Skocz do zawartości

Sprawdź Twój poziom umiejętności narciarskich i wpisz go w swój profil


FactorX

Rekomendowane odpowiedzi

Twarde 7. Pozdrawiam :) Witam, jeszcze kilka słów o Kasprowym :-) W styczniu, Na Goryczkowej byłem świadkiem ciekawej sytuacji. Zjechawszy+- do połowy zatrzymałem sie, czekając na przyjaciółkę, oraz uważnie obserwować jak jeżdżą inni. Mój wzrok złapał niecodzienna sytuacje... jak kobieta wielkim pługiem centymetr po centymetrze próbowała zjechać z tej strasznej góry!!! ;-)A obok niej to z lewej to z prawej pojawiał sie jej mąż i ostro opier...lal po .. Ukraińsku :).Znam dobrze ten język, ponieważ jestem Rosjaninem z pochodzenia i mieszkałem na Ukrainie 16 lat. Wiec w oryginale to brzmiało tak- " Powertaj bliad, powertaj!!!!" czyli skręcaj k..wa, skręcaj! :) mówił zresztą znacznie więcej ze jest żałosnym niezdolnym do niczego babsztylem i t.d.. Zastanawia mnie jak facet powinien mieć w głowie porąbane żeby zabierać początkującą na Kasprowy... i stwarzać niebezpieczną sytuacje dla siebie i dla innych. Pozdrawiam was :) Nie wiem jak Wy, ale bardo lubie na Kasprowym jeżdzić, ale nie ppzepadam za Nosalem.

może koleś przestałk kochac żonę i chciał sie jej pozbyć??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do szaleńców na stokach:D i ich umiejętności to dam taki przykład:
czerwona trasa kotelnica kobieta ok 50 lat na plecach turystyczny plecak wielkości sporej lodówki (chyba z zawartością:D ) suneła pługiem ze sporą predkością bez jakiego kolwiek zainteresowania co się dzieje na stoku. I zgadnijcie w kogo trafiła:mad:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twarde 7.
Pozdrawiam :)

Witam, jeszcze kilka słów o Kasprowym :-)
W styczniu, Na Goryczkowej byłem świadkiem ciekawej sytuacji. Zjechawszy+- do połowy zatrzymałem sie, czekając na przyjaciółkę, oraz uważnie obserwować jak jeżdżą inni. Mój wzrok złapał niecodzienna sytuacje... jak kobieta wielkim pługiem centymetr po centymetrze próbowała zjechać z tej strasznej góry!!! ;-)A obok niej to z lewej to z prawej pojawiał sie jej mąż i ostro opier...lal po .. Ukraińsku :).Znam dobrze ten język, ponieważ jestem Rosjaninem z pochodzenia i mieszkałem na Ukrainie 16 lat. Wiec w oryginale to brzmiało tak- " Powertaj bliad, powertaj!!!!" czyli skręcaj k..wa, skręcaj! :) mówił zresztą znacznie więcej ze jest żałosnym niezdolnym do niczego babsztylem i t.d.. Zastanawia mnie jak facet powinien mieć w głowie porąbane żeby zabierać początkującą na Kasprowy... i stwarzać niebezpieczną sytuacje dla siebie i dla innych.
Pozdrawiam was :)

Nie wiem jak Wy, ale bardo lubie na Kasprowym jeżdzić, ale nie ppzepadam za Nosalem.


Facet faktycznie niepoważny, może żonka mu nudziła cały czas o tym i wkoncu ją wziął. A widząć co wyrabia psycha mu siadła i poszły ostre słowa.
Kasprowy mz bije Nosal na głowę. Nosal stok w cieniu, w lesie i zatłoczony. Poza stroma górna częscia nic tam zachwycającego nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam sobie 7 :) mysle ze ona dobrze odpowiada do moich umiejetnosci.nartami zarazilem sie w 2000r majac nauczyciela w moim znajomym ktory juz b.duzo przeszedł na stokach probowalem stawiac swe pierwsze kroki narciarskie na Skrzycznem w Szczyrku.po 2 godz.nauk na oslej laczce musialem zjechac na dol po wielu upadkach na tylek sie udalo.bylem zawziety i nie spasowalem zarazilem sie tym na dobre.W tym roku powrocilem do Szczurku na narty i bardzo milo mi sie wspominalo czsy nauki!!:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz Nam przyjacielu dlaczego w to wątpisz:confused: oby nie przesadzasz:)


