rowniez bez PS ?, jak wypadaja w porownaniu z 12 feet ,znaczy jak z ich twardoscia i czy preferuja raczej dluzszy skret czy moze krotszy?

Witam. 11 ft z tego co wiem nie będzie bez PS i PS będzie tylko i wyłącznie w tym modelu. Tigershark 11 ft jest najwyższym modelem z tej rodziny nart, Volkl "upchał" w niej wszystko co miał najlepszego. Jest narta przeznaczona dla ekspertów, jak jest w porównaniu z 12ft nie powiem gdyż na tej ostatniej nie jeździłem. Na 11 ft pojedziesz zarówno krótkim jak i dłuższym skrętem, ale nie jest to oczywiście ani slalomka, ani też gigantka. Promienie skrętu i taliowanie podałem na wstępie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żebym ja jeszcze Carbony miał :P wystraszyłem się ich opisu :D kupiłem model niższe- Titanum, różnica w cenie była niewielka, dzisiaj żałuje że nie kupiłem Carbonów, teraz mam plany kupić sobie "drugą gigantkę" bo mam już w domu slalomke, crossa to tylko giggantki mi brakuje, zastanawiam się nad racetigerem z z sezonu 07/08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata Manfreda Pragnera http://www.zimbio.co...Manfred Pranger W narcie tej w stosunku do bieżącego sezonu zaszły pewne zmiany, nieznacznie zmieniona została geometria, której celem było jeszcze lepsze inicjowanie skrętu. Kolejną zmianą jest zastosowanie przez konstruktorów zamiast tytanalu - stali, która powoduje, że narta jest jeszcze bardzie elastyczna. Moje wrażenia z jazdy: Narta bardzo twarda, stosunkowo ciężko się jeździło w mokrym śniegu, bardzo stabilna, przeznaczona oczywiście jazdy krótkim skrętem, a nie do bardzo dużych prędkości. Zastosowanie stali powoduje, narta oddaje energię w postaci "potężnego kopa". Co tu pisać topowa Slalomka Volkla, na której zapewne jeszcze niejedne zawody zostaną wygrane. Dane katalogowe: Taliowanie (mm): przy 150cm - 115/66/98 przy 155cm - 115/66/98 przy 160cm - 115/66/98 przy 165cm - 118/66/101 przy 170cm - 118/66/101 Promień skrętu (m): przy 150cm - 11.5 przy 155cm - 12.2 przy 160cm - 12.9 przy 165cm - 13.0 przy 170cm - 13.7 Konstrukcja: XTD Sensor Woodcore Technologia: Double Grip XTD Powered by Steel Wiązania: iPT Motion 11.0 TC iPT Motion 12.0 iPT Motion R 12.0 D yellow - zalecane iPT Motion R 14.0 D Tuning: Piston Control Oil Suspension Fotki:

Załączone miniatury

  • RT_SL_R.jpg
  • racetiger.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name='krzychuszczecin']Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata troche nowosci z nastawieniem na free. z jaskini freeride'u, niedaleko grand teton Viddler.com - Volkl 2010 at TetonVillageSports.com - Uploaded by [email protected]@[email protected]@http://www.viddler.com/player/2630a62f/@@[email protected]@2630a62f/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name='krzychuszczecin']Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata Manfreda Pragnera Witam. Ciekawe ile oprócz grafiki, testowana przez Ciebie narta ma wspólnego z tą na której jeździ Pranger? Obstawiam, że bardzo niewiele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Harpia'][quote name='krzychuszczecin']Kolejną nartą, na której miałem niezmierną przyjemność jeździć to Volkl Racetiger SL Racing - narta mistrza świata Manfreda Pragnera Witam. Ciekawe ile oprócz grafiki, testowana przez Ciebie narta ma wspólnego z tą na której jeździ Pranger? Obstawiam, że bardzo niewiele.[/quote] Jak porównasz fotki, które są w wątku, to gołym okiem wychwycisz pewne subtelne różnice. Nic nowego nie odkryłeś. Temat założyłem aby zainteresowanym przybliżyć przyszłoroczną kolekcję nart, które oczywiście będą w sprzedaży w sklepach. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty serwisowe, zwane również komórkowymi przeznaczone są do bardzo wąskiego grona odbiorców, o czym doskonale wiesz, nadto dla zawodników takich jak np. Manfred konstruowane są indywidualnie, więc oczywistym jest, iż nie jest to narta Manfreda. Zwrot, który użyłem jest tzw. "przenośnią" zwaną również w języku polskim metaforą. Różnic między nartą serwisową a sklepową jest zbyt wiele, by wyjaśniać to w tym temacie, który założyłem z myślą o forumowiczach, wśród których zawodników zapewne niewielu. Uczepiłeś się jednego może i niezbyt fortunnego zwrotu, który tak naprawdę do tematu niewiele wnosi, gdyż zamierzenie jego utworzenia było inne, nadto dodajesz od siebie sformułowania, które ani przeze mnie ani przez nikogo innego w tym temacie nie zostały użyte. Z tych też względów odpadam z dalszej bezowocnej dyskusji w tym zakresie, gdyż stała się bezprzedmiotowa. Skupić się raczej powinienem nad przedstawieniem pozostałych nart Volkla, gdyż jest trochę zmian w Crosstigerach, Unlimited (całkiem nowe wiązania), a seria damskich nart Attiva Bio Logic, to już osobna bajka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...