Skocz do zawartości

Czy można narty posmarować 2-3 miesiące przed sezonem?


jordan233

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli posiadasz samochód to jedź do Gdynii niżeli do Gdańska i Intersportu gdzie będziesz miał zapchany parking czy to w Galerii Bałtyckiej czy Madisonie. Polecam Tobie zatem, udanie się do sklepiku na ul. Janka Wiśniewskiego gdzie zamontują Ci wiązania (co akurat nie jest wielką sztuką ale lepiej robić to na dobrze umocowanych narzędziach). Punkt ten znajduje się w takim długim baraczku zaraz za stacją Lotosu po stronie stoczni. Drugim punktem w Gdynii jaki polecam to sklep "Locales" gdzie otrzymasz pełną obsługę sprzętu narciarskiego czyli oprócz montażu wiązań, także ustawienie wypięcia tychże (polecane zabranie własnego buta), ostrzenie nart, smarowanie etc., etc. . Dojazd jest prosty bowiem jedzie się Estakadą Kwiatkowskiego do samego końca następnie już na Obłużu do samej góry, tamże na światłach skręcamy w lewo, jedziemy do końca aż dojedziemy do poprzecznej ulicy na której skręcamy w prawo na Kosakowo i jadąc dalej ok. 1 km mamy sklep po lewej ręce. Kawa, ciasteczko i miłe rozmowy umilą czas oczekiwania na odbiór sprzętu. Na koniec otrzymasz certyfikat ustawienia sprzętu i ... miłego szusowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy aby na pewno? Bo ja zauważyłem, że ślizgi robią się szarobiałe, w trakcie sezonu, okolicach krawędzi, gdzie najwięcej pracują. Natomiast na nartach nie używanych nie obserwuję tego zjawiska i powoli zaczynam traktować utlenianie się ślizgu jako: jak kto woli "urban legend" lub zmowę producentów smarów. :D

To wytarcie przy krawędziach to właśnie utleniony i wysuszony - bez smaru slizg. Tak jak pisał Lawina wystarczy posmarowac dobrze na gorąco. Gdy narty długo stoją to utlenianie nastepuje choc jego efekt nie jest widoczny. Gdy sie nie dba o slizgi - dopuszcza się do takiego stanu o jakim piszesz zmienia sie struktura tworzywa na większej głębokości, tworzą siętakie małe włoski, slizg jest bardziej podatny na uszkodzenia nie mówiąc o własciwościach jezdnych. Generalnie jak widać że slizg bieleje - najczęściej przy krawędziach na srodku narty sie zaczyna to powinno sie posmarowąc na gorąco. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nowe narty nie są nasmarowane do jazdy. Nowa narta z fabryki wychgodzi pokryta smarem konserwującym. Nawet nowiutką nartę ze sklepu trzeba rozkonserwować i dopiero nasmarwać. Jeśli na niej jeździłeś to smarowanie więcej niż wskazane. Do tego powinieneś zrobić krawędzie. Co do wiązan, to na zimę powinno sie spuszczać spreżyny i każdorazowo na sezon je regulować. To tak z grubsza na początek:).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trzeba je nasmarować. Przed każdym sezonem powinno sie smarować. nie zależnie ile sie przejechało. A ze spreżynami, chodzi o to że żeby sie nie rozciągały sprężyny w wiązaniach, to powinno sie je po sezonie spuszczać do zera, żeby nie były naciągnięte. I przed każdym sezonem powinno sie wiązania ustawiać od nowa (wiem że większosć tego nie robi).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A ze spreżynami, chodzi o to że żeby sie nie rozciągały sprężyny w wiązaniach, to powinno sie je po sezonie spuszczać do zera, żeby nie były naciągnięte. I przed każdym sezonem powinno sie wiązania ustawiać od nowa (wiem że większosć tego nie robi).

... lub po prostu ustawić je w takiej pozycji, jaką przyjmują, gdy masz w wiązania wpięte buty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...