znajomy z synkiem po pierwsej lekcji pojechali na czarna (nie było kolejki na wyciąg) w szpidlu no fakt jak to zobaczyliśmy szybko na krzesła i za nimi poszli przez las na czerwona ale już przy zjezdzie z krzesełek nawywijali było pełno ludzi na glebie oni leżeli zaraz pod zjazdem z wyciągu Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba coś pokombinować przy tej skali. Jak czytam "...jeżdżę 1 seron (jakieś 7-14 dni) i jestem na poziomie 6 lub 7..." to zastanawiam się czy to ja jestem:
a) zbyt skromny w ocenie swoich umiejętności ( choć nie sądzę)
B) jestem totalnym głabem w kwestiach sportów ruchowych, a już w temacie nart to Jiżinek przy mnie to geniusz:D
c) czy też to tak jak z kierowcami - "Hołek to przymnie mały Pikuś a jakbym miał trochę kaski na podrasowani Malucha to bym Loebowi w tym jego dał poczuć swąd spalonej gumy":cool:
Ludziska, troszkę pokory przy ocenie własnych umijętności, bo zjechanie w jednym kawałku z czarnej trasy nie swiadczy o opanowaniu nart na super.
A może weżcie się geniusze do roboty i dołużcie komuś w pucharze świata, niech w zimie nie panuje tylko Małyszomania.
To tyle, wybaczcie sfrustrowanem człowieczkowi;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba coś pokombinować przy tej skali. Jak czytam "...jeżdżę 1 seron (jakieś 7-14 dni) i jestem na poziomie 6 lub 7..." to zastanawiam się czy to ja jestem:
a) zbyt skromny w ocenie swoich umiejętności ( choć nie sądzę)
B) jestem totalnym głabem w kwestiach sportów ruchowych, a już w temacie nart to Jiżinek przy mnie to geniusz:D
c) czy też to tak jak z kierowcami - "Hołek to przymnie mały Pikuś a jakbym miał trochę kaski na podrasowani Malucha to bym Loebowi w tym jego dał poczuć swąd spalonej gumy":cool:
Ludziska, troszkę pokory przy ocenie własnych umijętności, bo zjechanie w jednym kawałku z czarnej trasy nie swiadczy o opanowaniu nart na super.
A może weżcie się geniusze do roboty i dołużcie komuś w pucharze świata, niech w zimie nie panuje tylko Małyszomania.
To tyle, wybaczcie sfrustrowanem człowieczkowi;)


Skala tak skonstruowana i tyle. Moze ktos faktycznie jest geniuszem narciarskim jak w 2 sezony robi 7. To powinno cieszyc moze nam nastepca Tomby rosnie. Chociaz watpie by ten kto uczyl sie dwa sezony na karwingach, szalał np na klasycznych prostych nartach i we wszystkich warunkach. Dobry narciarz musi umiec wszystkie techniki i na każdych nartach jechac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie też z tą skalą jest coś nie tak. Trudno jednak stworzyć właściwy opis. Dla jednego stwierdzenie "opanowałeś czarne trasy" może znaczyć że daje radę zjechać pługiem lub zsuwać się na trzęsących się nogach ale bez gleby dojedzie na dół. Dla innego będzie to jazda po czarnych trasach ciętym skrętem slalomowym z perfekcyjnym stylem i bardzo dużą prędkością. Ja bardziej skłaniam się ku tej drugiej wersji. Po za tym uważam że powinniśmy patrzeć na skalę nie tylko przez pryzmat opisu ale założyć sobie że 0 to ktoś kto nie jeździł a 10 to zawodnik pucharu świata i zastanowić się gdzie nam mniej brakuje.
Niedługo zamieszczę swoją propozycje skali ale jeszcze muszę poprawić co nieco.

O to moja propozycja skali. Niestety nie jest ona perfekcyjna dlatego proszę o uwagi i krytykę. Proszę również o komentarz tych osób które inaczej oceniły swoje umiejętności niż wcześniej – najlepiej razem z dwoma ocenami.

0-nie jeździłeś nigdy na nartach.

0,5 - Już próbowałeś jeździć na oślej łączce, wiesz jak upadać i podnosić się uczysz się skręcać i zatrzymywać.

1 - Umiesz skręcać i zatrzymywać się przy pomocy pługu oraz regulować prędkość i korzystać z wyciągów narciarskich. Wszystko to jednak sprawia ci trudności i nie czujesz się jeszcze pewnie.

1,5 - Zaczynasz łączyć coraz więcej skrętów, w dobrych warunkach czuje się dobrze na oślej łączce i zaczynasz jeździć na łatwych niebieskich trasach.

2 - Twoja jazda pługiem jest już płynna i czujesz się dosyć komfortowo na niebieskich trasach w dobrych warunkach, jestem w stanie zjeżdżać również w nieco gorszych warunkach jednak jest to pozbawione stylu. Robię pierwsze próby skrętów równoległych (NW).

2,5 - Opanowałeś skręt stop i kontynuujesz próby jazdy równoległej.

3 - Jeździsz równolegle w dobrych warunkach ale czasem ratujesz się pługiem
Zaczynasz jeździć po łatwiejszych czerwonych trasach.

3,5 Jazda równoległa staje się bardziej płynna, zaczynasz wbijać kijek (jeśli wcześniej uczyłeś się bez).

4 – Jeździsz płynnie i na luzie stylem równoległym NW. Doskonalisz swoje umiejętności w trudnych warunkach i na czerwonych trasach. Zaczynasz jeździć szybko. Czasem próbujesz swoich sił na czarnych trasach(niekoniecznie) Stawiasz pierwsze kroki w Carvingu.

4,5 - Zaczynasz "czuć krawędź" powoli przerzucasz się na nowy styl jazdy.

5 - Opanowałeś skręt cięty na łatwiejszych trasach i w dobrych warunkach. Wciąż popełniasz błędy stylowe ale doskonalisz się.

5,5 - Korygujesz błędy stylowe i jeździsz coraz płynniej i szybciej. Potrafisz jechać skrętem ciętym nawet na niezbyt równym stoku lub w rozmiękniętym śniegu

6 - Jeździsz płynnie skrętem carvingowym , NW i śmigiem, dostosowujesz technikę do warunków. Potrafisz zjechać ze stylem z każdej trasy w dobrych warunkach, wciąż jednak popełniasz błędy a bardzo trudne warunki sprawiają ci kłopoty. Możesz wybrać się na kurs kwalifikacyjny.

6,5 - Cały czas doskonalisz swój styl i umiejętności, zwykła jazda przestaje ci wystarczać, szukasz nowych wyzwań. Fun, tyczki czy jazda poza trasą zaczynają cię interesować. Czynisz pierwsze próby lecz okazuje się to trudne i często się przewracasz.

7 – Jeździsz szybko ze stylem w każdych warunkach i po wszystkich trasach. Masz za sobą próby jazdy na tyczkach, umiesz kilka ewolucji fun lub Freestyle, potrafisz jeździć w puchu i ciężkim wiosennym śniegu choć wymaga to dużej koncentracji i czasem kończy się upadkiem. Kwalifikujesz się na kurs PI.

7,5 - Doskonalisz umiejętności wciąż poprawiając styl. Jesteś wszechstronnym narciarzem ale zaczynasz się specjalizować w którymś z wybranych kierunków. Możesz posiadać stopień PI.

8 – Większość czasu poświęcasz na doskonalenie swoich umiejętności w wybranej i dziedzinie narciarstwa ale nie zapominasz też o innych stylach. Możesz trenować w klubie być zapalonym „freeriderem” lub też kłaść się na śniegu przy każdym skręcie. Twoje ogólne umiejętności pozwalają na udział w kursie instruktorskim.

8,5 – Prawdopodobnie jesteś instruktorem narciarstwa, czujesz się świetnie w niektórych dziedzinach narciarstwa ale brakuje ci jeszcze niektórych umiejętności i doświadczenia. Jeździsz pewnie, szybko i poprawnie stylowo w każdych warunkach. Nie zawsze jednak wygląda to efektownie i wiesz że możesz jeszcze poprawić drobne błędy.

9 – Właściwie potrafisz wszystko co jest możliwe przy jeździe amatorskiej. Opanowałeś każdy styl i technikę. Świetnie czujesz się na oblodzonych trasach, potrafisz przejechać SL i GS w dobrym czasie. Muldy, kalafiory, ciężki śnieg i głęboki puch nie stanowią dla ciebie problemu. Potrafisz podstawowe ewolucje free i dasz radę zjechać wąskim i stromym żlebem.
Jeśli jesteś instruktorem to można cię polecić każdemu.

9,5 - Jazda wyczynowa, Starty w prestiżowych zawodach lub inne znaczne sukcesy sportowe

10 - Stopień ten zarezerwowany jest dla nielicznych. Jeśli jesteś gwiazdą PŚ zjechałeś z Everestu lub kilkakrotnie wygrałeś X-games to na pewno będziesz wiedział o co mi chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to moja propozycja skali. Niestety nie jest ona perfekcyjna dlatego proszę o uwagi i krytykę. Proszę również o komentarz tych osób które inaczej oceniły swoje umiejętności niż wcześniej – najlepiej razem z dwoma ocenami.......

Bardzo dobry materiał wyjściowy, czy możemy też teraz nad nim troszkę popracować?:) Bo właśnie o stworzenie czegoś w rodzaju "wykładni" skali umiejętności. To chyba pomoże np. w pytaniach "Jakie narty..."
W tej skali mogę zlikwidować swóje "7 z leciutkim trymem na 6" na mocne 6,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...